روايات

رواية دليدة قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل السابع والعشرون 27 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء السابع والعشرون

رواية دليدة قلبي البارت السابع والعشرون

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة السابعة والعشرون

بعد شويا الباب خبط قام ادهم فتح
تمني : دومي انت كويس منزلتش لي من الصبح
دليده سمعت صوتها اتخنقت اكتر قامت قربت من ادهم
دليده بخنقه: خير في حاجه
تمني بتبص لي دليده من فوق لي تحت كانت لبسه فستان أبيض كت وقصير : احم لا كنت بطمن ع ولاد خالي
ادهم: ادخلي يادليده لحد يعدي خلاص يا تمني احنا كويسين وننزل ع الغدا اتفضلي انتي
دخلت دليده ونزلت تمني شايطه منها
ادهم،: اواي تخرجي كدا يا دليده انتي اتهبلتي
دليده بغيظ : ياسلام اسيبك تقف مع الحيزبونه دي وانت كدا لبسلي بنطلون بس
ادهم : يابنتي انتي مش كنتي بتعيطي من سويا ع باباكي الي يشوفك دلوقت ميشفكيش من شويا
دليده بحزن : انا عايزه اكلمو ياادهم
ادهم قرب منها بحب : حاضر يا عيون ادهم
________________
نزلت تمني بغيظ كان الاهل في الصاله
شروق: كنتي فين
تمني بغيظ : كنت بشوف ادهم منزلش لي
شروق بغيظ: وتروحي انتي لي انا اتشليت يعني
تمني بغضب: اتنيلي انتي متعرفيش شفت اي
شروق : شفتي اي
تمني بغل : البت الميعاه دي كانت لابسة هدوم معايه جوييي ولا ادهم كان لبس بنطلون بس يامري
شروق بغيظ: ياااه لو امسكها اااه انتي متغاظه لي صح هو انتي بتحبي ادهم
تمني بتوتر: ها لا يعني
شروق بغرور: ها ها هاا متقدريش اصلا لولا تدخل البت دي كان زمانو متجوزني
تمني بغيظ: وميتحوزنيش انا لي أن شاء الله
شروق بغرور: عشان انتي مش من مستواه
تمني بغيظ : تتحديني
شروق : ع اي
تمني : الي هتتجوز ادهم تبقا الكسبانه
شروق : انتي غبيه ودليده
تمني بغل وتفكير : مين قال ان دليده هتبقا موجوده
شروق بابتسامه خبث: تقصدي
_______________
ادهم اتصل ع رأفت
ادهم: ازيك ياعمي
رافت : الحمدلله مين معايا
ادهم : انا ادهم جوز دليده
رأفت: اااه دليده عامله اي يابني
ادهم : الحمدلله بخير انا معرفتش اوصل لي حضرتك فا كلمت البيت خدت رقم لمستشفي حضرتك كويس
رأفت بحزن: هبقا كويس ازاي وبنتي بعيده عني
ادهم : دليده قالتلي ع الي حصل وهيا مسامحه حضرتك ونفسها تشوفك وكانت عايزه تجيلك فا لت اكلم حضرتك الأول
رأفت: هيا دليده جنبك
ادهم : لا ياعمي دليده ف البيت انا خرجت عشان نعرف نتكلم براحتنا
رأفت بحزن: بص يابني انا مش عايز دليده تشوفني في الحاله دي كنت شايل هم انها. متسمحنيش بس انت لت انها سامحيني اول ما المستشفي تسمحلي بل خروج هنزل مصر بدل الغربه الي عايش فيها
ادهم: تنورنا في اي وقت ياعمي طب اعمل ايه في دليده من الصبح عماله تعيط وانا وعدتها
رأفت: الهيها لحد ما اجي
ادهم : تمام انا هبقا تطمن ع حضرتك هطر اقفل عشان عندي شغل مش محتاجه اي حاجه
رأفت: لا يابني سلامتك
_____________
دليده نزلت قعدت في الجنينه
شروق راحت وراها : دليده
دليده بخنقه: نعم
شروق بخبث: متيجي نخرج
دليده: لا شكرا روحي انتي
شروق بمسكنه: انتي لي مش بتحبيني يادليده دا حتا انا نفسي نبقا صحاب ونخرج مع بعض ونتعرف اكتر ع بعض
دليده بخنقه،: لا معلش يا شروق
شروق بدموع تمسيح: بقا كدا يادليده تكسري بخطري لي اهئ اهئ
دليده اتنهدت:خلاص متزعليش ماشي هكلم ادهم وارد عليكي
شروق بسرعه : لالا قصدي ادهم مش هيرضي واحنا مس هنروح بعيد هنتمشي حولين الجنينه وفيه ترعه صغيره ع جنب هنقعد جنبها وادهم مش هيتكلم لو لقنا هناك
دليده بحيره: طب هقول لي خالتو
شروق: يلا بقا يادليده انا قلت لي مرات عمي متقلقيش ااه ونقول لي تمني تيجي معانا
دليده: لا خلاص اخرجو براحتكم
شروق : لا لا خلاص يلا انا وانتي
دليده مشيت معاها وهيا مش مطمنه
قابلو تمني وهيا قاعده
تمني بتمثيل: اي رايحين فين كدا
شروق ج: هنتمشي انا ودليده
تمني بتمثيل: من غيري انا جايه معاكم
قامت تمني مشيت معاهم
دليده مش مطمنه فضلو يتمشو ويحاولو يتكلمو مع دليده
وصلو عند ترعه كدا الفلحين بيزقو منها الزرع
دليده: يلا بينا لحسن ادهم يرجع ميلقنيش
تمني بغل : علي فين ياحليتها
تمني كانت مسكه طو*به
دليده برعب : اي دا انتو هتعملو اي ععععععع
دليده لسه هتجري مسكتها شروق جامد وضر*بتها تمني ع دمغها
شروق بتوتر: نهار اسود اي ياتمني دا دؤ دي ما*تت
تمني بغل : احسن امال جايه تورث زقي معايا قبل ما حد يشفنا
شروق بر*عب : لالا لا
مسكتها. تمني بعنف وزقتها في الترعه
شروق جريت وتمني وراها عشان محدش يشفهم
روحو البيت وطلعت شروق جري ع اوضتها
صباح: تمني مشفتوش دليده
تمني بتوتر : لاه
________________
كان ادهم بيتمشي رايح يشوف المتور بتاع الارض
ادهم : تعالو يارجال وصلوه هنا دا بص ادهم بصدمه وهوا بيركز في الي في الترعه كان في جث*ه عايمه ع وش الميه
ادهم بصدم : دليداااااااااا
جري نط في الترعه شلها في حضنو وكان بيعوم بيها وخرجها من الترعه
ادهم بصدمه وسريخ: دليداااااااا
😳😳😳😳

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!