روايات

رواية روح الفصل الأول 1 بقلم شيماء علي

رواية روح الفصل الأول 1 بقلم شيماء علي

رواية روح الجزء الأول

رواية روح البارت الأول

روح

رواية روح الحلقة الأولي

_انتي كويسه بتبكى لي؟

••لا لا مفيش حاجه دا بس شويه رماد دخلو فعيني بس

_لا يحبيبتي انتي بتبكي دي مش دموع من شويه رماد فيكي اي احكيلي انا لا اعرفك ولا تعرفيني فامتقلقيش من حاجه

••انا مخنوقه مش لاقيه حد جنبي كلهم مشيوا انا عاوزه اموت والله ما قادره زهقت من حياتي هو هو انا وحشه؟

_وحشه! مين الاعمي الي قالك كده دا انتي قمر

••كلهم بيقولولي اني وحشه وان شكلي يخوف اي حد مش ذنبي اني تخينه والله حاولت اخس حاولت كتير بس بفشل دايما بيقارنوني باخواتي وولاد عمي وولاد عمتي وولاد خالتي وولاد خالي دا حتي بيقارنوني ببنات الشارع

دا حتي امي بتستعر من شكلي انا مخلقتنيش فمش ذنبي

 

 

 

 

 

 

 

 

 

_ دول مبيشوفوش يروحي انتي جميله جداً

••بجد؟ طب احلفي؟

_والله العظيم انتي جميله شكلا وروحك كمان جميله

••شكراً ليكي بجد

_مقولتليش بقا ها اسم الجميل اي؟

••انا اسمي روح وانتي؟

_انا اسيل اي رأيك نبقا صحاب

روح/اكيد طبعا شيئ يشرفني

اسيل/عندك كام سنه يقمري انا 20

روح/وانا بردو 20

اسيل/بجد طب خدي رقمي ورني عليا ف اي وقت ********

اصل بعيد عنك انا مش بحط رصيد او كلميني واتس

روح/هكلمك اكيد بس هو انتي اي حد بتديله رقمك كدا؟

اسيل/بصي انا شخصيه اجتماعية جداً ودا مسببلي مشاكل كتير فكك و يلا سلام بقا عشان الوقت اتأخر هسيبك بقا مع البحر الجميل ده واوعي تبكي تاني انا بقولك اهو

_ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

بعد وقت مش كتير قررت اني ارجع بيتنا مع اني مش بحب عيلتي بسبب الي بيعملوه لكن بحب غرفتي هاديه جداً واحلي مافيها الورد الي في البلكونه

خبط علي الباب فتحتلي اختي الكبيره بالمناسبه اسمها رحمه

رحمه / هو انتي جيتي ادخلي

روح/ امال ماما وبابا فين

رحمه / جوه

روح/ السلام عليكم

الكل/ وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

ام روح بحده /اخيرا وصلتي كنتي فين يهانم

روح/كنت قاعده علي البحر شويه

الاب /ما انتي ديما قاعده علي البحر اي الجديد ملكيش اي لازمه

رحمه/مالكم بتكلموها كده لي؟ لي محسسني انها كانت بتعمل حاجه غلط هي قاعدت علي البحر شويه وجت

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

روح(للحظه حسيت ان اخيرا حد هيقف جنبي في مواجهتها المعتاده)

اكملت رحمه / هو حد هيبصلها اصلا وهي عامله زي برميل الطرشي كده دي حتي معندهاش صحاب تروح معاهم ياريتها مجات شفطت الاكسجين الي فالشقه كلها

وانفجر والدين روح و شقيقتها رحمه من الضحك واكملا ما كانوا يفعلونه

دخلت روح غرفتها وهي حزينه كعادتها منذ طفولتها وهي تواجه الكُره من جميع افراد عائلتها

ذهبت كي تري أزهارها ولكنها صدمت عندما رأت ان ورودها ليس لها اي أثر

روح/ماما يا ماما

والده روح /عاوزه اي يا زفته انتي

روح / فين الورد بتاعي؟

والده روح / ابوكي رماه قال انه ملهوش لازمه وآه بيقولك لمي حاجتك من الاوضه دي عشان اختك هتقعد فيها

روح بدموع /انتي بتقولي اي يماما انتي بتهزري صح

الام / لا مبهزرش انجزي عشان اختك هتقعد في الاوضه دي النهارده الاوضه كبيره وفيها بلكونه وهي عوزاها

روح ببكاء/ انا نفسي اعرف انتي بتعملي فيا كدا لي محسسني اني مش بنتكم حرام عليكم والله

الاب/ انتي يج*موسه صوتك عالي لي اتك*تمي مسمعش صوتك واعملي الي امك بتقولك عليه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!