روايات

رواية روح الروح الفصل الثاني 2 بقلم نورهان عطية

رواية روح الروح الفصل الثاني 2 بقلم نورهان عطية

رواية روح الروح البارت الثاني

رواية روح الروح الجزء الثاني

رواية روح الروح
رواية روح الروح

رواية روح الروح الحلقة الثانية

عند ابراهيم وعمرو
عمرو باستغراب: عارف ي عمي اي اللي مستغربه انك ازاي تعمل كده في بنتك
ابراهيم بتريقه: لا ي واد بتحس
ثم تابع وانت مين اللي قالك انها بنتي
عمرو باستهزاء: عمي انت شكلك تقلت في الشرب وانا هروح اعملك قهوه عشان تشوف بقا هتعمل فيا اي انا المفروض سبت بنتك يوم كتب كتابها
ثم رفع يده بتحذير في وجه عمه قائلا: كلمه كده كلمه كده هعترف علي كله كفايه الوقت اللي ضيعته مع بنتك
ثم كمل وهو ينظر له
ولا مش بنتك العبيطه دي عارف المشكله فيها اي انها فعلا عبيطه بتصدق اي حاجه من اي حد
عمرو بتفكير: بس لي يمكن عشان انت مقضيها سرمحه ومش فايق لبناتك
ابراهيم بغضب: ولد احترم نفسك انت نسيت اني عمك
عمرو بتريقه: عمي! عمي ويرمي بنته كده ويتفق مع ابن اخوه
ابراهيم بإبتسامة خبيث: الصناره غمزت ولا اي ولا يكونش صعبت عليك
عمرو: مش قولتلك تقلت في الشرب انا خارج
تنظر بصدمه للباب وتذهب مسرعه قبل ان يراها احد تلك التي كانت تستمع لهم
اصحيح ما سمعته
لمار بخوف: طب اعمل اي اروح اقول لما ولا ل روح
بس هما مش ناقصين كفايه الصدمه اللي هما فيها طب اعمل اي يخساره يارتني سجلت طب هقول لماما اي لما تسالني كنتي فين هقولها اني كنت ماشيه ورا بابا خايفه ليعمل حاجه لعمرو بس طلع في الاخر متفق معاه انا تايهه اكلم مين بس ي ربي
تنزل من تلك العماره
تسير في الطرقات تنظر حولها بخوف
شاب1:الجميل ماشي لوحده لي
شاب2:نيجي نسليكي شويه
شاب 3:فككو منها
تمسك لمار فستانها بخوف تحاول ان تجد طريقه لتهرب بها من هؤلاء الشباب
ثم تجري تجري باقصي سرعتها لتجد سياره تاتي من العدم لتصدمها
لتخرج منها فتاه جميله بشده
تيا بخوف: انا كنت حاسه ان اليوم ده مش هيعدي بالساهل بس مش لدرجه اني اموت حد
تاخذ تايا نفس عميق لتهدئه نفسها
تيا محدثه نفسها انا هخدها علي اقرب مستشفي وهمشي
تاخذها تيا وتقوم بعمل الاجراءات الروتينيه
ليسالها الدكتور: تعرفي هي اغمي عليها من اي
تيا بتوتر: لا حضرتك انا لقيتها كده في الشارع وجبتها علي هنا
الدكتور بعدم تصديق ويهم بالرحيل: كل حاجه هتبان بعد اذنك
تيا ببكاء: اي المصيبه دي بس ي ربي
الدكتور شك فيه اسبها وامشي ولا اكلم حد
صح اكلم ايهاب
في المشفى عند روح
الدكتور: متقلقيش حضرتك التحاليل كويسه وهيه هتكون بخير هو بس الضغط وطي شويه هو اللي وصلها للاغماء
نجوي بحمد: الحمدلله ي رب الحمدلله انها جت علي قد كده
تابعت: هيه هتقوم امتي
ينظر الطبيب في ساعته
ليرد عليها: بكره الصبح بالكتير
الدكتور: بعد اذنك ورايا حالات
نجوي بشكر: اتفضل ي دكتور ومره تانيه بشكرك
الدكتور(ايهاب): علي اي ي امي دا وجبي
تمسك نجوي الهاتف لترن علي ابنتها لمار لتجد فونها مغلق
نجوي ببكاء: ي رب نجيلي بناتي ي رب مليش غيرك
تمسك تيا هاتفها لتحدث ايهاب اخيها
تيا: ايهاب الحقني انا عملت مصيبه
ايهاب ببعض من الثبات: تيا اهدي وفهميني عملتي اي المرادي
تيا ببكاء: والله ما عملت حاجه هيه اللي ظهرت قدامي وخبطها كانت بتجري وانا مشوفتهاش انا مقتلتهاش صح ي ايهاب
ايهاب انت ما بتردش لي عرفني وقولي اني مش قاتله
ايهاب: انتي عملتي اي معاها
تيا: انا ودتها لمستشفي هنا وقولتلهم اني لقتها وقعه في الشارع وانا شوفتها وجبتها علي هنا
ايهاب بثبات: ابعتي اللوكيشن
وهجيلك علي طول متتكلميش مع حد لحد ما اجيلك
تيا حاضر
تلتفت لتذهب لتجد الدكتور التي كذبت عليه
ناصر بتصفير: تصدقي بالله
تيا بتوتر: لا اله الا الله
ناصر ببرود: ماكنتش مصدقك و مع ذلك قولت اشوف اخرك
ثم تابع بتعجرف: اول ما تفوق اللي انتي خبطيها دي هنشوف اذا كانت عاوزه تعمل محضر ولا لاء
ناصر ببرود: واتمني انها تعمل محضر

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية روح الروح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى