روايات

رواية روح الروح الفصل الأول 1 بقلم نورهان عطية

رواية روح الروح الفصل الأول 1 بقلم نورهان عطية

رواية روح الروح البارت الأول

رواية روح الروح الجزء الأول

رواية روح الروح
رواية روح الروح

رواية روح الروح الحلقة الأولى

متعيطيش ي حبيبتي بكره يجيلك سيد سيده
روح بعياط: سيد سيده اي بس ي ماما دا سبني يوم كتب كتابنا انتي متخيلها انا مش قادره أصدق دا حب حياتي
نجوي (الام): ي حبيبتي دا انتي تقولي الحمدلله انك عرفتيه قبل ما يكون جوزك
روح بانهيار: دا كسرني
ثم شاورت علي قلبها: ده بيحبه مقدرش امنعه من انه يدقله كل ما يشوفه
نجوي بهدوء: خلاص الموضوع حصل وانتهي وان كان علي قلبك ف هينساه وبكره تقولي ماما قالت
روح بترجي: اتمني والله ي ماما
نجوي: كل حاجه بتعدي مفيش حاجه بتقف علي حد
تابعت اسيبك انا بقا عشان ترتاحي شويه وغيري لبسك ده ومتعيطيش هو ميستاهلش وحده ذيك دا من حب ربنا ليكي انه بعدك عنه
روح بتنهيده: الحمدلله ي حبيبتي
حاضر مش هعيط بس سبيني اخد وقتي في الحزن عشان اعرف اتحكم في مشاعري
في بيت عماد
محمد بصدمه من تصرفات اخيه: انت غبي ياض انت حد يسيب اللي بيحبها يوم كتب كتابهم
عمرو: محمد متتدخلش في اللي ملكش فيه
محمد: لا ي عمرو دي مهما كان بنت عمنا واحنا عندنا اخوات بنات
عمرو ببرود: اي علاقه اخواتنا بس
محمد بزعيق: انت اي البرود اللي فيك ده انت مش حاسس باللي عملته انت فضحتها
عمرو ببرود: هيه اللي فضحت نفسها
محمد يحاول تغيير راي أخيه: ي عمرو ي حبيبي اهدي كده وروح صلح اللي عملته ده
عمرو باستهزاء: اصلح
ثم تابع بغل: دا انا استعجلت عشان اشوفها مكسوره ومذلوله
محمد: ي ابني حرام عليك
عمرو مقاطعا: اطلع بره ي محمد
محمد بزعيق: ما تفوق بقا انت دمرت حبيبتك
عمرو بغرطسه: انت ما بتزهقش دا انا زهقتلك
اقولك علي حاجه احسن انا سايبلك كل حاجه وخارج كلم الحيطه بقا
تدخل امينه غرفه ابنها: انت اي اللي عملته في بنت عمك ده
عمرو وهو ينفخ: يوووووووه انتو زهقتوني طب محمد وعرفت انه بيعمل كده عشان اختها اللي بيحبها وخايف يعترفلها بس بعد اللي حصل يستحيل حد منهم يبص في وشه اهدي بقا واركن علي جنب انتي بقا ي ماما بتتكلمي وبتدفعي عنهم لي مش دي امها اللي اذتك
ترفع امينه يديها وتنزل علي وجه ابنها
امينه ببكاء: انا معرفتش اربي انا تربيتي فشلت ي بني حرام عليك كما تدين تدان دا انت عندك اخوات بنات
وبعدين لو هيه كانت اذتني في حاجه ربنا هيجبلي حقي مش اتعب واربي وفي الاخر وولادي يبقو فتوات
محمد مقاطع الكلام: ي ماما انا معملتش حاجه
امينه بقوه: بس كان في ايدك تساعدها
محمد بتبرير: ي ماما انا ملحقتش اعمل حاجه من الصدمه وبعدين دول بيحبوا بعض جدا ازاي بس ده يحصل
عمرو ببرود: ومين قالك اني كنت بحبها اصلا
امينه: لا دا انت محتاج اعاده تربيه من اول وجديد اطلع برا مش عايزه اشوف خلقتك دي تاني
امينه لابنها: روح ي ابني شوف عمك عمال اي وانا شويه وجايه وراك
محمد وهو يرفع راسه لاعلي: حاضر ي ماما
في بيت روح
نجوي روح ي حبيبتي انا عملتلك اكله انما اي طبعا مش هتيجي حاجه جنب اكلك بس يلا مش مشكله
نجوي يلا ي روح قوكي بقا متتعبنيش معاكي
ي روح بقاااا يلا ي حبيبتي
نجوي بصوت الحقني ي ابراهيم ي ابراهيم احقني روح مش بترد
تجد نجوي الباب بيدق تجري عليه بلهفه
محمد الحقتي روح مش بترد و عمك ابراهيم مش لاقياه
محمد بقلق: طب البسي بسرعه ي مرات عمي علي اما انزلها بس بسرعه
تتحرك نجوي ذهابا وايابا داخل المشفى
تريد الاطمئنان علي ابنتها الكبري
يخرج الطبيب من الغرفه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى