روايات

رواية رعد مفتون بنوره الفصل الثالث 3 بقلم منال آدم

رواية رعد مفتون بنوره الفصل الثالث 3 بقلم منال آدم

رواية رعد مفتون بنوره البارت الثالث

رواية رعد مفتون بنوره الجزء الثالث

رواية رعد مفتون بنوره
رواية رعد مفتون بنوره

رواية رعد مفتون بنوره الحلقة الثالثة

ما إن دخل رعد و مراد حتى راو تلك الفتاة صارخة الجمال تضع اطنان من المكياج وتلبس بنطال يلاصق جسدها كانه جلدها الثانى وما ان راته حتى وقفت وارتمت بين احضانه تقبله في جميع انحاء وجهه فزفر بملل وابعدها عنه بضيق
رعد بحدة : انتي اي ال جابك هنا
الفتاة : مش بيت جوزي ولا ايه
شهقت تلك التى تقف في الاعلى بصدمة تقسم ان هناك شي يغرز في قلبها وبشدة ففرت هاربا دون ان يرى احد دموعها فهي في موقف لا يحسد عليه اما هو راها عندما صعدت فلعن تلك الواقفة امامه بكل لغات العالم
الفتاة بدلع : معقول تتجوز وحدة غيري ي رعد هنت عليك ده انا شوشو حبيبت القلب بردك
رعد بغضب وهو يمسكها من شعرها بقوة : جوز مين ي ام جوز انتي يا ****** ناسية عملتك السوداء وجايني بكل عين بجحة اقول اي مانتي ******** متسواش جنيه ي ***
شاهي بدموع : رعد سبني ارجوك انت كده بتوجعني
رعد بغضب : وانتي كمان وجعتيني ي ***** وجاية تخربي عليا بعدما حياتي استقرت بس انا هعرف شغلي معاك على المظبوط فارس ي فارس
فارس : اؤمر ي بيه
رعد وهو يرمى تلك عند قدمه : خذ الزبالة دي وعرفها مقامها وبعدها ترميها في اي داهية تاخذها
فارس وهو يمسك بيدها ويسحبها الي الخارج : تحت امرك
شاهي بخوف : ابوس ايدك متعملش فيا كده رعد رعد
*****
عند نور
نور وهي تزرع الارض ذهابا وايابا
نور: البيه طلع متجوزها الارجوزة دي وانتي مالك انتي ما يتجوزها ولا يتجوز غيرها انتي فارقة معاكي في اي معقولة تكوني غرتي عليه واغير عليه ليه ان شاء الله ليكون حبيته لا سمح الله انا لا يمكن احبه ابدا ده واحد بتاع ستات وكل يوم مع واحدة جديدة وبكرة يرميني بعدما يمل مني ماهو اخذ ال هو عاوزه ما انا غبية استلمت له قال ايه ده جوزك وده حقه يبقى يقابلني اذا لمس شعريا مني خلي السلعوة دي تنفعه بقى
****************
مراد : اهدء ي رعد دي واحدة متستاهلش
رعد : عاوزني اهداء اذاي وبت ******* جاية نص بيتي بعد ال عملته ي مراد
مراد : هي خلاص خذت جزاءها واكيد مش هتقرب منك تاني
رعد : هي بس تفكر تقرب تاني وهيكون اخر يوم في عمرها
قاطعهم رنين هاتف مراد
مراد بقلق : دي سما بتتصل
الو ي سما
…………
اي طب انا جاي فورا متخافيش انا جاي حالا
…………….
اقفلي الباب عليكي كويس مسافة السكة واكون عندك سلام دلوقتي
رعد بقلق : في اي ي مراد سما حصل لها اي
مراد : عمي في البيت ومصر ياخذها
رعد بغضب : هي سايبة يلا ي مراد نروح ده ليلته مش معدية على خير
مراد بامتنان : شكرا ي رعد تعبتك معايا
رعد : مفيش شكر بينا ده انت اخوية وسما اختي يلا بسرعة بلاش نضيع وقت
مراد : يلا
******************
عند سما شقة مراد
عمها وهو يطرق على الباب بشدة : افتحي ي فاجرة بنت **
سما وهي تنكمش على نفسها من الداخل بخوف
عمها وهو على وشك كسر الباب : بقولك اافتحي الزفت قبل ما طربقها على دماغك ودماغ ال خلفوكي
مراد من خلف بغضب: جرب تعملها بس وشوف هيحصلك اي ي الرضى
الرضى : وبتعلي صوتك قدام عمك طبعا مانت *****
مراد : انت خليت فيها عمي بعاميلك المهببة عاوز تجوز اختي لابنك الفاشل ال مشافش ربع ساعة تربية
الرضى : مش احسن بدل ما تدور على حل شعرها الفاجرة
مراد بغضب : انا اختى اشرف من مية واحد زيك وذي ابنك
واتفضل امشي من هنا بدل ما تشوف ال ميعجبكش
الرضى بغضب: مش ماشي الا لما بنت اخوية تروح معايا
رعد : يبقى تشوف ال ميعجبكش
الرضى بخوف : رررعد بيه
رعد وهو يمسكه من تلاليب قميصه: انا مش قايلك ي بنى ادم انت انك تنسى انه عندك اولاد اخ وخيالك مش عاوز اشوف معدى من جنب سما
الرضى برعب : حصل ي باشا
رعد بغضب جحيمي : ولما هو حصل يبقى جاي تعمل اي ي ****** بس انت جيت لقضاك هتشوف وجهي التاني
الرضى برعب : ارجوك ي باشا سامحني ابوس ايدك
مراد : رعد اهدء مهما كان هو عمي من ريحة ابوي مش عاوز اخسره ذي ابويا هو كفاية عليا يبعد عني وعن اختي
رعد : سمعت قال اي يعنى تبعد عن هنا خالص وخيالك مش عاوز المحه هنا من تاني والا قسم بالخلقني وخلقك لكون موريك وجه رعد المنشاوي على حق وحقيقي
الرضى بخوف: اعتبره حصل ي باشا
دخل مراد الي الداخل بحوف وقلق يبحث عن اخته
مراد : سما ي حبيبة اخوكي انتي فين سما
ظهرت من العدم فتاة قصيرة القامة جميلة جدا شعر ناعم طويل اسود اللون عيون غزالة ساحرة فتاكة تبكى بشدة ذهبت واحتضنت اخاها بشدة وهي تبكي
سما ببكاء : ابيه كوبس انك جيت كان عايز ياخذني ووو
مراد بهدوء : هش هش متقلقيش هو راح خلاص ومش هيقرب منك تاني اصل رعد عمل معاه الواجب
سما بضحكة خفيفة
رعد : طبعا ده ال يفكر يقرب من ناحيتك لازم احرقه ولا ايه
سما وهي تخرج من احضان مراد : الله يخليك لي انت و ابيه توقفت حين رات وجه اخيها : سما بدموع : ابيه مين ال عمل فيك كده ليكون عمي هو
مراد : لا العن ده ال ميتسماش ال واقف جنبك ده
سما بضحكة : ههههههه انا كده اطمنت تلاقيك عامل مصيبة فهو حب يرسم خريط مصر على وجهك
مراد : وانتي الصادقة ده انا ال اخوكي
رعد : عيب يلا انا كمان اخوها
يلا ي سما لمي حاجتك عشان هتروحي عندي الفيلا هتقعدي مع نور
سما باستغراب : نور مين
رعد : مراتي
سما : هو انت اتجوزت امتى ي ابيه
مراد : امبارح
رعد : يلا نروح نور لوحدها
***************
عند نور
نور ببكاء : هو اكيد روح لها
تاني يوم من جوازي جوزي يروح لوحدة تانية غيري ااااه ليه بيحصل معي كده ي رب هو اذا مكنش عاوزني يتجوزني ليه انا مش مسماحك ي رعد ده انا بدات احس بمشاعر ناحيتك وانت خلاص قتلتها بايدك

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية رعد مفتون بنوره)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!