روايات

رواية جحيمي (حب من البدايه) الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق خالد

رواية جحيمي (حب من البدايه) الفصل الثالث عشر 13 بقلم شروق خالد

رواية جحيمي (حب من البدايه) الجزء الثالث عشر

رواية جحيمي (حب من البدايه) البارت الثالث عشر

رواية جحيمي (حب من البدايه) الحلقة الثالثة عشر

في صباح يوم جديد تقوم تقوم ريم من النوع وتدخل الحمام وتجهز نفسها وتغدي فرضها وترتدي
تنزل الى الاسفل تحت ريم وهي تنظر الى محسن بكسوف وتفتكر الذي عمله امبارح اذهب اليه وهي كلها خجل وتجلس على سفره وتقول له صباح الخير وهي تضع راسها في الارض
تحصل صباح النور عامله ايه النهارده يا رب تكوني مرتاحه
ريم انا اسفه على اللي حصل من امبارح ويا ريت ما تكوني زعلت مني انت ولا الابله نيفين
محسن لا عادي ما تقوليش كده ليه بتقول الكلام ده ما فيش حاجه حصلت
فجاه تدخل نيفين عليهم صباح الخير عاملين ايه
كريم تنظر اليها بكار جالي بدري دي مكان البيت هنا احسن انا اللي في البيت اول نازله صباح النور يا حبيبتي اتفضلي افطري معانا ما تدوس على اسنانها بغل وحقد منها
فين وهي تاكلي جنب محسن محسن تعالي انا عايزاك في موضوع مهم جدا متاخرش وتمسك يد وتدخل به المكتب
محسن هو يدخل مكتب معها واترك يدها ويقول له بقدر ايه اللي انت بتعمليه ده 100 مره قلت لك ما تتصرفيش بالطريقه دي جنبها
وليه يعني ما صرفش بالطريقه دي جنبها يعني مش انت بتقول ان هي بنت عمك واختك وبس ليه في حاجه بينكم يعني اكثر من كده لو في حاجه قول لي ما تخبيش عليا
محسن يوه يا نبيل هو كل حاجه كل مره اقول لك اختي اختي اختي اختي حرام عليك يا شيخ انا تعبت منك نفسي في مره توثقي فيا من غير ما اقدم لك مباريات يا شيخه حرام عليك
نيفين خلاص يا محسن ما تعصبش نفسك انا كنت جاي اقول لك ان انا لقيت لريم مكان في السكن الجامعي وتقدر تتنقل عليه من النهارده لو هي حابه
محسن ينزل عليها ابو غضب وتروح ليه ان شاء الله ساكن الجامع وبيتي موجود الكلام دي لو ما كانش لها قرايب هنا في مصر وما لهاش حد قرايبها هناك طب هتروح السفر الجماعي في مصر تبقى تروح سكن الجمال عاوزين لغايه هنا وكلام واضح ان فيه والموضوع
فجاه يدخل امه ابو محسن ويلاقي ريم تجلس على السفره
العم ينظر اليها ويبتسم ويقول لها بصوت عالي بنوتي
ريم…تنظر خلفها وتصرخ بعلو صوتها وتجري عليه تترمي في حضنه وهي تبكي
مهران..بخوف عليها مالي يا ريم فيك ايه ايه حصل لك وتعيطي كده ليه ايه في يا ريم خوفيني عليك يا بنتي
ريم تضم عمها وتبكي بشده ولا تنطق باي كلمه
مرات العم.. اشدها من حضنه ريم
ريم.. وهي تنزل راسها في الارض خايفه من مرات عمي
مرات العم تمسك وشها بيديها وتمسح دموعها وتبوسها في خدها وتضمها الى حضنها انا اسفه يا بنتي لو كنت قلت لي كلمه زعلت في يوم من الايام ومن النهارده تعتبريني امك مش مرت عمك ولا حماتك قولي لي يا بنتي ليه بتبكي كده وفيه محسن يا بنتي
فجاه يخرج محسن ونيفين من المكتب الاب ينظر اليه بغضب ويجري عليه واضربه بالقلم على وشه ممكن اعرف مراتك بتبكي ليه انت عملت لها حاجه تزعلها يا ولدي والله لو كنت زعلتها في نص كلمه انا هاخد حقها منك مش حكايه انك انت ولد ولا دكتور كله الا بنتي
مفاجاه ينظر الى نيفين والى لبسها وينظر الى محسن بغضب ويشد من يده ويدخل به المكتب
هنيه. تنظر اليها بغضب وتقول لريم يلا بينا يا بنت على اوضتك فين هي تمسك يدها بتطلع بها الى الاعلى
نيفين تنظر الى المكتب وتنظر الى ريم ايه القرف ده ايه الناس دي ولا حتى سلموا عليا ولا عبروني كل واحد راح في مكانه اوف يبقى شكل عيله مجنونه ايه القرف ده وتخرج من المنزل
في المكتب الاب رايح جاي في المكتب بغضب ممكن اعرف مين البنت اللي كانت معاك هنا دي وقافل ليه على نفسك الباب وايه القرف اللي هي لابساه دي
محسن وهو يفرق في بكسوف وخجل من مظهر اللي كان بيني نيفين
هو ديك يا بابا لبسهم هنا في مصر ازاي عندنا في الصعيد
الاب بس على الاقل عندنا في الصعيد الواحده بتكون محترمه ومتحشمه يا ولدي ايه اللي هي قاعده بيه دي ده هي قاعده بقميص نوم يا ولد هي دي اللي انت عايز تتجوزها وتربي لك عيالك هي دي عاداتنا وتقاليدني يا دكتور
محسن ينزل راسه في الارض ويتكسف من ابوه
في الاعلى عند ريم وهنيه تمسك هنيه ريم وتجلس بها على السرير ممكن افهم يا بنت انت ليه بتعيطي من اول ما جيني وليه كنت قاعده لوحدك على السفره بتفطري وولدي كان في الاوضه مع البنت دي ومين البنت دي
ريم وهي تبكي وتقطع في الكلام دي دي نيفين يا مرت عمي
هنيه.. عمه تقوم وتصرخ انت بتقولي ايه هي البنت دي اللي ولد رايد هي اللي طالعه بقميص النوم دي يا نهارك مطيه بستين طين يا محسن
شروق خالد

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جحيمي (حب من البدايه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!