روايات

رواية رهف حياتي الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الفصل الأول 1 بقلم رحمة محمد

رواية رهف حياتي الجزء الأول

رواية رهف حياتي البارت الأول

رواية رهف حياتي الحلقة الأولى

بطلت الروايه اسمها رهف عندها 20 سنه جميله جدا بشرتها بيضه جدا وعيونها بني وجسمها كيرفي وهي محجبه وبطل من الاخر يعني رهف عايشه هي ومامتها بس وبابها متوفي وهي وحيدة امها يلا بينا نبدء الروايه
رانيا: رهف ياحبيبتي قومي يلا عشان تروحي الكليه يلا اتاخرتي.
رهف: حاضر ياست الكل هقوم اهو.
رانيا:يلا ياحبيتي ومتتأخريش عشان عايزكي ف كلمتين كدا.
رهف:لو موضوع الخطوبه لا ياماما مش بفكر في الموضوع دا غير لمه اخلص تعليمي.
رانيا:قومي بس انتي اخلصي ومتتاخريش.
رهف: حاضر ياماما.
بقلمي رحمة محمد.
في الجامعه،منه:اي يارهف كل دا اتاخرتي اوي.
رهف:تعبانه جدا والله يابنتي مكنتش هاجي اصلا.
منه:مالك ياقمر اي اللي تعبك بس وبتغمز ليها.
رهف:بس يازفته شويه صداع بس.
منه:طب بقولك اي ماتيجي بعد المحضره نخرج.
رهف:يلا بينا،لالا صح ماما عايزاني اروح وافتكرت انها هتكلمها ف موضوع الخطوبه،ولا اقولك يلا بينا.
دخله المحضره وخلصه وطلعه من الجامعه وهما ماشيين بيتكلمه ومندمجين مع بعض عده عربيه من جمبهم بسرعه جدا وكان في مايه ع الارض غرقت رهف.
رهف: وبااعلي صوت عندها اي الحيوان دا مش تحاسب انت عبيط ولا اي، وهي بتنفض نفسها كدا من المايه رجع بالعربيه تاني ليها وهي ومنه واقفين مستنين يشوفه مين دا.
اسر: نزل ازاز العربيه وقلع النضاره اللي لبسها،اسر شاب جميل جدا عضلات وعيون عسلي وعنده 29 سنه واي بنت تحلم بيه من الاخر اتكلم وقال حيوان وعبيط انتي عارفه انتي بتكلمي مين.
رهف: مين يعني واحد متعرفش حاجه عن الاحترام والزوق.
اسر: اتعصب جدا وبرق جامد وقالها بلاش انا يابتاعه انتي عشان متزعليش مني جامد واعرفي انتي بتكلمي مين كويس عشان موركيش وش يخليكي تنسي اسمك اصلا.
رهف:ايوه هتعمل اي يعني يااسمك اي انت وفرحان بعربيتك دي هتروحه من ربنا فين.
اسر:بيضحك بستهزاء انتي عبيطه يابت انتي الظاهر انك بردو معرفتيش انا مين.
رهف:ولا عايزه اعرف اشكال زيك راحت بصت ليه بقرف يلا بينا يامنه مش عارفه اي البلاوي اللي بتتحدف علينا دي.
اسر: انا هعرفك انا مين يامعفنه وهعرفك قمتك كويس اوي.
في البيت عند رهف، رانيا: هو مش انا قولتك متتاخريش عشان عايزكي.
رهف:ماما ممكن تقفلي ع الموضوع دا انا مش عايزه اتخطب دلوقتي.
رانيا:يابنتي سيف ابن خالتك بيحبك وعايز يتقدم ليكي ويقرب منك وانتي اللبي بتصدي .
رهف:وهفضل اصد عشان انا مش بحبه انا شايفه اخويا اولا وثانيا انا مش هفكر اتجوز غير لمه اخلص كليتي ياامي.
رانيا:طب اديلوا فرصه واحده بس والله هتحبي جدا.
رهف:يووووه بقي ياماما قولتلك لا بقي عشان خطري اقفلي الموضوع دا.
رانيا سكتت وسبتها وطلعت من الاوضه.
بقلمي رحمة محمد.
اسر:بقولك انا عايزه اعرف عنها كل حاجه يا علي البت هزقتني دي متعرفش بتكلم مين انا اسر المنشاوي من اكبر رجال الاعمال ف مصر يتقل مني كدا ومن مين حتت بت جربوعه زي دي
علي:طب اهدي ياصحبي انا هعرفلك عنها كل حاجه قولي بس المكان اللي حصل في الحادثه دي وهو عمال يضحك.
اسر: انت بتضحك ياعلي طب غور عشان مطلعش غلي كله فيك انت.
علي:يابني دي حتت بت تشغلك ليه هي وهو بيضحك.
اسر: عشان مش انا اللي يحصل معايا كدا.
علي:حاضر يااسر هعرفلك عنها كل حاجه وهاجي اقولك ع طول.
منه: الو رهف فينك.
رهف: ف البيت.
منه:طب انا جيالك عايزكي ف موضوع بس ونبي انا مكنش قصدي والله.
رهف:في اي يامنه.
منه: انا جيالك وهحكيلك كل حاجه.
رهف: ف اي بقي ممكن تعرفيني.
منه: والله حقك عليا انا مكنش قصدي.
رهف:ماتنطقي في اي يازفته.
منه: فكره الواد اللي اتخنقتي معاه من اسبوعين فاتوا.
رهف: اه الواد اللي شايف نفسه دا.
منه: اهو الواد اللي شايف نفسه دا عرف عنك كل حاجه بسبب غبائي وعرف انتي سكنه فين وعيشه ازاي بس والله مش قصدي.
رهف: مايعرف هيعمل اي يعني وبعدين عرف ازاي وانتي عبيطه هو اي حد يسألك عني تقوليلوا كل حاجه كدا عني.
منه: لا ماهو انا ارتبط.
رهف: نعم ياختي ودا من امتي
منه: احممم من اسبوعين كدا.
رهف:ايوه ومال دا بيه انا.
منه: ماهو اللي ارتبط بيه دا طلع صحبه وانا اللي كنت الوصيله عشان يعرف مني كل حاجه عنك.
رهف:شاطره يامنه شاطره.
الباب خبط رهف رايحه تفتح بتبص راحت برقت جامد و…

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رهف حياتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى