روايات

رواية عذاب الفارس الفصل العشرون 20 بقلم رنا سعيد

رواية عذاب الفارس الفصل العشرون 20 بقلم رنا سعيد

رواية عذاب الفارس الجزء العشرون

رواية عذاب الفارس البارت العشرون

رواية عذاب الفارس الحلقة العشرون

فارس بضيق وقفل الاغاني
ميار بحب:ققلت ليه ياحبيبي
فارس بضيق اكثر:معلشي ياروحي دماغي مصدعه شويه
ميار:الف سلامه عليكي ياروحي اعملك مساج
فارس بضيق:لاء شكرا
في مكان اخر
في الجامعه
في الكافيه
ايات:مالك ياجيجي ساكته ليه
جيجي بزعل:مخنوقه شويه
ايات:من اي
جيجي:جايلي عريس وابويا موافق عليه وانا مش عاوزه

 

ايات:طب ارفضي
جيجي:مش هقدر انا لغيت دلوقتي رافضه كذا عريس والمرادي مش عارفه اقول سبب اي تاني
ايات:طب خلاص قولي لي مصطفي يجي يتقدملك
جيجي:ماانتي عارفه ظروف مصطفي
ايات:ايوه صح نسيت طب الحل اي دلوقتي.
جيجي بنفخ بضيق:مش عارفه ربنا يحلها من عنده بقا
ايات:ونعمه بالله.
في مكان اخر
فارس:انسه ايه انتي وانسه ايمان اوضتكم اوضه واحده مع بعض اوضتكم رقم 4
إيمان:تمام
فارس:وانتي يا ميار اوضتك رقم 8 وانت يباشمهندس احمد اوضتك رقم 10
وعده الوقت وكل واحد راح اوضته
في المساء
في اوضه ايه وايمان
ايه:ايمان

 

ايمان وهي نايمه علي السرير
ايمان بنوم:نعم
ايه:قومي يابت نتسهر شويه
إيمان بنوم:نامي يابت
ايه:مش جايلي نوم
ايمان:طب سبيني انا انام
ايه بنفخ بضيق:ماشي
ايه وقامت من علي السرير
ايمان بنوم:رايحه فين
ايه:هنزل اتمشي تحت شويه
ايمان:ماشي
في مكان اخر.
ايات:اها اومال كنت فين النهارده.
محمد ببتسامه خبث:كنت خارج مع بنات
ايات بنفخ بضيق:محمد متعصبنيش
محمد بضحكه:خلاص خلاص اهدي ياحبيبتي

 

ايات بهدوء:طب كنت بتعمل اي مع ريتاج النهارده انا شفتها وهي راكبه معاك العربيه النهارده
محمد ببتسامه وبااستفزاز:كنت بتفسح معاها
ايات بضيق وبعصبييه:محمد متنرفزنيش
محمد بضحكه:هههههه كنت بوصلها الجامعه
ايات بغيره:وانت توصلها ليه
محمد:كنت عند عمي وقالتلي خديني معاك في طريقك مقدرتش ارفض عشان خاطر عمي
آيات بضيق:ماشي انت بتعمل اي
وايات ومحمد فضلوا يتكلموا مع بعض لغيت مع ايات نامت علي نفسها وهي بتكلموا
في مكان اخر
ايه قاعده علي الرمله والبحر قصادها
وسرحانه في ذكرياتها
فلاش باك
ايه بضيق:ماما بس انا مش موافقه عليه.
:ليه العريس ادب واخلاق وجمال ومركز وميترفضش
ايه بضيق:بس انا مش موافقه
:هو انتي في حد في دماغك يابت
ايه بتوتر:ل ل لاء اي الكلام اللي بتقولي ده ياماما

 

:اومال مالك كل مايجيلك عريس لاء لاء
ايه بتوتر:انا مش هتخطب دلوقتي اللي لما اخلص جامعتي الاول
:مش بمزاجك وخلاص انا وابوكي موافقين قومي اجهزي يلا عشان تقبلي عريسك
ايه بخوف من ان تتخطب لواحد تاني غير فارس
ايه والدموع في عينها:بس ياماما انا مش م
الام بمقاطعه:مش بس ولا بس من غير ولا كلمه زياده قومي يلا جهزي نفسك بدل الرغي ده عشان ملهوش لازمه
باك
ايه فاقت من ذكرياتها علي صوت شخص وقف وراها بيكلمها
:انسه ايه ممكن اكلم معاكي شويه لو مفهاش ازعاج ليكي
ايه ومسحت دموعها بسرعه وبصت وراها وكان المهندس احمد
ايه ببتسامه كلها حزن:اتفضل
احمد وقاعد جمب ايه بس علي مسافه بعيده شويه منها
أحمد ببتسامه:انسه ايه هو حضرتك مرتبطه او مخطوبه
ايه بستغرب من السؤال
ايه:لاء
احمد بفرحه:يعني ولا مرتبطه ولا مخطوبه
ايه بستغرب اكبر:ايوه ولا مرتبطه ولا مخطوبه

 

احمد بفرحه:طب الحمدالله
ايه برفع حاجب:نعم
احمد بحراج:اقصدي بصراحه يعني احم احم عايز رقم باباك عشان اطلب ايدك منه
ايه بصدمه ولسه هترد بس فجاء صوت شخص جه من وراهم
:وماله متديلوا رقم ابوكي وبيجز علي اسنانه ياانسه ايه
ايه واحمد بصوا وراهم
ايه بصدمه:**********
احمد:**************
الشخص بغضب مكتوم:************

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عذاب الفارس)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!