روايات

رواية حكاية ملك الفصل التاسع 9 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك الفصل التاسع 9 بقلم ملك مصطفى

رواية حكاية ملك البارت التاسع

رواية حكاية ملك الجزء التاسع

رواية حكاية ملك
رواية حكاية ملك

رواية حكاية ملك الحلقة التاسعة

صباح يوم جديد عل ابطالنا عند ملك يوم اجازه
ملك. صباح الخير
علي يوسف سحر. صباح النور
سحر. يلا تعالي افطري
ملك. لا مليش نفس بابا كنت عايزه حضرتك في موضوع
علي. خير ي ماك قولي ي حبيبتي
ملك. ممكن لوحدنا
يوسف. و ده ليه أن شاء الله
علي. وانت مالك انت انا مش قاعد تعالي ي ملك ورايا
علي. هاا ي ملك في اي
ملك بتوتر. بصراحه ي أبابا في واحد متقدملي وكان عايز ياخد معاد معاك
علي. مين ده
ملك. قاسم بيه صاحب الشركه
علي. مين انتي بتتكلمي جد
ملك. اها والله ي بابا هو كلمني امبارح في الحافله وطلب مني اني اكلمك
علي. غريبه

 

 

 

ملك. ي الي غريب ف كده ي بابا
علي. اشمعنا انتي في غيرك كتير ومن مستواه
ملك. مش عارفه ي بابا اهو قالي اقولك
علي. طب وانتي اي رأيك
ملك بتوتر. الي انت شايفه طبعا
علي. مش انا الي هتجوزه ي ملك انتي عايزه اي
ملك.انا شايفه أنه مناسب
علي. طيب ي بنتي خلي يجي بكره الساعه 7
ملك بفرحه. حاضر ي بابا
خرج علي و أخبرهم ب الموضوع
يوسف. وانت وفقت ي بابا
علي. وهرفض ليه ي ابني
سحر. مش لما يجي ونشوفه نبقي نتكلم
علي. عندك حق
عند ملك مسكت الفون ورنت عل قاسم
ملك. صباح الخير
قاسم. صباح الجمال

 

 

ملك. انا كلمت بابا
قاسم. بجد وقالك اي
ملك. قال انك تيجي بكره الساعه 7
قاسم بفرحه. انتي بتتكلمي بجد
ملك ب ضحك. اها والله
قاسم. انا بجد فرحان اوي
ملك. وانا كمان انا لازم اقفل عشان ماما بتنادي عليا
قاسم. ماشي ي حبيبتي خلي بالك من نفسك
ملك. وانت كمان باي
قاسم. باي
قاسم قام من النوم وهو فرحان ب مكلمت ملك لي
عند ملك كانت بسنت وحكت لها عل كل حاجه وبسنت كانت فرحانه اوي
بسنت. بجد انا فرحانه اوي ي لوكه
ملك. وانا كمان فرحانه اوي ماتيجي عندي شويه
بسنت. مش عارفه ماما هتقول اي
ملك. شوفي كده وتعالي
بسنت. خلاص ماشي هروح اقولها باي

 

 

ملك. باي وطلعت ملك قعدد مع اهلها و بعد فتره رن جرس الباب
ملك. يوسف ونبي قوم افتح
يوسف. وانا مالي
ملك. عشان خاطري قوم
كام يوم ل يفتح البات اتفاجئ يوسف ببنت جميله اوي
يوسف. انتي مين
بسنت. انا بسنت صاحبت ملك
يوسف كان اول مره يشوف بسنت وقال في نفسه اي الجمال ده اول مره البت ملك تعرف حد حلو كده فائق يوسف عل صوت بسنت
بسنت. هي ملك مش هنا
يوسف. لا لا هنا اتفضلي
بسنت.شكرا دخلت بسنت ل ملك وقعدد معاه يوسف ل ملك
يوسف. بس انا اول مره اعرف ي بت انك ليكي صاحب ب الحلوه دي اتكسفت بسنت وضحكت ملك
ملك. اديك عرفت ي خويا يلا بقي هوينا وخدد ملك بسنت الاوضه
بسنت. هو ده اخوكي ي بت ي ملك
ملك. اي يختي هو

 

 

بسنت. موز اوي ي بت متجيبه رقمه
ملك. ي بت اتلمي
ضحكت بسنت و ملك ومشيت بسنت ودخلت ملك عشان تنام رن فونها
قاسم. وحشتيني الشركه مكنش ليا طعم النهارده عشان انتي مش موجوده
ملك. وانت كمان وحشتني
قاسم. طمنيني عليكي عامله اي
ملك. الحمدلله انت عامل اي
قاسم. بقيت كويس اول م سمعت صوتك وقاعده يتكلمو لحد مانامو
تاني يوم الصبح رحت ملك الشركه
ملك. صباح الخير قاسم بيه
قاسم. صباح النور عيون قاسم بيه
ملك بكسوف. هجيب ليك القهوة ورحت تعمل القهوي
ملك. اتفضل هروح انا اشوف شغل
قاسم. تمام خرجت ملك ل مكتبها وهما دخلت واحده لبسه فستان قصير كله عريان وحطه مكياج اوفر
بتكبر.قاسم بيه موجود

 

 

ملك. اقول لي مين
قوليلي. مايا
ثانيه واحد دخلت ملك عند قاسم وعيونها كله فيها شرار
ملك.قااااسم رفع قاسم عيون لها وضحك عل شكلها
قاسم. في اي يبنتي ملك
ملك. في واحده بره اسمها مايا عايزه حضرتك وهنا تغير ملامح قاسم للجموده
قاسم. خليها دخليها خرجت ملك و ازنت لها ب الدخول
ملك. اتفضل
مايا. ميرسي دخلت ملك و مايا ل قاسم الي اول مشفته جريت عليا وحضنته اتفاجات ملك وقالت مايا
مايا. قاسم حبيبي وحشتني
قاسم بحده. اهلا ي مايا جايه ليه كله ده تحت انظار ملك بصت مايا ل ملك بمعنت واقفه ليه وهنا رد قاسم. طيب ي ملك أخرجي انتي ملك
مايا. هو انتي بقي ملك
ملك كانت لسه هترد
قاسم. ملك قولت أخرجي بره اتكسفت ملك ومشيت و الدموع ف عينها.
قاسم. خير ي مايا جايه ليا
مايا بميعه. وحشتيني قولت اجي اشوفك

 

 

قاسم. لا والله و ده من أمتي
مايا. من زمان ي بيبي بس انت مش واخد بالك
قاسم. من زمان اها لما سيبتيني لما خسرت كل فلوسي ورجعه دلوقتي عشان عرفتي انا وقفت عل رجلي من تاني
مايا بخبثه. انا عارفه أن انا غلطانه وجيه عشان اصلح الغلطي
قاسم. متأخر ي مايا
مايا. يعني اي ي قاسم
قاسم. يعني خلاص انا بحب واحده تانيه وانتي ربنا يسهلك
مايا ب عصبيه. انت مش هتبقي لحد تاني غيري انت فاهم
قاسم. بعصبيه. يلا بره
مايا. قولت اي
قاسم. بره عشان معنديش وقد خرجت مايا وقبلت ملك في وشها زقتها كانت هتقع لولا ايد قاسم ملك كانت مديقه من قاسم ف زقت أيده
ملك. حضرتك عايز حاجه
قاسم. مالك بتتكلمي كده ليه
ملك. بتكلم ازاي ي فندم
قاسم عرف انها غيرنا من مايا. ملك تعالي عل مكتب
ملك معدم اهتمام. عندي شغل ي قاسم بيه

 

 

قاسم بعصبيه. سيبي ام الشغل وتعالي ورايا ودخل المكتب و ملك ورا
ملك. نعم ي قاسم بيه لف قاسم ليها واخدها في حضنه
قاسم. انا عارف انك زعلان مني حقك عليا ملك خرجت من حضنه وقالت. لا وازعل ليه
قاسم. طب اقعدي وانا افهمك قعدد ملك بصي يستي مايا دي كانت حبيبتي وسبتني ف كتر وقت كانت محتاجه في وسافرت وجاي دلوقتي تقولي تعاله نرجع اتجمعت الدموع ف عيون ملك
ملك. الي انت شايفه ي قاسم لو بتحبها روح لها وانا مش هزعل هضنها قاسم وقالها. ارجو لمين ي عبيطه في
ملك بعيط. لحبيبتك
قاسم مسح دموعها. انتي حبيبتي وصاحبتي و بنتي وكل حاجه ليا في الدنيا
ملك. يعني انت مش بتحب البت الملزقه دي
ضحك قاسم. لا يست انا بحبك انتي مش بحب البت الملزقه دي وبعدين حد يبقي معاه القمر ده ويبص ل دي والله عيب
ضحكت ملك.
قاسم.يلا تعالي اوصلك واخدها قاسم وأكد معاه المعاد روحها البيت ورح هو عشان يجهز عند ملك

 

ملك. هاا ي ماما حلو الفستان ده
سحر. قمر ي روح ماما بس هو اتاخر ليا كده الساعه بقيت 8 ولسه مجاش
ملك. مش عارفه ي ماما هخش أكلمه دخلت ملك الاوضه ورنت عل قاسم بس الفون مقفول استغربت ملك وقالت في نفسها زمانه جاي عده ساعتين وهو مجاش ابو ملك
علي. امال هو فين ي بنتي
مش عارفه ي بابا انا ماكد معايا المعاد النهارده و هنا رن فون ملك برساله مسكت ملك الفون ولقت صور٠٠٠٠٠٠٠٠

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حكاية ملك)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى