روايات

رواية دموع الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية دموع الفصل العاشر 10 بقلم يارا محمد

رواية دموع الجزء العاشر

رواية دموع البارت العاشر

رواية دموع الحلقة العاشرة

10/ مهران: وانا موافقك علي كلامك اسد نزل اعلان أن ف حفله ف بيت الاسيوطي الكبير ومش تقول السبب تمام.
اسد: تمام يا جدي أمر حضرتك اي أوامر تانيه.
دموع: اه في حاجه تاني.
اسد: ايه هي يا انسه .
دموع: بضحك ولا حاجه أنا بس عايزاها حفله بسيطه قوي.
اسد: بابتسامه ماشي حاضر
اسد حضر الحفله زي ماطلبتها دموع ونزل الاعلان علي صفحه الشركه بتاعتهم وكل رجال الأعمال والمستثمرين اللي بيتعاملوا معاهم استلموا المنشور بما فيهم رائد اللي شاف المنشور من نفس العيله اللي بينهم مشاكل.
رائد: هه حفله بمناسبه تخرج قريبتهم ناس اغب”ياء عيله الاسيوطي دي سمعتهم واصله اوي ف البلد الواحد حاول يضيع*هم باي طريقه معرفش لما نشوف قريبتهم دي.

 

 

تاني يوم بالليل الحفله جهزت وكل العيله استعدت وخصوصا دموع اللي مستعدة تواجهه ماض*يها وتشوف رائد من جديد واللي ممكن ده يصحي حجات كتير اندفن*ت بس مض*طرة تست*حمل دموع جهزت وليست فستان بسيط ضي”ق من فوق و واسع من تحت لونه اوف وايت وطرحه من نفس اللون ونزلت.
وأسد لبس بدله كلاسيك لايقه علي شخصيته القويه خرج من غرفته وشافها وهي خارجه من اوضتها وسرح ف رقتها وجمالها وقد ايه هي محليه الفستان تخيلها مراته وكل ماليه فوقته دموع من سرحانه.
دموع: اسد انت كويس سرحان ف ايه.
اسد: بانتباه لا ولا حاجه شكلك حلو.
دموع: بابتسامه شكرا ليك وانت كمان.
اسد: ممكن اطلب منك حاجه.
دموع:, اه اكيد ايه هي.
اسد: ممكن أنا اللي انزل بيكي من علي السلم ده واقدمك للناس.
دموع: باستغ*راب ليه يعني الطلب ده
اسد: من غير ليه ومد أيده تسمحيلي.
دموع: اسمحلك.
اسد مسكها من أيدها ونزل بيها الكل شافهم وافتكر أنهم زوجين والعائله كانت بتبتسم ونجيه بصت لمهران.
نجيه: بابتسامه تعرف أنا عارفه انك مش هتسمح بالعلاقة دي بس أنا شايفاهم لايقين علي بعض وحفيدك بيحبها مش شايف لامعه عيونه اول لما بيشوفها.
مهران: أنا ملاحظ من اول يوم يا حجه وأسد بيحبها بجد بس المشكله ف دموع يا حجه جرح*ها مش خف لسه وبعدين نكمل السيرة دي بعدين أنا عايزة اشوف هتعمل ايه.
الضيوف ابتدوا يجيوا والحفله اتملت علي الاخر وكان آخر الحاضرين رائد اللي اتعمد يوصل متأخر اسد انتبه ليه وبص لدموع واتكلم.
اسد: الفريس”ه وصلت يا سما ها هتعملي ايه.
دموع: لسه شويه مين هيبتدي الكلمه.
اسد: ودي عايزة كلام جدي اكيد.

 

 

مهران طلع علي المسرح ومسك المايك واتكلم.
مهران: احنا بنشكركم لانكم تقبلتوا دعوتنا واكيد عايزين تعرفوا ليه الحفله بمناسبه نجاح بنت اخت زوجتي وقررت تعيش معانا بنعرفكم علي سما عز الدين المصري.
دموع طلعت المسرح عند مهران ومسكت أيده وباستها وهي رحبت بالكل وشكرتهم لأنهم تقبلوا الدعوة.
رائد مش شافها علشان كان ف اخر الجنينه ومش لمحها ابدا ومعرفش يشوفها .
دموع قررت تقرب من رائد علشان يشوفها علشان عارفه أنه مش هيسيبها اول لما يشوفها.
دموع قربت علي طربيزته وهو كان واقف وهي ابتسمت بخب*ث وقربت منه وخبط*ته وبص عليها.
سما: برقه أنا اسفه جدا حضرتك كويس.
رائد: باستغ”راب انتي مين.
سما: أنا سما المصري صاحبه الحفله دي وانت.
رائد: أنا رائد الصواف رجل اعمال ومكنتش اعرف ان مهران الاسيوطي عند قريبه حلوه كده.
سما: شكرا ليك جدا.
اسد قرب منهم وابتسمت ابتسامه مصط*نعه ونادم علي سما.
اسد: سما أنا بدور عليكي من بدري وانتي هنا وبص لرائد ؛ رائد الصواف صح أنا اسد عامر الاسيوطي اتشرفت بيك.
رائد: بب*رود وانا كمان اتشرفت بيك ومبروك علي الصفقه الاخيره
اسد: بابتسامه شكرا احنا دائما ف تقدم.
سما: اسد يالا بينا اتشرفت بمعرفتك يا استاذ رائد.

 

 

بعد فترة والحفله خلصت ودموع كانت قاعده ف اوضتها غيرت ونزلت تحت.
مهران: قوليلي يا دموع احساسك ايه لما شفتيه.
دموع: افتك*رت حاجات مش عايزة افتك*رها اول ما شفته كنت عايزة اقت*له اض*ربه اق*لام كتيرة اكتف*ه واز*ق بيه الكرسي لورا ويم”وت ف ساعتها وكمان احساس خ”وف وتوت”ر كبير مشاعر كتيره يا جدي مش عارفه.
مهران: ده المتوقع يابنتي ها عندك افكار تانيه.
دموع: ظهور بالصدفه مثلا انا عرفت الاماكن اللي بيتواجد فيها اه حاجه كمان رائد ليه شركه عقارات شغاله كويس هي يمكن توق”ع ازاي
عمر: المشروعات تفش*ل ومواقع مش صالحه للبنا عليها كده يعني بس انتي عرفتي ده ازاي عنه.
دموع: أنا عشت معاه اربع شهور بس وف الفترة دي عرفت عنه كل حاجه.
ف يوم رائد موجود في كافيه اللوتس بيقعد فيه دائما فجاه وهو قاعد لمحها داخله الكافيه وابتسمت بخب”ث كبير لأنها فري”سه كبيرة اوي ومن عيله غنيه ودي فرصته ولازم يستغل*ها صح.
رائد قرب منها وشافها وابتسامه.
رائد: بابتسامه انتي هنا.
سما:…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دموع)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى