روايات

رواية تزوجت أعمى الفصل العاشر 10 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الفصل العاشر 10 بقلم أثر الفراشة

رواية تزوجت أعمى الجزء العاشر

رواية تزوجت أعمى البارت العاشر

رواية تزوجت أعمى الحلقة العاشرة

الاخير..
صلوا على سيدنا محمد عليه الصلاه والسلام♥️
في المستشفي
اسد كان قاعد خايف ومنتظر الدكتورة تخرج
وبعد فتره خرجت الدكتوره
اسد : دكتوره موج عامله ايه
الدكتوره : للاسف زوجة حضرتك دخلت في غيبوبة
اسد : انتي بتقولي ايه
طب هي هتفوق امته
الدكتوره : الله اعلم ممكن بعد أسبوع. شهر . سنه اهم حاجه ادعيلها
اسد : طب أنا ممكن أشوفها
الدكتوره: اه اتفضل
_________ ////////////________///////////
عند ادم المنياوى
أنا لازم اكمل كل اللي أنا بعمله من غير ما اقول لها
……..: مش هتقولي ايه

 

ادم : انتي مالك انتي عارفه كويس ايه اللي فيها أنا مش عارف انتي إزاي قادره تمثلي كل دا
……… : زي ما حضرتك بتعمل
اسمعني كويس لازم خطتنا تنجح وننتقم
ادم: تمام
……… : وخلي بالك عشرا البوص لو عرف هيزعل اوي منك
…… : تمام
/ _ _ ___ _ __ ___ _ __ ___ __ ___ ____/
حوقولوا ..
عند مراد وسيلا
سيلا : في ايه
مراد: سيلا أنا عارف إن أنا غلطت بس صدقيني أنا ندمان والله انا بحبك جدا بس كنت خايف اقولك وقتها عشان انتي كنتي لسه صغيره
وكنت خايف لاسد يقول اني ببص على أهل بيته
سيلا: بجد ايه المحاضره الجميله دي وانا كدا هقتنع
كنت قولي وقتها يا اخي متسبنيش كدا انت عارف علي قد ما كنت بحبك علي قد ما بكرهك دلوقتي وربنا يكفيك شر بنت لما تكره بعد اما تحب
مراد : يعني ايه
سيلا : يعني وقتك انتهي معايا
سلام
مراد : ماشي يا سيلا بس مش هسيبك
/ __________________/

 

عند اسد
اسد : قومي يلا يا موجي جايه تسبيني بعد اما حبيبك أنا عارف إن دا مقلب عشان تشوفي انا بحبك ولا لا صح
يلا اصحي بقا
في الوقت دا جي خالد
خالد : يلا يا اسد روح انت استريح وغير هدومك وانا هعد معاها
اسد : لا يا بابا أنا مش هسيب موج
خالد: معلش يابني اسمع الكلام يلا
اسد : لا يا بابا ممكن تسيبني معاها شويه
خالد: تمام
/ ________________/
عند نور
طب أنا قاعده افكر فيه ليه ومش راضي يروح من دماغي
نارين: هو مين يا نور اللي مش راضي يتشال من دماغك
نور : انتي مالك انتي يا ام شبر ونص خليكي في حالك
نارين: تمام بس انا هروح أقول لماما إن بنتك بتحب
نور : يلاوهوي بحب ايه انتي هبله
نارين: خلاص احكيلي

 

نور : احكيلك إيه انتي هبله
نارين: خلاص هروح أقول لماما
نور : خلاص اخرسي
بصي وحكت لها ما حدث …..
نارين: اوبا شكلك وقعتي ولا حد سمي عليكي
نور : وقعت ايه وهبل ايه بطلي شويه كدا انا غلطانه اني حكيت لكي من أساسه
نارين: ههههه معلش
نور : يلا ننام عشان بكره إن شاءالله هروح لموج المستشفى
نارين: هتخديني معاكي
نور : لا
نارين: خلاص هروح أقول لماما علي
نور : خلاص عيله بارده
نارين: متشكرين يا اسطا تصبحي علي خير
نور : وانتي من اهل الخير
/ ____________________/
حوقلوا
اسد كان داخل الاوضه وفجأه ملقاش موج وموج كانت مختفيه نهائي

 

اسد بزعيق وغضب : فين مراتي لحد ما كل اللي في المستشفى جوم
الدكتوره: في حاجه يا اسد بيه حضرتك بتزعق ليه
اسد : في إن مراتي مش لاقيها
الدكتوره: حضرتك هنلاقيها يعني هتكون راحت فين
وفجأة موبايل اسد رن
اسد : الو
…… : مراتك معايا لو عاوزها تعالي علي العنوان دا من غير ما أي حد يعرف
اسد : يا ابن …… مراتي لو حد لمسها مش هيكفيني قتلكم والخط قفل
اسد : والله لدفعهم التمن غالي
_________________________
عند ادم
كان كلم نور
ادم : عاوز اقبلك
نور : ليه
ادم : عاوز اقولك علي حاجه
نور : تمام
____________
اتقابلوا نور وادم
ادم : دلوقتي حياة صحبتك في ايدك انتي
نور: ازاي يعني
ادم : موج صحبتك معايا دلوقتي
نور : انت كداب موج في المستشفي وأسد معاها
طلع ادم موبايله وراها موج وهي نايمه
ادم : صدقتي
نور (بعياط ) موج اياك تعملها حاجه
ادم : لو عاوزه كدا فعلا يبقي تعملي اللي هقولك عليه
نور : اللي هو
ادم : تجيبي ليا ورق من مكتب اسد عاوزه ضروري
نور : ورق ايه

 

ادم : ملكيش دعوه اعملي زي ما بقولك
نور : بس انا مقدرش اعمل كدا
ادم : وصحبتك
نور : خلاص والله بس أرجوك متعملهاش حاجه
ادم : تمام يا حلوه هستناكي
____________________
في الوقت دا
رنت نور علي اسد
نور : اسد ادم عاوز ورق مهم وبيهددني بحياة موج وأنا مش عارفه أعمل ايه
اسد : تمام سيبي الموضوع دا ليا
انتي فين دلوقتي
نور : ……….
اسد : تمام خلاص هبعت لكي السواق يخدك
نور : تمام
بعد فتره وصلت نور
نور : امال فين اسد بيه
الخادمه: فوق في المكتب اتفضلي معايا
وراحت نور مع الخادمه
اسد : تعالي يا نور
نور : دلوقتي أنا مش فاهمه حاجه

 

اسد : مش وقته خدي دول ووديهم لادم
نور : بس
اسد : يلا يا نور
نور: تمام
___________________________
عند موج والخاطفين
اسد كان راح لهم
ادم : نورت يا اخويا
اسد : متقولش اخوك أنا مش اخو حد
ادم : مش مشكله طب مفيش حد وحشك ولا إيه
اسد : مين
الداده زينب : زيي مثلاً
اسد : داده انتي بتعملي ايه هنا مش انتي كنتي روحتي البلد
الداده زينب: كله كان كدبه حتي انا كدبه وشالت القناع اللي هي كانت لابساه
اسد : فريده هانم انتي بتعملي ايه هنا مش انتي خرجتي من حياتي رجعتي تاني ليه
فريده : رجعت عشان انتقم ومثلت كل السنين دي عشان انتقم منك ومن ابوك
وكان اخوك معايا دايما أنا أصلا ندمانه إن أنا خلفت واحد زيك
اسد : لا علي الأساس إني معترف بيكي انتي وهو
ادم : بس مراتك حلوه أوي يا اسد
اسد : انقض عليه وفضل يضرب فيه سيرة مراتي متجيش علي لسانك

 

وفضلوا يضربوا في بعض لحد ما وقفوا علي صوت خالد
خالد : عاوزه إيه تاني يا فريده
فريده: عاوزه اقتلك انت وابنك وانتقم منكم
خالد: انتي إيه مش كفايه حرمتيني من ابني كل السنين دي وخليتي ابني التاني يشتال ذنبك ويفكر اخوه مات وعاقب نفسه وفضل اعمي
فريده: عادي ما هو من عمايلكم
ادم : تصدق ضحكتني انت اللي اتخليت
اسد : انتي ام أنتي انتي نوعك ايه مبتحسيش
فريده: اتكلم معايا حلو
اسد : ههه بعد ايه أنا هوريكم
فين مراتي اخلصوا
ادم : اوبس لا مفيش حاجه دلوقتي اسمها مراتك انت هتطلقها وهتبقي ليا
اسد : أنقص عليه وفضل يضرب فيه تاني لحد اما ادم أغمي عليه
فريده جريت علي ادم
فريده: ادم رد عليا
لا رد
فريده: حسابك تقل وفجاه مسكت المسدس وكانت هتضرب اسد ولكن شخص مسك منها المسدس
فريده: ادم انت بتعمل ايه سيبني اقتله
ادم : هتقتلي اخويا يا فريده هانم

 

فريده: ادم انت بتقول ايه
ادم : بقول إن أنا كنت بمثل عليكي كل دا ومستحيل اكون سبب في أذية اخويا أو مرات اخويا
فريده: امال إيه كل دا
اسد : كان تمثيل
فريده: يبقي خلاص انتم الاتنين هتموتوا
ولسه هتضرب عليهم فجاه المكان حصل فيه انفجار وكلهم خرجوا إلا فريده وماتت فريده
اسد : كان نفسي تكون غير كدا أوي
ادم : كان نفسي تحسسني أنها ام بجد
خالد : ربنا يرحمها
___________________
ورجع اسد وموج البيت مرضاش يوديها المستشفي وخلي علاجها في البيت
________________
بعد مرور شهر
كانت موج فاقت من الغيبوبه وحالتها كانت اتحسنت
وادم اعترف لنور بحبه
وسيلا ومراد لسه علي حالهم
وادم رجع عاش معاهم
____________________

 

عند مراد وسيلا
مراد : سيلا أنا لسه بحبك عشان خاطري سامحيني دا ربنا بيسامح
سيلا لمحت الصدق في عينه
سيلا: وأنا كمان بحبك اوي أنا أسفه
مراد : أنا اللي اسف يا حبيبتى
يعني خلاص قلبك لان
سيلا : اه 😂
مراد : بحبك
سيلا : وأنا كمان بحبك
_______________________
عند ادم ونور
ادم : كان بيرن عليها وهي مش بترد
وبعد فترة ردت
ادم : الو انتي مش بتردي ليه
نور : كدا عادي
ادم : نور أنا مش عاوز رد ببرود
نور : تمام روح لها هي مش هترد عليك ببرود
ادم : والله هي اللي كلمتني اعمل ايه أنا اصلا والله ما فاكرها
Flash back
نور وادم كانوا مع بعض
بنت : اوه ادم عامل ايه
ادم: الحمد لله انتي مين
البنت : انت مش فاكرني
ادم : لا

 

البنت : لا أنا كدا أزعل
دا انت وحشتني خالص
ادم : ميرسي
البنت : امال مين
ادم : نور خطيبتي
البنت : ايه دا انت خطبت
نور : اه في حاجه
وسحبت نور ادم ومشوا ولما بعدوا عنها سابته ومشيت
and Flash back
ادم : نور خلاص بقا
نور : تمام
ادم : بحبك
نور : وأنا كمان
_____________________
وبعد مرور ١٠ سنوات
نور وادم اتجوزوا وخلفوا
شغف وروح وزين وزياد
ومراد وسيلا اتجوزوا وخلفوا
كيان وعشق ومازن وجاسر
اولاد موج وأسد
انجيل وملاك وقدر والياس ورحيم وفهد

 

كان في اتنين قاعدين تحت شجره
كان عشق والياس
مراد : اسد ابعد ابنك عن بنتي
اسد : مليش دعوه هو جي وطلبها منك وانت مش رضيت
الياس: ملكش دعوه بعشقي
ادم : اوه
موج أنا مبسوطه اوي
اسد : بحبك
موج : وانا كمان
اسد : وانتي كمان ايه
موج : بحبك
وعاشوا في سعاده
عرفتك صدفه
ثم أصبحت قلبي
ثم روحي
ثم حياتي
ثم العالم بأسره
” كان مجيئك مجئ السلام إلي قلبي وحياتي “♥️🙈
” تمت “

لقراءة الروية كاملة اضغط على : (رواية تزوجت أعمى)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى