روايات

رواية حبيبي الشبح الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم Sos Khalil

رواية حبيبي الشبح البارت الخامس والثلاثون

رواية حبيبي الشبح الجزء الخامس والثلاثون

رواية حبيبي الشبح
رواية حبيبي الشبح

رواية حبيبي الشبح الحلقة الخامسة والثلاثون

ياسمين بهمس : شكلنا هنشوف أيام عسل
صابر راح لياسمين : ياسمين حبيبتي تعالي يلا علشان تشوفي جدك
ياسمين بصتله وهزت دماغها بهدوء وطلعت معاه علي اوضه جدها طلعو وعمها صابر خبطت علي باب اوضه أبوه ودخل
صابر بأبتسامه : صباح الخير يا حاج شوف جبتلك مين
ياسمين دخلت وهي حاطه عينها في الارض
الجد بسعاده ودموع وبيتكلم بتعب : ياسمين
ياسمين بأستغراب : إنت عارف اسمي
صابر بأبتسامه : أكيد طبعا عارف إسمك ماحنا جينا كل حاجه عنك قبل ما نيجي ليكي
ياسمين هزت راسها ليه وبصتلو وبعدين بصت لجدها
الجد وهو بيحاول يمد أيده لياسمين : تعالي تعالي يا بنت الغالي

 

ياسمين بصت لعمها وعمها هز ليها راسو بأبتسامه خدت نفسها وراحت عند جدها
ياسمين مسكت أيد جدها بتوتر وقاعدت جمبو
الجد بدموع : تعالي في حضني يا بنتي
ياسمين نزلت لحضنه غصب عنها
الجد حاضنها وهو بيعيط :يااااااه يا حبيبتي نفس دفا حضن ابوكي
ياسمين دمعت لما جاب سيره أبوها
الجد بدموع: حقكو عليا أنا غلطت آوي في حق ابوكي وامك لو مكنتش طردتهم كان زماني شبعت منهم
ياسمين خرجت من حضنه : علي فكره إنا كنت حالفه ولا اجي عند حد فيكو ولا اعرفكو أصلا بس أمي وابويا زرعو فيا الحنيه حتي لو مين قسي عليا بس اللي حلصهم خلاني بصراحه مش عايزه اشوفكو خالص ولما أمي وابويا ماتو قررت إني أعيش لوحدي ومعرفش أي حد فيكو
الجد : حقكو عليا ياريت ينفع أمك وابوكي يسامحوني
ياسمين : امي وابويا دول كانو أطيب خلق الله هما مسامحينك ده إللي قالوه ليا قبل ما يموتو وكأنهم حاسين مكنوش زعلنين منك قد ماكانو موجوعين إنك أنت اللي زعلان منهم طب تصدق إنهم كل يوم كنت بسمعهم بيتكلمو إنهم مش عايزين ربنا

 

يفتكرهم وإنت زعلان منهم كأنو بيحبوك حتي لو إنت إللي مش مسامحهم
الجد بدموع : يا حبايبي ربنا يرحمهم بصي يا بنتي أنا عايزك تسامحيني وأنا هعوضك عن كل حاجه زمان
ياسمين بدموع : إنا مش عايزه حاجه قد مانا كنت عايزه إنك تبقي معانا من زمان أبويا اتعذب اوي لما انت طردتو من البيت واترمرمط في كذا شغل وأجر الشقه دي ملك اتولدت فيها وتربيت فيها بقي كل ذكرياتنا فيها اذا كانت وحشه أو حلوه اتعذبوا آوي
الجد : أنا يمكن مش لحقتهم بس هعوضك آنتي عن كل حاجه حصلت زمان وهجبلك طول إللي آنتي عايزاه آنتي في ملك ابوكي وجدك يعني تعملي فيه أللى إنت عايزاه
ياسمين بأبتسامه : أنا دلوقتي مش عايزه حاجه غير إني أبقى وسطكو
الجد ابتسم : تعالي في حضني طيب علشان مش عارف احضنك أنا
ياسمين ابتسمت ودخلت في حضنه وبعدين قالت : طيب يا جدو ممكن بقى أروح أنام علشان إنا مش قادره خالص
جدو بأبتسامه : احلي جدو سمعتها والله خلاص يا صابر خدها اوضتها تنام فيها
صابر بأبتسامه : حاضر يا حاج تعالي يا ياسمينا
ياسمين قامت بأبتسامه : طيب بعد اذنك يا جدو
الجد بأبتسامه : اتفضلي يا حبيبتي
خرجت ياسمين من اوضه جدها هي وعمها
صابر طلب من عزيزه إنها توري ياسمين اوضتها عزيزه وصلت يا سمين الاوضه ونزلت

 

ياسمين دخلت الاوضه كانت كبيره وفيها حمام مخصوص عجبت ياسمين ياسمين طلعت لبس ليها علشان تدخل تاخد دش وتنام شويه من تعب السفر
دخلت خدت دش وخرجت وهي بتنشف شعرها كانت لبسه بيجامه برمودا سودا جايه لسه هتنام علي السرير الباب خبط عليها قامت قالت : مين
صفاء بغل : أنا يا حبيبتي
ياسمين نفخت وراحت فتحت الباب
ياسمين ببرود : خير
صفاء : ماهو اسمعي بقي مش علشان جيتي جديده هنا يبقي تقعدي هانم لا يا ماما إنت هتشتغلي معانا في شغل البيت مش تقعدي هانم حاطة رجل علي رجل وإحنا نخدم ساعدتك
ياسمين بصتلها وقالت ببرود : خلصتي
صفاء بصت ليها بحقد ياسمين بصت ليها : لو خلصتي اتفضلي انزلي تحت علشان تعبانه من السفر وعايزه انام واه بقولك انا محدش يحكمني أعمل إيه ولا معملش ايه فاهمه انا اعمل كل حاجه بمزاجي وبعدين حتي لو عملت ده بس ذوق منى مش اكتر وبعدين انا مش هطلب حاجه من حد فيكو أنا لما هعوز حاجه ليا هعملها لنفسي إنا مش كتعه فاهمه يا عسل وبلاش تيجي علي سكتي علشان أنا فرصتي بالدم ويلا بره بقي مش ناقصه صداع

 

صفاء مشيت من قدامها بعصبيه : ماشي ماشي ونزلت
ياسمين قفلت الباب وهي بتنفخ وقالت : اوف لازم أخد حظري من البت دي هي وامها دول مش طايقني من ساعه ماجيت بس انا مش هديهم فرصه يعملو فيا حاجه وبعدين فردت علي السرير بتعب وراحت في النوم في ثانيه
عند يونس
كان بيكلم جاسر
يونس : طيب انا كده عايز اروح بكره هتيجي معانا ولا إيه
جاسر بفرحه : أكيد طبعا مدام ياسمين راحت مع بابا انا كده اطمنت هعدي عليكو بكره بدري ايمن جاي معانا
يونس : أكيد طبعا ماهو زي ماهيساعدني إنت كمان هساعدو
جاسر ضحك : طيب يلا اسيبك إنا علشان عندى شغل
يونس : ماشي يا جوكر
جاسر بضحك : إنت لسه مسكها مخلاص خلصنا من اللعبه دي
يونس ضحك : بصرآحه اتعودت

 

جاسر ضحك وبعد كدة قفلو
صفاء بغضب : إلبت دي مش سهله ياما وأنا عايزه امشيها من هنا
فاطمه بغضب : هي البت عملت ليكو حاجه ماهي لسه جايه النهارده انتو اللي مش طايقنها هي عملت ليكو إيه
صفاء بصتلها بعصبيه : بقولك اية يا بت انتي خليكي في حالك
فاطمه قامت وقالت : ماشي يا صفاء بس خلي بالكو لو حد جه جمب ياسمين أنا أللى هقفلو فاهمين وخرجت من الاوضه
صفاء بغضب : أنا مش عارفه البت دي معانا ولا معاها
كريمه : سيبك منها المهم تعالي اقولك هنعمل معاها إيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية حبيبي الشبح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى