روايات

رواية طفله فهد الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية طفله فهد الفصل التاسع 9 بقلم نور محمد

رواية طفله فهد الجزء التاسع

رواية طفله فهد البارت التاسع

طفله فهد
طفله فهد

رواية طفله فهد الحلقة التاسعة

مرت خمس دقايق مردش فهد عليا وانا قلقت اوي بس زفرت براحه لما سمعت صوت فتح الباب وقولت:كل ده تأخير يافهد هات اللبس بقى بسرعه ارجوك احسن ابرد كده وو
فجأه حسيت بحد حط ايده على رأسي وبدء يدفعها بقوه نحو ميه البانيو وكان بيحاول يغرقني فيها وانا كونت بصرخ بجنون وبنادي على فهد برعب حقيقي…
وبعد وقت صحيت لقيت نفسي على سريري في غرفتنا فقومت بسرعه وانا مرعوبه ليسه وبتنفس بصوت عالي لقيت نفسي بلبس مريح مكون من بيجامه بيتي حريريه بالون النبيتي
فضلت انظر حوليا على الغرفه بخوف وانا مش مصدقه نفسي انا كونت بحلم الوقت ده كله!!.. لا انا متأكده انه كان حقيقي انا حسيت بشخص كان بيحاول يغرقني بس حصل ايه بعد كده؟ وازاي انا وصلت هنا في سريري بامان؟؟
كونت بفكر وبحاول اجمع افكاري كلها وفجأه لقيت فهد دخل وهو بيحمل صنيه على ايده بحرص وقرب مني بقلق وقال:انتي كويسه ياحبيبتي دلوقتي انا فحصتك واطمن عليكي متقلقيش بس حاسه بأي شئ بيوجعك طمنيني
بصيت عليه بتوتر وعدم فهم وقولتله:فهد هو حصل ايه انا اخر شئ بتزكره اني كونت في الحمام وبعدها ناديت عليك وانت مردتش وفجأه لقيت شخص كان بيحاول يغرقني في البانبو وو
سكت برعشه ودموعي نزلت غصب عني من الخوف وفهد قرب مني بحنان وضمني ليه بقوه وخوف وقال:اهدي اهدي ياقلبي ارجوكي انتي كويسه وفي حضني كمان اهدي
كونت منهاره في حضنه وانا بتذكر الي حصل معايا وبعدها بعدت عن فهد وعنيا بقت حمره من العياط وقولتله:فهد هو حصل ايه وانت كونت فين وقتها؟!
رد فهد عليا بتوتر ظاهر:انا بس مالك نادي عليا ضروري فطلعت اشوفه بسرعه ولما رجعت لقيتك في الحمام مغمي عليكي فجريت زي المجنون وطلعتك بره الحمام وغيرت ليكي لبسك وده الي حصل بس ياقلبي
بصيت في ملامحه الظاهر منها التوتر والغضب رغم انه بيتكلم معايا بهدووء بس نبره الغضب ظاهره اوي في صوته كأنه عرف ايه الي حصل معايا في الحمام بس مش عاوز يقولي علشان ميزدشخوفي اكتر من المكان هنا
وبعد دقيقه قرب فهد مني صنيه الاكل وكان كل الاكل المفضل ليا موجود عليا وقال بحب:انا جبتلك كل الاكل الي بتحبيه ياحبيبتي منستش حاجه ابدا عاوز تأكلي كتير اوي لان صحتك اتراجعت الفتره الي فاتت من الحزن على باباكي
ابتسمت بحزن ودموع عند زكره وفات بابا ومديت ايدي على الاكل علشان اكل بس ايدي بقت بتترعش غصب عني من الخوف وفهد اخد باله مني فقرب بسرعه
ومسك الاكل من ايدي بخوف عليا وقال:ملك انتي كويسه مالك ياحبيبتي انا هجيب ادواتي افحصك تاني اطمن عليكي اكتر..
وقبل مايتحرك فهد بعيد عني رميت نفسي في حضنه بقوه وانا بترعش ليسه بين ايديه وهو كان مرعوب عليا وبيحاول يسيطر على حالتي علشان اهدي وو
وعلى الجهه الاخرى في غرفه المجاوره لينا كانت تقف امامه بدموع وهو يصرخ بها بغضب يقول:انتي اجننتي يانرمين اكيد.. ازاي تعملي كده افرضي فهد دخل وشافك بتعملي ايه وقتها كان هيخلص عليكي بدم بارد صدقني
نزلت دموع نرمين بحسره قدامه وهي بتقول:
مش قادره ياادم مش قادره هي اخدته مني وانا بحبه.. بحبه اوي
انفجرت في البكاء فقترب ادم اخوها منها بشفقه وحزن وحضنها بحنان اخوي وقال: اهدي يانرمين ارجوكي انا عارف قد ايه انتي بتحبيه بس هو عمره ماحبك يانرمين افهمي فهد مستحيل يحبك لان قلبه اختار من زمان انتي اختي وحته مني يانرمين وانا قلبي بيتقطع على حالتك دي قدامي وانا عاجز اني اساعدك اسف ياحبيبتي
بعدت نرمين عنه بعنف وهي تمسح دموعها بجنون وقالت: انت اخويا انا والا اخوه هو ياادم حس بيا وبنار الي جوايا انا عشت عمري كله على حب فهد وهو بقى دقات قلبي دلوقتي وصدقني مش هقدر انساه او اعيش بدون مش هقدر والله
نظر ادم لها بدموع وحزن كبير وقال: طيب اهدي انا مصدقك والله انا مش عندي اغلى منك يانرمين انتي وصيه امي الله يرحمها وانا مستعد اساعدك بس ازاي اعمل كده؟
قربت نرمين من ادم اخوها بخبث ودموع وحضنته بقوه وقالت: انا عندي خطه لو نفذتها معايا فهد هيكرها ويبعد عنها للابد وانا هبقى جنبه من بعدها وهو هيحبني اكتر منها بس محتاجه مساعدتك ارجوك ياادم
ابتسم ادم باستسلام لها وقال: حاضر يانرمين انا معاكي وتحت امرك كمان
ابتسمت نرمين بسمه شريره وهي تتوعد لملك باكتير والكتير لها في المستقبل هنا
وعلى الناحيه الاخري كونت انا ليسه في حضن فهد وهو فضل حاضني بخوف ورعب عليا من حالتي لغايه مادخلت مريم اختي وهي بتقول:ملك انتي فين انا محتاجه منك ال..
سكتت مريم لما شافت حالتي قدامها وجرت عليا بخوف وقالت:ملك انتي كويسه ياحبيبتي مالك..ثم وجهت نظرها لفهد وكملت..فهد ملك مالها بتترعش كده ليه اختي مالها عملت فيها ايه؟!
تهند فهد بحزن وقال:اهدي يامريم ملك كويسه هي بس دخلت في حاله هستيريه من الخوف وانا عطتها حقنه مهدئ وشويه كده وهتبقي زي الفل باذن الله
قعدت مريم جنبي بدموع على حالتي وقالت:ملك انتي قويه اوي ياحبيبتي دنا بستمد قوتي منك ياملك ارجوكي قاومي علشاني ياملوكه
فضلت على الحاله دي وقت وبعدها غبت عن الوعي وفهد ليسه حاضني بخوف ومريم جنبي بتعيط وفجأه دخل شخص غريب وقال بخوف: فهد بيه الحق اخوك مالك بيه اتصاب برصاصه في كتفه وهو بينزف اوي تحت وووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية طفله فهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى