روايات

رواية دمعه عين الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الفصل الحادي عشر 11 بقلم شيماء طارق

رواية دمعه عين الجزء الحادي عشر

رواية دمعه عين البارت الحادي عشر

دمعه عين
دمعه عين

رواية دمعه عين الحلقة الحادية عشر

{ بسم الله الرحمن الرحيم }
°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°°
سليم وصل عين المدرسه
`♥︎`♥︎`♥︎`♥︎
سليم ::ازيك يا حضره الناظر
الناظر ::الحمد لله ايه اخبارك يا سليم بيه نورتنا والله
سليم:: ده نورك يا حضره الناظر
انا عايز عين تكون متفوقه انا عارف ان هي فات كتير من المنهج بس انا معتمد عليك في الموضوع ده
الناظر:: ان شاء الله خير وانا هكلم المدرسين وهنعوض اللي فاتها
سليم:: اكيد انا كلمت كام مدرس هيجوا البيت وان شاء الله هتقدر تعوض وهتدخل الامتحان
الناظر:: تمام يا سليم بيه
خرج سليم من عند الناظر وفي طريقه كان بيوصل عين لمكان الكلاس
سليم ::خلي بالك من نفسك يا عين
عين ::حاضر
سليم:: مش عايزك تكلمي حد الاولاد في المدرسه ممنوع تكلميهم
عين ::《بخوف》 حاضر
سليم ::انا هبعتلك السواق هياخدك
عين ::ماشي
♥︎♥︎♥︎♥︎
خرج سليم من المدرسه وراح الشركه دخل الشركه زي العاده بكل هيبه كبرياء كان في ضجه في الشركه اول ما دخل سليم بقى في هدوء تام لان كل اللي في الشركه بيعملوا له 1000 حساب
♥︎♥︎♥︎
سليم:: يارا لو سمحتي اتي كل الملفات على المكتب يارا
♥︎♥︎
يارا “تمام يا فندم
♥︎♥︎♥︎♥︎
يارا دي سكرتيره بتاعه سليم هي بنت طيبه وهاديه وفي حالها وما لهاش دعوه بحد
سليم فضل يشتغل لحد ما جاء ميعاد خروج عين من المدرسه خرج سليم من المكتب
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
سليم ::《 للسكرتيره》 لو سمحت يا يارا اجلي كل المواعيد النهارده والغي كل الاجتماعات
يارا السكرتيره ::يا فندم في ميعاد مهم جدا مع الوفد الامريكي
سليم:: بلغي عمي نوح وهو هيحضر بدالي
سكرتيره:: تمام يا فندم
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
خرج سليم من الشركه وراح لعين المدرسه كانت عين خلصت وخرجت من المدرسه وكانت مستنيه السواق زي ما سليم بلغها وصل سليم امام المدرسه كان في ولد واقف بيكلم عين
وبيضايقها
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
الولد ::ايه يا قمر واقف ليه لوحدك عين فضل السكته ما ردتش
الولد:: هاتي رقمك او تعالي اوصلك
عين فضلت برده ساكته ما ردتش وكانت خايفه من طريقته الولد راح يمسك ايديها كان سليم وصل
سليم:: انت بتمد ايدك على مرات سليم البدران يا حيو-ان
الولد:: انا اسف والله انا اسف معلش انا اسف
سليم نزل في ضرب ما سابش فيها حتى سليمه وبعد كده سابوا مرمي في الارض👊👊
سليم ::اتفضلي يا هانم قدامي
عين ::والله انا ما عملتش حاجه انا ما اتكلمتش
سليم:: قلت اتفضلي قدامي وبعد كده ما تخرجيش من المدرسه الا لما السواق يجي لحضرتك الوقفه دي مش عايزها تاني
عين:: حاضر حاضر
♡♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎♡
سليم كان متعصب جدا من اللي حصل وبعد كده راح القصر في الوقت ده كانت منار مرات نور جايه
عشان تزور العيله رغم كل المشاكل اللي بينهم بس كل العيله بتحترم منار جدا علشان هي كانت ضد جوزها في كل حاجه
♥︎♥︎♥︎♥︎
منار كانت قاعده مع يسرا
♥︎♥︎♥︎♥︎
يسرا ::ايه اخبارك يا منار
منار:: الحمد لله ايه اخبار سليم ويزن عامل ايه دلوقتي
يسرا ::الحمد لله كويس وسليم اتجوز
منار ::بجد طب ما عرفتنيش ليه كنت جيت باركت له
يسرا:: يا حبيبتي والله لسه ما عمل حاجه هو كتب كتاب بس علشان البنت مامتها ماتت
منار ::البقاء لله يا حبيبتي والف مبروك برده لسليم انا بجد فرحت له قوي
سليم ::زي اخويا الصغير
يسرا::انا عارفه والله يا منار ما فيش حد يعرف اني سليم اتجوز غير عيله ما عرفناش الا انتي ان شاء الله وقت الفرح الناس كلها تعرف
منار:: ان شاء الله يا حبيبتي
♥︎♥︎♥︎♥︎♥︎
دخل سليم ومعايا عين وكانوا مش بيكلموا بعض وكان باين على وش سليم ان هو متضايق
سليم ::مساء الخير
منار ويسرا مساء النور
منار :: الناس اللي راحت كتب الكتاب وما قالتش
سليم:: والله هو كتب كتاب يا منار وان شاء الله وقت الفرح انتى اول واحده
منار:: ان شاء الله يا حبيبي ربنا
يتمملك على خير ما عرفتنيش بقى بالعروسه
سليم ::دي عين مراتي
منار :: صغننه قوي هي في المدرسه
سليم:: اه في تالته ثانوي
منار ::ما شاء الله ان شاء الله تكوني متفوقه كده وترفعي راسنا
عين:: ان شاء الله
منار:: انا زي اختك الكبيره اي حد زعلك قولي لي لو الاستاذ ده ضايقك او عملك اي حاجه انا موجوده
عين ☺ ضحكت وسكت عشان هي مش فاهمه حاجه ولا عارفه هي مين
سليم ::اطلعي طيب يا عين غيري هدومك وانزلي علشان تتغدي
سليم ::ماما فين يزن
يسرا:: جه من الروضه من وقتها ما نزلش تقريبا نايم
عين ::انا هشوف يزن وهجيبه معايا وهنزل
سليم ::تمام ما تتاخريش بقى علشان تتغدي
عين:: حاضر
دخلت عين اوضه يزن كان نايم على السرير🛌
عين :: يزن
يزن::مين
عين :: انا يا قلبي
يزن ::ازيك يا مامي
عين:: الحمد لله يا قلب مامي عملت ايه في الروضه النهارده ؟
يزن:: الحمد لله انا شاطر قوي بس الميس قالتلي لازما تجيب ولي الامر معاك
عين:: ليه يا حبيبي
يزن:: علشان خاطر هم عاملين حفله عيد الام يوم الخميس ولازما كل الامهات تكون موجوده انا مش بوافق اشارك في اي حفله
عين:: ليه كده يا حبيبي
يزن:: علشان هم عندهم ماما وانا لا
بس المره دي عندي مامي زيهم فشارك
🥺 عين عينيها دمعته كانت تعيط 💔
عين:: ان شاء الله يا حبيبي اكيد هكون معاك انت قلت يوم الخميس
يزن:: ايوه يا مامي يوم الخميس
عين ::وانا هكون موجوده ان شاء الله
خلص يزن ونزل هو و عين كان سليم ومنار لسه بيتكلموا ويسرا كانت بتحضر السفره
سليم:: منار انتي هتتغدي معانا النهارده ما فيش نقاش
منار:: وانا اقدر امشي ده انا جاي عشان اقابل الاستاذ يزن ولحد دلوقتي ما شفتوش كنت عايزه اتكلم معاك شويه
سليم:: تمام تعالي طيب نقعد في المكتب لحد ما الغداء يجهز
منار:: يلا دخل
♥︎سليم ومنار فى المكتب♥︎
منار:: ايه يا سليم مش ناوي تسامح صاحبك
سليم ::بعد كل اللي عمله بتقولي صاحبي بعد اللي هو عملوا انتي عارف
منار :: هو كان زعلان منك وانت عارف راس الافعى هو استغل الموقف وعمل كده علشان يوقع بينك انت وصاحبك لسه برده شايف نور عدوك يا سليم
سليم ::هو اللي عمل العداوه ده يا منار
منار ::هو حاول يقربلك تاني وحاول ان هو يصلح ده بس انت رافض
سليم ::انا مش عايز اسمع حاجه عن الموضوع ده لحد ما يجيب حق مراتي من جوزك اللي هو صاحبي ومن عدوي اللي جوزك اتعاون معايا
منار ::اسمع نور للمره الاخيره علشان خاطر اختك؟
سليم:: منار ما تضغطيش عليا اكتر من كده
منار:: وحياه ولادي واولادك لا توافق تقابله
سليم:: تمام لو ما اقتنعتش خلاص
منار:: تمام زي ما انت عايز بس اهم حاجه قبله
سليم:: ماشي يا مناره اما نشوف اخرتها
♥︎♥︎♥︎
تعالى نروح عند حمدي ونعيمه
♥︎♥︎♥︎
نعيمه:: انا جبتلك كل حاجه عن اللي اسمه سليم ده هو عنده ولد صغير عنده اربع سنين
حمدي:: وهنعمل به ايه الواد الصغير ده
نعيمه:: الواد ده مربط الفرس هنخطف الواد وهنطلب فديه
حمدي:: انا خايف ان الموضوع يقلب وكلنا نروح في الكلابوش في الاخر
نعيمه:: ما تخافش سيب الموضوع ده عليا
حمدي ::ربنا يسترها.
نعيمه ::ومش بس كده عرفت ان هو صاحب نور الفخراني نور اللي حرق قلبي على ابني وهو في اللفه
حمدي ::انا مش فاهم حرق قلبك ازاي على ابنك انتى عندك ابن
نعيمه ::《وهي بتبكي》 انا كنت متجوزه نور عرفي كان خايف لاهله يعرفوا تجاوزنا وكان بيستعر مني هو قال لي ان هو مش هيخلف مني وانا وافقت علشان كنت بحبه وبعد جوازنا بفتره عرفت ان انا حامل ونور سافر خبيت عليه حملي وبعديها بتسع شهور خلفت ولد زي القمر وانا في المستشفى نور خطف الولد وموته وانا عايزه انتقم منه انا عارفه ان هو معاه ولدين وبنت هخطف ابنه الكبير واحرق قلبه عليه زي ما حرق قلبي
حمدي ::كل ده حصل معاكي يا نعيمه ماشي وانا موافق وهجيبلك حقك هنعمل المصلحه دي امتى
نعيمه:: بكره انا اتفقت مع الرجاله وخلصت معاهم هيخطفوا الواد ابن نور من الجامعه وهيروح المدرسه يخطفوا ابن سليم
حمدي ::ماشي
حمدى والنعمه بيرتبوا لخطف يزن ويزيد ابن سليم وابن نور يا ترى ايه اللي هيحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دمعه عين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!