روايات

رواية حكاية ملك الفصل الثامن 8 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل الثامن 8 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت الثامن

رواية حكاية ملك الجزء الثامن

رواية حكاية ملك
رواية حكاية ملك

رواية حكاية ملك الحلقة الثامنة

صباح يوم جديد صحيت ملك وأدت فرضها ولبست بنطلون بوي فريند ابيض و تيشيرت اسود و كوتش اسود ونزلت ملك الي عملها
قام قاسم من النوم اخد شاور ولبس قميص ابيض ضيق يبرز عضلاته وبنطلون اسود و جزمه سوده ونزل قاسم العمل
وصل قام للشركه وطلع المكتب و ملك كانت قاعدة في مكتبها دخل قاسم إليها و قال
قاسم ب ابتسامه. صباح الخير ي حبيبتي
ملك ب ابتسامه و كسوف. صباح النور قاسم بيه مبلاش حبيبتي دي عشان احنا في الشغل و انا مش عايزه حد يجيب سيرتي
قاسم و هو يقترب منها ويمسك يديها. وهو مين ده الي يقدر يجيب سيرتك طول م انا موجود
ملك. انا جبت ليك فطار معايا
قاسم. معلش ي روحي انا مش بفطر ممكن لو تعمليلي القهوة
ملك. تمام دخل قاسم المكتب بتاعه و بدأ في الشغل
جابت ملك القهوة ل قاسم
ملك. اتفضل ي قاسم بيه
قاسم. شكرا ي روحي اقعدي بقي عشان ورانا شغل كتير
ملك. تمام
و قعدو يشتغلوا

 

 

قاسم. بكره هنروح حافله ب مناسبه افتتاح المصانع الجديدة وعشان انتي السكرتيرة الخاصة بيا لازم تبقي حاضره
ملك. مش عارفه بابا ممكن ميوفقش
قاسم. حاولي انا عايزك جنبي اليوم ده
ملك بحب. حاضر
بعد مده من الشغل
قاسم. ملك
ملك. نعم ي قاسم بيه
قاسم. انا عايز اجي اكلم بابا
ملك ب فرحه. انت بتتكلم بجد
قاسم. وانا امتي هزارت انا بجد مش قادر ابعد عنك فشوفي معاد مناسب ليكم و قوليلي
ملك. ربنا يسهل انا هفاتح بابا في الموضوع و هقولك امتي
قاسم. وانا مستنيكي يلا قومي روحي عشان تجهزي ل حافله بكره
ملك. طب وانت

 

قاسم. هخلص شويه حاجات و هروح طمنيني عليكي اول متروحي انا هخلي السوق يوديكي
ملك. بلاش ي قاسم انا هروح لوحدي عشان الناس
قاسم. ي ستي اعتبري اي سواق اوبر
ملك. الي تشوفه انا هقوم عايزه حاجه
قام قاسم وقف و اقترب منها و بأس يديها
قاسم بحب. عايزك بخير دائما
ملك. خلي بالك من نفسك يلا باي
قاسم. باي نزلت ملك وركبت مع السوق ووصلت البيت
ملك. ي ناس ي الي هنا انتم فين ي اهلي الدار
سحر من المطبخ. تعالي ي اخر صابر انا هنا دخلت ملك ل مامتها وبستها
ملك.فين بابا
سحر. في البلكونه وانتي اي الي جابك بدري كده
ملك. مكنش في شغل كتير و كمان في حافله بكره بمناسبه افتتاح المصانع الجديدة وعشان كده مشينا بدري
سحر. وانتي هتروحي
ملك. مش عارفه ي ماما لسه هشوف بابا

 

 

سحر. طب ي حبيبتي روحي شوفي
رحت ملك ل بابا
ملك. حبيبي سرحان في بتحب جديد ولا اي
علي ب ضحك. حب اي بقي م خلاص
ملك. متقولش كده ده انت نص ستات الحته بتموت فيك
علي. يبكاشه المهم مدام عمالتي الحبه دول يبقي عايزه حاجه قولي عل طول
ملك. بصراحه اه في حافله بكره بمناسبه افتتاح المصانع وانا لازم اروح ف جيت ل حضرتك الاول
علي. روحي ي حبيبتي بس متتاخريش
ملك باست علي. عيوني
وعده اليوم
تاني يوم الصبح صحيت ملك عل جرس الباب
ملك. مين ي ماما
سحر. ده واحد ي بنتي جيبلك البوكس ده
ملك. ليا انا طب هاتي كده و فتحت ملك البوكس وكان في فستان اسود جميله جدا طويل من الحرير الطبيعي ضيق من فوق و نازل عل واسع

 

 

سحر. حلو اوي الفستان ده مين جابه وهنا رن فون ملك وكان قاسم
ملك.ثانيه واحده ي ماما وجايه دخلت ملك البلكونه عشان تتكلم
ملك. الو
قاسم. يارب يكون الفستان عجبك
ملك. هو انت الي
قاسم. ايوه انا الي جايب الفستان
ملك. طب ليه انا عندي فساتين كتير مكنش لي لزوم
قاسم. بس انا عايزك تلبسي ده الساعه سابعه هبعت ليكي السوق تحت البيت ولو حد سأل قولي تبع الشركه ماشي
ملك. ماشي ربنا يستر
قاس ب ضحك. يارب يختي يلا قومي اجهزي
ملك. ماشي باي
قاسم. باي
خرجت ملك من البلكونه وهي مبتسمة
سحر. مين جاب الفستان ده ي ملك
ملك بتوتر. ده انا ي ماما
سحر. انتي ازاي

 

 

ملك. اصل ي ماما الحافله دي كبيره اوي وكان لازم اجيب ليها حاجه ف روحت امبارح جبت الفستان ده بس كان في حاجه و قالولي هنبعته ليكي بس
سحر بعدم تصديق. والله ماشي يلا قومي افطري
ملك. حاضر
و جايه معاد الحافله جهزات ولبست ملك الفستان وعلي جزمه ذهبي وكانت تشبه الاميرات خرجت ملك من الغرفه
ملك ل مامتها و بابها. اي حلو
سحر. بسم الله ماشاءالله زي القمر ي حبيبتي
علي. عمر ي روحي ربنا يحرسك يارب
ملك. ربنا يخليكم ليا يارب انا هنزل انا يلا باي
ونزلت ملك وكانت العربيه في انتظارها ركبت ملك العربيه
عند قاسم باعت ل ملك السواق ورح هو عل حافله وكان في أنتظار ملك
ادم صاحب قاسم شخصيه معقده وبيحب البنات جدا و بيكره قاسم وبيغير منه
ادم. اهلا قاسم بيه عاش من شافك ي جدع
قاسم. ازيك ي آدم عامل اي
ادم. الحمدلله انت عامل اي
قاسم ببرود لانوه عارف ادم كويس. تمام

 

 

وهنا وصلت ملك و دخلت القاعه وكانت العيون كلها عليها
قاسم في نفسه ينهار اسود اي الجمال ده اخبيها عن عيون الناس ازاي بس
ورحت ملك ل قاسم الي سرحان فيها وفي جملها
ملك. هلا قاسم بيه
قاسم وهو متابع عيون ادم الي منزلتش من عل ملك. تمام ي
ملك
ادم ب اعجاب شديد. مش تعرفنا ي قاسم
قاسم بغضب و تغير صوته و ملامحه. ملك السكرتيرة الخاصه بيا وسحبها بجنبه وحط أيده عل وسطها
وخطبيتي ي آدم بيه
وهنا تفاجات ملك من كلام قاسم
ادم. اهلا ي انسه ملك انا ادم صاحب قاسم
ملك. اهلا استاذ ادم
ادم. ادم بس من غير القاب
ملك حست من كلامه أنه مش تمام. وجهت الكلام ل قاسم
ملك. حبيبي انا هروح الحمام
قاسم فرح انا ملك مرتدش عليا
قاسم. عن اذنك ي آدم تعالي ي حبيبتي

 

 

ادم حس باحراج. اتفضلو
ماشي قاسم و ملك لل خارج
قاسم. طالعه زي القمر النهارده
ملك. النهارده بس
قاسم. لا طبعا انتي كل يوم زي القمر
انكسفت ملك و مردتش عليا
قاسم. يلا تعالي نخش عشان الناس الجوه دي
ملك. يلا
بعد فتره خلصت الحفله وكل واحد منهم روح بيته
عند ادم كان اعد في البار وجت عليا واحده
ادم ازيك عامل اي اي بني فينك
ادم. مايا اي بنتي انتي الي فين محدش بقي بيشوفك

 

 

مايا. كنت مسافره ولسه جايه انت عامل اي
ادم. تمام الحمدلله
مايا. متعرفش حاجه عن قاسم
ادم. كنا لسه في حافله تبع الشغل بتاعه بس انتي بتسالي عليا ليه
مايا. اهو اي الي ليه ي آدم م انت عارف اني بحب قاسم من زمان
ادم. لا يشخ وانتي فاكره بعد الي علمتلي في هو هيرجع ليكي فوقي النهارده قاسم عرفني عل حبيبته و عرفت ان رايح يتقدملها
مايا ب عصبيه و جنون. انت بتقول اي قاسم مستحيل يكون لحد تاني غير انت فاهم
ادم بخبثه. اهدي بس كده وخلينا نعرف نفكر هنعمل اي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!