روايات

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الرابع عشر 14 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الفصل الرابع عشر 14 بقلم جاسمين محمد

رواية نجمة هزت كيان ظابط الجزء الرابع عشر

رواية نجمة هزت كيان ظابط البارت الرابع عشر

رواية نجمة هزت كيان ظابط الحلقة الرابعة عشر

وقفنا البارت اللي فات لم صقر راح يعمل مكالمه وبيبص لاقي خديجه جي تجري وتقول اسد الحقني بسرعه وهو قلبه وقف خاف علي نجمه جه جري عليها
خديجه… اسد الحقني بسرعههههه اسد والكل قام جري عليها
اسد… في اي احكي
صقر… في اي نجمه كويسه انطقي
خديجه… صقر انت بتعمل اي هنا
صقر بعصبيه وخوف… مش وقت زفت دلوقتي نجمه فين وكويسه وفي اي انطقي
خديجه بعياط… نجمه وهي بتلبس الحيه قرصتها الحقني بسرعه
صقر والكل طلع يجري علي الخيمه علي نجمه
صقر دخل لاقها مرمي علي الارض ولابسه بضي بقط وكان قرصه الحيه بدا ازرق
صقر بعصبيه… كله يطلع بر

 

 

اسد… صقر هتعمل اي مينفعش تسحب السم من جسمها
صقر بصوت عالي… انا قولت كله يطلع بر سامعين
الكل طلع وفضل خديجه وصقر قعد علي الارض جنب نجمه وحطها علي رجله
صقر… ارجوكي قومي مش هستحمل انتي وهي تروحي مني وانا اقف ساكت قومي انا بعدت عنك عشان تعيشي حياتك مش تروحي مني قومييي وبدا يهز فيها
خديجه بعياط… صقر مش هينفع كدا لازم نتصرف بسرعه قبل السم ما ينتشر في جسمها
صقر… تمام اكيد معاكم حقنه للسم عشان اكيد عملين حسابكم عشان جين صحراء
خديجه… اه معانا وراحت جابتها اهي
صقر.. تمام عايز قطم ومطهر وشاش
خديجه… حاضر بس السم ممكن لم تطلعوا من جسمها ياثر علي جسمك
صقر وهو بيبص علي نجمه… مالكيش دعوه بحياتي المهم هي تقوم
خديجه… ياما نفسي افهم مدام خايف عليها وبتحبها كدا ليه بتبعد عنها
صقر… مش وقته الكلام ده يلا تعالي عشان ننقزها
خديجه… حاضر يلا وصقر بدا يطلع السم من دراعه نجمه

 

 

خديجه… صقر نجمه بدات تفتح عينها بس انت مالك بدات تضعف ليه كدا
صقر… ها لا مافيش حاجه
خديجه بخوف علي صقر… لا متكملش ياصقر
صقر بعصبيه… مالكيش فيه المهم هي تفوق عشان مستحيل اسيبها كدا
خديجه… صقر حياتك
صقر… هي حياتي وبدا يطلع في السم
نجمه فتحت عينها وبتبص لاقي صقر جنبها
نجمه… صقر انت هنا بتعمل اي
صقر… انتي كويسه
نجمه بتعب… اه بس انت بتعمل اي اوع تكون انت اللي سحبت السم من جسمي
خديجه… اه يانجمه الحقي بقا عشان السم شكله طال جسمه وممكن ينتشر فيه
نجمه… ليه عملت كدا
صقر وهو بيضعف بدا يغيب عن الوعي… اهم حاجه عندي انك تعيشي مش مهم حياتي المهم انتي واغمي عليه
نجمه… صقر صقر فوق
خديجه…. يالهوووي هنعمل اي دلوقتي متقوليش انك هتطلعي السم من جسمه زي مطلعو
نجمه بعياط… هاتيلي الشنطه بتاعتي بسرعه
خديجه… جرت جابت الشنطه ونجمه طلعت منها حقنه
خديجه… حقنة اي دي
نجمه… الحقنه دي هتعمل السم اللي في جسمه عشان مش بكميه كبيره وادت صقر الحقنه

 

 

خديجه… يعني هو هيفوق دلوقتي
نجمه بحزن… لا لازم نستنا ساعه وبعدين هيفوق ونشوف اي هيحصل في الساعه دي لو جسمه فضل زي مهو والسم منتشرش يبقا كدا عدا الخطر وهيوفق لو انتشر لازم مستشفي بسرعه وعيطت
خديجه… اهدي طيب وانا متاكده انك هتساعدي
نجمه… يارب يارب
خديجه… يارب انا هطلع بر وانتي خليكي معا
نجمه… تمام
اسد اول مشاف خديجه طالعه من الخيمه جري عليها
اسد… خديجه ها نجمه عامله اي
خديجه بحزن… نجمه كويسه بس صقر
اسد بخوف علي صقر… ماله صقر قولي انتطقي ومسكها وبدا يهز فيها
خديجه… صقر السم اثر علي جسمه وغاب عن الوعي
اسد ومتكلمش ودخل يجري علي الخيمه وورها العساكر والممرضين دخلوا لاقي نجمه قاعدها عماله تعيط وحاطه راس صقر علي رجلها وحضنه
اسد قرب من صقر وبحزن… كل ده بسببك انتي صح انتي نجمه اللي امبارح كله وهو شارب عمال ينطق باسمها انتي نجمه اللي اول مره اخوي يرفض واحدها انه يسهر معاها بسببك انتي وبعد كل ده يحصل فيه كدا
نجمه بعياط… انا والله
اسد بعصبيه… متتكلميش خالص ولا اسمع صوتك واوعي كدا وزاح نجمه انا هاخد صقر اودي مستشفي يتعالج
نجمه قعدت تعيط ومش بتتكلم
خديجه شافت صحبتها اللي محدش بيقدر عليها ضعيفه ومش قادرها تعمل اي حاجه زعلت اووي
خديجه… اسد باشااا المطلوب مننا ان احنا نعالجكم ولو مش واثقين من شطارتنا مكنش العميد خلانا جينا معاكم فياريت مالكش دعوه بصحبتي وسيبها تشتغل شغلها
اسد بعصبيه ورافع ايدو في وش خديجه… انا مجبتش ليكي سيره

 

 

خديجه بعصبيه… نزل ايدك من وشي وياريت تلتزم حدودك وتطلع بر الخيمه عشان انت مالكش الحق انك تدخل الخيمه بتاعتنا وهي ادت صقر حقنه وبعد ساعه ان شاء الله هيفوق
اسد بصلها بغيظ وبعصبيه… لم نشوف بس وحياته لو حصلو حاجه لندمكم انتو الاتنين قداكم ساعه بس سامعين وسابهم وطلع والكل طلع ورها
خديجه جرت علي نجمه وخادتها في حضنها
نجمه بعياط… خديجه هو ممكن يسيبني وكل ده بسببي صح
خديجه… اهدي بس والله هيفوق وانتي مالكيش ذنب في اي حاجه هو اللي وافق انه يطلع السم مع اني منعتو كتير
نجمه بعياط… يارب يارب يقوم يارب وقعدت تعيط

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية نجمة هزت كيان ظابط)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!