روايات

رواية حور ومازن الفصل الثالث 3 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن الفصل الثالث 3 بقلم نوجا أحمد

رواية حور ومازن البارت الثالث

رواية حور ومازن الجزء الثالث

رواية حور ومازن
رواية حور ومازن

رواية حور ومازن الحلقة الثالثة

زينه ببعض من الخوف… هيااا مالهااا وسعت اوي مني كد ليه كان لازم اعمل فيها شبح نهارك اسود يزينه يلهوي لو مازن عرف ده ده لوحديه كوم تاني
راجل الشرطه…. ايي اللي بيحصل هنا ده
جمال بخبث وصراخ… الحقني ي سعت الباشاا البت عورتني بالمطوه يباشااا منغبر معملهاااا حاجه
زينه بغيظ وعصبيه… اسمع يلاا نتا بدل معورلك وشك كلو دلوقتي نا مجنونه يروحمك واقتلك في ايدي نا مبخفش من حد ياض وبعدين نتا اللي جاي تقف فطريقي يبقاا تستاهل اللي جرالك نتي تحمد ربنا اصلااا انها جات على قد كد ده اللي قبليك عملت فيهم اكتر من كد بكتير احمد ربنا بق يخي
الظابط بعصبيه… اخرسي يبت نتي ويلا تعالي معايااا عالبوكس منغير شوشره
زينه بخوف.. بوكس ايي يباشااا نا كنت بدافع عن نفسي وحيات امي
الظابط بزعيق… بقلك يلااا ونتا كمان هاتوه
جمال بخوف.. ونا عملت ايي يباشاااا
البوليس شد جمال والشاب اللي معاه وخدو زينه وركبوها البوكس
…………..
…… تسمحلي ادخل
مازن ببرود…. ادخل
….. مازن باشااا الحق مدام حضرتك اتمسكت وهيا دلوقتي ف مدريه امن الجيزه
مازن قام من عالكرسي بعصبيه شديده وراح مسكو من ياقه القميص وقال بغضب شديد… نتاا بتقول ايي يلااا
…. بخوف…. والله زيي مبقول لحضرتك هيااا اتعاركت مع شابين فالشارع والناس اتلمت وعورت الراجل بالمطوه نا حضرتك خوفت ادخل لانها كانت هتبهدلني
مازن زقو وراح مسك فونو وعمل مكالمه وجاب الجاكت بتاعو من عالكرسي وطلع مشي بسرعه
…………..
زينه بعصبيه…. بقلك ايي يجدع نتا عارف لو اتكلمت او فتحت بوقك هعمل فيك ايي
جمال خاف منها وقال…. بفلك ايي نتي نا غلطان بعترف نا م حمل مشاكل روحي لحالك نا هقول للباشاا انو سوء تفاهم م اكتر
زينه بغيظ وعصبيه… ونتا فاكرني هسيبك كد نتا بتحلم والله لموتك بس يخرجوني من هنا عارف هشوهلك وشك
الظابط بعصبيه…. شششش اخرسي ايي رغي رغي رغي ايي نتي مبتزهقيش
زينه بعصبيه شديده…. احترم نفسك بدل م اقل منك دلوقتي واياك ثم اياك تعلي صوتك عليااااا نتا فاهم
الظابط كان مصدوم من جراتها وبجاحتها
راح رن الجرس اللي عالمكتب
الظابط بملل.. تاخد البت دي تحطها فالحجز يلاا
زينه باعتراض زقت ايد الراجل…. ياخد مين نتا اتجننت والبغل ده هتسبو طب اللي هيقرب مني لافرومو
ولسه هتكمل كلامها مازن دخل
الظابط قام بسرعه وقال بتوتر… مازن باشاا بنفسو هنا اتفضل يشويش خد البت دي وو
مازن ببرود… م عايز حد هنا غير الحيوان ده كلو يخرج بره
الظابط بتوتر وخوف… حاضر نتا تؤمر
وخرج
مازن قعد عالكرسي ببرود تام….
زينه كانت ساكته وم بتتكلم
مازن بص ل جمال بصات حاده اوي
وقام راح ناحيتو وضربو جامد وبق مركز ف المنطقه اللي زينه عورتو فيهاااا لحد ما وشو كلو بق دم والجرح بق عميق اوي ووقع عالارض
زينه مسكت دارعو وقالت بقلق وخوف… مازن مازن خلاص ع خاطري
مازن شدها ليه وقال بغضب مكتوم…. نتي لسه حسابك مجاش
وزقها وقعت عالارض
مازن ببرود… نتو يحمير يلللي هنااا
الظابط دخل
الظابط بخوف… اتفضل اؤمرني ي مازن باشااا
مازن بقرف… تاخد البغل ده وتحطو فالحجز لحد م شوف هعمل معاه ايي
ااظابط قومو من عللارض وقال بطاعه… اؤامرك
وخدو وطلع
مازن راح عند زينه وقومها ومسك دراعهاااا بعنف’وشدها ومشي
ركبها العربيه وساق…
زينه بعصبيه… مازن نتا م من حقك تعمل اللي عملتو ده
مازن بصلها باصه سكتتهااا
بعد وقت مازن وصل عند مكان مهجور
زينه بخوف… مازن نتا جايبني هنا ليه وايي المكان ده
مازن نزل وراح فتح باب العربيه ونزلهااا
زينه بخوف… مازن هتعمل ايي
مازن ببرود…. كنتي رايحه فين
زينه ببرود اكترر…. ميخصكش
مازن مسك دقنها بايدو وضغط جامد *
مازن بعصبيه…. رودي علياااااا بدل مروحك ميته
زينه بعند وكبرياء…. م هرد عليك لانك م من باقيه اهلي يمازن ابعد عني بق…
مازن ضغط اكتر وقال بتملك…. م هبعد وعلى قلبك لحد متموتي يزينه لانو نا قدرك بس نتي عارفه نا هربيكي
زينه بسخريه… كان غيرك اشطر يحبيبي
مازن زقها ووقعت عالعربيه وسندت عليهااا
زينه بعصبيه… نتا عايز مني ايي هاااا
مازن ببرود… ميخصكيش
زينه قربت منو وقالت بغيظ…. لا يخصني ملكش دعوه بيااااا
مازن ببرود… تلت حجاتتتت هقولهم لو متنفذوش م عايزك تزعلي من اللي هيحصل
زينه بعصبيهه… م هنفذ حاجه فاهم
مازن ببرود…. اول حاجه مفيش خروج الا باذني مفهوم تاني حاجه لو جالي مشكله تاني من وراكي هيبقاا يوم اللي خلفوكي اسود وتالت حاجه بق
زينه ببرود… ونتا فكرك نا هعمل كد
مازن بضحكه خبيثه… ايواا يحبيبي نتي هتعملي كد ع لو معملتيش كد يوسي حبيب قلبك هاجي اعزيكي فيه
زينه دموعها نزلت غصب عنها وقالت بتعب…. نا بكرهك روحني
مازن ببرود…. مسمعتش ردك
زينه عارفه كويس اوي مازن قادر يعمل ايي قررت تسمع كلامو لحد متروح
زينه ببرود… تمم موافقه
مازن قرب منها ومسك حجابها وقال بهوس.. احبك اوي ونتي بتسمعي كلامي كلو لمصلحتك يزينو وبعدين جايبلك حاجه حلوه اوي
زينه زقت ايدو وقالت بغيظ… م عايزه حاجه منك روحني
مازن حط ايدو فجيبو وطلع علبه صغيره
فتحها وكان جواهااا سلسله محفور عليهاا اسمو
قرب منها اكتر ولبسهالهااا
زينه بقرف…. مجبوره اقبلهااا بس عارف لو كان عليها اسمي كنت ختها ونا راضيه
مازن ببرود… اتعدلي يزينه ع متندميش فالاخر
وشدها عليه وقال…. نا م حابب اذي حد من اهلك ع خاطر طولت لسانك اوي قله ادبك او غباءك ده
زينه بصت بعيد عنو ومردتش
وسابتو وراحت ركبت العربيه
مازن راح وراها وركب وساق
زينه كانت سرحانه وباصه فالشباك
مازن بهدوء….زينه.
زينه ببرود… نعم
مازن بحب…. بحبك
زينه مردتش عليه
مازن بهدوء… عارف انك بتحبيني زي منا بحبك بس كبرايأك مانعك تقوليها
زينه بهدوء رهيب… نا م بحب حد يمازن نا معرفكش ومعرفش طلعتي من انهي داهيه بس كان يوم اسود يوم مشوفتك
مازن بخبث… عادي م هرد عليكي منتي طول عمرك قليله الادب
زينه بغيظ… نا م قليله ادب
مازن بمكر… لا قليله الادب
زينه بصتلو بطفوله وعصبيه ومردتش عليه
مازن بضحك على رياكشن وشها…. م بقلك قليله الادب
زينه بغيظ طفولي… مازن هزعلك اتلم
مازن بخبث… زعليني كد
زينه فهمت قصدو وفهمت انو بيعصبهااا ع تقرب منو بس هيااا اذكى منو بكتير
زينه ببرود… ماشي نا قليله الادب
وخل الصمت لدقايق
………………
مراد كان ماشي فطرقه المستشفى وبيلعب ف فونو
وم واخد بالو لحد مخبط ف شخص
مراد بعصبيه…. نتي عبيطه عاميه م بتشوفي
البنت بدموع…. اسفه والله حضرتك اللي م واخد بالك
مراد بصلهااا وسرح كانت لابسه كمامه ومحجبه ولون عيونها سحرو جامد
البنت بدموع…. وبعدين نا م عاميه نتا اللي ماشي م واخد بالك
مراد بعصبيه وزعيق…. نتي اتجننتي نتي ازاي تدخلي هنااا اصلاااا قليله ذوق
الممرضين اتلمو على صوتهم
البنت بخوف ودموع… خلاص والله نا اسفه عن اذنك
وجريت بسرعه من قداموووو
مراد بزعيق… ايي هيااا فرجه منك ليهااا كل واحد على شغلووو
وسابهم ودخل مكتبو قلع نضارتو ورماهاااا عالمكتب باهمال وعصبيه
مراد بعصبيه…. والله لو شوفتهااا تاني لمسح بكرامتهااا الارض
…………….
مازن وصل بيت زينه ووقف ركن العربيه
مازن بهدوء… انزلي وزي مقولتلك
زينه ببرود… تمم حاجه تانيه
مازن بهدوء… انزلي يلاااا
زينه فتحت باب العربيه ونزلت
ومازن ساق عربيتو ومشي
زينه كانت لسه هتدخل العماره وقفهاا كلام واحد من البلكونه
….. يختي امهااا نايمه على ودانهاا ومتعرفش بنتهااا رايحه فين وجايه منين بنات اخر زمن
زينه وقفت حطيت ايدها فوسطها وقال باستفزاز… سميه خليكي فحالك ولا نتي حابه افرج عليكي المنطقه زي اللي المرات اللي فاتتت
سميه بقرف…. يختي منا فحالي جاتك القرف نتي وامك جران تعر
زينه بصت عالارض وبقت تدور بعيونها على حاجه راحت سندت عالحيطه وقلعت الكوتشي بتاعهاااا ونشنتووو بنت اللذينه😂….
وجه فوش سميه
ووووو

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حور ومازن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى