روايات

رواية حب بالصدفه الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك ناصر

رواية حب بالصدفه الفصل الرابع عشر 14 بقلم ملك ناصر

رواية حب بالصدفه الجزء الرابع عشر

رواية حب بالصدفه البارت الرابع عشر

رواية حب بالصدفه الحلقة الرابعة عشر

عدا اليوم وجه تاني يوم بليل»»
كانت قاعده في جنينه الفيلا بليل فارده شعرها ولابسة بيجامه وبتقرا في كتاب وهي بتشرب القهوه بتاعتها..
جه من وراها وبصلها بحب واعجاب على شكلها الهادي على نور القمر..
كنان وهو بيقعد جمبها: صاحية لحد دلوقتي ليه..
دارين بفزع: ك. كنان..
كنان باستغراب: اه كنان مالك اتفزعتي كده ليه..
دارين قعدت تاني بهدوء: مفيش اتخضيت بس..
كنان: بتعملي ايه….
دارين: قاعدة بقرا رواية
كنان: وبتتكلم عن ايه الرواية دي بقا
دارين بصتلوا واتكلمت: بتتكلم عن البطل اللي خان ثقة البطله وثقة اهله
كنان بتساؤل: ازاي يعني

 

دارين: البطله اكتشفت انه….. وسكتت شوية.. تاجر مخد.رات واع.ضاء وغيره بعد ما كان مصدر امانها وثقتها واتعلقت بيه في فتره قليل وشافته احسن واحن انسان في الدنيا.. وبصتله بحزن.. طلع اقذز واقسى انسان في الدنيا..
كنان فهم انها تقصده هو بكلامها وبص اودامها بشرود: اكيد انتي لسه مكملتيش الرواية..
دارين بعدم فهم: نعم؟ ازاي يعني؟!
كنان بهدوء: انتي متعرفيش اللي هيحصل في النهاية ممكن تكون البطله فهمته غلط او يكون هو بيعمل كده غصب عنه مثلا.. مفكرتيش في كده؟
دارين ببعض من الغضب: غصب عنه ايه.. ده انسان عديم الرحمه والمسئولية يق.تل في الناس ويبيع اعضا.ئهم ويبيع سم للشباب وتقولي غصب عنه..
كنان: ممكن يكون بيعمل كده علشان يحمي الناس مش يضرهم..
دارين بسخرية: وده ازاي يعني..
كنان لف لدارين وبص في عيونها كتير واتكلم: انا عارف انك سمعتيني يا دارين وعارف كمان انك بتتكلمي عني دلوقتي..
دارين اتفاجات بس مدتش اي رده فعل
دارين: ليه بتعمل كده يا كنان..

 

كنان: صدقيني مش هينفع اقولك دلوقتي بس كل اللي هقولهولك ان ده غصب عني.. وياريت محدش يعرف بالكلام ده غيرنا يا دارين.. تصبحي على خير..
دارين فضلت متبعاه بعنيها بتفكير لحد ما اختفى من اودامها..
»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
تاني يوم««
كان الكل متجمع على الفطار معادا دارين..
كنان: اومال في دارين
لميس: النهارده اجازة واكيد هي نايمه دلوقتي قولت اسيبها تنام براحتها النهارده..
»»»»»» بعد وقت..
كنان: انا هطلع اجيب تليفوني من اوضتي وانزل..
طلع كنان فوق ودخل اوضته.. لسه هيخرج الفون رن..
كنان رد: الو
بغضب: ايه يا كنان اللي حصل ده انت عارف خسرتناا كام..
كنان ببرود: انت عرفت
: انت بتعلب في عداد عمرك يا كنان

 

كنان: مكنش اصدي..
: مكنش اصدك ايه انت سلمت البضاعه بنفسك للبوليس!!
كنان ببرود: مش انا اللي سلمتها ومش انا اللي تتكلم معاه بالاسلوب ده انا كنان التهامي يا صقر الظلام اوعى تنسى ده..
بتحذير: ههه ابقى وريني بقا يا كنان التهامي هتعمل ايه لما.. اقت.لك حد من عيلتك.. وخصوصا بقا الحلوه اللي بقالها كام شهر عندكوا في البيت دي.. بصراحه بت اييه عجبتني اخر حاجه وانا راجل بقدر الجمال وممكن في اي وقت تهب في دماغي و….. اخدها منك..
كنان بغضب جحيمي وكأن الصقر لعبها صح وعرف نقظه ضعفه..
كنان: لو قربت منها او من اي حد من عيلتي صدقني هتمون نهايتك يا صقر فااااهم..
صقر بسخرية: هههه سلام يا.. كنان التهامي..
كنان بغضب كسر كل حاجه تيجي اودامه.. في الوقت ده دارين دخلت وقفلت الباب وراها بسرعه وهدته..
دارين: اهدى اهدى
كنان باندهاش: انتي بتعملي ايه هنا
دارين بتوتر: ب. بصراحه ك. كنت.. كنت
كنان بعصبية: انجزي يا دارين

 

دارين: بصراحه كده سمعتك وانت بتتكلم وكنت همشي بس لما سمعت صوت تكسير خوفت عليك ودخلت اشوفك..
كنان وكأنه نسي كل حاجه ومركزش غير في جمله واحده.. خوفت عليك..
كنان: خوفتي عليا
دارين بخجل: امممم
كنان قرب منها وضحك بخبث: ليه
دارين: ايه يابا بتقرب ليه
كنان بضحك: هههه يابا
دارين: ابو جمال ضحكتك يا اخي.. المهم.. مين صقر ده وكان بيقولك ايه
كنان رجع افتكر تاني والابتسامه اختفت من على وشه..
كنان: مش لازم تعرفي يا دارين..
دارين مسكت ايده وقالت بعيون زي القطط وهي بتستدرجه: بالله يا كنان قولي مين صقر ده.. ده اللي انت بتشتغل معاه تبع الميفو يعني..
كنان بضحك: ميفو.. انتي بريئة اوي يا دارين..
دارين: ها قول بقا..
كنان: دارين انا مش زي مانتي فاهمه انا مش بتاجر في حاجه..
دارين: ازاي بقا دانا سمعتك بودني..
كنان: انا ظابط في المخابرات والعمليات الخاصة يا دارين..
دارين بصدمه: اييييه؟!

 

»»»»»»»»»»»»»»»»»»»»
في مكان تاني..
كان قاعد فراس على تربيزه اجتماع في المقر..
اللواء: عملت ايه مع البنت يا فراس..
فراس بجدية: ذاكرت الملف بتاعها كويس وسألت عنها وعرفت كل حاجه عنها وبكره الصبح بأذن الله هروح واشوفها بنفسي وهدخلها بطريقتي.. بس في حاجه غريبة يا فندم..
اللواء: ايه اللي غريب..
فراس: البنت ملهاش اي صورة خالص على مواقع التواصل الاجتماعي وكل بوستاتها عباره عن اقتباسات بس ملهاش اي صورة عرفت شكلها بيها..
اللواء: والموضوع ده مش غريب شوية..
فراس: غريب جدا بس ان شاء الله يا فندم بكره هعرف عنها كل حاجه.. ده غير ان انا بعت ناس النهارده يرقبوا البيت اللي عايشة فيه واول ما تطلع منه هيصوروها ويبعتوا ليا الصورة..
اللواء: اممم كويس جدا بس………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حب بالصدفه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!