روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الخامس عشر 15 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الخامس عشر

رواية دليدة قلبي البارت الخامس عشر

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الخامسة عشر

ادهم : اهدي بس وافهميني ماما لزم تاخد العلاج ولزم نفسيتها تبقا كويسه ساعديني وانا اوعدك اني هعملك كل الي عايزه
وبعدين فين بحبك ياخالتو والكلام دا كلو لو بتحبيها بجد ساعديني
دليده بتفكير : هفكر عن ازنك
ادهم: استني بس هتروحي لوحدك ثواني نشرب حاجه ونمشي
دليده بصتلو وقلبها بيتقطع معقول معقول انا حبيتك وعشقتك وانت جاي تقلي انك موافق عليا عشان خالتو يعني انت مش طايق اصلا انك تتجوزني لي طيب لي حبيتك وانت قاسي كدا ياخي يلعن الحب الي يو_جع كدا وانا الي بقول انك هتبقا سندي افتكرتك عشان علمتني ديني صح يبقا هتحبني صحيح وايه الي يخليه يحب واحده كانت متبرجه لبس عر_يان وبتصاحب اكيد مش هيحبني
: طب ايه مش هتطلبي
فاقت ع الجمله دي : ها لا مش عايزه اطلب انتا
كانت بتتكلم وهيا ماسكه دموعها ع الاخر ومش عايزه تبقا ضعيفه
طلبتها نسكافيه عشان بتحبو وطلب لي نفسو
دليده: ع فكره قلتلك مش عايزه
ادهم : بس انا طالبتو خلاص اشربي خلينا نمشي
شربت النسكافيه وهيا بتبصلو من تحت لي تحت خلصو وصلها البيت وراح الشركه
_______________
شروق بقهر وغيظ: خطبها ياما دحكت عليهم وعلينا اخ ياممراري بقا يسبني انا عشان البت دي
سماح بقهر: ماشي يا صباح كنتي بتدحكي عليا ياختي قايلي الود لي البت وانتي بتخطتي مااشي
شروق : ومين قال هسيبهم يتهنو بكرا تشوفي
______________
دليده : ازيك ياخالتو اتغديتي
صباح: كنتي فبن يا دليده
دليده: ااا اصل خرجت مع ادهم
صباح بشك : ومجاش يتغدي ليه
دليده: عندو شغل هدخل اصحي مريم نعمل الغدا عن ازنك
صباح: امممم ماشي
بعد الغدا
صباح: مريم اغسلي المواعين وانتي يا دليده تعالي عايزاكي
دليده بقلق : حاااضر
مريم بغضب : وانا مالي بقا مش غسله حاجه هاا
صباح: يلا يا دليده لما نشوف ست مريم هتعمل ايه
دخلو الاوضه وصباح قفلت الباب بأحكام
دليده: في ايه ياخالتو حضرتك تعبانه ولا حاجه
صباح: ادهم خدك وخرج لي من غير ما يقول
دليده بلجلجه: ها عادي ياخالتو فيها ايه
صباح: دليده
دليده: اصل كان عايز يعرف رأي الشخصي فا قلي تعالي نخرج من مود البيت مش اكتر
صباح : وأي رأيك بقا
دليده بلجلجه وتوتر: يعني زي ما قلتلك امبارح موافقه
دليده في نفسها : نهار احوس وقعت نفسي اي المصيبه دي
صباح: طب ياحبيبتي مبروك اول ما ادهم يجي كلمو باباكي سوا عشان يحدد معاد الخطوبه وكتب الكتاب
دليده بسرعه: ايه كتب كتاب اي لا خطوبه بس
صباح: لا خليها كتب كتاب عشان تاخدو راحتكو
دليده بتوتر : بس ياخالتو
صباح: مبسش ومالك مش ع بعضك ليه انتو مخببن حاجه
دليده: لا لا خالص عن ازنك خرجت دليده وهيا قلقانه
______________
بليل
ادهم : السلام عليكم
الجميع : وعليكم السلام
صباح: تعالي يا ادهم باحبيبي يلا كلمو رأفت عشان تحددو الخطوبه وكتب الكتاب
ادهم : حاضر ياست الكل
دليده بصدمه: نعم يعني قصدي ادهم عايزه اتكلم معاك شويا
ادهم : تعالي دخلو البلكونه
دليده: هوا اي الي كتب كتاب
ادهم بنفاز صبر: بصي يا بنت الناس انا هعمل اي حاجه عشان ماما تخف متذودهمش بقا ومتقلقيش هعملك الي عايزاه
دليده بعند : اوكي يا ادهم ينا يانتا
دخلت وسبتو اتصلت بي باباها
دليده بلجلجه ودموع: ازيك يا بابا
: ********
دليده: اه عند خالتو اصل ادهم ابن خالتي طلب ايدي
:************
دليده: طب حضرتك مش هتنزل
. :*********
دليده: تمام
قفلت دليده وانهارت ع طول
ادهم بقلق : اهدي في ايه
صباح: اي ياحبيبتي طمنيني قلك ايه
دليده: وسط شهقتها ودموعاها قلي انو مشش فاضي ومراتو حامل يخاف عليها لو نزلت يجري حاجه وقال هينزل ع الفرح بس
ادهم: امم طب اهدي متزعليش
صباح خدت دلبده في حضنها وسبتها تعيط
عدي اسبوع في هدوء والصفره بتكتك وتخطط شروق يعني
وادهم تدليده في الشغل ودليده حزينه
في البيت
صباح : ادهم خد دليده واخرجو وحددوا معاد كتب الكتاب والخطوبه مع بعض با بني
دليده بحزن : *******

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى