روايات

رواية دكتوري انا الفصل الرابع 4 بقلم منار همام

رواية دكتوري انا الفصل الرابع 4 بقلم منار همام

رواية دكتوري انا الجزء الرابع

رواية دكتوري انا البارت الرابع

رواية دكتوري انا الحلقة الرابعة

حضنها والممرضات بصين بذهول
كريم: اهدى… اهدى… انا اهو ومحدش يقدر يقرب منك
ريم بدموع: ونبي ما تسيبنى لوحدى… هو كل يوم يجى بيدى فلوس للبواب وبيدخل خليك جنبي بالله
كريم: هو مين طيب وليد و مراته الى بيبعتوه
ريم: لا مراته هى بتكرهنى وعايزه تجننى
كريم بعد عنها ومسك وشه بين اديه
: اخيرا اتكلمتى الحمدلله
ريم: انا بكرهك برضو
كريم ابتسم: طيب ممكن تتكلمى معاى
ريم: حاضر.. بس.. بس خليك معاى
كريم: حاضر… نامى دلوقتي وبكره نتكلم
ريم بدات تهدا ونامت في حضنه كريم بعد عنها ونيمها على السرير وقعد على الكرسي قصاده
تانى يوم
ريم فتحت عنيها بنوم لقيت كريم قاعد قصادها و بيبصلها
كريم ببتسامه: صباح الخير
ريم: صباح النور
كريم: اهو قعدت معاكى اليل كله زى ما وعدتك دلوقتي هنده الممرضه تساعدك تستحمى وتيجى نفطر سوى
ريم بتعب: حاضر
كريم: سوزان سوزان تعالى سعديها
ريم قامت مع الممرضه
في مكتب طارق
جنه: بخ انا جيت
طارق: جنه بتعملى اي هنا
جنه: التدريب جانى هنا اي رايك
طارق: والله طيب حلو… اي دا منه كمان معاكى… دى هتحلوا…اخبارك ايه يا منه
منه بخجل: ازيك يا دكتور طارق
طارق: بخير اول ما شفتك يا منه… اخبار دراستك اي
منه: بخير الحمدلله
طارق: طيب هروح اجبلكم حاجه تشربوها ادخلوا المكتب لحد ما تجبلكم
جنه: اشطا مستنينك
طارق قبل ما يطلع دخلت ابتسام
: سلام عليكم
منه وجنه: وعليكم السلام
طارق: آنسه ابتسام اي الى طلعك من اوضتك
ابتسام: جيت اتكلم معاك قبل ما امشي
طارق بستغراب: تمشي هو دكتور آنس كتبلك على هروج
ابتسام: لا انا هحول لمستشفى تانى برا مصر عند بابا
طارق: ربنا معاكى يا ابتسام
ابتسام بدموع: ممكن اتكلم معاك يا طارق
طارق بص لمنه وتنهد
: ماشي يا ابتسام تعالى
في مكتب كريم
كريم: هاا ينفع نتكلم وحنا بناكل
ريم سابت الاكل
كريم: انا مش بقولك نتكلم علشان تسيبي الاكل
ريم بدموع: بلاش اتكلم هتستفاد اي ينعنى لو اتكلمت انا اهو بقيت كويس ممكن تكتبلي خروج
كريم: لا يا ريم مبقتيش كويسه… دا الظاهر لكن الباطن انتى مش كويسه
ريم: طيب بص انا هحكيلك بس يعنى بينا ماشي محدش يعرف
كريم: دا اهم شرط في دكاترة النفسيه متخفيش يا ريم وتكلمى… سلوى عملت اي انا حاسس انه السبب
ريم بدموع: سلو.. سلوى مرات اخويا بتبانى تعرف شاب اسمه….ابتسمت بسخريه… او شباب ما هو جايبه من مكان قذر
كريم بتركيز: باين عليها
ريم: انا حذرته منها كذا مره والله الى اسمه مهدى دا فى يوم جا شقتنا انا كنت لسه راجعه من الكليه وستغربت مفيش حد في الشقة فتحت اوضت وليد اخوى علشان كنت عايزه بس… بس ش.. شفتهم سوى جريت على برا علشان اورى الناس بس هما مسكونى وحبسونى في اوضه وكان ع.. عايز يعمل… يعنى.. هو
كريم كمل: ولما جه وليد اخوكى مراته فهمته انك كنتى جايبه راجل البيت
ريم بدموع اغزر: كان كل يوم يضربنى كل يوم احاول احكيله ان مراته متستهلوش بس مكنش بيصدق
كريم وقف وجبلها وقرب الميه منها
: اشربي
ريم خت الكوبايه وشربت
كريم: حاسه باى دلوقتي
ريم: مظلومه اوى… كل ما افتكر شكله وهى جايه تشمت فيا بعد كل مره اخوى ضربنى كنت بتكهر
كريم: ريم انتى مش اول وحده تتظلمى وبكدا تكونى وصلتيه لمبتغاها انها تتجننك وتجيبك المصح هنا
ريم: اعمل اي يعنى
كريم: تعرفي وتجهيهم يا ريم ترجعى بيتك وتقفي قصاده اخوكى ملهش الحق يمد ايده عليكى… انا هتصل بيهم يجوى دلوقتي
ريم: لا ونبي بلاش انا مش عايزه اشوفهم
كريم: لا يا ريم هتصل بيهم وانا معاكى لحد ما يجوا احكيلى مين الى بيجيلك بليل
ريم: مهدى انا عارفه ان هى الى بتبعته علشان تجننى اكتر
كريم: واظن انها نجحت
عند طارق
: سامعك يا ابتسام
ابتسام: اسفه يا طارق متزعلش منى انا سيبهالك وماشيه
طارق: ودا مش حل يا ابتسام بطلى تهربى كل دور بتثبتى ليا انى دكتور فاشل
ابتسام: لا ابد متقلش على نفسك انت دكتور شاطر بس انا الى حاله معقده
طارق: على العموم يا ابتسامه انا علطول موجود ومعاكى رقمى كلمينى منين ما تحبي اعتبرينى صحبك
ابتسام: ممكن احضنك
طارق اتنهد وفتح اديه وهى حضنته
: حاجه وحده بس عايزة اقولهالك يا طارق… انا بحبك بحبك اوى
طارق اتنهد: هتمشي امتى
ابتسام بعدت: بليل
طارق: للاسف مش هبقا موجود علشان اوعدك
ابتسام: كفايه انى شفتك صورتك دى هتبقا محفوره في دماغى مليون سنه… سلام يا حبيبي
في مكتب كريم الباب خبط و وليد وسلوى دخلوا ريم كانت هتقوم بس كريم بصلها
سلوى بدلع: خير يا دكتور كريم هى مفيش امل منها ولا اي
كريم بص لريم تتكلم
: لا يا سلوى انا زى الفل اهو ورجعت اتكلم
سلوى وشها بقا اصفر من الخوف
كريم: مالك خوفتى كدا يا مدام سلوى
سلوى: هااا لا يا دكتور كريم هخاف من اي.
وليد بقرف: ما ديكى زى القرده امال عامله نفسك خرسه ولا خايفه لتموتى في ايدى بعد ما كنتى هتفضحينا
ريم بعنف: الى هتفضحك دى تبقا مراتك
وليد: دا انتى عايزه كسير دماغك بقا
كريم: استاذ وليد انت في مكان محترم… انا طلبت من حضرتك تيجى علشان اقولك انى ناوى اخطب الآنسه ريم… الكل بصله بصدمه… اي مالكم بتبصولى كدا ليه هى بقيت كويسه بكره اكتبلها على خروج وتكمل علاج في بيتى بعد الجواز وهيبقا عندها الى يدعمها وهتجيب حقها
وليد: قصدك اي يا دكتور
كريم: مش قصدى حاجه… حضرتك تقدر تتفضل
وليد طلع بعصبيه
سلوى: ممكن اتكلم معاك على انفرد يا دكتور.
كريم بص لريم انها تطلع وهى بصتله بضيق وطلعت
كريم: اتفضلي.
سلوى وقفت قدامه بدلع وحطت اديها على رقبته
: دى بنت كدابه وبتاعت تمثيل وكل الى قلته كدب
كريم شال اديها
: تقدر تتفضلي يا آنسه سلوى… سلوى بصتله بضيق… ماشي
بليل
طارق راجع البيت بعد يوم شغل متعب قابل سليم
طارق: حضرت الظابط اخبارك ايه.
سليم: الحمدلله بخير انت اخبارك اي يا دكتورنا
طارق: اهو زى ما شاف الشغل واخد كل وقتنا
سليم: هو الشغل كدا… احم المهم انا كنت عايز اجى اشرب الشاى مع حضرتك بكره
طارق: طبعا تنورنا في اي وقت يا سليم وبعدين مالك خايف كدا متقلقش انا موافق
سليم بفرحه: بجد
طارق: هو انا هلاقي زيك فين وبعدين انت كنت لوح تلج ومش متلحلح
سليم: ما انا كنت خايف ترفض الصراحه لانك بتقول صغيره
طارق: لا ما انا كنت مستنيك علشان كدا برفض اي حد يتقدم
في عربية وليد
سلوى: بس هنا
وليد: انا مش عارفه هتعملى اى انتى وصحبتك دلوقتي.
سلوى: عادى هنعمل شوبنج
وليد. طييب متتخريش
وليد مشي وسلوى وقفت تكس
: مستشفى النفسيه لو سمحت
في المستشفى
ريم: على فكره انت مكنتش مطر تقول كدا
كريم: اقول اي
ريم: انك هتخطبنى
كريم: ما انا هخطبك بجد
ريم: ليه
كريم: علشان بحبك
ريم: ب. بس انت
كريم: ريم انا بحبك من اول مره نمتى فيها جوا حضنى وعلشان دى مش اخلق مهنتنا كنت بعاملك بعصبيه بس برضو وقعت في حبك… المهم انتى جاهزه هى هتجى في اي لاحظه
ريم ببعض الخوف: ايوه… وليد جاى
كريم ايوه جاى في الطريق
كريم طلع من لاوضه ودخل مكتبه
كريم لى وليد الى قاعد
: جاهز
وليد ايوه
كريم و وليد قعدوا قدام اللاب توب الى جايب كاميرات اوضة ريم وليد بص بصدمه لما شاف سلوى داخله و معاها مهدى وتكلمت في كل حاجه عملتها وزى لبست التهمه لريم
وليد طلع بعصبيه
: اااه يا بنت الكلب
في لاوضه
سلوى: جاهزه علشان تموتى بقا
الباب اتفتح ودخل وليد مسكها من شعرها و مهدى جرى على برا وكريم دخل خد ريم في حضنه
كريم: انتى كويسه
ريم ببتسامه: ايوه يا حبيبي.. انا بحبك يا كريم… تمت

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية دكتوري انا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى