روايات

رواية حب غير مشروط الفصل التاسع 9 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الفصل التاسع 9 بقلم لولا

رواية حب غير مشروط الجزء التاسع

رواية حب غير مشروط البارت التاسع

حب غير مشروط
حب غير مشروط

رواية حب غير مشروط الحلقة التاسعة

ابراهيم فضل يفكر وشاف انه معندوش فرص تاني فاكمل تمام يا بيه هاجي اشتغل عندك
كمال بابتسامه حلو اوي يلا بينا
وفعلا مشي معاه في اتجاهم للفيلا
في بيت رامز
قاعده منه زهقانه بتقلب في الشاشه بملل
منه بنفخ اووف بقي والله زهقت واحشني اوي وراحت طفت الشاشه وقامت خدت شاور ولبست بيجامه برموده ونص كم ووقفت تسرح شعرها والباب خبط
منه ايوه حاضر جايه وفتحت
منه بفرح وتفاجئ ااادم وحضنته
ادم حضنها بحب واشتياق كبير وباس جبينها واكمل بحب عامله ايه يا ست البنات واحشتيني اوي اوي بجد يامنه
منه بحب وفرح وانت اكتر يا قلب منه ..كده يا ادم كده 4 ايام متشوفنيش خالص ده انا كنت متعوده بشوفك كل يوم
ادم قعد وخدها في حضنه واكمل بحب وهو بيمسح علي شعرها واكمل كان غصب عني يا قلب ادم والله ده ربنا يعلم كنتي واحشاني قد ايه ومش متعود تغيبي عني كل ده
منه بحب المهم انك جيت خلاص ودي اهم حاجه
ادم باس ايديها بحب واكمل ها فطرتي
منه لالا مش عايزه افطر بطني تعباني هقوم احضرلك انت الفطار ورايحه تقوم ادم شدها واكمل استني بس تعبانه مالك
منه بضحك تعبانه وخلاص يا ادم
ادم بضحك اممم طيب خلاص يا حبيبي بما انه كده فا لا هقوم انا وانتي خليكي وهنفطر سوا
منه بس
ادم بماقطعه مفيش بس انا مش هاكل من غيرك
منه قامت وقفت واكملت بحب طب اساعدك طب
ادم بحب لا خليكي انتي تعبانه
منه بحب لا انا عايزه اساعدك يلا بينا بس
ادم بحب طب يلا ومسك ايديها ودخلوا يحضروا الفطار
في الجامعه وتحديدا كليه العلوم
صافي طب تصدقي انك بت نكديه ماخلاص كفايه عياط
جيسي بدموع متوقعتش ده عيد ميلاد بقاله اسبوعين ومحدش يفتكره غير صحاب الجامعه والشخص المجهول ده تعرفي انا مش زعلانه ان حتي اختي مفتكرتش انا زعلانه اني حسيت بليتم اوي للدرجه دي مليش اهل يفتكروني بكلمه ولو كانت بسيطه علي الاقل زي ما بابي عمل
صافي بحزن حقك عليا انا يا جيسي منه اكيد غصب عنها بردو
جيسي بدموع انا مش بتكلم علي منه ولا علي غيرها انا بتكلم علي المبدا يا صافي انا فعلا محدش حبني حتي بابي اتصل بيا عيد عليا وخلاص مهنش عليه يرجع يقعد معايا ويشوف انا محتجاه قد ايه
صافي قامت حضنتها واكملت بحزن والدك بردو غصب عنه ده شغله وكلنا عارفين هو من زمان كده مش عليكي انتي بس يعني
جيسي وهي بتبص لبوكيه الورد بدموع اكملت اممم كلهم غصب عنهم … تفتكري مين يا صافي اللي بيبعت الورد ده كل يوم وبيحبني بلشكل ده
صافي بحيره الصراحه معرفش بس الاكيد انه معانا هنا في كليه العلوم واي ان كان هيظهر يعني بس هي مسأله وقت
جيسي بسخريه يظهر او لا انا حبيت وخلاص وقلبي اتحكم عليه بلاعدام
صافي بنفخ اووف بقي انتي لسه بتحبيه يابنتي فوقي لنفسك وحياتك بقي وكفياكي تفكير فيه وتعب علي اافاضي
جيسي بدموع لسه عندي امل ومش هيأس وهحاول بكل طاقتي حتي لو كلفني الامر ايه لازم يحبني يا صافي زي مابحبه ويحس بيا
صافي بحده خليكي يا جيسي خليكي في الوهم ده كتير لحد ماتاخدي قلب يفوقك صح
جيسي صافي لو سمحتي خلاص خلص الكلام واعملي حسابك هروح معاكي سهره بليل انا مخنوقه ومش طايقه نفسي
صافي طيب يا جيسي تعالي وربنا يهديكي يابنتي بجد وتعرفي تفكري صح ولو لمره واحده
جيسي اووف انا رايحه المحاضره
في الفيلا
كمال بس كده تمام هتعوز حاجه تانيه
ابراهيم لا يا بيه شكرا
كمال تمام لو حصل اي حاجه كلمني
ابراهيم تمام
داخل الفيلا فتح كمال الباب ودخل بهدوء وحط شنطه سفره علي الارض
حاتم بضحك لالا قول غير كده حمايا العزيز قرر يجي اخيراا
كمال بضحك علشان تعرف بس ايه رايك في المفاجاه دي
حاتم بفرح مفاجاه حلوه طبعا وحضنه واكمل حمدلله علي السلامه يا عمي
كمال الله يسلمك يا حاتم ها فين البنات وحسن
حاتم قعد واكمل حسن في سفريه شغل في اسبانيا انما بلنسبه لبناتك واحده بقالها اسبوعين برا البيت عند صاحبتها
كمال بمقاطعه جيسي ?
حاتم بسخريه لا وانت الصادق مراتي المستقبليه اللي سايبه البيت مش جيسي
كمال بستغراب منه! !! ومن امتي منه بتعمل كده
حاتم بضحك وانت بتسالني انا ?
كمال تمام انا هتصرف وجيسي فين
حاتم بسخريه لا دي اميره دي بتخرج براحتها وترجع براحتها ملهاش مواعيد
كمال بحده لالا ده يظهر ان في حاجات كتير لازم تتغير ومينفعش يتسكت عليها
حاتم بضحك غير واديني قاعد اتفرج يا حمايا عايز اشوف التغير
كمال بحده احترم نفسك يا حاتم وانت بتتكلم معايا
حاتم قام وقف واكمل انا محترم لحد دلوقتي بس لو بنتك فضلت معنده راسها انت حر ماسك عليك حاجات قد كده توديك في ستين داهيه
كمال بحده انت بتهددني يا حيوان
حاتم بسخريه لا وانت الصادق بنبهك بس
كمال بحده علي اساس ايه انك محترم اوي منتا بردو زباله
حاتم بضحك واحنا نيجي جمبك ايه يا باشا … المهم انا قولت اللي عندي وخلاص منه لازم تبقي ليا وده بمزاجها او بغصب لاني بصراحه مش هصبر تاني
كمال بحده قولتلك منه ليك خلاص بقي مش عايز رغي كتيير علي الصبح وطلع علي اوضته ورزع الباب بعصبيه
حاتم بضحك براحه يا عمي مش كده لحسن يحصلك حاجه الموضوع مش ناقص تاجيل
في كليه الصيدله
مالك بضحك يا جدع ودي فين السهره دي
ذياد هنا في نادي جمب الجامعه بليل بس ايه هتبقي جامده ها هتيجي ولا ايه
مالك بحماس هاجي طبعا ده خلاص الامتحانات علي الابواب نفك شويه علشان نذاكر بضمير
ذياد بضحك لا والشهاده لله انت دحيح
مالك وهو بيعدل لياقه قميصه اكمل بضحك عيب عليك اومال
ذياد صحيح ادم اخوك عامل ايه
مالك زي الفل دلوقتي نحمد ربنا هو بس كل الحكايه انه مضغوط حبتين الفتره دي مابين امتحاناته اللي قربت وشغله
ذياد ربنا يقويه يارب هو ومنه دنيتهم كويسه دلوقتي
مالك اه الحمدلله ربنا يهديهم
ذياد يارب يا حبيبي الا هو لما قعد معاك لما كنتوا بترغوا من فتره في الكافيه وانا جيت قولتلي هقولك ومقولتش قالك ايه نسيت اسالك
مالك بتنهيده كان بيسالني مين اللي بحبها وحورات كبرت دماغي ومقولتش
ذياد ده ليه منتي قولتلي انا
مالك بحيره معرفش بس يمكن مش حابب اتكلم في الموضوع ده دلوقتي وادم احترم وجهه نظري انما مقتنعش ان مفيش حد
ذياد بضحك يابني ده قالي خدها مني كلمه ده بيحب عليا النعمه ادم ده معلم
مالك تنهد وسرح واكمل انا محبتش بس يا ذياد لا انا عشقت ومش اي عشق انا بقيت بشيل فلوس كتير وبصرف علي قدي اوي لاجل اوصل انها تكون معايا بس هي زي النجمه بنسبالي بجد
ذياد وده ليه علشان ايه …. علشان الفلوس … الفلوس عمرها ما كانت مقياس للحب اصلا … الحب يا مالك بيبقي غير مشروط يعني مينفعش احبك علشان انت غني او وسيم او عنيك ملونه ولا اي حاجه من دول حب …. لان ده كله ظاهري في عز ما الحب من جوه القلب مش من برا وبلشكل والمظاهر لو علي اامظاهر بكره الفلوس تخلص والجمال يروح بلعمر انما الحب الغير مشروط هيفضل ويكمل لانه متبناش علي اي اساس تاني غير الحب وبس
مالك بتنهيده عندك حق بس ده فرق تفكير واسلوب ومستوي وحاجات كتيير بجد
ذياد بابتسامه واحده واحده تعدي كل ده باذن الله وربنا يجمعك بيها يا حبيبي
مالك بحب يارب بجد
في بيت رامز
ادم حط الاكل علي ااسفره واكمل يلا يا منون الاكل اتحط
منه حاضر يا ادم جايه
ادم قعد واكمل انجزي طيب علشان الاكل ميبردش
منه بحب حاضر يا حبيبي وطلعت من الاوضه وقعدت قدامه
ادم لحظه بس انا ازاي مخدتش بالي
منه بستغراب مخدتش بالك علي ايه
ادم بحده انت فتحتي الباب كده ازاي لما جيت هو انتي ايش عرفك مين اللي بيخبط
منه بتوتر انا ..احم انا اسفه يا حبيبي مقصدش والله مش هتقرر تاني بس انا لسه متعودتش
ادم بحده متعودتيش ايه وزفت ايه هو انتي بتلبسي كده علطول يعني بتقعدي قدام حاتم كددده ????
منه بتوتر ايه لالا طبعا انا اصلا مبطلعش من اوضتي غير تاني يوم الصبح متفهمش غلط والنبي واهدي كده
ادم بنفخ ولا افهم ولا مفهمش مش طافح كلي انتي وقام من علي الاكل دخل البلكونه
منه بضيق يووه يا ادم .. يا ادم استني طيب
وقامت خرجت وراه ومسكت ايده وسندت علي كتفه واكملت بحزن والله مش هتتقرر تاني حقك عليا بقي
ادم بحده ادخلي جوه يا منه متقفيش ببيجامه في الزفت البلكونه
منه دخلت من جوه واكملت اهو طب تعالي بقي نفطر بطل بواخه بقي
ادم دخل واكمل بحده خير عايزه ايه
منه بتمثيل حزن يرضيك منون حبيبتك تاكل لوحدها
ادم بسخريه لا والله ….اه يرضيني
منه طب بالله يا ادم لو مقعدت تاكل معايا مش هاكل. وانت وضميرك بقي
ادم بحده اترزعي
منه قعدت واكملت بضحك ايوه كده رجاله متجيش غير بلعين الحمرا
ادم برفعه حاجب طب متخلنيش احلف علي المصحف هتاكلي ولوحدك ونشوف هيتنفذ ولالا
منه بتوتر لالا خلاص وعلي ايه ربنا يهديك يا حبيبي
وابتدت تاكل
ادم عندك محاضرات انهارده ?
منه وهي بتاكل اكملت لا بكره باذن الله
ادم طب تمام علشان هاكل وهنزل بقي انا
منه ربنا معاك يا حبيبي ويقويك
ادم اللهم امين يارب وبصلها واكمل منه متاكلي ده مش منظر اكل بصراحه انتي بتلعبي. … طب الاكل مش عاجبك
منه بحب لالا يا حبيبي والله ده زي العسل تسلم ايدك هي بس بطني قالبه عليا فحاسه اني مش جعانه اوي
ادم بحب كلي واعملك حاجه تهديكي
منه بحب اتفقنا
وبعد الاكل دخلت منه لبست الاسدال ودخلت اابلكونه
ادم منه
منه بحب انا هنا يا حبيبي
ادم دخلها واكمل هو انا مش قولتلك متدخليش ااخرا دي
منه ادم انا لبست واسع اهو الله يرضي عنك سبني اشم هوا شكل النيل حلو اوي
ادم بص شاف واحد واقف قدامهم ومعاه صاحبه وبيبص علي منه ويتكلم
ادم بحده علي جوه يا منه
منه بستغراب بصتله واكملت ايه انا بقولك عايزه
ادم بحده قولت جوووه
منه دخلت وهي بتدبدب علي الارض بغيظ ادم قفل البلكونه واكمل بحده قسما بالله البلكونه تتفتح هفتح دماغك فيها وانتي حورا
منه بضيق هو في ايه لكل ده هااا
ادم بحده في ان مش عاييز حد يبص عليكي ولا انتي شيفاه عادي. لو عادي عرفيني ????
منه بتسغراب وهو مين بص اصلاااا
ادم بحده انا شوفت وخلاص خلصنا مفيش وقوف في الخرا تاااني مفهوم
منه بصتله بغيظ ودورت وشها ااناحيه ااتانيه
ادم لا والله طيب انتي اللي جبتيه لنفسك ورايح ناحيتها اكملت بخوف مفهوم مفهوم والله خلاص ابعد بس كده
ادم بضحك ايوه كده ستات متجيش غير بلعين الحمرا يلا امسكي اشربي ده
منه مسكته منه وقعدت تشربه واكملت تسلم ايديك
ادم بحب الف هنا يا حبيبي
وفعلا منه شربت الينسون ونامت وادم حطها في سريرها رباس جبينها ومشي علي كليته بعدها شغله في الصيدليه
في المسااااء
في النادي وتحديدا مكان الحفله
دخل مالك ومعاه ذياد وهما بيضحكوا ويهزروا مع بعض
ذياد بضحك يا جدع ده انت مشكله
مالك بضحك لا عيب عليك انا في المواقف الجد متعرفنيش ببقي حاجه تانيه خالص
ذياد بضحك علي يدي منا عارف
مالك تعاالي الحته دي فاضيه كويسه نقعد فيها
ذياد اه يلا
عند البنات
صافي بحده خفي بقي كفاياكي شرب
جيسي بتوهان وانتي مالك انتي بقولك ايه سيبك مني وعيشي حياتك بعيد عني
صافي يابنتي فوقي بقي وركزي معااايا باسم مش مبطل يبص عليكي
جيسي باسم مين باسم
صافي ياااختااي باسم اللي بيرخم عليكي في الرايحه والجايه يا جيسي في الجامعه
جيسي بتذكر ااه ااه ياست سيبك منه هو اخره يبص وفضلت تضحك
صافي لالا انتي فعلا مش طبيعيه
جيسي بدموع ده حقيقي انا مش طبيعيه حبي ليه هو اللي خلاني كده اتجننت لاني عملت كل حاجه علشان اعجب بس للاسف فضلت تضحك بحزن وعنيها في دموع واكملت بدموع مليش حظ حقيقي في اي حاجه بحبها
صافي طبطبت عليها ومسحت دموعها واكملت بحب بكره يجي اللي يعوضك
جيسي بضحك ي ايه يعوضني لا شكرا مش عايزه حد غيره ولو مش هو مش حد خالص
جيسي ربنا يهديكي يارب يابنتي انا هروح التيولت خليكي هنا هجيلك تاني متتحركيش لحسن انتي مش عارفه تشوفي قدامك
باسم انسه جيسي
جيسي لفتله واكملت افندم
باسم بص عليها من فوق لتحت بخبث فهي كانت ترتدي فستان ستان احمر حماله رفيعه جداا وقصير لحد الركبه وسايبه شعرها ااقصير لحد اخر رقبتها مفرود بتمويجه رائعه مع عيونها والمكياب كانت جميله ولا تقاوم
باسم ممكن تيجي اقول لحضرتك حاجه بس وترجعي تاني
جيسي بتعب لا شكرا مش عايزه اعرف حاجه منك
باسم بخبث وهو بيشدها يابنتي بقولك هقولك كلمتين خلصي بقي وبيشد وسطها جامد ليه
جيسي بصريخ ابعد يا حيوان ابعد بقولك
طبعا من صوت الاغاني العاليه مش كله انتبه لصوت جيسي بس اللي كان قريب منها سمع صوتها
ذياد بصدمه ده بيعملها ايه ده
مالك بعصبيه اوعااا يا ذياد ورايح نايحتهم وقفه ذياد واكمل بتوتر مالك بطل غباء واهدي ده ابن راجل تقيل ومش هيسيبك في حالك متدخلش ومش هيحصل حاجه
مالك بعصبيه اوعاااااا يا ذياااااد مدخلش ااايه انت اتجننت ده انا هقتله انهارده … ابقي شايفه قدام عيني بيتقرب بلطريقه دي من حبيبتي وعايزني اسكت ?????

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب غير مشروط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!