روايات

رواية ظالمه ومظلومه الفصل العاشر 10 بقلم سالي محمد

رواية ظالمه ومظلومه الفصل العاشر 10 بقلم سالي محمد

رواية ظالمه ومظلومه الجزء العاشر

رواية ظالمه ومظلومه البارت العاشر

رواية ظالمه ومظلومه الحلقة العاشرة

اتصلت بمعتز مش بيرد القلق زاد عندي طب اكلم محمود.لا هقوله اي عمه اخده قولت استني فضلت استني لحد قبل المغرب لقيت معتز ويوسف جاي معاه فرحان
يوسف:شوفي ياماما عمو معتز جابلي اي وكمان روحنا الملاهي واتغدينا
اناّ:جميله ياحبيبي اطلع اوضتك غير لبسك وارتاح داده خدي يوسف أوضته وبوسته واخدته مفضلش غيري انا ومعتز واقف بيضحك قولتله اي اللي عملته دا قرب مني ووقف ورايا وهو بيشم ف شعري
معتز:اممم شعرك يجنن ..بعدته عني وقولتله انت عايز اي يامعتز بالظبط
معتز:هو انا كلمتك ابن اخويا يعني ابني اخدته افسحه فيها حاجه دي
انا:لا طبعا مفهاش بس ليه ماردتش ع تلفونك تطمني عليه
معتز:هو انا لازم اخد منك الاذن مثلا ف اللحظه دي لحظي النحس دخل محمود
محمود:ف اي مالكم جيت ارد قولت اصل ….معتز سبقني
معتز:مراتك ياسيدي قال اي مضايقه اني جبت يوسف من المدرسه وفسحته بس هي دي كل القصه
محمود بعصبيه:معتز دا ابني زي يوسف وليه الحق فيه زيي بالظبط انتي فاهمه اياكي ياسلمي تزعليه باي كلمه ومسك دراعي وضغط عليه حامد
انا:اه دراعي وعيطت لقيت معتز وكأنه ندم وبعد محمود عني
معتز:اهدي يامحمود هي عندها حق ام وقلقانه ع ابنها
محمود:ولا ام ولا زفت انتي مش قولتي هتريحني من خلقتك اسبوع شايفك لسا موجوده ماردتش عليه وطلعت اوضتي وقفلت الباب فضلت اعيط بس قولت انا اقوي من كدا وانت يامعتز هربيك غيرت هدومي وروحت اوضه يوسف خليت الداده جهزته واخدته ونزلت لقيت معتز بكل برود قاعد بيتفرج ع التلفزيون واول ما شافني ظهر عليه الاستغراب
معتز:سلمي رايحه فين انا ماكنتش اقصد انا حبيت بس اعرفك ان محمود ف جيبي بس ماكنتش اعرف انه هيقسي عليكي بالطريقه دي انا اسف وقفت اسمعه ومش رديت عليه وكملت طريقي لقيته بيعتر*ضني سلمي انا اسف بقي ماتمشيش عشان خاطري
انا:هو انت مفكر اني هسيب البيت بسببك انا رايحه عند اهلي يومين وهرجع ابعد عن طريقي وزقيته ومشيت ركبت عربيتي انا ويوسف وبعد ما وصلت عند اهلي واطمنوا اني ماطلقتش اني جايه زياره طبعا البيضه الدهب خايفين ع فلوسهم دخلت اوضتي بعد العشا انام انا ويوسف ولسا يادوب بنام لقيت رساله بصيت لقيت رساله من معتز مكتوب فيها وحشتيني البيت من غيرك ظلمه ارجعي بسرعه ياحبببتي قريت الرساله بس ماردتش وقعدت افكر ازاي ااخلص من معتز والش*يطان لعب ف دماغي وقالي الواد شباب وامور اطلقي من اخو واتزوجيه مش احسن من عيشتك دي من غير راجل وانتي لسا ف عز شبابك هتضيعي الجمال دا والشباب مع واحد عجوز وكمان بيضر*بك وبيقل من كرامتك رجعت قولت لا لا اعوذ بالله وخوفت لمعتز يأثر عليا واضعف وارتكب الغلط ورجعت لفكره اني يعتبر مش متزوجه فعلا زوجه بقاله سنين مش بينام ححتي معايا ف نفس الاوضه والدين قال سنه ويعتبر مش مراته هل الكلام صح افكار كتير فضلت تعشش ف دماغي منها الصح ومنها الغلط انا حسيت اني مشوشه ومعتز مش سابني ف حالي ولقيت رساله تانيه منه بعتلي صوره وهو ع سريره وزعلان وكاتب شوفي حالي ف بعدك البيت كأنه صحرا رديت عليه أخير قولتله اعقل يامعتز عيب كدا رد قالي لا مش عيب العيب اني احبك وانتي رفضاني ومافيش سبب لرفضك اصلا ياستي هتزوجك والله ….انا قولتله تتزوجني اللي هو ازاي قالي ورقتين عرفي ومخلص وتبقي علاقتنا ف السر واشتريت شقه نبقي فيها براحتنا بزمتك مين يليق بيكي اكتر انا ولا هو انا هخليكي تعيشي حياتك اللي ضيعتيها ع الفاضي شوفت الكلام بس مرضتش ملقتش رد مقنع حسيت كلامه صح زواج غص*ب لعجوز كر*هني عيشتي وضاع شبابي جتلي فرصه اعوض حياتي ومابين كل الافكار دي نمت وحلمت بمعتز انا وهو ف الكوشه وانا لابسه فستان ابيض بصراحه الحلم كان جميل قومت الصبح مبسوطه وقولت يمكن دي اشاره اني اعيش حياتي بقي زي بقيت الخلق واعوض اللي فات بعد مافطرت لقيت اتصال من معتز دخلت اوضتي وقفلت الباب
انا :الو صباح الخير
معتز:حياتي صباح الخير اخبارك
انا :تمام وانت
معتز:فكرتي ف كلامي
انا:اها فكرت بس مافيش زواج الا اذا حبيتك واطمنت ليك
معتز:المهم انك تقبلتي الفكره عايز اشوفك بقي انا قدام بيتكم
انا :بخضه اي ازاي هنا وهتقول لاهلي اي
معتز:ماتقلقيش اجهزي انتي بس هنخرج
انا:انت مجنون صح
معتز:مجنون بيكي ياقمري قفلت مع معتز وجهزت نفسي ولبست لبس بيتي مغري ومكياج الباب خبط اختي الصغيره فتحت واهلي رحبوا بيه وبعد ما قعد فاضل باصص عليا شويه
معتزّ:ياعمي انا جاي اخد سلمي معايا
بابا:واخوك فين ولا مش قادر يجي هنا
معتز:بعد ازنك عايز اتكلم معاها ع انفراد دقيقه نصلح الخلاف
بابا:خلاف اي
معتز:سبب خروجها من البيت بصراحه انا بحب……..ياتري معتز هيقول لابوها اي هل هيعترف ان بيحب سلمي ولا اي……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية ظالمه ومظلومه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى