روايات

رواية شيطان الإنتقام الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ولاء حامد

رواية شيطان الإنتقام الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ولاء حامد

رواية شيطان الإنتقام الجزء الرابع والعشرون

رواية شيطان الإنتقام البارت الرابع والعشرون

رواية شيطان الإنتقام الحلقة الرابعة والعشرون

ماثيو: انه شاكر السالمي
سيليا اجب احب ان اعرف لما يتصل بنا ونحن منذ اكثر من اسبوعين لم نتواصل
ماثيو: مرحبا سيد شاكر ما الخطب
شاكر: مرحبا سيد ماثيو اريد ان اعزمك على زفاف ابنتي ماهي وهو سيكون بعد 4 أيام واتمنى منك الحضور
ماثيو: مبارك سيد شاكر سوف اللبي الدعوه
شاكر: في انتظارك
ماثيو: يعزمنا على زفاف ابنته
سيليا: حسنا لنقم بدق المسمار الاخير في نعش عائله السالمي جون اريد اسم الويدنج بلانر المسؤل عن حفل الزفاف
جون : لما بماذا تفكرين
سيليا: ستعرف وقتها ألم تقل انك قمت بزراعه العديد من رجالك المخلصين في كل مكان خاص بشاكر السالمي وعائلته
جون: نعم لكي ما تريدين
ماثيو: اخبريني ما برأسك اريد الاطمئنان عليكي
سيليا بشرود: افكر بالانتقام بأبشع الطرق الآن كل الخيوط في يدي وسوف احركهم كخيوط الماريونت
ماثيو: سيليا رجاء اخبريني التفاصيل
سيليا : ستعرف كل شيئ عندما اتحدث مع شركه الويدنج بلانر
صمت ماثيو ولكن ليس لوقت طويل عاد جون
جون: هذا هو اسم الشركه ورقمها وعنوانها ورقم المدير الشخصي
سيليا : حسنا
أخرجت سيليا هاتفها ذو الرقم المشفر
سيليا: الو استاذ ماجد مدير شركة …..

 

 

ماجد : ايوه انا مين حضرتك
سيليا: انا مديره مكتب السيد ماثيو ديميتري بمصر
ماجد بإستيعاب فماثيو يمتري اسم أشهر من نار على علم في العالم : تشرفنا يا فندم خير
سيليا: السيد ماثيو عايز حضرتك ضروري وبشكل شخصي في الغردقة لانه عايز شركة حضرتك تنظم عيد ميلاد اخته السيده سيليا ديمتري
ماجد بطمع : طبعا يا فندم حضرته عايزني امته
سيليا انهارده وفي اسرع وقت في انتظار حضرتك يا فندم
ماثيو: ماذا تفعلي يا فتاه فحقا احترت فيكي
سيليا: انتظر وسترى بنفسك
مساءا في مطعم الفندق الذي ينزل به ماثيو وسيليا وجون واجتمع ثلاثتهم مع ماجد الذي سريعا ما لبى النداء
سيليا ببرود: اعلم سيد ماجد أن شركتك هي من تتولى تنظيم حفل زفاف ابنه شاكر السالمي
ماجد: حقا فشركتنا هي الأفضل في هذا المجال نضم أفضل المهندسين
قاطعته سيليا ببرود: اعلم كل ما تود أن تقوله انت هنا لعقد صفقه رابحه
ماجد بعدم فهم: ماذا يعني هذا الحديث
سيليا: اريد منك أن يتولى رجالي مسؤليه تنظيم الحفل ولك ما تريد
ماجد: لماذا لا أفهم
سيليا: ليس مهم أن تفهم ستتم كل الترتيبات كما هو متفق عليها ولكن بيد رجالي اريد ان احضر مفاجاءه للعروس ولك ما تريد
ماجد بطمع: مليون
سيليا: حسنا لك ما تريد
مرت 4 أيام وسليا تتابع كل ترتيبات الحفل وكأنها موجوده معهم صوت وصوره
اليوم هو اليوم المنتظر بالنسبه للكثير
ذهب ماثيو وجون وسيليا إلى حفل الزفاف الضخم الذي تم في فيلا السالمي
ارتدت سيليا فستان باللون الكابتشينو بكم وطويل من الستان والغريب انها وضعت مكياج متقن ولكن دون الاحلى بأي مجوهرات كان جون يرتدي بدله باللون الأسود وماثيو يرتدي بدله من اللون الرصاصي الغامق
ماثيو: سيليا مستعده

 

 

سيليا: يااااه فوق ما تتخيل يلا علشان منتأخرش كفايه تأخير 7 سنين قالتها وسبقتهم على السياره
جون: ليك انا مرعوب عليا شوف شكلها هلا والله قلبي عن ينخلع كل ما افكر في اللي ناويته لعايله السالمي الله يستر
تحرك الجميع ووصل فيلا السالمي دخل الجميع ورحب بهم شاكر وانضم لجون وماثيو بعض رجال الأعمال الذين يتمنوا اقتناص فرصه مع رجل المال والاعمال ماثيو ديمتري
بدئت فقرات الحفل الذي أتى له جميع رجال الأعمال ورجال الدوله وبعض الوزراء
ثواني وأتى صوت من بعيد يغني بصوت عذب وجميل
يا مظلوم ارتاح .. عمر الحق ماراح
يا مظلوم ارتاح.. عمر الحق ماراح
ليك يا ظالم يوم.. تشرب أسى وجراح
يا مظلوم ارتاح.. عمر الحق ماراح
لييك يا ظالم يوم .. تشرب أسى وجراح
ياللي اتظلمت خلاص … مستني ايه من الناس
داه زمن مالهوش أمان فيه الغلبان عليه ينداس
ولا شكوى غير لله… متخافشي وانتا معاه
صبرك داه رب كبير… عليم وبصيبر ولا بينسى
يا مظلوم ارتاح … عمر الحق ما راح
ليك يا ظالم يوم .. تشرب أسى وجراح
يا ظااالم على فين… لو عشتلك عمرين
بكره تموت وهناك امام الله ترد الدين
بكره ميزان وحساب…. ولا عزوه ولا احباب
اخرتها كل داه راح… طلعت بنيت امل كداب
يا مظلوم ارتاح… عمر الحق ماراح
ليك يا ظالم يوم.. تشرب أسى وجراح
ومسيرنا في يوم هنتحاكم
نيجي مظلوم وظالم
وملايكه وربنا الحاكم
وهتترد المظالم
ومسيرنا في يوم هنتحاكم
نيجي مظلوم وظالم
وملايكه وربنا الحاكم
وهتترد المظالم
كل اللي زرعته في حياتك
تجنيه قصاد الناس
ويشوف الكل مأساتك
وأنا أبقى عالي الراس
كل اللي زرعته في حياتك
تجنيه قصاد الناس

 

ويشوف الكل مأساتك
وأنا أبقى عالي الراس
لك يوم يا ظالم
لك يوم يا ظالم
لك يوم يا ظالم
تندم على اللي كان
يا مظلوم ارتاح… عمر الحق ماراح
ليك يا ظالم يوم … تشرب أسى وجراح
يا مظلوم ارتاح… عمر الحق ماراح
ليك يا ظالم يوم تشرب أسى وجراح
انتهت الاغنيه وظهرت قمر وهي لابسه دريس طويل بكم ولابسه حجاب ومن غير لانسزز ولا بروكه ولا اي مكياج اطلاقا يعني رجعت قمر بكل شكلها من تاني
قمر بهدوء مسكت المايك من الدي جي
سيداتي وساداتي اهلا بيكم في حفله رد الدين كلكم هنا متفرجين اتمنى منكم تفضلوا متفرجين ومحدش يتدخل العرض داه بث مباشر في جميع أنحاء العالم
هاحكيلكم حدوته رد الدين
في يوم بنت بسيطه مسافره بلدها هي وجوزها فرحانه جدا جدا اصل أولادها اخدوا المركز الأول على الجمهوريه في حفظ القرآن الكريم ولكن البنت دي كان من قبلها بيوم قلبها مقبوض بس سافرت وبالليل تحديدا الساعه 2:30 صباحا وفي طريق القاهره اسكندريه الصحراوي وهما في عربيتهم بيقروا قرآن قطع عليهم شاب بعربيته ونزل طلب ياخد البنت جوزها اتجنن والراجل أصر جوزها دافع زي اي راجل عنده نخوه على مراته ضربه بس الولد كان مش مهم عنده حاجه الا مزاجه ضرب الراجل بالنار ورمى طفل رضيع على الأسفلت وخطفها ومشي تعالوا نتفرج
اشتغلت الشاشات بعرض الفيديو بتاع محمد في العربيه وانتهاء بالضراخ وكمل بعده فيديو الخطف اللي جابه أشرف من صاحب الورشه وظهر فيه كل حاجه لحد ما الاسعاف شالوا محمد وحمزه والفيديو انتهى
*********
محمد قام مفزوع قمر عايشه قلبي كان حاسس
الحاج هاشم :فيه ايه يا ابني مالها قمر الله يرحمها
محمد: قمر عايشه يا بابا مامتتش
الحاج هاشم: كلام ايه داه يا ابني داه تقرير الطب الشرعي أكد انها قمر
عدله محمد التليفون
الحاج هاشم: لا حول ولا قوه الا بالله العلي العظيم
محمد انا هاروحلها
الحاج هاشم تروح فين انتا عارف هي فين

 

محمد : هاعرف دلوقتي
وفعلا محمد اتصل بواحد صاحبه في القاهره وطلب عنوان شاكر السالمي
واتصل بعصام يجيله بسرعه
اتحرك عصام وهو سايق بجنون علشان يلحقوا قمر قبل فوات الأوان
*******
كملت قمر: الولد بقى اخد البنت بعد ما خبطها بمسدسه على فيلا اهله كتفها وكب عليها ميه فاقت البنت وبقت تصرخ بس الولد لا ضربها وحرقها وفي الاخر اغتصبها
تعالوا نتفرج
عرضت الشاشات كل اللي عمله ماهر في قمر والكل في حاله ذهول ومحدش مصدق اللي حصل وشاكر مش قادر يصدق ان بعد السنين دي كلها شبح قمر رجع تاني يدمره
بعد ما انتهي الفيديو كملت قمر والشر والقسوه في عنيها طبعا اهل الولد عرفوا بس مينفعش ابنهم يجراله حاجه مش مهم حياه الناس ولا أرواحهم
جابوا واحد مسجل سوابق وشال الليله بعد ما حطوا جثه مجهوله من المشرحه في عربيه البيه وولعوا فيها وخد فيها ملايين وطلع شهاده وفاه لقمر وابوها متحملش مات واندفن هو وبنته مع بعض طبعا نسيت اقولكم أن ابنها الصغير اللي خده من حضنها ورماه مات جمجمته اتهشمت مهو لسه رضيع اتدفن وابوه في غيبوبه بعد 3 رصاصات وامه في غيبوبه نتيجه تهتك في الرحم والمهبل والشرج وشرخ في الجمجمة وكسور في الايدين والرجلين والضلوع والفك وحروق في كل جسمها
تعالوا نتفرج
عرضت الشاشه منظر قمر وهي داخله المستشفى ولحد ما الدكتور بلغهم بالغيبوبه اللي كانت فيها خلص الفيديو وكل المعازيم في حالة صدمه من اللي بيحصل ومين دي
نكمل فضلت البنت شهر كامل في الغيبوبه فاقت بعد 30 يوم لحد ما جالها شاكر باشا السالمي وعرض عليها فلوس وانه تعتبر اللي حصل كأنه شيئ لم يكن
بس كان غبي اصل المحامي بتاعه زي الحربايه بيتلون بكل لون ولون لدرجه انه راح المستشفى وحط كاميرا في اوضه البنت تعالوا نشوف اللي حصل
اشتغلت الشاشات بتعرض مساومه شاكر لقمر ورد قمر
لحد خروجه
بصت قمر لشاكر وقالتله: فاكر قولتلك ايه حقي جاي جاي طال الزمن او قصر

 

 

نكمل اتخدرت وفاقت في مكان تاني مستشفى دكتور عادل الزيات مستشفى للي يدفع العاقل يدخلها بالفلوس ويطلع مجنون مستشفى في قلب الصحرا يعني لو المريض نجح وهرب هايموت في قلب الصحرا طبعا الدكتور متوصي بيها وصايه خاص كل يوم جلسه و2 كهرباء وأدويه هلوسه علشان تتجنن ولكن استهونوا بذكائها وكانت بترجع كل العلاج بمجرد ما الممرضتين يخرجوا من الباب ومش محتاجه اقول عن كم التحرش من الممرض اللي هناك ولما عرفوا انها حامل قرروا ياخدوا الطفل يكتبوه بإسم ابنهم اللي مش بيخلف هو ومراته
ماتيجوا نشوف
عرضت الشاشات من أول ما فاقت وهي في اوضه الكهربا وهما بيجروها علشان الجبس ولحد ماكانت بعد كل مره علاج تزحف لحد الحمام وترجع منهكه وتنام ومحدش حاسس بيها لحد ما الدكتوره دخلت واخدت عينه من الجنين علشان التحليل وكلام عفاف وملاك على اللي حصلها واتفاق شاكر وأشرف
**********
محمد شهل يا عصام الطريق مبيخلصش ليه قمر شافت كتير واتعذبت اكتر محدش يقدر يتحمل اللي شافته ويفضل بعقله قمر ماتت بالحياه يا عصام سكت محمد ودموعه غلبته وهو بيشوف ويسمع كلام قمر واللي حصلها
عصام أهدى يا محمد والله انا على اخر سرعه ان شاء الله هنلحقها
محمد بأمل وبص للسما يااارب احميها وخليك جمبها رد ظلمها يارب
***********
لحد ما ربنا بعتلها الملاك الحارس الأخ والسند
(رُب اخ لم تلده امك)
وتوته توته خلصت الحدوته حدوته رد الدين
يا ترى حلوه ولا ملتوته
قمر بزعيق وعصبيه مفرطه دلوقتي حقي يا شاكر يا سالمي
حق اغتصابي
حق موت ابني
حق موت ابويا
حق شهاده وفاتي وانا على قيد الحياه
حق عجز جوزي اللي ابنك ضربه بالنار
حق رميتي في مستشفى المجانين علشان تجنني وتحمي مجرم
حق ابن حرام اتزرع في رحمي غصب وحبيت تاخده واهي بجمله اللي حصلي

 

 

والحق أحق أن يتبع
بس الأول نتسلى ماثيو دخلهم
اترمى اشرف تحت رجلين قمر وهو فاقد لكل معاني الحياه
قمر بنظره فخر وابتسامه تشفي وعيون بتلمع من الإنتقام
اووووووه سفير إبليس في الأرض تعلب المحاكم كان نفسي حسابك يكون معاهم بس سوري كان لازم أقطع ديل العقرب اللي مليان سم علشان أأمن نفسي
قمر بعلو صوتها: شاكر يا سالمي دراعك اليمين قطعتهولك داه المحامي العُقر صاخب الاقتراحات العظيمه لتدمير حياتي بس شوفت ربناويا أخي من غير ما المسك بقيت تحت رجلي
فجاءه عرضت كل الشاشات شاكر وهو متعلق بحزام في متور مروحه في السقف وقمر وماثيو وجون حواليه
قمر ببرود: ايه يا متر تحب نتسلى ولا تحكي
اشرف بخوف وذعر: انا ماليش دعوه انا انا ع ع ع عبد المأمور
قمر مدت بوزها: اممممممم قصدك عبد القرش اقولك نصيحه مش تنفعك في حياتك تاني اه والله ابويا الله يرحمه فاكره اللي مات بحسرته على بنته اللي فاكر انها ماتت قالي مره حكمه اللي تمنه فلوس رخيص وانتا رخيص يا أشرف اخلص بروح أمك وهات اللي عندك بدل ما اطلعه على جتتك
اشرف بعد ان تبول على نفسه من الخوف : هاقول والله وبداء يحكي على كل حاجه والأدلة لحد ما خلص
قمر بذهول وعيون قربت تطلع نار من كتر الوجع والعصبيه: يا ابن الكلب انتا إيه من نسل ابليس اييييه شيطان لالا انا بظلم الشيطان بس جزائك من جنس عملك جوووون شغل
وفي ثواني اشتغلت المروحه على أقصى سرعه وفضلت قمر تسجل منظر أشرف وهو بيتحول لشبه انسان
(( كتر الدوار لو تجاوز سرعه معينه وفتره طويله كذا ساعه بيدمر الجهاز العصبي بيخلي الإنسان يتبول لا إرادي ويصبره لا إرادي ويرجع لا إرادي واللعاب بينزل من بوقه لا إرادي ومش بيقدر يقف او يتحرك بيحتاج سنين وسنين علشان يقدر بس يتحكم في دخول الحمام ودي حقيقه ))
بصت لشاكر بجبروت وكملت جووون الباقي
دخل رجلين وامرآتين مكبلين ومكممين وهم يرتعشوا امام قمر
اهلا اهلا اهلا بالحبايب
دكتور عادل الزيات الطيب القدوه اللي أقسم على علاج المريض اللي حولها لتجاره للي يدفع ومشي بمبداء الداخل مفقود تدخل عاقل تطلع مجنون او ميت على حسب بقى
عفاف وملاك اسمين على غير مسمى

 

 

أمين أمين أمين المتحرش المغتصب اللي زي اوسخ كلب في الشارع بيستغل المرضى اللي كانوا عاقلين بعد ما يتجننوا ويغتصبهم مهو كده ولا كده مجانين ومحدش هايسأل عليهم
نبداء بمين بمين امممممم ايه رائيك يا جون
جون بسخريه: ليك والله انا لو مطرحك لحرقهن بأرضهن
قمر بسخريه: لالالا ياراجل الموت رحمه وانا مش عايزه ليهم الرحمه
نبداء بأمين الخدام الأمين فاكر ابو هيبه قال ايه انا اللي هريحك من اللي تاعبك ماثيو ريحوا على أقل من مهلك
احكم الحرس قبضته على أمين وثبته جيدا وقام ماثيو بإخراج خنجر من جيب سترته وابتسم ليك والله ها القمر مو معقوله ما كنت بعرف شو براسها بس انها تسوى هيك شي مو تخيلته بنوب هيك ماراح تبص لمرا بنوب وفي ثواني صدح صراخ أمين في المكان بعد ان بتر ماثيو ذكورته التي يتفاخر بها على النساء
ماثيو خلي الرجاله ترميه في اي مكان
عفاف عفاف ليكي وحشه فاكره لما كنتي بتكتفيني انتي وملاك وتسحبوني زي البهيمه اللي واخدينها السلخانه انا هاخليكي طول عمرك تعيشي تتمني الموت ومتطوليهوش انتي وملاك جهنم اللي جارك
جون ليك الدخله دي
ايديكي كتفتني وكتفت مظلومين كتير اوي اظن جه الوقت اللي مش محتجاهم فيه فهمت يا جون
جون : ليك من عيوني
وفي ثواني كانت عفاف تصرخ من الألم نتيجه قطع يدها اليمني ولم تلبث أن صرخت حتى تمزقت حنجرتها بعد بتر يدها اليسرى
قمر بضحك مجنون : يااااااه صراخكم دلوقتي زي السيمفونيه في اوداني نفس صراخ المظلوم وهو متكتف
ملاك بعد بللت ثيابها من الخوف ابوس ايدك والله هاسيب البلد
قمر منتي هتسيبي البلد بس بعد ما تاخدي جزائك جون كمل وبالفعل قام جون باحترافية شديده بيتر يدين ملاك التي أصبح صراخها هيستيري
قمر : لسه على الصراخ عنيكي شافت الظلم وساعدت فيه مالهاش عازه لما تشوفي الظلم وتكملي معاه علشان الفلوس اصل تمني كان غالي وزي ما بيقولوا الغالي تمنه فيه لسانك نطق الباطل لما اتهجم عليا آمين مالهوش لازمه جون لسانهم مالهوش لازمه أخرجت قمر كلابه اشبه بالمشبك من حقيبه معلقه على كتفها ومدتها لجون الذي أخذها منها وابتسم وبالفعل أغرق الدم وجهي ملاك وعفاف
كملت قمر الحساب الاخير للسجان الظالم
أخرجت عبوه بلاستيكيه لونها ابيض داه حمض الاسيد بيدوب اللحم في ثواني وما لبثت الا وقامت برشه على وجهي عفاف وملاك

 

 

كده باقي الدكتور المخلص عادل والعدل في السماء لم ينزل الأرض كنت بتكهربني بدون بينه او سبب علشان الفلوس هاخليك تجرب بتعمل ايه نظرت قمر لأحد رجاله ماثيو دخل وهو يسحب جهاز غريب الشكل
قمر بنظره رضا عارف يا دوك إيه داه جهاز زي الي عذبتني بيه جهاز صدمات كهرباء بس على مستوى أعلى
هاتجرب بنفسك قام ريك بتثبيت عادل على كرسي بمساعدة 3 رجال اخرين من الحرس قمر بجنون وصوت عالي جرب الظلم جرب تكتيفه عاقل صراخ الظلم ادفع التمن اللي خدته من كل ظالم قصاد صراخ كل مظلوم رد الدين يا دكتور وفعلا ماثيو بداء يشغل الجهاز ومع كل فولت يرفعه جسم عادل بقى يتشنج زي مريض الصرع مره ورا مره لحد ما عادل فقد الوعي وفقد معاه علقه
قمر: ارميه في اي خرابه علشان يزوق اللي عمله في الناس
الكل واقف في زهول ومحدش عنده جراءه يتدخل قمر أطلقت العنان لشيطان الإنتقام جواها وبقت زي الوحش اللي مش هيسيب حد الا وهو بيدمره
اتلفتت لشاكر وبعيون احتضنت الجحيم
دلوقتي خلصنا من الايد اللي نفذت بيها دلوقتي جه دورك
طبعا انتا جريت يمين وشمال علشان تاخد عقد الشركه مع ماثيو وتكون الوكيل في مصر وطمعك عماك مالك كان هو أساس جروتك على الغلبان مع ان انا مش غلبانه بس استقويت وبضحك هيستيري ابشرك انك بقيت أفقر من البواب اه والله اصل وانتا بتمضي مضيت على تنازل عن كل ما تملك بيع وشراء وانا بعته واتبرعت بيه لله على روح ابويا وابني وبكره هايكون اخر يوم ليكم هنا فحبيت أوجب معاكم قبل ما تترموا في الشارع وقت الدين يا شاكر
هنبداء بحق اغتصاب عرضي وشرفي كان نفسي اوريك بنتك وهي بتغتصب قدام عينك بس بصراحه بنتك طلعت خبره مقضياها ومدوراها
ثواني وكل شاشات العرض اللي قمر أصرت تملا كل مكان كانت بتعرض فيديوهات لبنته مع رجاله ومنها حفلات جنس جماعي وشذوذ عريس ماهي بصلها بذهول وقرف واستحقار
قمر بضحك بصوت عالي: هههههههههههههههه جامده القرون يا شاكر مش كده وصلت لحد القمر الأوروبي ابنك وسخ بنت شريفه وعفيفه وطاهره وبنتك دايره على حل شعرها
ثواني وعرضت الشاشات مره تاني ميريهان وهي بتلعب قمار وبتسكر والكل عرف انها مدمنه قمار وهيروين..
حق الدم ابني وابويا ابداء بحق ابني بصت لاحفاده أولاد فهد الصغيرين ولد وبنت وبجنون اتكلمت اختار واحد منهم تضحي بيه دم قصاد دم
شاكر دموعه نزلت: ابوس ايدك الا دول انا انا خدي عمري انا
قمر بجحيم مستعر في عيونها وقلبها وصوتها: موتك رحمه مش هاتطولها اتحسر زي ما انا وابويا واخواتي وجوزي اتحسرنا زوق مراره الفراق اتوسلت وبكيت وانتا مرفش ليك جفن في الظلم واتماديت حقي العين بالعين والسن بالسن والبادي أظلم
فهد ضم أولاده والله انا وأولادي مالينا ذنب انا حاولت احميكي بس معرفتش كنت أضعف من اني احميكي
قمر بصراخ فزع كل اللي حواليها: ولا انا ولا ابني ولا جوزي ولا اهلي كان لينا ذنب احنا اتحسرنا على ابننا بدون ذنب بس انتوا هاتتحسروا على ابنك بذنب
في الوقت اللي رفعت قمر فيه السلاح الكل شهق قمر فعلا كانت فقدت عقلها كل النار اللي اتحبست جواها سنين بتطلع ، محمد وصل والحرس منعوه

 

 

محمد بزعيق وصراخ بقى بينادي على قمر يمكن تسمعه: قمررررر يا قمرررر انا محمد ارجوكي ارجوكي
دخل واحد من جيش الحرس اللي عزل الفيلا تماما عن كل اللي حواليها لجون
الحارس: سيدي هناك رجل في الخارج يقول انه زوج قمر ويريد الدخول ويصرخ ويبكي أمام البوابه
جون بتفكير للحظات بسيطه : ادخله فورا
دخل محمد وهو بيجري وقمر رافعه السلاح على أولاد فهد
محمد بصوت عالي: قمري كفايه
لفت قمر ولسه السلاح في ايدها : كفايه ايه حق ابني
محمد بدموع: بس داه طفل
قمر بجنون: وابني كان طفل
محمد : مالهوش ذنب
قمر : ولا انا ولا ابني ولا انتا لينا ذنب بص لإيدك بص ليا بص على قبر ابني وقبر ابويا بص على شهاده وفاتي
محمد بوجع: أمر الله
قمر: عمر ربنا ما أمر بالظلم ربنا قال توكل على الله مش تواكل يا محمد
محمد بإستعطاف: الإنتقام بيحرق صاحبه
قمر بزعيق وصراخ: وانا اتحرقت من زمااان اوي وشقت هدومها اتحرقت من كل داه ظهر جزء من رقبه قمر لحد بدايه صدرها منظر الجروح والحروق بشع شيل كل داه من جسمي امحي كل الوجع من عقلي
محمد : ارجوكي هانبداء من جديد هانكمل مع يحيي وياسين بلاش يا قمر داه طفل
قمر بدموع: وابني كان صغير
محمد: ملاك في السما هايقفل عنا باب من أبواب جهنم السبعه
غمضة قمر عنيها ثواني اسفه وخرجت رصاصتين عارفين طريقهم واحده شقت طريقها لمنتصف ضهر ماهر والتانيه بين رجليه
لسه يا شاكر وفي ثواني كملت قمر ورشت أسيد على وش شاكر وماهر
وفضلت تصرخ بجنون فزع كل اللي حواليها
قمر: حمززززززز ارتاح في قبرك حقك جه انهارده بابا بنتك خدت حق قهرتك وموتك حمزززززه ارتاح
حضنها محمد بإيده السليمه: كفايه هانسيب مصر كلها وهانعيش في اي بلد تانيه أرض الله واسعه
رجعت قمر خطوتين لورا وبعدت عن حضن محمد وقالتله: للأسف مينفعش انا مش قمر اللي حبيتها واتجوزتها مش قمر اللي عرفتها وعاشرتها ايدي بقت مليانه بالدم جسمي اتوسخ بسببهم إنساني يا محمد وخلي أولادي فاكريني ميته مهو محدش بيموت مرتين وانا هاحميهم من بعيد لبعيد لو الهوا مس حد منهم هامحيه وصلنا لمفترق الطرق ادعيلي يمكن يوم اقدر ألاقي قمر تاني مش سيليا بنت لوسيفر
وصلت طائره هليكوبتر صعد على متنها جون وريك وماثيو وقمر وحلقت بهم في السماء ولكن ظلت عيون محمد وقمر معلقه حتى اختفت عن انظارهم
وتحرك جيش حراسه ماثيو وهم يعلمون جيدا كيف يخرجون من البلد
على قمة جبل إلبروس في روسيا تقف قمر وهي تنظر إلى السماء
انا ابنة أبي المدلله
فليخشاني اعتى الرجال

 

 

ولتركع عند اقدامي الجبال
فلا اقبل ذل وإهانه
فمهانه واستهانه
انا من اقسم بكيدي في القرآن
انا من خلقت من ضلع اعوج لا قوامه ولا استقامه فيه
انا من يفرحني فليرا الجنه في عيناي
ومن يحزنني فليرا جحيم الأرض بين يداي
انا مصنع الرجال
انا ما التي إذا اجتمع القلب والعقل معاً صنع أقوى النساء
فتلك هي انا حواء
فاحذر يا آدم من حواء
فحائي حريق يحرق الأخضر واليابس في حياتك ويتركها صحراء جرداء لا زرع فيها ولا ماء
وواوي وئيد تحت التراب فتشعر وكأنك سقت إلى الممات
والفي انين يلازمك ما دمت في الحياه
منحك الله القوامه لتحميني لا لتأزيني
فقد أحضرت شياطيني
فتحمل مارد جحيمي

تمت…

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية شيطان الإنتقام)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!