روايات

رواية بنت الملك ثروان الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان ثروت

رواية بنت الملك ثروان الفصل الثاني عشر 12 بقلم نورهان ثروت

رواية بنت الملك ثروان الجزء الثاني عشر

رواية بنت الملك ثروان البارت الثاني عشر

رواية بنت الملك ثروان الحلقة الثانية عشر

نظر نبراسئيل لعنقها وقال بهدوء مزيف : مفيش حاجه اهدي دا اكيد هلوسه من التعب انسى كل حاجه حصلت انا اهو جنبك ومش هسيبك
نظرت له روفان بغضب وقالت وهي تبتعد عنه :انت بتكد*ب عليا ليه انا متاكده اني اللي حصل كان حقيقه وان فعلا حسيت اني همو*ت
تنهد نبراسئيل بضيق وقال :مينفعش تعرفي اي حاجه دلوقتي لانك هتخا*في واحتمال اصلا متكمليش كل دا مع أن مبقاش ينفع ترجعي
نظرت له روفان بغضب وقالت : كفايه بقي عرفني في أي انا مش هفضل عايشه حياتي علي أساس اني في حلم أو أن كل شويه اتصدم بحاجه جديده دلوقتي حالا تفهمني اي اللي بيحصل
نظر لها نبراسئيل وقال بحزن :حاضر تعالي نتمشي عشان ندور علي المكان اللي احنا بندور عليه وهحكي ليكي في السكه
نظرت له روفان وقالت بتعب:ماشي يلا نخرج بس هو انت كنت فين
امسك نبراسئيل يديها وقال :انا خرجت ادور علي المكان عشان ننجز وقت ومنفضلش كتير في الغابه بس عرفت أن مش هعرف المكان غير وانتي معايا وكمان أن المكان هو اللي هيوصل لينا
نظرت له روفان بصدمه وقالت بتساؤل :ازاي واحنا معانا خريطه ويعني اي هو اللي هيوصل لينا
تنهد نبراسئيل بتعب وقال بهدوء:بصي ياستي الخريطه دي بتوصلنا لغابه السوداء و وفيها اماكن في الغابه لكن مش متحدد فيها أي مكان وانا بدور اكتشفت أن إحنا هنفضل نمشي كد لحد ما هتحصل حاجه تعرفنا أن دا المكان اللي بدور عليها
نظرت له روفان وقالت بفضول :وانت عرفت منين الكلام دا
نظر لها نبراسئيل بغيظ وقال :ياشيخه اعمل فيكي اي أثبت ليكي اني ج*ن ازاي
ابتسمت روفان وقالت بتساؤل :خلاص ياعم الج*ن ممكن بقي تحكي ليا اي اللي حصل من شويه وبرده اي موضوع الثعبا*ن اللي كان علي سريري
نظر نبراسئيل لها ثم نظر لارض وقال :بصي في واحده مش عايزكي توصلي لغرفه ٧ وعايزه تقت*لك بي اي شكل وعلي فكره مش هي لوحدها في ناس كتير بتحاول تقت*لك
نظرت له روفان بصدمه وقالت: يعني اي عايزين يمو*توني و هم يعرفوني منين اصلا وليه الست دي مش عايزني اوصل وحاجه كمان انا متاكده أن اللي كان بيحاول يخن*قني انت او حد شبهك دا كان نسخه منك
تنهد نبراسئيل بضيق وقال:بعيد عن انك بتشكي فيا بس بصي دا بيكون ج*ن متحول بتقدر تسيطره عليه قوه الأرض الحمراء وتخلي يعمل اي حاجه هو عايزها أما الاجابه علي كل دا موجوده فى غرفه رقم ٧ وحقيقي لو اقدر اقولك علي كل حاجه هعمل كد بس فعلا مش هعرف
نظرت له روفان وقالت بحزن :ماشي يانبراسئيل احنا هنعمل اي دلوقتي
نظر نبراسئيل حواله وقال :قولت ليكي يابنتي هنفضل نتمشي لحد ما نلقي اي حاجه تعرفنا أن دا المكان
روفان بحزن :ماشي يلا نمشي
نظر نبراسئيل لها وقال بتفكير :تيجي نلعب لعبه بدل الملل دا
نظرت له روفان وقالت بستغراب :لعبه اي اللي نلعبها
نبراسئيل :بصي انا اسالك سوال وانتي نفس الكلام
نظرت له روفان بتركيز وقالت:تقصد لعبه صراحه
اؤما لها نبراسئيل بنعم وقال:اه هي يلا انا اللي هبداء أي اكتر مسلسل انتي بتحبي
روفان :مسلسل لن اعيش في جلباب ابي
نبراسئيل :اشطا دورك
روفان : قولي انت تعرفني من اول ما جيت لعالم الجا*ن ولا تعرفني من قبلها
نبراسئيل :اعرفك من قبلها بكتيرر دوري حبيتي قبل كده
روفان :بص بصراحه لا معرفش ليه بس حقيقي معرفتش احب أو حتي اكرش علي اي حد زي البنات الي كنت بشوفهم في الجامعه يلا دوري انت كمان محبتش حد قبل كد
ابتسم نبراسئيل بحب ونظرفى عيون روفان وقال:قلبي يوم ما اختار يحب اختار واحده بس ومهما حاولت انساها أو حتي اكرهها معرفش بحس ان قلبي بيقولي ازاي اكرة بيتي ازي انسى فرحت فؤداي ولما ببعد عنها بحس أن كل حاجه حواليا بتفكرني بيها باختصار هي المسيطره علي قلبي وعقلي
قهقهة روفان بخفه وقالت بهدوء :ياسيدي ياسيدي واي كمان
ابتسم نبراسئيل بحب وقال : عايز افضل اوصف من هنا لسنه الجايه قد اي بحبها وقد اي انا مبسوط عشان هي في حياتي عارف اني ممكن اكون اوفر بس هي اول واخر حب في حياتي عشان كد تحسي أن في كلام اوفر بس انا بحاول اوصف مشاعري فاهمني
نظرت له روفان بفرحه مزيفه :فاهمه عارف يا بختها بيك بجد قولي هي مين
نظر لها نبراسئيل وقال بهدوء :هعرفك عليها بعدين اكيد هتحبيها
تحدث روفان بينها وبين نفسها :قال وانا اللي قولت ممكن يكون معجب بيا عشان كد بيساعدني غبيه طول عمري غبيه بس انا حبيتك هحاول علي قدر ما اقدر اني ابعد عنك و انساك
نظر لها نبراسئيل وقال بستغراب :روفان روحتي فين يابنتي يلا نكمل لعب
تنهدت روفان بضيق وقالت :لا خلاص كفايه كد
……………………………….
يجلس الملك رئبال في مكتبه ويجلس أمامه الملك ثروان نظر له الملك رئبال وقال بتفكير :ثروان هو ممكن الملكه الام تعمل حر*ب علينا ولا لا
نظر له الملك ثروان وقال بهدوء:لا مستحيل تعمل حرب لأنها مش هتستفيد حاجه هي بس عايزه تقت*ل نبراسئيل وروفان
تنهد الملك رئبال بتعب وقال بقلق :اقولك علي حاجه بصراحه انا خايف هتان تتفق مع الملكه الام علي قت*ل روفان لان انا عرفت أن هتان بتكر*هها روفان بشكل مش طبيعي
نظر له الملك ثروان وقال بستغراب:هو بعيد عن أن انا هحمي بنتي لاخر يوم في عمري وانا مش هسمح لملكه الام أو اي حد أنه يقرب من روفان بس ليه هتان بتكر*هها روفان انا مظنش انها لحقت تقاعد معاها عشان تكر*هه او تحبها
نظر له الملك رئبال وقال بجديه :سيبك من هتان دلوقتي وخليك عارف ان حتي لو احنا مقدرنش نحمي روفان فا روفان عندها قوه ممكن تد*مر الممالك كلها لو مقدرتش تسيطر علي قوتها
اؤما الملك ثروان بنعم وقال بهدوء:فاهم كلامك كويس جدااا بس احنا موجودين معاها وهنساعدها تسيطر علي قوتها غير أن نبراسئيل اكيد هيدربها علي قوتها دي
الملك رئبال:عندك حق ومتقلقش من هتان انا هتصرف معاها عيني مش هتغيب عنها لحظه
الملك ثروان:تمام انا همشي مينفعش ابعد عن المملكه اكتر من كد
………………………..
نظر دلير لي إلينار:نفسي اعرف دا شكل ساحره والله دا شكل طفله
تنهدت إلينار بحزن وقالت :مانت عارف ان انا مبعرفش اجي عالم البشر كتير بسبب اللي حصل زمان
نظر لها دلير وقال بهدوء:ياحبيبتي انتي دلوقتي معايا انسي كل اللي حصل زمان محدش هيقدر يقربلك تاني غير كد انتي زمان كنتي لسه متعرفيش تستخدمي قوتك
نظرت له إلينار وقالت بمرح مزيف:خلاص بقي المهم اننا مع بعض خلينا نكمل لعب في الملاهي عشان نلحق نرجع المملكه قبل نبراسئيل وروفان
اؤما لها دلير بنعم :ماشي روحي يلا
شرد دلير في أول مره راي فيها إلينار
Flashback
يقف دلير في مملكه الجحيم ظل يسير وهو ينظر حواله بشرود إلي أن راي فتاه فقده الواعي اقتربت منها وقال بقلق:انتي يابنتي ياست انتي كويسه يابنتي ردي عليا
فتحت إلينار عنيها بتعب وقالت بهمس:انقذني من هنا ارجوك
نظر لها دلير بستغراب وقال:انقذك من اي انتي يابت ردي عليا يالهوي دا اي اليوم دا
ظل دلير يحاول أن يجعل إلينار تستيقظ إلى أن سمع اصوات اقدام تقرب منه نهض دلير وهو يحمل إلينار وظل يركض إلى أن وصل الى منزله فى مملكه الجحيم
تنهد دلير بتعب وقال بهمس :اخيرا وصلت اعمل اي بقي عشان تفوقي انا هفضل مستني لحد ما تفوقي وأشوف اخرتها معاكي
بعد مرور ساعه كانت إلينار تنظر في كل ركن في المنزل بستغراب وهي تحاول تستوعب ماذا حدث قطع شرودها صوت دلير وهو يقول :اخيرا صحيتي قوليلي عامله اي دلوقتي
نظرت له إلينار بخوف وقالت :انا كويسه انت مين وانا فين
جلس دلير امامها وقال بهدوء :احنا لسه في مملكه الجحيم انتي مين وكنت بتهربي من اي
تنهدت إلينار بتعب وقالت : هقولك بس هتساعدني اهرب من هنا لان مينفعش افضل هنا اكتر
اؤما لها دلير بنعم وقال :اكيد هساعدك لو انتي فعلا محتاجه مساعده هتلقيني معاكي ومحدش هيقدر يقربلك بس الاول قوليلي انتي مين
نظرت له إلينار وقالت بهدوء:انا إلينار نص ساحره ونص جن
نظر لها دلير وقال :انا دلير امير مملكه نبراسئيل انا كد عرفتك ممكن بقي تقوليلي كنتي بتهربي من اي
نظرت له الينار وقالت بحزن :انا اهلي ما*توا من وانا صغيره لدرجه ان اصلا مش فاكره شكلهم طول عمري عايشه مع ناس قرايب بابا كانوا ديما بيخلوني مخرجش من البيت و لو خرجت بضر*ب لحد ما سمعت واحد فيهم انهارده بيقول أن لازم يسحبوا قوتي قبل ما اكبر عن كد عشان كل ما اكبر كل ما هيكون صعب تنسحب مني القوه انا سمعت كد وهربت واحد فيهم شافني فضل يضر*ب فيا واخيرا عرفت اهرب منهم تاني بالعافيه بعدها اغم عليا ومعرفش اي اللي حصل بعد كد
تنهد دلير بحزن على حالها وقال:اي كل دا هو انتي بتحكي قصه صح دا مش حقيقه لان صعب بنت تتحمل كل دا
تنهدت إلينار بضيق وقالت بحزن:لا حقيقه ممكن بقي تساعدني اهرب من هنا
اؤما لها دلير بنعم وقال :حاضر انا هاخدك معايا للمملكه ومحدش هيقدر يعرف انتي فين حتي لو حد عرف محدش هيقدر يقربلك هناك
خرج دلير من شروده على صوت إلينار وهي تقول بستغراب :دلير انت فين بقالي ساعه بنادي عليك روحت فين
نظر لها دلير بتركيز وقال :ها أنا اهو ياروحي يلا نكمل لعب
إلينار :يلا ياروحي
………………………
يسير نبراسئيل وهو يمسك يد روفان نظرت روفان حوالها وقالت برعب : نبراسئيل اي اللي بيحصل اي الصوت دا
نظر نبراسئيل حواله وقال بقلق :مش عار
قطع حديث نبراسئيل عندما شعر أن الأرض تهتز ،نظر لمكان الذي يأتي منه تلك الأصوات لتتسع عينه من المشهد فكانت الأرض تنشق الي نصفين ثم ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الملك ثروان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى