روايات

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الفصل الثاني 2 بقلم هند زيد

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الجزء الثاني

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني البارت الثاني

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني
رواية جحيم الفهد الجزء الثاني

رواية جحيم الفهد الجزء الثاني الحلقة الثانية

أولاد فهد وقمر(هبه،ليث،مالك،مليكه)

أولاد اياد وهدى(فادى،ليان) فادى وهبه عمر واحد ليث ٣ كليه مالك ومليكه وليان٣ثانوى

عشان إلى متلخفن غيرت الأسامى اهو

البارت الثانى 💔🔥 بقلم :هند زيد

فى منزل فهد المنشاوى

الكل واقف بقلق قدام أوضة هبه مستنين الدكتوره تخرج وتطمنهم على هبه

وقمر مع الدكتوره جوا

فادى بقلق:هى الدكتوره اتأخرت كده ليه

فهد بهدوء:دلوقتى تخرج ربنا يعديها على خير

وفجأة الباب اتفتح والدكتوره خرجت وهى تنظر لهم بابتسامة هادئه

الدكتوره:متقلقوش الحمد لله هى بخير هى بس داخت بسبب عدم الأكل وكمان شكلها كانت متوتره من حاجه

فهد بتوتر:يعنى بقت كويسه

الدكتوره:ايوه يا فهد بيه هى بخير انا كتبتلها على شويه فيتامينات بجانب الإهتمام بالأكل ألف سلامه .

غادرت الدكتوره بينما دخل الجميع ليطمئن على هبه

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

فى أحد الملاهى الليليه

يستلقى صقر وبجانبه تلك العاريه التى أتت إليه ليفعلوا ما حرمه الله

استيقظ صقر لينظر بق*رف لتلك التى تنام بجانبه وبسرعه يقوم ويرتدى ثيابه

نانسى بنوم :اه يا صقر بيه رايح فين لسه بدرى قامت لتتمسك به بقوه وتحاول إغر*اءه وهى تمرر يدها على ص*دره الع*ارى

صقر بحزم وهو يمسكها بق*سوه من شعرها: اه يا روح أمك انت نسيتى نفسك ولا اه ي بت انت

نانسى بخ*وف وو*جع وهى بترجف: آسفة لا يا صقر بيه انا تحت أمرك

ألقى بها على الأرض وهو يكمل باقى ثيابه بدون حديث وهى تنظر له بخوف

صقر بق*رف وقس*وه وهو يلقى حزمه من المال فى وجهها:خدى ده تمنك مع إنى شايف انه كتير عليكى

لتلملم بسرعه أوراق المال التى وقعت على الأرض وهى لا تهتم لكلامه ليبتسم بسخريه

ويخرج من الغرفه وهو يهبط إلى الملهى ليملئ امعائه من هذا السم ليسكر بشده

 وبعد مده يخرج ويتجه إلى البيت وهو يقود بصعوبة ليفتح عينه بصدمه عندما وجد سياره تقود فى نفس وجهته و

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

فى زنزانه نت*نه تنبعث منها روائح كري*هه يستلقى مهاب على ظهره وهو ينظر للسقف وهو يعيد سيناريو ما حدث معه منذ ٢٠ عام خرجه من أفكاره صوت العسكرى

العسكرى بصرامه وهو يفتح باب الزنزانه:قوم ليك زياره

لينظر له باستغراب من تذكره بعد تلك المده الطويله

خرج مع العسكرى وهو ينظر بكل فضول للشخص القادم لرؤيته ولكن لم يسبق له أن رآه

مهاب بتوجس:أنت مين وتعرفنى منين

فريد بابتسامة:أنت غنى عن المعرفه يا مهاب بيه

مهاب:برده أنت مين

فريد بهمس:أنا إلى جيت عشان احررك من الزنزانة الوس*خه ده بعد م الكل سابك وباعك

مهاب:ازاى وليه تعمل كده

فريد:أنا عارف كل حاجه عنك وعن جريمتك والبوس باعتنى ليك عشان أساعدك تخرج من هنا

ولكن بشرط تبطل اسئله كتير وتعرف إن هدفنا واحد وهو فهد المنشاوى وعائلته

مهاب بأمل وبسرعه:معاك وأنا تحت أمر البوس المهم أخرج من هنا لازم اخد حق ال ٢٠ سنه الى عشتهم هنا بس ازاى

فريد بابتسامة: كده تعجب البوس اسمع******

مهاب بخوف:بس كده احتمال أموت

فريد وهو يعطيه شريط البرشام:متقلقش كله مترتبله بالحرف

العسكرى بجمود:يلا وقت الزياره خلص

فريد بهمس وهو يحضنه: البوس بيبعتلك سلامه

غادر فريد بينما عاد مهاب مره أخرى إلى زنزانته وهو يفكر من هذا الذى يساعده وما غرضه ومن هو البوس

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

فى منزل صقر

تستيقظ ملاك لتنظر فى الساعه لتجدها ٤ بعد الفجر

ملاك بقلق:معقوله صقر لسه مجاش

لتخرج بسرعه من غرفتها وهى تبحث عنه ولكن لم يعود

ملاك:يا رب راح فين بس هو اتأخر أوى لترن عليه ولكنها تقف بصدمه عندما سمعت صوت الموبيل الخاص بيه يرن من خلف باب البيت

تقدمت بسرعه إلى الباب وهى تفتحه بحذر

لتنصعق عندما وجدت صقر نائما أمام الباب ويوجد جرح فى مقدمه جبينه

ملاك بدموع وهى تحاول إفاقته:صقر قوم حرام كده والله حرام عليك

صقر بنوم وتعب:ملاك سبينى أنام

ملاك بهدوء:تب قوم معايا يلا ندخل البيت

قام معها حتى أدخلته على الأريكة ليغرق فى النوم بسرعه لتنظر لحالته بشفقه

أغلقت الباب وأحضرت علبه الإسعافات الأولية لتعقم له جروحه

ملاك بتنهيده حزن على الحاله التى وصل لها أخيها:يا رب رحمتك

ذهبت للنوم بعد أن توضئت وصلت الفجر وهى تدعو الله أن يهدى أخيها ويرده إليه ردا جميلا فهذه ليست المره الأولى الذى يحدث به هكذا

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

تانى يوم فى الكليه الحربيه

فادى:صباح الخير ازيك يا ليث باشا عاش مين شافك

ليث ببرود:صباح النور

فادى:انت تلاجه يلا مالك كده فرفش هبه عامله اه النهارده

ليث بقلق:هبه ليه هى مالها

فادى باستغراب:مش معقول متعرفش امبارح كانت تعبانه

ليث وهو يقوم ليطمئن على أخته:لا معرفش أصل كنت بايت هنا جاى اهو

ليث:اها صباح الخير يا بابا

فهد : صباح النور خير

ليث بحزن من معامله فهد الجافه:بابا فادى قالى إن هبه تعبانة هى بقت كويسه و

فهد:أيوه كويسه واه ما تنساش تيجى الاسبوع الجاى عشان التخرج بتاع هبه أختك وكمان عشان عايزك فى موضوع

ليث:حاضر يا بابا مع السلامه عشان ورايا تدريب

قمر وهى تحتضنه من ظهره:مين يا حبيبى

استدار لها وهو يشدد عليها بين أحضانه:ده ليث فادى قاله إن هبه تعبانة عشان كده رن يطمئن عليها

قمر بحزن ودموع:كده يا فهد ومتخلنيش أكلمه مش كفاية أنه ما بيجيش خالص انا مش مصدقه أنه ليه ٣ سنين مجاش وبعيد عنى

فهد وهو يمسح دموعها:بس يا قلبى خلاص عندى مفاجأة ليكى بقا ليث جاى يوم التخرج بتاع هبه وكمان هاتشوفيه

قمر بفرحه:بجد يا فهد وأكملت بتوتر فهد هو انت لسه زعلان من ليث

فهد:لا يا قمر انا آه زعلت منه بسبب أنه مسمعش كلامى ودخل الكليه الحربية ومشتغلش معايا فى الشركه بس خلاص ده حياته وهو حر

قمر بحب:بحبك وحبى ليك كل يوم بيزيد

فهد بعشق:وأنا بموت فى التراب إلى بتمشى عليه يا قلبى وأكمل بمشاكسه وهو يهمس لها بقولك اه متيجى نجيب أخ للعيال م انت فاضيه كده

قمر بخجل وهى تبتعد عنه بتوتر:لا فاضيه اه انا انا هاروح أشوف هبه اعملك شاى لا قهوه تب شوف سلام احسن وخرجت بسرعه

فهد بضحك:ههههه يا ربى عليكى يا قمر

مر أسبوع بدون أحداث هبه بتجهز نفسها للتخرج

وصقر لسه زى ما هو وتفكيره مقتصر على هبه وبيجهز نفسه عشان يعمل حاجه

والبوس بيتفق عشان يخرج مهاب وينتقم من فهد وقمر

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

يوم التخرج

هبه بفرحه:ماما انا مش متصوره وأخيرا خلصت وهاشتغل وهابقى البشمهندسه هبه بالفعل

قمر وهى تقبل أعلى رأسها:وأحلى بشمهندسه يلا بينا عشان منتأخرش

فهد بصوت عالى:يلا يا قمر هانتأخر نادى هبه بسرعه

قمر بنفس النبره:حاضر يلا يا هبه ونزلوا بسرعه متجهين إلى مكان التخرج غافلين على من يخطط لهم مكيدة ليوقعهم فيها

فريد فى التليفون:أيوه يا بوس كله تمام خرجوا ومفضلش حد فى القصر

 البوس:تمام نفذ

فريد بشر:تمام يا بوس وأشار إلى رجلان ليفعلوا ما اتفقوا عليه

وما هى إلا دقائق وقد خرجوا بعد أن نفذوا ما طلب منهم

فريد:كل تمام يا باشا وقفل

البوس بشر وهى تنظر للقصر بعد أن وضع الرجلان الكاميرات بجميع الغرف:ولسه يا قمر قريب أوى هاتبكى بدل الدموع دم ههه وأخذت تنظر بغل وكره إلى صوره قمر المعلقه على الحائط أمامها وصور باقى العائله

البوس بجنون وهى تشوه صوره قمر بالسكين :هههههههه هاقتلك يا قمر هاقتلك

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥

بعد مده عاد فهد وقمر ومعهم أبنائه ومن ضمنهم ليث التى تتمسك به قمر بشده مما أثار الغيره فى قلب فهد

فهد وهو يشدها إلى أحضانه:مش خلاص بقى ولا اه هو انا مش باين

قمر:اه يا حبيبى ليث واحشنى أوى انا كنت عايزه أقولك إنى ه بات معاه النهارده

فهد بصراخ:نعم يا ختى

قمر بخوف وهى تصعد السلم بسرعه:بقول يا حبيبى هستناك فى الأوضة لحد م تيجى

ضحك كل الموجودين ما عدا هبه فهى تفكر بصقر فمن الغريب أنه لم يظهر اليوم نهائيا

هبه بحب :يلا يا جماعه انا تعبت تصبحوا على خير بقى وصعدت لغرفتها ومعها مليكة

 مالك وقد أحس بأن فهد يريد التحدث مع ليث:احم تب انا هطلع بقا تصبحوا على خير

ليث وفهد:وانت بخير

فهد:ليث تعالى عايزك فى موضوع

ليث بتوتر:أكيد اتفضل يا بابا

دخلوا المكتب ثم أغلق ليث الباب خلفه

فهد :ليث طبعا كلها سنه وتتخرج والصراحة كنت عايز أكلمك فى الموضوع ده من فتره

ليث:خير يا بابا

فهد :انا اتكلمت مع عمك اياد وطلبت منه أيد ليان بنته ليك

ليعم الصمت المكان للحظات ليستوعب عقله هذا الكلام

ليث بصدمه:نعم ازاى ده

فهد:وليه لا ليان بنت كويسه

ليث:بابا انت بتقول آه الموضوع ده لسه بدرى عليه لانى بدرس وكمان ليان فى ٣ ثانوى ولسه صغيره وغير كده أنا ليسكت قبل أن يكمل جملته

فهد:وأنت مش كبير برده بعد التخرج ولا فى حد وانت مش عايز تقولى

ليث بتوتر وهو يقف:أيوه يا بابا أقصد مفيش خلاص ممكن تأجل الكلام فى الموضوع ده دلوقتى لأن انا عايز أنام وتعبان من الطريق

فهد بهدوء:وماله يلا بينا

فى أحد المنازل الراقيه تجلس تلك التى يطلق عليها البوس وهى تنظر وتتابع حديث فهد مع ليث لتبتسم بمكر وهى تفكر بطريقه لتدمير بها علاقه ليث بفهد

فريد:كله تمام يا بوس ومهاب كلها دقائق ويكون بره السجن وتبدأ مسيرتنا فى هدم عائله فهد المنشاوى

البوس:ههههههه

وللحديث بقيه

مين البوس؟واه علاقتها بفهد وقمر؟

هل ليث هايوافق على علاقته ب ليان؟

صقر ناوى على اه؟ نتفاعل عشان نكمل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية  كاملة اضغط على : (رواية جحيم الفهد الجزء الثاني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى