روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل السادس 6 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل السادس 6 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء السادس

رواية بين يدي الوحش البارت السادس

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة السادسة

في الصباح استيقظت نور وفتحت عينها ثم اخذت تنظر في السقف بشرود ودموعها تغطي وجهها على هذة الحياة التي لم تنولها يوم حلو فاقت من شرودها علي صوت الخادمة اذنت لها بالدخول فدخلت الخادمة
سعدية: يالا يا ست هانم علشان الفطار
نور: انا مش عاوزه افطر وبعدين انا اسمي نور مش ست هانم
سعدية: طيب يالا يا ست نور عشان تفطري البية محرج عليا تفطري
نور بلقائية: هو راح فين
سعدية: معرفش حرج من شويه ووصاني عليكي مش هيتاخر زمانة جاي
نور: ان شالله مايجي دا غلس
سعدية: والنبي ما في اطيب من قلبة يالا الله يسمحها الي كانت السبب
نور: السبب في اي وهي مين دي
سعدية بخوف: مقدرش اقولك يالا انا هخرج وانتي افطري ثم خرجت هاربا من اسالت نور ثم اغمضت نور عينها اخذت تفكر في كلامها ثم فتحت عينها وجدتة امامها
نور بخضه: اعوز بالله من الشيطان الرجيم انت بتطلع منين
اسر ببرود: اي الي مقعدك كدة
نور بسخريه: يمكن علشان مشلولة مثلا
اسر بجمود: الدكتوره جاية وراية دلوقتي جهزي نفسك
نور: دكتوره مين
اسر بزهق: العلاج الطبيعي
نور: شكرا مش عاوزه منك حاجة روحني بس
اسر ببرود: قلت جهزي نفسك مش هعيد كلامي تاني

 

 

 

ثم خرج من الغرفة واغلق الباب خلفة فقال نور
نور بتافف: دا انت غلس ثم اخذت الطعام من جبها وفطرت بعدان انهت طعامها وجدت احد يدق الباب
نور:مين
الطبيبة:انا
نور:اتفضلى
دخلت الطبيبة وبعدوقت انهت العلاج الطبيعي وذهبت الطبيه ودخل اسر يطمان عليها وجدها تجلس علي الاريكة تغمض عينها والعرق يغرق وجهها سحب منديل ومسح لها العرق فتحت عينها ونظرت الية عن قريب يالهي ملامحه هادئة وحنون لماذا هذة القسوة
اسر بحنية: انا هنادي سعدية تسعدك تخدي شور
وكاد ان يذهب حتي امسكت نور يدي فتسمر مكانة
نور: شكرا اوووي
نظر اسر لها: علي اي
نور: انك جبتلي الدكتوره
اسر وقد عاد الي الجمود مرة اخري وترك يدها وقال
اسر:انا مش بعمل كدة علشان سواد عيونك انا عاوزك تخفي بسرعه علشان اكمل انتقام ثم خرج من الغرفة تاركا نور تنظر لهة بسرحان
نور:لازم اعرف اي هي حكايتك بعد وقت قليل جائت سعدية وذهبت معها الي المرحاض لكي تساعدها
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند رفعت كان يتحدث علي الهاتف مع شخص
رفعت:انا عاوز البنت دي علشان انتقم منة
الشخص(حمدي):يا باشا دا حاطط حراسة كتير
رفعت بعصبية:اتصرف
حمدي:حاضريا باشا هكلم الرجاله وهجبهالك لحدعندك
رفعت:عاوزها باسرع وقت انت سامع
حمدي:من عنيا يا باشا
اغلق رفعت الهاتف واخذ يضحك بشر: هجيبك تحت رجلي راقع وهتشوف

 

 

 

༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند مازن استيقظ مازن مبكرا فهو لم يستطع النوم فكانت تراوضة حتي في احلام من هي يا عزيزي القارئ انها (ندي) دخل المرحاض وارتدي ثيابة المكونة من بنطلون جينس وتيشرت بني وصفف شعرة ووضع عطرة فا اصبح جذاب بشدة هبط الي اسفل والقي الصباح علي اخية
مازن:صباح الخير يا اسر
اسر باستغراب:رايح فين امت مش رايح الشركه
مازن:لا رايح مشوار تاني
اسر:مشوار اي
مازن بسرعه:هقولك بعدين انا مستعجل باي وذهب مسرعا من امامة
اسر:الواد دا بقا اهبل كدة لي
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند ندي استيقظت من النوم ودخلت الي المرحاض وتوضئت ثم خرجت وارتدت فستان ازرق وطرحه بيضاة وحضرت الفطار وجلست تاكل وقبل ان تبدا في الاكل جاء مفرق الاحباب اكيد مازن طبعا😂😂😂😂
فتحت ندي الباب وجدتة امامها بطلتة الجذابة تنحت فية بشدة مال مازن عليها
مازن:عارف اني حلوة
ندي بكسوف:انا انا
مازن:اي دا
ندي بخضة:اي
مازن:انتي بتكلي من غيري وسيباتي جعان
ندي بضحك:حرام عليك خضتني تعالي كل معايا انا مبحبش افطر لوحدي
مازن:طيب يالا نفطر بسرعه علشان نروح نقدم في الجامعه
ندي بفرحه:بجد انا فرحانه اووي
مازن بفرحة لفرحتها:وطول ما انا جبمبك هفرحك اكتر
ندي بكسوف:ربنا يخليك ياارب يالا افطر
بعد وقت انهي مازن وندي فطارهم ونزل الي الاسفل وتوجهة الي الجامعة
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

 

 

 

رفع رفعت السماعة وتحدث حمدي
حمدي:كلو تمام يا باشا
رفعت بفرح:هاتها علي المخزن بسرعة وخلي بالك يحسن تهرب منك
حمدي:عنيا يا باشا
رفعت:اخيرا هنتقم منك يا اسر
ياتري اي الي حصل وهيحصل ومين دي الي اتخطفت؟

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!