روايات

رواية خفايا القدر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم جهاد محمود

رواية خفايا القدر الجزء الثاني والعشرون

رواية خفايا القدر البارت الثاني والعشرون

رواية خفايا القدر
رواية خفايا القدر

رواية خفايا القدر الحلقة الثانية والعشرون

عند مالك في المستشفي
يوسف: مين كان مصتل
مالك: سالم
يوسف: اي الأخبار قالك ايه
مالك: الصفقه بعد يومين ولازم نتحرك
يوسف: هنعمل ايه دلوقتي وهنتحرك ازاي ونحن مش عندنا خطه
مالك: لا عندنا خطه
يوسف: ولسه ساكت متقول يا جدع
مالك: لا استني هشوف ليل الاول
يوسف بغمز: يا حنين
مالك: لا مش ال في دماغك الخطه كلها معتمده علي ليل
يوسف: ازاي
مالك: لما تفوق هبقي اقولكم
ملك سمعتهم وهم وبيتكلموا
ملك بقوه وخوف علي ليل: لا ليل مش هتدخل معاكم في اي خطه تاني وانتوا هتبعدوا عنها بذات انت يا مالك كفايه الحصل لها بسببك
يوسف: ملك انتي بتقولي ايه
ملك ببكاء وصوت عالي : السمعته يا يوسف شوف حصل لها اي من ورا مالك انا اختي كانت هتروح مني ومش هسمح لده يحصل تاني وكمل بانهيار : واصلا هي ايه الدخلها بمشاكله اللي مش بتخلص كل يوم التاني يظهر حد جديد عايز يقتله وهي ايه ذنبها وهو ما صدق لقي طريقه يوقع بيها الناس دي والطريقة دي هي ليل
يوسف: ملك كفايه كده
ملك: لا مش كفايه مافيش حد بيحبه دا حتي اهله بيكرهوا اكيد عمل لهم حاجه او استغلهم زي ما بيتسغل ليل واصلا انا مش عارفه ازاي انت مستحمله دا كله بقولكم اهو تبعدوا عن ليل ومشاكله يحلها مع نفسه وانت كمان يا يوسف تبعد عنه انا مش ناقصه يحصل لك حاجه من تحت رأسه مشاكله يحلها مع نفسه هو معندوش حد بيحبه يخاف عليه او يزعل عليه لو حصله حاجه اما انت عندك انا وعندك خالتو فريده اما هو لا
احمد من وراه لفها له مره وحده وضربها بالقلم: عمري ما اتخيل ان الكلام دا يطلع من بنتي اللي انا مربيها متي انا ربيتك انك تعايري حد هاااا قولي متي
ملك بقوه: لا انا مش بعاير حد لان دي حقيقه
احمد كان هيضربها تاني بس مالك منعه مالك بحزن : خلاص يا عمي هي مقلتش حاجه غلط دي حقيقه وحاضر يا ملك هبعد عنكم
وكان ماشي بس يوسف وقفه : انت رايح فين
مالك: رايح اخلص كل مشاكلي رايح لعز
ملك: احسن خليه يروح لابوه اولي بيه
يوسف: لا طبعا مش هتروح
مريم ببكاء: لا يا مالك مستحيل تعمل كده
مالك حضن مريم وبعد كده حضن يوسف وبعده زين وسابهم ومشي
مريم: انتي السبب يا ملك انتي السبب مش مسمحاكي لو مالك حصله حاجه
يوسف: مع ان عارفه كل حاجه وعملتي كده ليه لييييه وسابها مشي
ملك: اني اخاف علي اختي مش حرام ولا عيب ليل كل حياتي
احمد: وانتي من انهارده مش بنتي امشي ومتجيش هنا تاني
ملك بصدمه: بابا انت بتقول اي
احمد: لا انتي مش بنتي انتي مش ملك اللي انا اعرفها غوري من وشي
ملك: كله ده عشان مالك
احمد: مش نفسه مالك الي انقذ حياتي مع انه كان بيموت وكمان مش من عيلتي مش دا نفسه مالك البتحبه اختك ليل هاااا يلا امشي غوري من وشي
مريم : اهدي يا عمي عشان صحتك
احمد فجأه اغمي عليه
زين وسليم جريوا عليه وشالوه واخدوه لاوضه بتاعته ونادو علي الدكتور
الدكتور بعد ما كشف علي احمد: للاسف المريض أتعرض لجلطه ودا مش كويس له لأنه العمليه لسه جديده
زين: تمام الدكتور مشي
زين وسليم بصوا علي ملك بكره لان مالك اغلي شخص عندهم
يوسف اخد ملك من ايدها وطلعها برا الاوضه: انتي ايه هاااا انا مش عارف ازاي كنت مخدوع فيكي بالطريقه انا بكرهك من قلبي
ملك: كله عشانه هو ليه انا مراتك
يوسف: بكره الصبح ورقه طلاقك هتكون عندك
ملك بصدمه : ايييه يوسف انت هطلقني لا لا خلاص انا اسفه وهعتذر من مالك بالله عليك يا يوسف انا بحبك انا حبيبتك ملك وراحت عند فريده : قولي له يا خالتو مش يطلقني انا بحبه
فريده بصت الناحيه التانيه: انت بتعمل الصح يا يوسف
ملك بانهيار: لا بالله عليكم انا اسفه
يوسف مسك ملك من ايدها وطلعها برا المستشفي خلاص
يوسف: مكنتش متخليك بالوحاشه دي انا اسف لقلبي اللي حب وحده زيك ولف ضهره كان ماشي بس ملك مسكته: يوسف استني
يوسف ذقها جامد ووقعت علي الارض واتعورت في ايدها ويوسف مشي
ملك قامت وهي بتبكي: بتسبني عشان واحد اهله اتخلوا عنه وابوه مافيا ماشي والله لاقتله لكم ومشيت
عند مالك راح لعز
عز: اهلا اهلا مالك بيه وانا بقول المكان نور ليه
مالك : انا موافق اشتغل معاكم بس بشرط
عز: اللي تطلبه
مالك: ملكش دعوه بأي حد يخصني
عز: اعتبره حصل
مالك: تمام اي الخطه
عز: الصفقه بعد يومين
مالك: تمام شوفي لي شقه اقعد فيها اليومين دول
عز بفرحه: بس كده حاضر وطلع تلفونه ورن علي شخص وبعد دقيقه جه
عز: خد مالك بيه علي الجناح اللي فوق
الشخص: حاضر الشخص اخد مالك وبعد ما مشيوا
سالم: اي في ايه اتصل اني اجي بسرعه
عز: مالك جه ووافق بشرط اني ابعد عن اللي يخصه وهو حاليا في الجناح اللي فوق
سالم بصدمه: ازاي
عز: اقولك ازاي كنت مخلي واحد يراقب مالك خطوه بخطوه وحكي له اللي ملك عملته
سالم بصدمه: ملك طلع منها كله دا .
عز: اه والله ولولا اللي هي عملته كان زمنا بنفكر نخطف ليل ازاي ولولاها مالك مكنش جه برجليه
سالم: انا فعلا لولا كلامها مالك مكنش جه بكيفه لان كلامها حسسه انه بيستغلهم عشان ينقذ نفسه
عز: بالظبط ومالك طبعا انت عارفه
سالم: تمام كده نبدأ في الخطه بس الاول وكمل بضحك: اروح اسلم علي الغالي هههههه
عز: هههه ماشي
سالم راح لمالك
سالم: مالك انت ازاي تعمل كده جاي برجليك لاكتر شخص بيكرهك
مالك: بحزن كان لازم اعمل كده ملك معها حق ناس كتير اتاذت بسببي كفايه وانا موافق اني اعمل له كل حاجه بس يبعد عنهم
سالم: انت اتجننت يا مالك ما انت عارف ان عز من الناس اللي مش بيتوثق فيها
مالك: لا متخفش هو هيعمل اللي انا عايزه
سالم بعصبيه: تمام يا مالك اعمل اللي عايز تعمله
عند ملك كانت قاعده في الشقه بتعتهم وبتنظف الجرح بتاعها
ملك بوجع : اه يا ربي ماشي يا يوسف الكلب انت تعمل في كده وتعورني اما ما خلعتك ما اكون انا وانت كمان يا مالك تخلي بابا يضربني دا الساعه اللي وافقت ادخل في التمثليه دي كانت ساعه سودا بس صح الضربه بتيجي من القريب مع ان يوسف عارف انها خطه وقعني وعورني كمان وفوقها مش جه يصالحني انا قولت اخلعه محدش صدقني
يوسف من وراها: انا هروح للقاضي وهخليه يشيل قانون الخلع دا
ملك: نينيني خفه
مريم جريت علي ملك ومسكت ايدها : ملك انتي كويسه مين عمل كده
ملك بصت ليوسف: يوسف بيه عملي كده
مريم: اخلعيه
ملك: شوفت البنات اللي بتفهم
يوسف : لا إله إلا الله دا مرض عندكم بقا انا ماشي رايح اشوف لك علاج واجي
عند مالك بيكلم ليل بصوت واطي: ها اي الأخبار حد شك في حاجه
ليل: لا كله تمام ويوسف طرد ملك زي ما متفقين
مالك: تمام
ليل بحزن: انا اسفه ان ملك قالت كده
مالك: هههه يا عبيطه ما انا اللي قعدت ساعه ونص احفظ فيها واختك البقره دي مش بتحفظ بسرعه
ليل: ههههه من يومها
حد عند مالك : بتكلم مين وبتضحك كده
مالك بصدمه: …….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية خفايا القدر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!