روايات

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم دنيا فادي

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الجزء الثالث والعشرون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة البارت الثالث والعشرون

رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة الحلقة الثالثة والعشرون

زينه بتمثيل الزعل : اي ده يا ادم يعني عايز الناس تقول اي عليك مش عامل فرح لمراتك وكمان مستكتر عليها انك تكتبلها الشركه بإسمها الي هي بالنسبه ل ادم الدنزاوي ولا حاجه !!
ادم : محدش يعرف ان احنا متجوزين
زينه بإبتسامه خبث : مفتكرش
ادم بعدم فهم : قصدك اي
زينه : احم طلع موبايلك وافتح الداتا
ادم بيعمل كده فعلا
ادم بصدمه : ايي دده اي كل الناس الي بتبارك ديي انتي عملتي اي
زينه ببساطه : كده كل الناس عرفت ان انا مراتك بس هو في شويه كومنتات مفهمتهاش شكلهم صحابك من البلد الي انت كنت فيها
ادم : انتيي لييي عملتي كددد
زينه : هو انا مش مراتك فعلا نخبي لي؟ مش كفايه معملتيش فرح
ادم بضيق خلق : ماشي
زينه : متنساش الشركه ها
ادم ويقرب ليها ويسند ايدو على الكرسي بتاعها و وشو قصاد وشها
ادم : اومال فين بحبك و مكنتش بتخيل حياتي الا معاك عشان تعرفي بس انك كدابه وكل ده تمثيل عشان تاخدي الي انتي عايزاه وانتي محبتنيش اصلا طلعتي مستغله
زينه وتحبس دموعها وتضحك : انا مستغله؟؟
وتكمل بدموع وغل : انا فعلا كنت بحبك بس انت الي محبتنيش انت بس كسرت قلبي انا كل ما افتكر كلامك بتوجع بجد بتوجع يا ادم انا مكنتش حاسه بكلامك وقت ما قولتو كنت بقول لا اكيد بتهزر ومتقصدش كنت ببرلك واجي على نفسي عشان بس بحبك يا اخي يل*عن الحب الي يوجع بالشكل ده انا استحملت منك كلام زي السم وانت ولا على بالك بس عارف انا بجد دلوقتي بكر*هك يا ادم بكررر*هك
ادم بأسف : اهدي انا اسف واللهي
ويمسحلها دموعها
زينه بإستغراب وعدم فهم : انت اييي؟ مره تعاملني حلوه ومره تزل فيا انت اي مريضض !!!
ادم : انا فعلا مبحبكيش بس مش معني كده ان بكر*هك انتي برضو بنت عمي ومن لحمي ودمي وانا بعتذرلك على كل الكلام الي قولتو عنك انا حقيقي غلطان انتي متستهليش مني حاجه زي دي
زينه بدموع : اخرج برا يا ادم اخررررج برااا
ادم ويخرج من اوضتها
_____________________________________
مروه وتغني وترقص : الي سايب قلبي يولع ااه وفي عذاب قلبي بيدلع ولما اجي اقولو يق..
سمر : بالك رايق وابوكي محبوس
مروه بملل : خير في اي يا ماما
سمر : عملتي اي اتصرفتي ولا راجعه بخيبتك
مروه بسماجه : لقيت شغل واشتغلت من انهارده
سمر : وانتي فاكره المرتب الي هتاخديه هيخرجو وبعدين ابوكي مش هيستحمل طول الوقت ده
مروه : قولتلك هتصرف يبقى خلاص هتصرف يا ماما
سمر : ماشي يا مروه
مروه بلامبالاه : ماشي يا ماما
___________________________________
كوثر : اي الي انت بتقولو ده يا ادم
ادم : انا مش هعاملها تاني علي مزاجك يا ماما كفايه كده هي ذنبها اي؟؟ ابوها هو الي ظلمك مش هي لي اظلمها واجرحها وهي متستاهلش مني كده
كوثر : ما انت كده كده مش بتحبها فرقت !!!
ادم بعلو الصوت : ايوا يا ماما فرقتت ،، جبرتيني ان اول حاجه اقولها اي هو سبب جوازنا في اليوم الي اتجوزنا فيه واعاملها بطريقه وحشه وبعدين طلبتي مني اقرب منها واكلمها واعاملها كويس وفي الاخر اطلقها مره واحده بعد ما تتعلق بيا
كوثر بزعيق : ادم في ايي انت حبيتها؟؟ اوعا اوعا تكون بتحبها يا ادم
وتكمل بغل : دي الي ابوها جرحني وانا مش هرتاح غير لما تجرحها زي ما ابوها جرحني زمان
ادم بعصبيه : وهي مالهااا تدفع لييي تمن غلطه ابوها هو الي عاملها لي اجرحها وهي معملتش حاجه
كوثر بعدم فهم : في اي يا ادم انت مالك ما كنت كويس وبتعمل الي عايزاه اي الي غيرك هي هتقويك عليا
ادم بلوم : انتي الي قوتيني عليها يا ماما و انا كنت اعميَ وماشي ورا كلامك عشان مزعلكيش كنت غلطان عشان ارضيكي بس كسرت قلب بني ادمه ملهاش ذنب بس انا من انهارده مش هعاملها زي ما انتي عايزه هي انسانه جميلة و محترمه و مميزه عن اي واحده
كوثر : قول انك حبيتها
ادم بزهق : متنيلتش احبها كل الموضوع انها صعبانه عليا هي استحملت مني كلام مفيش واحده تستحملو وانا هكتب الشركه بإسمها عشان اصلا دي من حقها بابا كتب الشركه لعمي وانا اسف يا ماما مش هنفذ كلامك في الموضوع ده بالذات
كوثر : ماشي يا ادم اعمل الي انت عايزو بس خليك عارف ان انا مش موافقه على الي هتعملو
ادم : ياماما والنبي ما تحسسيني بالعجز وفكري في كلامي هتلاقي ان انا صح
ويخرج من اوضتها
_______________________________
سام : ايوا مين
زياد : زياد
سام : زياد؟؟ جبت رقمي منين
زياد : هحح يبنتي انا زيزو
سام : لو مقولتش هقفل في وشك
زياد : لا لا استنى هقولك
سام : قول
زياد : جبتو من السكرتيره خدتو من وراها
سام : ممم وتاخد رقمي لي بقي
زياد : يعني احنا دلوقتي زُمله يعني لازم يكون معانا ارقام بعض افرضي حصل ظرف ولا حاجه
سام : ايوا انت متصل بيا في الوقت ده لي
زياد : اي التناحه دي
سام : تناحه؟؟ هقول ل ادم علفكره
زياد بتريقه : هو كل حاجه هقول ل ادم هقول ل ادم قولي مبخافش
سام بإبتسامه : ماشي براحتك
زياد : ياله تصبحي على خير
سام : ماشي
زياد : هو اي الي ماشي
سام : ماشي هصبح على خير ان شاء الله
زياد : بقولك اي اقفلي
__________________________________
الساعه 8:45AM الصبح
زينه وتسمع خبط الباب و هي بترطب ايديها و وشها وتفرد شعرها
زينه : ادخل
ادم : عايز اتكلم معاكي في حاجه
زينه بهدوء : طيب ادخل
ادم ويدخل
ادم : ممكن تسامحيني على كل حاجه حصلت مني
زينه : اشمعنا جاي دلوقتي وتقولي كده؟
ادم : عادى حسيت بغلطتي
زينه : مم حسيت
ادم : وفي حاجه كمان انتي بجد جميله وقيمتك كبيره و انا الي مقدرتهاش ،، احم انتي عارفه سبب جوازنا فا على ما تخلص الإجراءات وكل واحد ياخد حقو هطلقك زي ما طلبتي انا مقدرش اظلمك معايا اكتر من كده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت جميلة ولكن معاقة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى