روايات

رواية كالقمر الفصل الثالث 3 بقلم لمى وائل

رواية كالقمر الفصل الثالث 3 بقلم لمى وائل

رواية كالقمر البارت الثالث

رواية كالقمر الجزء الثالث

رواية كالقمر
رواية كالقمر

رواية كالقمر الحلقة الثالثة

قعدت علي السرير وي فتحت التلفون اشوف المسجات
لقيت مسج من ناديه
= هستناكي بكره يا جميل
رديت عليها بي = انشاء الله ♥
لقيت مسج من رقم غريب .. كان كاتب
= انا ندمت علي اللي عملتو فيكي .. وياريت نرجع لي بعض تاني انا مدمر من غيرك
رديت وي قولت = مين ؟؟ وانا كنت متأكده انو هو بس بكدب نفسي
= محمد…
اول مشوفت الاسم عنيا دمعت علي طول .. حسيت بوجع جامد اووي في قلبي .. كنت عارفه وبستهبل
مسكت التلفون وي بدات اكتب
= كفايه بقا .. سبني في حالي مش مكفيك الي عملتو فيا لا كمان بتكلمني تاني .. يا بجاحتك يا اخي .. ياريت تنساني خالص وتمسح رقمي من عندك ومتكلمنيش تاني.. فاهم
كتبت المسج دي وي رميت التلفون جمبي وي عيط عيطت جامد اووي .. لحد منمت ..
Flash back
[ بقلمي / لمي وائل]
= صباح الخير يا قمري
= صباح النور .. في حد يكلم حد الصبح كده
= ايوه انا.. عايزك تتعودي تصحي بدري
= ليه بقا انشاء الله
= عشان لما نتجوز .. تصحي قبلي وتحضري الفطار وتصحي مالك و ادم
وهي بتضحك = مالك وي ادم مين دول .. وكمان فطار اي انت فاهم الجواز غلط
= ولادنا يا قمري .. لا بس هما قالولي انك لازم تحضري الفطار
= يبني دول كذبين ان كنت انا مبفطرش نفسي
ضحكو هما الاتنين
= هشوفك النهارده
= اوكي .. في مكانا
قفلت معا وي قامت تختار احلي فستان عندها عشان تقابلو بي
التلفون رن
‏= الو
‏= .. نسيت اقولك اني اه البسي الفستان البيبي بلو عشان بيكون قمر عليكي .. وي الخمار الابيض عشان بتكوني شبه الملاك في
‏= بس كده
‏= ايوه بس كده.. اه… بحبك ❤
‏وي قفل التلفون علي طول ابتسمت علي طريقتو الي بتحبها وي بتغرق فيها
‏ ********
flash back
[ بقلمي / لمي وائل]
‏ كانت قاعده في الكافيه نفسو الي كانت بتتقابل في هي وي هو… كانت باصه علي اتنين شكلهم مرتبطين وسرحانه في ضحكهم وبتفتكر..
‏الويتر = قهوتك يا فندم
‏فاقت علي صوتو ومسحت دمعتها الي نزلت غصب عنها
‏= شكرا
‏كانت بتفتكر كلامو طريقتو كل حاجه
‏= اتأخرت عليكي
‏= ابدا .. ها عملتي ايه
‏= ولا حاجه رفضو زي كل مره
‏= مقوتلك بلاش موضوع السفر ده
‏= يا حبيبتي نفسي اروح
‏= بلا نفسك بلا هبل .. وانا احكي لمين لما تسافري يا هانم
‏= اممم. ده السبب الي منعني .. اه تعالي نروح محل شوجر منزل عروض تهبل
‏جميله بعد مفتكرت = لا لا.. انا مستحيل اروح هناك تاني
‏= ليه يا بنتي حصل ايه.
‏= ولا حاجه بس مش عايزة اروح
‏= لا يا جميله . في حاجه هتحكيلي ولا اخدك هناك غصب
‏= خلاص خلاص هحكيلك بس اوعديني تتصرفي بي عقل
‏= هحاول
‏= حكيت ليها الي حصل والي البنت عملتو معايا
******************************
= ابعد عنها يا محمد .. خلاص سبها في حلها مش ممكن فعلا مش عيزاك
[ بقلمي / لمي وائل]
= مش عيزاني ايه بس يا عم… دي بتحبني جدا .. وبعدين دي هتورث من ابوها ١٠ ملوين جنيه .. انت معايا
= يعني ايه … يعني انت مش عايز ترجعلها عشان ندمان
= ندمان ايه بس… بقولك ١٠ مليون مش هزار ..
= محمد .. انا بحب ناديه اوي وي مش عايز اخسرها عشانك .. انا قولت هساعدك لو بتحبها بس دلوقتي انا الي بقولك ابعد عنها ابعد عن جميله يا محمد ( محمد مسكو من رياقه القميص)
= حسن.. انت هتبيع صاحب عمرك عشان وحده ست
= وابيع اي حد دي ناديه عارف مين ناديه … وي لو عرفت انك قربت لي جميله انا الي هقفلك يا محمد .. انت خلاص بقيت مريض. بلفلوس
محمد طلع فلاشه من جيبو وقال = كنت عامل حسابي انك في يوم هتخوني.. شايف دي… عليها فضيحه لو السنيوره شفتها هتموت
= انت بتقول ايه…
= تؤتؤ يا حرام علي الي هيحصلك يا ناديه ….. دي صور متركبه للمحروسه الي بتحبها … وانا بقولك انها متركبه .. بس اثبت بقا
لو جميله شمت خبر عن الكلمتين الي انا قولتهم هتضفضح يا حسن انت والسنيوره
*****************************[ بقلمي / لمي وائل]
= ده الي حصل
‏= وحيات امها لوريها ازي تتكلم معاكي كده
‏= ناديه اقعدي بلاش فضايح
‏= هتيجي معايا يلا
‏مسكت ايدي وي ركبت معاها العربيه كانت متنرفزه اوي وبتسوق بسرعه وصلانا المول في ثواني
‏= انزلي
‏= بلاش يا ناديه.. اعقلي
‏= هتنزلي بي كرامتك ولا من غيرها
‏= لا وعلي ايه هنزل بيها احسن

‏نزلنا من العربيه ودخلنا المحل
‏= ها اي واحده من البنات دول
‏= دي الي وقفا هناك
‏ناديه راحت عندها
‏= ايوه يا فندم اقدر اساعدك
‏لسه البنت مكملتش كلمها نزل قلم علي وشها وي ناديه مسكتها من شعرها وجبتها عندي
‏= بصي بقا … ستك جميله دي تتكلمي معاها بحترام وي ادب فاهمه دي الي مش عجباكي انتي بنسبلها جزمه يا روح امك .. وي العوره الي مش عجباكي .. انجح وي احسن منك وانتي واحده مشفتش ربايه وانا الي هربيكي
‏ [ بقلمي / لمي وائل]
ناديه بقت تضرب فيها وانا بحاول اخليها تسبها وهي ابدا قعدت تضرب فيها والبنت تصرخ
= انتي. هتعتذري ليها وي فورا فاهمه ولا مش فاهمه
= ف. فاهمه خلاص … انا.. اسفه اسفه والله
ناديه طلعت من جيبها فلوس كتير وي رمتهم في وشها وي قالت
= الفستنين الاحمر والازرق هتيهم وي خلي الباقي ليكي يا شحاته جميله دي لو جبتلي شكوه من المحل ده تاني هقفلو فاهمه
اخدت الفستنانين من اديها مشينا
ركبنا العربيه
= ينفع الي انتي عملتي ده يا ناديه ..
= اسكتي يا بت انتي خالص هااا.. ولو خبيتي عني حاجه بعد كده انتي الي هتنضربي ( ركبنا العربيه وبدات تسوق ..)
= طب في حاجه عايزه اقولهالك
وقفت العربيه فجأه
= ايه تاني
************************
[ بقلمي / لمي وائل]
= خلاص يا ( علي) انا موافق علي الدور ده
= علي بركت الله باشه مستنينك يوم الحد عشان نصور الحلقه .
= تمام يا( علي)
قفل مع علي وساب التلفون وقام ياخد الدوا
‏رجع مسك الفون ورن علي رقم
‏= ايوه يا حببتي انتي فين من بدري كده
‏= خلصت شغل وي قاعده مع ناديه شويه.. اخت الدوا
‏= اه يا حببتي
‏= تمام شويه وجايه
‏قفل معاها… وبعدها بشويه الباب خبط
‏= مين .. ايوه يلي بتخبط حاضر
‏= ازيك يا عمي
‏= ازيك يا بني .. انا شوفتك قبل كده
‏= ايوه انا وليد جركم الجديد
‏= ايوه.. ايوه .. اتفضل يابني
قعدو في الصالون
‏= خير يا بني في حاجه
‏= كل خير يا عمي انا كنت عايز حضرتك في موضوع مهم
‏= اتفضل يابني انا سمعك
**************************
[ بقلمي / لمي وائل]
= جميله انتي بجد هتحني لي ابن الجزمه ده
= ابدا… بس بصراحه المسج بتاعتو اسرت فيا
= ولا اسرت ولا نيلة .. ده واحد استغفر الله .. معندوش دم ولا كرامه
= عارفه انا مش هحكيلك حاجه بعد كده
.. انتي عنيفه اوي .. انا مش عارفه حسن حب فيكي ايه
= بصراحه حبيت فيها كل حاجه .. قمر.. وي عفويه .. واحلي حاجه فيها رقتها
= ايوه ايوه اشجيني
= حسن انت ايه اللي جابك
= اتفضل ادي الكلام الي زي الدبش
= مقصدش.. يعني
= جميله قالتلي اجي انجيها منك
= حصل يا باشا
= ماشي يا جميله والله لوريكي
= اشوفك بكره ياقمر .. سلام يا حسن سلام يا ناديه
مشيت… حسيت اني لازم اسيبهم شويه .. بصراحه حاجه حلوه اوي انك تكون سبب في سعاده شخص حسن وي ناديه مخطوبين بي سببي
‏كان احسن قرار ختو الصراحه … اخت تاكسي وروحت وي اول مدخلت لقيت وليد عندنا بس حبيت استهبل
‏= ازيك يا بابي .. ازيك يا ….
‏= ايده معقول مش فكراني
‏= معلش والله غصبن عني..
‏قولت انا ويا في نفس واحد = انا وليد جاركم الجديد
‏ ضحك بابا علينا
‏= يا عني فكراني
‏= طبعا
= اخبارك ايه ..
= الحمدلله بخير .. اهو مستنيا قره عيني يخدني من البيت ده
= هو انتي مش مخطوبه معقول … الرجاله اتعمو ولا ايه
= احترمو وجودي طيب
‏اتكسفت جميله وقالت= .. عن ازنك يا بابا ..
‏دخلت وانا وشي بيضرب الوان
‏ غيرت وصليت وي هو مشي.. لقيت بابا نده عليا
‏= عامله ايه يا حبيبتي .. وي اخبار عينك ايه
‏= تمام يا بابا الحمدلله.. لسه مستنيه متبرع
‏= عارفه استاذ وليد كان هنا ليه
‏= ليه
‏= حزري
‏= هيا لعبه يا بابا .. قول كان عايز ايه
‏= لا مش هقولك
‏= وحياتي يا بابي
‏= خلاص هقولك
‏= هااا
‏=………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية كالقمر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!