روايات

رواية خيانة عشق الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء هاني شحاتة

رواية خيانة عشق الفصل السابع عشر 17 بقلم شيماء هاني شحاتة

رواية خيانة عشق الجزء السابع عشر

رواية خيانة عشق البارت السابع عشر

رواية خيانة عشق
رواية خيانة عشق

رواية خيانة عشق الحلقة السابعة عشر

دخلت حبيبة ومعاها العصير وبتبتسم بخبث وتقول : اتفضلوا

عشق “بغـ ضب” : نعم يا أختي.. ده اسمه إيه

حبيبة وهي بتقعد جنب حازم : إيه يا عشق في إيه

منار : أنتِ هبله يا بت

” حازم وهو بيمسك إيد حبيبة ” : في إيه بس اهدوا أنا دلوقتي بحب حبيبة.. وحبيبة كمان بتحبني ده غير أن الآنسه حبيبة محترمة جداً..

ويشرفني طبعاً انها تكون زوجه ليا وأم أولادي..

عشق “بزعـ يق” : حازم أنتَ مجـ نون.. أنتَ بتحبني أنا وبتـ موت فيا.. وبتعمل كل حاجة في الدنيا دي عشاني.. حبيبة مين دي اللي عايز تتجوزها أنتَ مش شايف هي مش حلوة خالص..

“وعشق بتقرب من حازم” حازم أنا عشق أنا أحلى من حبيبة وأجمل منها أنتَ عارف أنا بحبك ازاي.. مش هعرف اعيش من غيرك حازم أنا

“قاطعها حازم بهدوء” : أنا مستحيل اتجوز واحدة كُنت ماشي معاها.. وكمان أنا قلبي اختار حبيبة.. مش هيفرق بقى إذا كان البنت اللي بحبها تكون أخت البنت اللي كنت ماشي معاها ولا لازم.. أصل ده ماضي عشان أنا هبدأ حياة جديدة مع حبيبتي ♥

“وهو ينظر لحبيبة” : ولا إيه يا عمري كله

حبيبة : أكيد يا عمري كله

منار “وقفت وقالت بغـ ضب” : اتفضل أطلع بره بيتي حازم “بهدوء” : طب مش هنتفق ولا إيه

منار : هنتفق على إيه

حازم : الخطوبة والفرح وشهر العسل

عشق “بزعيق” : مافيش حاجه هتحصل يا حازم أنتَ بتاعي أنا

حازم : شكلكم مش عايزين تفهموا الوضع..

طب خلاص اتفق أنا وحبيبة “ويوجه كلامه لحبيبة” : إيه رأيك يا حبيبتي الخطوبة تكون آخر الشهر ولا نخليها كتب كتاب عشان أنا مستعجل عشان تكوني في بيتي

حبيبة : أي حاجة.. المهم نفضل مع بعض

حازم : خلاص نخليها خطوبة تكون بردو الأستاذة منار هي وعشق استوعبوا اننا هنتجوز

♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡♡

“وصل حازم البيت كانت حياة في انتظاره

وأول لما دخل جريت عليه حياة وقالت بلهفه” :

خير عملت إيه

حازم : اهدي مافيش حاجه لكل القـ لق ده

حياة : طيب إيه اللي حصل

حازم : زي ما قُلتلك الصبح.. وطبعاً عشق وأمها دلوقتي في حالة صدمة

حياة : ده أكيد.. طب وحبيبة

حازم : دي أكيد دلوقتي بتتفرج عليهم يعني وهما بيشدوا في شعرهم “وضحكوا هما الاتنين☺️”

==============

” عند حبيبة وهي مستمتعة باللي بيحصل حواليها “

عشق : ازاي ده حازم بيحبني أنا ازاي هيتجوزك أنتِ.. تطلعي مين أنتِ

منار : اسمعي يا بت أنتِ مافيش حاجه ممكن تتم ولا تحصل فاهمة

حبيبة “ببرود” : وده ليه بقى حازم بيحبني جداً وبيموت فيا كمان..

عشق “بزعيق” : أنتِ كذابة.. مستحيل ده يحصل أصلاً حبيبة : مستحيل ليه.. إيه مش أنتِ مخطوبة لمازن مالك بقى بحازم اهو هيكون زوج أختك خليكي بقى في خطيبك اللي أغنى من حازم

منار “بخبث” : وإيه اللي جد بقى يا حبيبة هانم.. أنتِ مش قُلتي مستحيل تعملي زي اختك ولا إيه.. رجعتي

فـ كلامك ولا يعني..

“عشق ومنار وهم ينظروا إلى حبيبة مستنين الرد”

قالت حبيبة : قُلت العب معاكم شوية

منار “بعدم فهم” : يعني إيه

حبيبة : يعني أنا دلوقتي لو وافقت إني اتجوز اخو مازن كده مافيش مكسب

عشق : يعني إيه

حبيبة : بمعنى إن احنا كده هناخذ فلوس مازن بس طب وحازم إيه اللي يضمن أن بعد ما عشق تتجوز مازن وتاخد فلوسه.. حازم هيفضل معاها كده هنكون خسرنا الفلوس اللي مع حازم ومش معانا غير الفلوس بتاعت مازن فـ أنا قُلت أخد انا واحد واختي واحد ولا إيه..

اسيبكم أنا بقى لأني محتاجه أنام شوية عشان أعرف أركز واخطط ازاي أخد الفلوس من حازم عقبال ما الأستاذة عشق تاخذ خطوة هي كمان باي..

♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤♡🖤

” بعد ما حازم طلع عشان ينام”

” حياة كلمت أمل لأنها كانت مشغولة باللي هيعملوا حازم”

حياة : الو

أمل : إيه يا جميل عاملة إيه

حياة : الحمدلله أنتِ عاملة إيه

أمل : أنا الحمدلله تمام.. بقولك إيه

حياة : نعم يا قمر

أمل : عايزين نشوف شغل تبع الدراسة

حياة : ياريت والله.. طب أنتِ عندك أي افكار

أمل “بضحك” : مين قال كده

” وفضلوا يتكلموا شوية مع بعض ويشوفوا هيعرفوا يشوفوا شغل ولا لأ”

“وخلص اليوم ويبدأ يوم جديد من عند…”

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خيانة عشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى