روايات

رواية دليدة قلبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء السادس والعشرون

رواية دليدة قلبي البارت السادس والعشرون

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة السادسة والعشرون

الجد : دلوك انا راجل كبير صحتي ع الكد فا قررت اوزع الورث جبل ما اموت وانت يا ادهم مكان ابوك
ادهم بصدمه: بعد الشر عليك ياجدي اوع تقول كدا
الجد : الموت مش شر يا ولادي المحامي جاي عايز الورثه بس الي يبجو موجودين
دليده بتوتر : طيب استأذن ان هنزل
الجد : مجصدكيش يابتي اجصد كل البنته الصغير تنزل يلا باشروق ومريم وساره كلكم يعني يلا
نزلو البنات قعدو في الرسبشن
تمني بغل : ال جليلي يا دليده كنتي فين انتي وادهم
دليده بابتسامه واسعه: اووه هوا انا مقلتش اممم كنا لنتفسح انا وجوزي حبيبي عادي يعني
مريم بفرحه : بجد يا دودو ورحتو فين
دليده بابتسامه اوسع😉: اممم راحنا الجنينه ولعبنا ورحنا السينما وبعدين اتعشينا عشاء رومنسي ورقصنا سلو (مرقصتش ولا حاجه دي بتوسعها عشان تغيظ شروق 😹)
بس وانبسطنا
شروق بكرهه : اممم طيب
اميرا: اوع يابختك
دليده بدحك: هه عادي دا طبيعي اه وممكن نخرج تاني بس لما دومي يفضا
تمني وشروق بيبصلها بغيظ
علياء : طب كويس ربنا يسعدكم
دليده: حبيتي عقبالك
ساره : متيجو نلعب لحد ما العيله الكريمه تنزل
دليده ومريم : اه ياريت
تمني بغل: لا مش هلعب العب دا للعيال وبس
شروق: صح
دليده بابتسامه: مش مهم رأيكم يلا يامريومتي
قامو لعبو خلويث زي الاطفال😹 بعد شويا
نزلو كلهم من فوق
ادهم : دليده تعالي
دليده بابتسامه استفزاز: حاضر ياحبيبي جايه
تمني بغيظ وهمس: ءه حبيبي حبك برص
راحت دليده لي ادهم خدها وطلعو
الجد : انا كدا مظلمتش حد عشان محدش يدعي عليا في تربتي
سماح بغيظ: لاه ظلمت ياعمي يعني اي جوزي ياخد زيو زي اخوه الصغير هوا الكبير يعني اكتر
الجد بص لي صلاح : من ميته وعندخلو كلام الحريم باصلاح
صلاح بغضب وزعيق : انتي مالك اصلا دا غلطي الي خليتك قعدتي معانا
سماح بغيظ: انا غلطانه اني
قطعهم الجد : خلااااص كلو ع اوضو تصبحو علي خير
طلع الجميع لي اوضو
___________
دليده: مالك ياادهم
قرب منها ادهم : اممم ادهم مش كنت حبيبك من شويا
دليده بتوتر: ها امتا ازاي
ادهم بيقرب اكتر: امال مين الي قال حاضر ياحبيبي جابه
دليده بتمثيل: ااه لا كنت بقول حاضر ياااا اي 😹😹
ادهم : متحوليش سمعتها
دليده بابتسامه حب: وأي يعني مش جوزي
ادهم بفرحه: يعني
دليده هزت دمغاها بكسوف
حضنها ادهم
دليده بكسوف : اوعي بقا
ادهم : الاه مش لسه قايله انك موافقه انك تبقي مراتي طول حياتي وشريكت عمري واني حبيبك وجوزك
دليده بدحك : ايي خيلك حيلك مقلتش انا دا كلو
ادهم بحب: بس انا قلت
دليده بتوتر واكسوف: قصدك اي
ادهم بحب وتوهان: انا بحبك انتي حبيبتي وبنتي وكل حاجه حلوه في حياتي امنيت حياتي انك تفضلي جنبي
دليده اتوتر اوي وفرحت: اااه ايه اااا وانت طيب قصدي تسلم قصدي لا يعني عن ازنك
ادهم دحك: هه خدي تعالي بس اهدي😹😹
دليده بحب وكسوف: سيب ايدي
ادهم : تؤتؤتؤ قوليها
دليده: وانت اي الي مخليك واثق
ادهم وهوا بيقرب : عيونك قالو كل حاجه
دليده بتوتر: خ خلاص هما قالو وانت عرفت سبني بقا
ادهم : تؤتؤ اسمعها منك
دليده بكسوف وتوتر: بحبك
زقتو وجريت ع الحمام قفلت الباب
ادهم : وانا بموت اي دا انتي راحتي فين خدي يابت يامجنونه انتي قرب من الباب وخبط دليده اطلعي اي الهبل دا
دليده بابتسامه: طب اوعدني انك مش هتخلبني اعمل حاجه تاني
ادهم بدحك: هتعملي اي يعني اطلعي يابنتي عابز اكلمك في موضوع مهم
دليده خرجت بتوتر : متقربليش
ادهم : ماشي تعالي
قعدو ع الكنبه
ادهم : احمد كلمني انا شيف اني طولت عليه مش كدا
دليده: اه جدا دا يعيني بقالو 4 شهور طالبها وانت معلقو
ادهم بحب: اممم منا وافقت بس بكرا تقليلها وانا هقول لي جدي بقولك
دليده: نعم
ادهم بحب وحنيه: تعالي خدها في حضنو وذهبو الي عالمهم الخاص
________________
الكل نام
رأفت بابا دليده تعبت تاني ودخل المستشفي والشغالة قررت تكلم دليده بس لبت الوقت اتأخر فا نامت
تاني يوم الساعه10
ناهد الشغاله: سلام عليكم
دليده بنوم : وعليكم السلام مين
ناهد : انا ناهد دليده هانم
دليده بفزع : ناهد خير بابا كويس
ناهد : متقلقيش هانم رأفت بيه طلق مدام وتعب في مستشفي ومحتاجك
دليده بحزن: طلق لي
ناهد: اكتشف خيانه مدام هوا تعبان محتاجلك
دليده بعياط: اااه تعبان مالو
ادهم صحي : مالك ياحبيبتي
دليده: بابا ياادهم تعبان ناهد بابا مالو
ناهد : مدام هكلمك بعدين
دليده قفلت وهيا بتعيط
ادهم : طب اهدي يادليده اهدي وانا هحاول نسافرلو
دليده بعياط: بجد ياادهم
ادهم : بجد ياروح ادهم بس متزعليش نفسك انتي ودموعك دي متنزل طول ما انا عايش
دليده حضنت ادهم وفضلت ساكته في حضنو
بعد شويا
طق طق
😁😁

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى