روايات

رواية دليدة قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا أحمد التوني

رواية دليدة قلبي الجزء الحادي عشر

رواية دليدة قلبي البارت الحادي عشر

رواية دليدة قلبي
رواية دليدة قلبي

رواية دليدة قلبي الحلقة الحادية عشر

دليده: خالتو انا نزله ادور ع شغل
ادهم : نعم
دليده بتجاهل : سلام يا خالتو
ادهم بغضب: استني هنا انا مش بكلمك
صباح ط: استهدوا بالله بس اقعدي يا دليده انا لقتلك شغل ياحبيبتي بدل ما تنزلي وتشحططتي في المواصلات دلوقتى
دليده: بجد شكرا ياخالتو
ادهم : شغل اي انا مش قلت مش هتنزل شغل
صباح: ادخلي يا حبيبتي اوضتك
دخلت دليده وهيا متجهله ادهم
ادهم : شغل ايه دا بقا الي طلعنيلي بيه
صباح: شغلها معاك ف الشركه
ادهم : يا ماما دي طب يعني مش تخصص الشركه وغير كدا مينفعش تشتغل وتهمل درستها
صباح بخبث: شغلها سكرتيره عندك خلي الاول زي مهي دليده بس هتجهزلك الملافات تعملك قهوه تبقا قريبه منك لو احتجت حاجه تجهزلك الميتنج الي بيقوله عليه ده يعني كدا فاهمني
ادهم: هههه لا دا انا فهمتك اوي انتي عايزه توقعيها في قربيزي
صباح: هههه اتلم دي ست الكل انتا تطول
________________
دليده. دخلت الاوضه فضلت تجهز في طقم تروح بيه الشغل وكانت مبسوطه دخلت مريم خدت
دليده وخرجو يعملو غدا
_________
محمد : بت يا شروق
شروق: اي
محمد: عايزك تظبطيني مع البت قريبت ادهم
شروق بخبث : شفت قلتلك
محمد: هبا فوق مش كدا
شروق : اه تعالي نطلع لحجت نقعد مع عيال عمنا وانت ابقا جنتل كدا وحببها فيك وحول تقرب منها واتفقوا ع معاد تخرجو سوا
محمد: طب يلا
طلع الخنفس وام اربعه وأربعين😑 لفوق
طق طق طق
دليده: انا هفتح
ادهم بزعيق: لفي الطرحه عدل
دليده فتحت لقت شروق واحد معاها
دليده: اممم اتفضلو
شروق بمياعه: ازيك يا دومي كنا قاعدين انا ومحمد قلنا نطلع نقعد معاكم عشان وحشتونا
ادهم : اه أهلآ وسهلا اتفضلو تعالي يا محمد
محمد بقا كان مركز مع دليده بيبصلها جامد
دليده اتكسفت من نظراتو
ادهم بغيظ : اي يا محمد بقولك تعااالا نقعد ف البلكونه احنا وسيب البنات براحتهم
محمد ولسه بيبص لي دليده: لا خلينا نقعد سوا اهو نبقا اسره مع بعضينا حتا
ادهم بعص ل دليده بغضب : روحي اندهي مريم والبسي الاسدال
دخلت دليده بتوتر من نظرات محمد ليها
دليده : مريم شروق طالعه هيا واخوها وبيقولوا انهم عايزين يقعدو معاكو ادهم بيقلك اخرجي
مريم ؛ مالك متضيقه لي كدا حد دايقك
دليده: ابن عمك دا غتت اوي ادهم هيولع فيا بسببو بيصلي بطريقه غريبه وادهم خلاني ادخل بسببو
مريم :هههههه معلش ياحبيبتي ولسه بكرا يقلك هاتي رقمك اصلب حبيتك اصلي عشقتك
دليده بستغراب : عرفتي ازاي
مريم : هوا كدا مش هيسيب حد في حالو كل ما يشوف بنت حلوه لزم يعمل كدا
دليده ” : امممم طب يلا اخرجي وانا هقعد ازكر عشان مش حبا اقعد مع شروق واخوها
مريم : لا ازاي هما اصلا جاين عشانك
دليده: عشاني ازاي مش فاهمه
مريم: ههه طول عمرك شروق جايه تدايقك ومحمد جاي يعكسك
دليده: اي العيله دي ههههه لا ياختي مش خارجه روحي انتي
مريم : براحتك
خرجت مريم
شروق: امال دلده دي فين ولا اسمها ايه
مريم بضيق: اسمها دليده ودا احلي اسم شوفتوا في حياتي وهيا بتذاكر
محمد بسرعه: لا ليه تخليها نديها
ادهم بضيق : لا اقعدي سبيها براحتها
محمد بخنقه : طب انا هنزل بقا عسان عندي شغل
ادهم بطرف عينو : اممم ومالو انزل بس لو رجلك خطت الباب ودليده موجوده هتزعل
محمد : اي دا بتطردني يا بن عمي
ادهم ببرود: لا بعرفك طول ما انا مش في البيت ممنوع دخوله وبعدين دي اول مرا تدخل بيتنا غريبه
محمد: بتوتر ها لا خالص بس جبت اطمن عليكم يلا انا همشي سلام نزل بسرعه
مريم وهيا كاتمه دحكتها : احم انا هدخل ازكر عن ازنكم
دخلت مريم وهيا بتدحك
شروق بمياعه: دومي اي رأيك نخرج
ادهم بضيق : عن ازنك يا شروق هدخل اكمل شغل سابها ودخل
شروق بغيظ: هوا ايه دا سيبني زي قرطاس الب مش معبرني خالص ماشي يا ادهم نزلت وهيا متغاظه
شروق: تصدق انك غبي حد يعمل الي انت عملتو دا

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضعط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دليدة قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!