روايات

رواية حفيدة القاضي الفصل الأول 1 بقلم نور الشمس

رواية حفيدة القاضي الفصل الأول 1 بقلم نور الشمس

رواية حفيدة القاضي الجزء الأول

رواية حفيدة القاضي البارت الأول

حفيدة القاضي
حفيدة القاضي

رواية حفيدة القاضي الحلقة الأولى

بعد فترة وصلت چین الى الشركة وسالت على مكتب فهد وطلعت ووقفت ادام السكرتيرة
چین : فهد موجود
السکرتیرة : اصدق فهد بيه
چین : بيه عليكي انتى عليا انا فهد وبس
السكرتيرة : في معاد سابق
چین : ايوه فى خده من ربع ساعة كده
السكرتيرة : اه ربع ساعة بس فوتى علينا بكرة
چین : بضحكة رنانة بس انا مش فاضيه بكرة خشي قوليلو چین اد المدير التنفيذي لشركة انترناشونال الأمريكية
السكرتيرة : برعب تحت امرك ودخلت تجري على فهد
فهد : فى ايه يا شيماء
شيماء : الحق فيه موزة برا بتقول عوزاك
سيف : موزة وانا هنا يبقى لازم اخرج ليها
فهد : اسمها ايه
شيماء : کین اد
سیف : حسبی الله ونعمه وکیل کین اد
فهد بضحك : اصدق چین اد
شیماء : کین ولا چین اهو کله صابون
سیف و فهد : انتى نويه تموتينا
شيماء : اخلص أدخلها زمان الدبان اتلم عليها
سيف : هههههههههه ليه هى عسل
شيماء : لا بسبوسة بالقشطة
فهد : أخرج هههه يا شيماء من ساعة متجوزتى وانتى ضربتي خالص
شيماء : نعم انا لسه رشيقة
سيف : ههههههه الله يحرق الكفرة يا شيخة يقصد مخك مش جسمك
شيماء : لا مخى طول عمرة ضارب اسكوتو بقى لما اخرج اجبها البت خللت
فهد : ههههههه روحي يا شيماء هتيها
لفت شيماء لقت چین سانده علی الباب ومیته من الضحك فسمحتلها شيماء بالدخول
&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&&
على : بصراحة وعلى بلاطة أسماء مش عوزة تتجوز محمد خايفة منه وخايفة تبقى نسخة تانية من مروة وبصراحة كده هى ميالة لدكتور زملها وانا مش هقف في وش سعاده اختى الوحيدة علشان اى حد
چين : وانا معاك يا على صحيح أخبار چیلان ایه
على : كل متفتكرك تقول هى مين الحلوة إلى عنيها بتقلب ديه
فهد : يعنى انت عاوز تفركش الجوازة
على : نعم
احمد : اه يا واطى وكنت عارف ومقلتليش
على : السر يا بن عمى ده أمانة فوق روسنا
محمد : بصراحة يا بني علتكم كلها رجالة بجد
چين : لسه يا عمو العيلة ديه لازم تنظف من الجهل
على : چین عندها حق
چين : على هو انا هخرج امتى
على : على الأقل أسبوع وشهر راحة
چين : الى هو اذاي يعنى وفرح اختك الى أول يوم العيد
على : لا متخفيش انا اتصلت امبارح على جدى وخليتو ياجل الفرح أسبوعين
لمار بهبل : اذاي يعنى وهو وافق
على : احححم قولت ليه حاجات كبار انتى لسه صغيرة
سيف : هبلة بس بحبها
لمار : مين ديه الى هبلة يا قرد
سيف : انا قرد يا هبلة
لمار : اه صحيح يا فهد فى واحد زميلى عاوز يقبلك
فهد : ليه
لمار : أصله عاوز يكمل نص دينه
سيف بحده : وانا هخليه يكمله فى الآخرة مين ده يا بت
چين : فهد ممكن تخرج العيال ديه برا
محمد : انا من راي جين
فهد : سيف خد لمار وروح هاتو فطار للكل
سيف : ماشي غورى ادامى
چی چی : براحة عليها شوية
سيف : حاضر وغادرو
على : چین احم انتى مينفعش تروحى البلد من غير راجل
چين : يعنى ايه
على : لازم تكون فى عصمة راجل حتى لو كان على ورق
احمد : على بيتكلم صح
ياسمين : بس ده مش حل كده انتم بدبسوها
چين : انا راجعة علشان انتقم مش علشان اتجبر على حاجة
محمد : يا بنتى ده جواز على ورق يعنى صوري
ياسمين : طيب مين الراجل الى هيقبل على نفسه كده
على : وليه ندور والبت متجوزة اصلا
چين : نععععععم يا روح امك
احمد : هو انتى اتجوزتى يا بت
چين : عليا الطلاق معرف
الشخصيات
**********
البطلة : چين اد
السن : 25 سنة
المهنة : المدير التنفيذي لشركة انترنشولان الامريكية

🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
عيلة القاضي
🌼🌼🌼🌼
عتمان القاضي : كبير عيلة القاضي رجل يبلغ من العمر 70 عام وارمل

_____________________________
منصور القاضي : ابن عتمان الأكبر رجل يبلغ من العمر 50 سنة متزوج من خارج العائلة

_____________________
مها القاضي : زوجه منصور تبلغ من العمر 48 سنة لديها ثلاثة ولاد وبنت واحده

_____________________
محمود القاضي : شاب يبلغ من العمر 29 سنة الابن الأكبر لمنصور دارس إدارة أعمال ومتزوج ويعامل زوجته كأنها خادمة

____________________
محمد القاضي : شاب يبلغ من العمر 27 سنة الابن التانى لمنصور دارس شريعة وخاطب ابنة عمه

______________________
احمد القاضي : شاب يبلغ من العمر 26 سنة ضابط شرطة وغير مرتبط

_______________________
عائلة السيوفى
🌼🌼🌼🌼🌼🌼🌼
فهد السيوفي : شاب يبلغ من العمر 30 سنة يتسم بالوسامة الطاغية قوة عنيف يخاف منه الجميع يدير مجموعة السيوفي

______________________
محمد السيوفي : رجل يبلغ من العمر 55 سنة يدير مجموعة السيوفي مع ابنه فهد

______________________
چنان السيوفي : زوجة محمد تبلغ من العمر 50 سنة
ام حنونة جدا على ولادها

_______________________
لمار السيوفى : اخت فهد تبلغ من العمر 20 سنة دلوعة فهد وتحب ابن عمها سيف

_______________________
سيف السيوفى : شاب يبلغ من العمر 28 سنة وهو الذراع الأيمن لمجموعة السيوفي هادي وحنون جدا بس وقت غضبة بيبقى كالسيف مثل اسمة

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حفيدة القاضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى