روايات

رواية بين يدي الوحش الفصل الثامن 8 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الفصل الثامن 8 بقلم نورهان العطار

رواية بين يدي الوحش الجزء الثامن

رواية بين يدي الوحش البارت الثامن

بين يدي الوحش
بين يدي الوحش

رواية بين يدي الوحش الحلقة الثامنة

وقعت نور بين يدي اسر غارقة في دمائها حملها اسر قبل ان تسقط علي الارض ووضع راسها علي رجلة
اسر بخوف:نور خليكي معايا خليكي مفتحة عينك
نور بتعب:اسر انت كويس
اسر بغضب:لي عملتي كدة
نور بتوهان:علشان بحبك ثم ذهبت في عالم اخر نظر لها اسر بصدمة هل تحبني متي واين وكيف فاق من صدمتة ونظر الي نور وجدها مغمض العينين اخذ يوضع يدة علي رسخها ليستشعر النبض ولكن قلبة كاد يسقط عندما وجد النبض ضعيف حملها اسر بسرعة
اسر بعصبية للحارس: افتح باب العربية بسرعة فتح الحارس الباب ثم وضع اسر نور علي الاريكة الخلفية وجلس بجانبها وضعا راسها علي ارجلة ثم صرخ في السائق بان يذهب الي المستشفى الخاص بة نعم فان يوجد لاسر العمري مستشفي له ذهب السائق بسرعة الي المستشفى اما اسر كان يحاول ان يكتم الدماء حتي يصلو الي المستشفى وبعد مرور عشر دقائق وصلت السيارة امام المستشفى ترجل اسر منها ثم حمل نور بين يدية ودخل الي المستشفى مسرعاا
اسر:انتو يا بهايم يالي هنا الحقوها هتموت مني تجمع حولة احسن الاطباء يحملون نور علي السرير وفي طريقهم الي غرفة العمليات وكان اسر يمسك يد نور ويقول اسر:نور انتي قوية هترجعيلي تاني صح ثم ترك يديها وامسك الطبيب من ملابسة ثم قال لة
اسر:حياتك قصاد حياتها انت سامع لو حصلها حاجه مش هخليك عايش ثانيه واحده
الطبيب بخوف:حاضر يا اسر باشا تركهو اسر ثم دخل الطبيب بسرعة الي غرفة العمليات لكي ينقذ نور جلس اسر علي الكرسي امام غرفة العمليات يبكي لاول مرة في حياتة
اسر ببكاء:يارب ماخدهاش مني يارب دي هي الحاجه الوحيده الحلوة في حياتي يارب متعقبنيش بيها يارب
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻

 

 

 

اما عند مازن كان في السيارة ذاهب الي القصر فر بجانب السوبر مركت فاستذكر ندي فترجل من السيارة ودخلال سوبر مركت ووضع اشياء كثيرة في شنط ودفع الحساب وذهب الي السيارة ثم اتصل بندي وثواني وجائهة الرد
ندي برقة:ازيك يا مازن
مازن بابتسامه:الحمدللهوانتي اخباركاي
ندي:الحمدلله هو انت فين روحت
مازن:لا لسة انا تحت البيت بتاعك اهو لسة هروح بس عديت علي السوبر مركت جبتلك حاجات هطلعهالك مع البواب علشان انا مش هينفع اطلع اخاف عليكي حد يقول عنك كلمة وحشة
ندي بكسوف:انا عارفة اني تقلت عليك اووووي والله انا هنزل ادور علي شغل
مازن بغضب:شغل اي مفيش شغل وبعدينبطلي كلامك دا اي تقلتي عليا دي انتي متقلتيش خالص الحاجه هتطلعلك تمام وخلي بالك من نفسك سلام
ندي بسرعه:مازن
مازن بحدة:نعم
ندي:انا اسفه متزعلش حقك عليا
مازن بابتسامه:خلاص مش زعلان تصبحي على خير
ندي بفرح:وانت من اهل الخير ثم اغلقت الهاتف وفتحت الباب تاخذ الشنط من البواب واغلقت الباب ودخلت غرفتها لكي تنام ولكن كيف تنام وهي تفكر من خطف لها قلبها بعد تفكير كتير ذهبت في ثبات عميق
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما عند مازن دخل القصر لم يجد اخية فدق علي اخية ثواني واتاة الرد
مازن بقلق:اسر انت فين انا وصلت القصر ملقتقش
اسر بهدوء:انا في المستشفى
مازن بخوف:مستشفي لي انت تعبان في حاجه مالك انت في مستشفى اي وانا اجيلك
اسر:انا في مستشفي********
مازن:تمام مسافة السكة واغلق الهاتف مع اخية وذهب بسرعة الي المستشفى ليري ما في اخية
༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༺༻

 

 

 

في مكان مجهول يجلس الجد يستنظر تليفون من علي فا بعد قليل من الوقت اتاة اتصل فرد بسرعة
الجد:ها يا ولدي عملت اي
علي:مش عملت حاجه
الجدبعصبية:يعني اي يا ولد المركوب انت
علي:اهدي وانا هفهمك كل حاجه
الجد بعصبيه:خلص
علي:هقولك
فلاش باك
كان علي يصوب علي نور وهي جالسة مع اسر في الجنينة ولكن قبل ان يصوب وجد من يصوب علي اسر وفي لمح البصر وقفت نور امام اسر لتحمية
بااااااك
علي:بس هو دا كل يالي حصل
الجد بشماتة:مش مهم المهم انها غارت في داهيه المهم دلوقتي تعرفلي هي عايشة ولا ميتة وتبلغني
علي:حاضر يا جدي اغلق الجد مع علي وهو يقول
الجد بشماتة وفرح: اخيرا خلصت منك يا بنت امل
༺༺༺༺༺༺༺༻༻༻༻༻༻
اما في المستشفى يجلس اسر في قلق فمر الكثير من الساعات ولم يطلع احد يطمانة عليها وبعد مرور نصف ساعة وجد اخية ياتي راكضاا الية وقت مازن امام اسر يتفحصة بقلق:مالك يا اسر حاسس باية
اسر بتعب:انا كويس نور هي الي اتصابت
مازن باستغراب:نور مين

 

 

 

اسر بحدة وتعب:مش وقتو دلوقتي اطمن عليها وبعدين احكيلك استغرب مازن حال اخية فاخية لم يهتم باحد ولا يخاف علي احد نعم فهو راي الخوف في عين اخية فسال نفسه ياتري من تكون هذة الفتاة وما علاقتها باخي ولكن علية الانتظار حتي يعرف بعد مرور قليل من الوقت وجد الممرضة تخرج من اوضتة العمليات جري اسر نحوها:هي كويسة صح
الممرضة باسف:البقاء للة شد حيلك ثم ذهبت من امامة وجد مازن اخية اسر يستند علي الحائط بتعب فركض نحوة ولكن قبل ان يصل الية سقط اسر مغشيّا علية من هول الصدمة فصرخ مازن:اسررررررررررررر
ياتري مين الي ضرب النار علي اسر
ياتري نور هتموت ولا القدر لي راي اخر

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط علي : (رواية بين يدي الوحش)

‫7 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!