روايات

رواية طفلي الصغير الفصل السادس عشر 16 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلي الصغير الفصل السادس عشر 16 بقلم هدير عبدالعليم

رواية طفلي الصغير الجزء السادس عشر

رواية طفلي الصغير البارت السادس عشر

رواية طفلي الصغير الحلقة السادسة عشر

يمنى : أيمن حاسه إنى تعبانه أوي
أيمن بقلق و خوف : لى مالك ؟
يمنى بتعب :مش عارفه أنا حتى مش قادره أنزل الشغل.
أيمن بقلق : حاسه ب أى؟
يمنى : والله حاسه بتعب رهيب حاسه إنى هموت, بدموع أيمن العيال أمانه فى رقبتك ليلى و سليم و مريم فعلاً شايفينك اب.
أيمن بفزع: يمنى إياك ِ تقولى كده إحنا هنفضل مع بعض مش هسيبك تروحي منى زى عبير بتوتر بدأ يكلم الدكتور علشان ييجي .
ليلى : ماما أنتِ كويسه؟ إحنا معاكِ.
يارا بدأت تدمع : إحنا مش هنقدر نكمل من غيرك.
زين جاى يجري بسرعة و هو بيعيط وحضني : ماما أنا بحبك.
سلمى : الدكتور جه يا بابا.
الدكتور بعد الكشف بدأت تظهر عليه إبتسامة
أيمن: طمني يا دكتور
الدكتور : أنتِ أول مره تكشفى من ٣ شهور صح؟
يمنى بدون فهم : اه
الدكتور : مبروك ..المدام حامل
أيمن بفرحه : بجد و لسه هيقرب منها يحضنها
يمنى بكسوف و ضحك: العيال موجودين
أيمن طلع مع الدكتور
زين : ماما أنا آسف بجد أنا مش متخيل حياتى من غيرك.
يمنى : أنا والله بحبكم كلكم و بخاف عليكم من أى حاجه و أى حد.
سلمى : إحنا كده كام بقا استنى أعد, بدأت تعد ليلى و يارا و سليم و مريم و زين و ياسين و أنا كده ٧ و بابا و ماما كده ٩ و نونو يبقا كده ١٠
يمنى بضحك : قولى ربنا يزيد و يبارك فيكم.
سلمى : يارب
أيمن: من النهارده بقا عايزين راحه , يعنى مفيش شغل لحد ما ربنا يقومك بالسلامه
يمنى : لا أنا مش عايزه الدلع ده , أنا هنزل الشغل بكره .
أيمن: للأسف يا يمنى مش بمزاجك.
يمنى بزعل: يعنى أى هتتحكم فيا ؟
أيمن: يا ولاد ممكن تشوفوا مصلحتكم.
-طلعوا
يمنى : عايزه أعرف أى مش بمزاجي دى؟
أيمن: بعيد عن إنى جوزك و عادى اتحكم فيكِ و كلمتي إللى تمشي الا إنى قلقان عليكِ مش أكتر , الدكتور قال إنك لازم ترتاحي , أنا حتى كلمت ست شغاله تيجي تساعدك لحد ما الفترة دى تعدي.
يمنى بدأت اهدى و أنا مش عارفه أرد مكسوفه جدا إنى رديت كده و هو عامل عليا : تعرف أنا ملقتش حد أحن منك, ربنا يبارك فيك.
أيمن بضحك : تعرفى أنا ملقتش حد عصبي زيك.
يمنى بضحك: ماشي يا عم شكراّ على المعلومة.
^^^بعد فتره كبيره^^^
زين : ماما هنخرج النهارده؟
يمنى :يا حبيبى مش هينفع نخرج الفتره دى
زين بتكشره : دا لى بقا ؟
يمنى : مش هينفع لان امتحانات ليلى و يارا قربت و يا حبيبي دول ٣ ثانوي.
زين بتكشيره : أنا هخرج مع أصحابي.
يمنى : كلم بابا قوله لو وافق أخرج .
زين : أنا عارف أنه مش هيوافق لأنى خرجت امبارح.
يمنى بهدوء: خلاص بتقولى أنا ليا؟
زين : يعنى كده.
يمنى : يا حبيبى ما انا قولتلك كلم بابا , هقوم أجهز آكل علشان أخواتك.
زين بزعل : تمام
يمنى : أى رأيك تروح عند تيته و خالوا حسام.
زين بصوت عالى : أنا عايز أخرج يا ماما , مش أروح عند تيته.
يمنى بعصبيه: تصدق أنا فعلاً غلطانه.
زين : ولا أقولك خلاص هروح أنا و سليم عند تيته , هقول ل خالوا حسام يخرجنا.
يمنى بضحك: زين أمشي من هنا.
زين : أروح يعنى؟
يمنى : بالسلامة أخيرا هرتاح شوية.
^^^ يوم نتيجة تنسيق ٣ ث^^^
يمنى جايه من الشغل بخوف و بتنادي : ليلى , يارا
أيمن: فى أى جايه خائفه كده لى ؟
يمنى : نتيجة التنسيق ظهرت
أيمن: بجد ؟
ليلى بتوتر : بتقولي أى بجد ؟ عملنا أى ؟

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفلي الصغير)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى