روايات

رواية رممت حطامي الفصل الرابع 4 بقلم منيرة سيف

رواية رممت حطامي الفصل الرابع 4 بقلم منيرة سيف

رواية رممت حطامي الجزء الرابع

رواية رممت حطامي البارت الرابع

رواية رممت حطامي الحلقة الرابعة

=ينهار ازرق.. مريمممم
____________________________
*تاني يوم صحيت رهف ووصلت شركتها*
*وامجد قرر يرتاح كام يوم وفارس يتولى امر الشغل*
*ف المكتب عند فارس*
– الو ي ادهم ممكن تجيلي عايزك ف موضوع مهم
=دقيقتين واكون عندك
*راحله ادهم وابتدى فارس يتكلم*
– انا عارف ان انت ليك ف شغل الهكر والمواضيع دي.. وبصراحه انا عايز اهكر فون مريم
= مريم! اشمعنا
-انت عارف مدى كره جدي ليها وهو حذرني منها وبيقول ان هي وهماني بحبها والبنت مش كويسه وكلام كتير كده ف الاول انا مكنتش عايز اصدق كلامه بس لوهله قولت وليه لا ما اطمن
– واشمعنا الهكر
=بصراحه كذا مره وهي معايا حد يرن عليها ويبان عليها التوتر بس بتحاول تخبيه وكمان مبتدنيش اي فرصه امسك فونها او اشوف حتي مين بيرن بس انا مكنتش بدي اهميه للموضوع بس بصراحه كلام جدو فوقني وزرع الشك جوايا ف عشان كده قولتلك
– طيب يحبيبي اديني بيانتها بس وانا هتصرف واجبلك خلاصة اللي ع الفون
=حاضر هبعتلك كل حاجه شكرا ي ادهم بجد
– ماتبطل بقا يالا انت
*فارس بضحك*
= حاضر يخويا انت مبتحبش حد يحترمك ابدا
*سابه ادهم وراح يكمل شغله ويفكر هيعمل ايه ف موضوع فارس*
*افتكر فارس رهف وقام يشوفها*
*خبط فارس بخفه ع باب مكتبها*
– اتفضل
*فارس بمزح*
=ازيك يخطيبتي
*خفق قلب رهف م الكلمه وقالت بتوتر*
=الحمد لله بس لسه مبقتش خطيبتك
– مانتي هتبقي إن شاء الله
*افتكرت اتفاقهم واتحولت ملامحها لضيقه خفيفه بس فارس قدر يلاحظها اتكلمت ولسه وشها ف الارض*
=بس حتى لو حصل مش هبقا خطيبتك بجد
*سكت فارس لوهله وبعدين قال*
-الموضوع مضايقك اوي كده
*رفعت رهف راسها وبصتله*
= اكدب لو قولتلك لا.. بس هو الطبيعي يضايقني يعني لاسباب كتير
– طب احكي الاسباب
*رجعت رهف راسها للارض واكتفت بالسكوت*
=بستغربك اوي ليه بتكتمي ف قلبك وتسيبي نفسك للحزن لما ممكن تحكي وتفتفضي مع اي حد وترتاحي
– يعني عادي متعودتش احكي واتكلم ومكنش عندى حد يسمعني ف اكتفيت بسكوتي وبعدين الكلام مش هيغير حاجه .. مفيش حد بيختار العذاب لنفسه
– شكلك وراكي كتير.. بس تفائلي مهما طال التعب الفرج جاي وربنا شايفك وبتؤجري ع كل زعل بتشوفيه
*بصتله رهف وابتسمت ابتسامه ممنونه*
-شكرا ي فارس
=العفو يرهوفتي
*سابها وخرج وسط صدمتها واستغربها من ياء الملكيه اللي ضافها لأسمها وكانها خلاص بقت بتاعته لواحده.. سابها سرحانه مش فاهمه ايه اللي بيحصل حواليها بس هي مرتاحه*
*خلص اليوم وكانت رهف بتتجنب انها تشوف فارس او تكلمه وروح كل واحد ع بيته*
____________________________
*ف بيت رهف دخلت عمتها عليها وقالت*
– ها يرهوفه نكلم الناس ونبلغهم بموافقتك
= معلش يعمتو عندي سوال
– اسالي يحبيبة عمتك
= هو ايه الحب اللي نزل عليكي فجأه ده خير هيجرالك حاجه قريب
*رجعت ملامح عمتها من اصطناع الحب لعدتها*
-تصدقي انتي بنت كلب وانا غلطانه
= حصل يعمتو
– اخلصي يبت عشان اكلم الناس
= ع اساس يهمك رايي اوي
– لا يروح امك بس الناس مهتمه برايك كده كده غصب عنك هتوافقي ف خلصينا بقا.
= موافقه يعمتو روحي بلغيهم بقا وحلي عني
*انشكحت عمتها ورقعت زغروته سمعت بيها عمارتهم*
عمتها – الو ايوه ي حازم البت وافقت كلم الناس يخويا وبلغهم وشوف هييجوا امتى للاتفاق
حازم = بجد طب كويس.. هكلمهم واقولك الميعاد
– ماشي يخويا سلام سلام سلام سلام( عاده مصريه اصيله )
____________________________
*ف الڨله عند امجد*
-الو ياحازم خير يارب يكون عندك اخبار كويسه
=طبعا كويسه البت وافقت ومنتظرين الميعاد اللي هنتفق فيه
– لا ده انت اللي تحدده احنا كده كده جاهزين لو عايز بكره مش مشكله نيجي
=طب ياريت والله تنورنا انا عن نفسي موافق.
– تمام يبقا نيجي بكره.. بس ياريت تبعتلي رقم رهف عايزها ف كلمتين
=حاضر ي استاذ امجد حالا
*قفلوا وحازم بعت لامجد الرقم*
امجد- الو يرهف
= الو مين حضرتك
-انا امجد يبنتي
= استاذ امجد اخبار حضرتك ايه
– الحمد لله يحبيبتي.. انا بس رنيت اطمن فعلا الاخبار الحلوه اللي سمعتها من بابا دي صح انتي وافقتي
= اه صح
– طيب لو حد ضاغط عليكي يحبيبتي قولي ولو انتي مش عايزه متتكسفيش
*استغربت رهف من سؤاله وقالت*
= لالا والله مفيش حاجة من دي ليه بتقول كده
– عادي يبنتي بطمن
= لا اطمن ي استاذ امجد
– لا استاذ ايه بقا.. خلاص انتي ناديني ب جدو
*ضحكت رهف واستغلت الفرصه لان من اول مااشتغلت وهي بتحبه جدا بسبب معاملته معاها واتمنت يكون ف صلة قرابه بينهم*
=ده عيوني والله يجدو
– طالعه من بوقك سكر.. انا اتفقت مع بابا ان احنا جايين بكره نتفق ع الخطوبه والجواز وكده
=تنوروا
نورك يحبيبتي.. اشوفك بكره بإذن الله
– إن شاء الله يجدو
*ابتسم امجد من كلمتها وقفل مع دخول فارس*
– ايه يجدو بتكلم مين
=رهف.. اخدت ميعاد من باباها بكره هنروح نتفق
– ايه السرعه دي يجدو براحه شويه طيب
=يبني خير البر عاجله جهز نفسك انت بس
-حاضر يجدو
*مشي فارس ع اوضته بحزن وكسره وهو بيفكر ف كلام ادهم اللي صدمه وبيفتكر الحوار*
✨فلاش باااك✨
– ايه يا ادهم الاخبار
=بصراحه يفارس غير مبشره بالمره
*ملى القلق وش فارس واتكلم بتوتر*
– ليه كده
=انا قدرت اهكر الفون كله ودخلت ع كذا حاجه بس اللي لقيت عليه البلاوي كلها الواتس.
– بلاوي ايه
= لقيتها مثبته شات باسم Baby لما وقع عيني ع الاسم قولت يمكن انت بس للاسف صوره البروفايل صدمتني
ف دخلت وقلبت ف الشات وبعد تدوير كتير طلعت بكام معلومه مهمين هما اللي فيهم البلاوي كلها
-طب ها ي ادهم كمل
= اسمه محمد واكيد م الاسم بتاعها علاقتهم باينه ع قد ما الموضوع اكيد يقهر.. بس المشكله للاسف مش هنا.. انت معايا ي فارس
-كمل
= طب ممكن اسكت هنا وتهدي شويه واكمل
*قال فارس بنبره عاليه شويه*
– كمل يادهم
=طيب هو محمد ده طلع يعرفك وعارف علاقتكوا ببعض وزي ماقال جدك البت وهماك فعلا ووخداك عشان فلوسك ونيتها كانت تتجوزوا وتكتبلها كام حاجه باسمها وتطلق منك وفوق كل ده اللي مايتسمى بتاعها كان بيشجعها ع كدهده خلاصه اللي قريتوا ف الشات
*وقع الكلام ع دماغ فارس واتصدم صدمة عمره.. مر كل اللي بينهم ف دماغه بس وهو بيستوعب ان ده كله كان كذب قام وسط صدمته وحس انه عايز يروح ويقفل باب اوضته ع نفسه ويحاول يستوعب براحه*
= رايح فين يفارس
– مروح
=طب اهدى بس واستني اوصلك
– انا كويس ي ادهم متقلقش بس عايز ابقا لوحدي معلش
=ع راحتك يحبيبي بس هون ع نفسك هي متستاهلش زعلك
– انت اكيد معاك اسكرينات للشات وصورة الواد ابعتهملي
=حاضر.. خلي بالك ع نفسك
*هز فارس راسه بإيجاب وهو بيطلع م المكتب عشان يروح*
✨باااك✨
*دخل اوضته وفرد جسمه ع سريره وهو بيتالم كأنه واخد علقه موت واتكلم بخفوت*
= معقوله كل ده كان تمثيل ازاي قدرت تعمل كده اه يبنت الكلب إن ماوريتك مبقاش انا فارس الصاوي
*افتكر فارس انه مقالش لمريم ع موضوع رهف وعرف هينتقم منها ازاي*
فارس- الو
رهف = ايوه ي فارس خير ف حاجه
– انا اسف اني رنيت ف وقت متاخر بس حاحه ضروريه
=ولا يهمك قول
– احنا جايين بكره.. عرفتي؟
=اممم
-طيب ركزي معايا
=ها
-انا هاجي اتفق ع جواز مش خطوبه
= نعم لا بقا انت كده بتهزر هو كل شويه تطلعلي بقرار ف ايه ب
*قاطعها ادهم بسرعه*
– بس بس بس بس ايهههه مجاري وطفحت ماتهدي يست وتسمعي
= اسمع ايه هو انت بتقول حاجه تتسمع كله كلام متهور والمشكله بتقنعني وبتعمل اللي بتقول عليه
– طب بس اسمعيني للاخر
= ارغي
– ارغي.. دانتي ايامك معايا زي وشك
= لا نتعدل ف الكلام اخلص قول عايز ايه اما نشوف اخرتها
-طيب احنا كده كده هنتجوز دي متفقين عليها ف ليه بقا نعمل خطوبه ويبقا 5 شهور خطوبه ولا سنه وفوقهم 5 شهور جواز ليه بقا هنطول اوي كده
= اممم عندك حق
-اهو شوفتي
=شوفت
-يعني موافقه
=مش عارفه
– ايه البلاهه اللي عندك دي ماتخلصي يبنتي
=بقولك ايه هي كده كده خربانه اه موافقه
– هو ده الكلام
= بقولك ايه متبقاش تاخد رأيي ف حاجه تاني اللي انت عايزه اعمله
*فارس بنبره خبيثه*
– طب حلو ده قد كلامك؟
*اتوترت رهف من سؤاله ونبرة صوته الخبيثه فاجاه*
= ااا قصدك ايه يعني
-يستي ولا حاجه الله
= طيب يلا عن اذنك عشان انام
– ماشي يحب
= حب ف عينك ولا اتعدل
– ع فكره انتي خدتي عليا اوي وخدي بالك هزعلك
= والله تستاهل لو لميت نفسك هلم نفسي
– يلا يبت سلام
= متقولش بت يجدع انت
*قفل ف وشها السكه*
*رهف ف اوضتها*
– ينهارك ازرق بتقفل ف وشي السكه.. شكلك انت اللي هتشوف ايام زي وشك معايا
____________________________

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رممت حطامي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!