روايات

رواية عارفة حظي الفصل الرابع 4 بقلم ميرفت السيد

رواية عارفة حظي الفصل الرابع 4 بقلم ميرفت السيد

رواية عارفة حظي البارت الرابع

رواية عارفة حظي الجزء الرابع

رواية عارفة حظي
رواية عارفة حظي

رواية عارفة حظي الحلقة الرابعة

تاليا قربت منه ودخلت من باب الشركة قبله واتجاهلته تماما مضت حضور
واتجهت لمكتبها وضعت شنطتها وبدأت تشتغل زي مااتعلمت من ولاء بسرعة لانها هاتمشي بعد ساعتين
دخل هو شافها قالها: صباح الخير اطلبي قهوتي
ردت باقتضاب: صباح النور حاضر
شوية والاوفيس بوي دخل بالقهوة
وهي طلبت نسكافيه وبدأت تشتغل وترص الملفات وتعملها رقم وتعمل سكان للورق وتدخله مكانه عالكمبيوترلحد ماطلب منها تجيب ملف شركة العالي
بحثت عنه وطرقت الباب فأذن لها بالدخول
ناولته الملف ولسة هاتخرج قالها بهدوء: استني اتفضلي اقعدي

 

جلست وهي بتخفي شعورها بالقلق فنظر إليها وهو يتظاهر بقراءة الملف لأول مرة يلاحظ جمالها شعرها الاسود الطويل وعنيها لونها عسلي فاتح واسعة ومسحوبة ورموشها طويلة وشفتاها مكتنزتان وجسدها ممشوق مع طول قامة جعلها كعارضات الازياء
قال لنفسه: جميلة جداً ام لسان طويل دي
قالها: انا عاوز اقولك متقلقيش من الشغل معايا
ردت عليه وهي تنظر له لأول مرة وكانها تحفظ ملامحه لمةيستطيع ان يطيل النظر اليها فنظر للملفات في يده قالت بنبرة رصينة: انا مش قلقانة بقلم مرفت السيد
ابتسم: امال عاملة زي الإنسان الالي ليه 😂
انا😳
: اه انتي
انا بس مركزة بشغىي لاني هامشي كمان شوية
: اه ربنا معاكي
في حاجة تاني

 

: انتي مش طايقاني ليه
ليه بتقول كده 😳
: كلامك. معايا ناشف ورسمي
مقصدش بس
: انتي اكيد اول موقف لينا خلاكي اخدتي عني انطباع وحش
لأ هو خلاني مش طايقاك
: ايييه😳
انا مقصدش بس الي بقلبي على لساني وانت صممت متزعلش😔
ضحك: مش زعلان انا مبسوط بصراحتك
بجد😃
: بجد ولو فضلتي صريحة معايا كدة هانرتاح بالشغل سوا
اذا كان طلبك اشرب بقى 😁
: بس بشرط قدام الكل احترام متبادل لما تحبي تقوليلي حاجة اوحبيت اسألك عن شيء بيني وبينك اتفقنا
اتفقنا

 

: اتفضلي كملى شغلك عشان. تلحقي مراجعاتك
اوك بعد اذنك
خرجت وهي سعيدة بأنها استطاعت فرض سيطرتها عليه بالتدريج وفضلت تستعيد. ملامحه هو طويل جدا ورياضي ولكنه اشقر كالاجانب عنيه زرقا وشعره بني غامق وعنده. غمازات وابتسامته جذابة جدا والبرفيوم بتاعه…
دخل اخوها قطع حبل افكارها وقال: مالك سرحانة في ايه
بقلم مرفت السيد
فردت وهي تقصد برفان زين: يجنن
ثم. انتبهت وضحكت: حمد الله على السلامة
: هو ايه الي يجنن
ااااا الشغل هايجنني ياادهم
نظر اليها بخبث: على اخوكي اوعي تكوني اخدتي بالك منه ركزي بدراستك
: هو مين قصدك ايه😳😳

 

اااه عليا انا برضه دة لسة مكلمني عشان يرتبط بيكي وانا رفضت عالاقل دلوقتي
: ايييه ازاي يعني ماقالش حاجة ليا
عشان هو كتوم وهادي
: انت قولتلي انه عنيد وعصبي
انا عمري ماجبتلك سيرته اصلا هو اعجب بيكي لما شافك ثواني انتي تقصدي مين
: انت تقصد مين
استاذ عمر رئيس قسم الحسابات
: اااااه ماعرفهوش🤔
بس ياكارثة انتي هاتشليني انا داخل لزين بس انتي تقصدي مين
: متشغلش بالك ياابو الاداهيم
بقلم مرفت السيد
ضحك ودخل المكتب وعادت تاليا لعملها وانهمكت حتى سمعت صوت ادهم: ياللا ياحبيبتي على المراجعة
: اه حاضر

 

وانصرفت تاليا لمكان المراجعة لتجد صديقاتها عاليا وچنا بانتظارها وبعد القبلات والترحيب بدأت المراجعات
وبعدما انتهوا جلسوا يتناولون عصير
جنا: عامله إيه في الشغل
عاليا: عقبالنا يامحظوظة هاتتدربي مع الدكتور
تاليا: عينك هاتجيبنا لورا اعوذ بالله
چنا: بخري وخمسي
ضحكوا وقصت عليهم تاليا كل ماحدث
ضحكوا وقالت عاليا: يخربيت عقلك بتشتميه وكمان عاوزة تنتقمي
جنا: اه خليها تكسر مناخيره
تاليا: ياللا ياحلوين عالبيت ورانا مذاكرة
بمجرد دخول تاليا المنزل استقبلتها امها بالاحضان: وحشتيني ياتاليا
: انتي اكتر بس مالك عينيكي فيها دموع ليه
بلحظة دخول ادهم فانهمرت الام بالبكاء
نظر ادهم وتاليا لبعضهما باستغراب ادهم: مالك ياماما اهدي

 

الام: مفيش حاجة
رن جرس الباب فتحت تاليا لتجد جارتهم نادية ام فتحي وهي جارتهم من قبل ولادتهم وبمقام خالتهم وابنها صديق ادهم المقرب والتي قالت: انا عاوزة ارقام تليفونك انتي
ادهم: ليه
ام فتحي: عشان موقف زي الي حصل النهاردة كنت كلمت حد. منكم ياولاد ييجي ويتصرف
تاليا: ايه اللي حصل ياخالتي
الام: مفيش حاجة اوعي تتكلمي يانادية
نادية: لا هقولهم لازم يعرفو
تاليا بنفاذ صبر: ماما لو سمحتي لازم نعرف
ادهم: قولي ياخالتي
نجوى: الي حصل ابوكم ومراته كانو هنا انا بانضف قدام شقتي لقيته داخل ومعاه بنت بالتلاتينات عرفت انها مراته الجديدة عدا ماسلمش عليا الناقص ودخل على امك
شوية وسمعت زعيق والباب كان مفتوح دخلت
امك قالت:طب راعي عيالك حتى انت جاي بمراتك.هنا ليه
بقلم مرفت السيد

 

لقيته بيقول لامك: انتي طالق انا علمت وكبرت وعاوزة اعيش مع واحدة سليمة مش عيانة زيك
بكت امك وقالت: كتر خيرك دي اخرتها
ردت مراته وهي بتضحك بمياعة: مثلي بقى
ضحك ابوك وقال: سيبك. منها انا عملت الي يرضيكي اهو
ردت امك: انت ماتهمنيش بس عيالك بقالك سنين سايبهم ومبتصرفش
زعق فيها: انت كبرتهم خلاص يتصرفو هما
اتدخلت انا وقولتله: والله ونضفت يامعف… ن ا
قالي: انتي مالك بتتدخلي ليه
اخرس ياناقص الله يرحم لما حفيت ورا ابوها الحاج طاهر ولما لقى بنته الي كانت ملكة جمال الشارع كله وبنت عز بجد بتحبك جوزكم في شقته عشان كنت شحات وشغلك معاه ولما هي ورثت انت اخدت فلوسها وضحكت عليها ونضفت ولبست من مال مراتك نسيت عيالك واصلك واتجوزت عيلة شكلها رقاصة دة رد الجميل
ردت مراته: اخرسي ياشر… شوحة
ولسة هاضربها امك قامت تقف مابينا مرات ابوك ضربتها بالقلم وانا شدتها من شعرها

 

ابوك اتصدم بس اخدها بسرعة ومشيوا وانا هديت امك
ادهم بصدمة: معقول هي حصلت
تاليا خطفت شنطتها ومفتاح عربية ادهم وجريت على غفلة محدش قدر يلحقها
لسة ادهم هاينزل وراها
اتفاجيء ب…..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية عارفة حظي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!