روايات

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى عماد

رواية سيف اصيب به قلبي الفصل الرابع 4 بقلم سلمى عماد

رواية سيف اصيب به قلبي البارت الرابع

رواية سيف اصيب به قلبي الجزء الرابع

رواية سيف اصيب به قلبي
رواية سيف اصيب به قلبي

رواية سيف اصيب به قلبي الحلقة الرابعة

هايدي..يعني انت مبتحبهاش؟
سيف بهدوء..لا
هايدي..طب اتجوزتها لي ، و تتجوزها عليا انا؟
سيف ببرود..هايدي بطلي دراما انت مكنش عندك مانع و كنتي قيلالي كده ، مش كان كل همك اني اجيب طفل عشان الورث و الاملاك حتى لو اتجوزت عليكي مكنش عندك مانع
هايدي و هي تتذكر…
✨فلاش باك✨
هايدي..سيف مينفعش كده انت عمامك مش سايبينك في حالك و كل يوم مشاكل و بيحاولو يوقعوك
سيف..طب أعمل اي يا هايدي ، اكيد هيهدوا و هيعرفوا الحقيقه
هايدي..يحبيبي ما هما عارفينها بس مش مصدقينها..و كمان انت لو جرالك حاجه كل حاجه هتروحلهم و هيرمونا انا و طنط و لا هيبصوا لينا حتى احنا لازم نجيب بيبي و نتصرف بسرعه
سيف..و ازاي ده يا هايدي ما احنا روحنا لدكاتره كتير و يا ما قالولنا أن مستحيل انا و انتي نخلف
هايدي..نتبنى بيبي من اي ملجأ عادي
سيف..و انا استحاله أعمل كده يا هايدي
هايدي..لي يا بيبي ما الملاجئ مليانه أطفال كتير و برضه تاخد ثواب
سيف..لا انا لو بتمنى عيل يبقى من صلبي لكن مش بالتبني ، ثم انا مش فارق معايا موضوع الأطفال ده
هايدي…طب يرضيك انا و والدتك نتمرمط في الاخر
سيف..انتي محسساني مي.ت فيه
هايدي..يحبيبي بعد الشر بس عمامك مش ساكتين و متنساش قبل كده حاولوا يخلصوا منك
سيف باقتناع..بس برضه مش هتبنى
هايدي بملل..خلاص اتجوز
سيف بانصعاق..اتجوز! ، انتي هتقبلي بكده اني اتجوز
هايدي بتوتر..اه لا يعني ده حقك و كده كده انت بتحبني عادي يعني..
سيف بمقاطعه..خلاص يا هايدي كفايه كلام يلا عشان تنامي
باك’
هايدي بحقد..ايوا قولتلك كده بس ده بقاله كتير الكلام ده و كمان متروحش تتجوز واحده زي دي
سيف بملل..هايدي انتي عارفه أنها مستحيل تآثر عليا و لا احبها بس الموضوع دخل في دماغي و طلع عندك حق تعبي و تعب بابا مش هخليه يروح على الفاضي ف يلا عشان نرجع
هايدي..برضه لا مش همشي غير بشرط
سيف بعصبيه..انا مش بيتشرط عليا
والدها..اهدي يا سيف هي اكيد متقصدش تتشرط عليك اسمعها و خلاص ، اتلكمي يا هايدي
هايدي..تعملي ضمان أو اي حاجه أن البيبي اللي هيجي هيتسجل بإسمي و هتطلقها بعدها منغير ما تديها اي حاجه
سيف…
_______
والده سيف و هي تتحدث مع جويريه.. اسمعيني في الكلام اللي هقوله ده كويس اوي
جويريه ب استماع..قولي يا ماما
والدة سيف.. الأول قوليلي انتوا اتجوزتوا ازاي
جويريه بطيبه..انا مش عارفه لقيت بابا قالي اني لازم اتجوزه عشان مديله فلوس و كده بس مش عارفه ليه
و بعدها جه و اتجوزنا ، بس والله انا مكنتش عارفه انه متجوز والله
والدته بغموض..طيب لما يجي انا هستفسر منه المهم يا بنتي سيف يبان من برا قاسي بس هو طيب اوي و عانى كتير اوي اوي يا جويريه لكن اكتر حاجه يكرهها الكدب و العناد انا قولت اقولك كده عشان متقفيش قصاده هو وقت الغضب بيبقى وحش اوي و مش بيشوف قدامه
جويريه..انا اصلا ماليش دعوه بيه و عاوزه أطلق منه
سيف ببرود و هو يدخل الي الغرفه…مفيش طلاق قولتلك 100 مره ابوكي باع و انا اشتريت ، و اللي بشتريه مش بسيبه
والدته برزانه..سيف اي الكلام اللي بتقوله ده مينفعش مهما كان دي مراتك و شايله اسمك
سيف بإحترام لوالدته..حاضر يا ماما ممكن تحضري لينا الغداء عقبال ما اكلم جويريه؟
والدته بطيبه..ماشي يا ابني بس متتأخروش انا نازله
سيف و هو يغلق الباب بعد خروجها..قوليلي بقى بتحكي مع ماما ليه ؟
هو أنا قولتلك تحكيلها حاجه؟
جويريه بدموع..هو انت بتعاملني وحش كده ليه هو أنا عملتلك حاجه
سيف..بطلي جو العياط و الشغل ده مش بياكل معايا
جويريه بعياط..حرام بقى كده انا مش رخيصه لي شايفني وحشه كده
سيف..امال انتي أي ؟
لما توافقي أنك تتجوزي بطريقه دي يبقى اي ؟
جويريه بتحدي..طب بدل ما أنا كده طلقنيي اي اللي مخليك متجوز واحده رخيصه مش عيب حتى على شكلك و مكانتك قدام الناس
سيف بهدوء..انتي عندك كام سنه يا جويري؟
جويريه ببرائه..20 سنه
(غيرت عمرها)
سيف..اممم يعني لسه صغيره و مش فاهمه الدنيا حواليكي اوي و لسه متعرفيش عصبي المره دي سكتلك المره الجايه لأااا ، فبعد كده فكري في الكلام 100 مره قبل ما تقوليه و متفتكريش اني هموت عليكي انتي هنا عشان حاجه معينه هتعمليها و تغوري لاني سبق و قولتلك مببصش لحد رخيص
جويريه بجمود..تمام ، و أي هي الحاجه؟
سيف بغموض..هقولك.
_________
يخرج من المطار بكل غرور و هو يرتدي نظارته السوداء و ممسك بچاكيت بدلته و اردف بمرح…اااه يا مصر يا ام الدنيا وحشتيني ، و وحشتني شوارعك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية سيف اصيب به قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى