روايات

رواية انتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الفصل الثالث 3 بقلم ميفو السلطان

رواية انتقام عاشق الجزء الثالث

رواية انتقام عاشق البارت الثالث

رواية انتقام عاشق الحلقة الثالثة

البارت الثالث
كان يونس هائم في سحر نيران وتائه في جمال شفتيها وكان محاوطها بكلتا يديه يعتصرها كانه مس بها كانها محظيه خاصه به خلقت له ليصدح الانورا….دفعته نيران مره واحده ولم تجد من رعبها مفر فخوفها من عاصم بداخل الفيلا وذلك الذي قبلها بلا سبب لتندفع خارج الفيلا تريد ان تبتعد .ظل واقفا ينظر في اثرها اس بسخبه غريبه في جسده اندفع ورائها وخرج ورائها وجدها تجري بعيدا اسرع ومسكها من يدها وشدها الي عربته واركبها اياها واندفع بها وهيا تصرخ برعب توقف بعد فتره وهتف….. اهدي اهدي مفيش حاجه ممكن تهدي والله مفيش حاجه.
انكمشت ونظرت اليه بخوف فابتسم علي جمالها وعفويتها همس مبتسما بحنان،،،،والله ماهأذيكي اهدي.
وضعت يديها علي صدرها بخوف ليبتسم.. ايه هتفضلي خايفه كده قلتلك والله ما هاذيكي.
لتلين ملامحها لتتسع ابتسامته …..يونس سليمان تحت امرك ….ظلت تنظر اليه ولم ترد. تنهد…. طب ايه هفضل اكلم روحي كده والقمر خايف وساكت طب ماقلتلك والله ما هأذيكي انت خايفه كده ليه.
تنهدت وهمست……ممكن تنزلني عايزه انزل.
تلفت حوله …..انزلك وسط الضلمه كده ليه مش راجل.
همست بتزمر….مانت اللي جبتني هنا من فضلك عيب اللي عملته ده اوي.
ابتسم علي طفوليتها الجميله وهتف.. تصدقي بالله ماقدرت احوش نفسي والله انا ماخفيف ولا راجل وحش بس فعلا ماقدرتش.
اخفضت راسها خجلا ليهتف …..خلاص بقه طب ماتزعليش هو انا مش اسف بس ماتزعليش.
قطبت جبينها فضحك ….طب اعتذر ازاي طيب وانا دي احلي حاجه حصلتلي في يومي.
تنهدت وهتفت…… عيب بقه كده الله مش من حقك كده عيب. كانت حزينه فلم يقبلها احد من قبل.
همس هائما …..امال مين اللي من حقه بس.
هتفت.. عيب انت عملت حاجه مش ليك ويلا مشيني بقه.
هتف.. ليه هو القمر ليه حد وهيخلع قلبي.
هتفت حانقه.. لا حد ولا سبت ويلا روحني والله ماهسكتلك انت فاكرني ايه .
هتف ….عيوني يا ستي ماتزعليش خلاص بقه.وفاكرك قمر والله .. والنبي بطلي تكشيرنك دي مع انك قمر بس اكيد هتبقي قمرين لما تبتسمي.
تنهدت وهتفت….. طب ممكن ترجعني الفيلا.
هتفت…… طب ممكن بس اعرف القمر اسمه ايه ومنين.
هتفت…. ليه عايز تعرف وديني من فضلك مالوش لزوم.
ضحك…. عارفه انت عامله زي السندريلا اللي طلعت للامير الساعه اتناشر خطفت عقله بس الامير مش هيسيبها الا اما يعرف هيا مين
لتهمس بخجل.. ايه كلامك ده من فضلك بطل انا مش صغيره هتضحك عليا بالكلام ده.
ضحك هو وهتف.. والله انت عسليه انت عندك كام سنه.
هتفت…. هكمل واخد وعشرين قريب.
ليقول…. انت اخرك تمنتاشر سنه كتكوت صغنن.
اندفعت…. لا والله واحد وعشرين.
ضحك …..مصدقك يا ستي طب اسم القمر ايه.
همست بخجل…… من فضلك بطل كلامك ده ورجعني بقه.
هتف.. ماهو انت قمر فعلا ابطله ازاي اكتمها في روحي اموت بيها دانت مش بس دانت سحر كده يمس القلوب.
تنهدت من كلامه وخفضت راسها اقترب من وجهها والنبي تحني عليا وتقولي اسمك ايه.صفحه حكايات ميفو .
خافت ان تذكر اسمها لتهتف .. اسمي نوري.
رفع حاجبيه ويردد نوري.. تصدقي والله انت فعلا كده اسم علي مسمي بشعرك الاحمر.
علي فكرك عيونك صعبه قوي .
قطبت جبينها الواد دا عبيط ايه وحشه عيوني ..رفعت عيونها اليه وهمست بحزن …. صعبه صعبه ازاي انت اول واحد يقولي عيوني صعبه مالها وحشه .
ابتسم ،،ليه هما بيقولولك ايه مش وحشه .
شعرت بعض الغضب حتي لو يراها كذلك فلا يصرح ،،هتفت والله يا استاذ ماتبص لعيوني طالما وحشه ومش عجبام وروحني بقه ايه ده .
ضحك هو علي غضبها ..طب مالك غضبانه كده .
هتفت غاضبه ،،عشان عيب لما تلاقي حاجه وحشه في بنت تسكت ماتحرجهاش .
انفجر ضاحكا فنظرت اليه بغضب ،،بس انا ماقلتش حاجه غلط ،
هتفت حانقه ولما تقول علي غيوني صعبه ووحشه تبقي ايه مافيش ذوق خالص روحني بقولك ،
ضحك ومسك يدها فشدتهم فشدد عليها هاتفا ،،انا قلت صعبه بس ماقلتش وحشه اباسم انت فعلا عيونك صعبه اللي يبصلهم يتلبس حاجه تسحر انا شايف ان عيونك خطر علي اي حد واكيد جرالك كتير لانهم سحر بعيونك العسليه دي انت تسحري نور تاخد القلب كده.
احنت راسها خجلا وهمست بخفوت بطل عيب .
ضحك وهتف طب بالله قوليلي عاملينلك مشاكل والا لا ،
نظرت اليه بدهشه فضحك ،،قولت لازم يعملو مشاكل ماهم مايتسابوش دول الواحد بيتاسر من نظره .
تنهدت وهتفت…. من فضلك بقه روحني الفيلا.
هتف….. مش عايز والله ماعايز.
همست…. ليه بس مش قولت مش هتاذيني.
هتف…. ولا عمري اقدر امسك بسؤ…(اممم..😏😏😏😏😏😏 ) بس مش عايز توربي عن عيني.
نظرت اليه نظره حالمه ابتسم علي جمالها رفع يده علي خدها يلمسه هامسا… انت حلوه اوي انت في حته تانيه.
ابتعدت وتنهدت ….عيب كده. طب رجعني بقه والنبي هتضرني كده.
مسك يدها وهتف….. طب تليفونك ايه.
همست…. ليه.
ليقول…… انا مش هرجعك الا اما اخد تليفونك.
نظرت اليه بخجل ليهمس ….وحياه عيونك لتدهولي والله ما بعاكس والله يا شيخه ترحميني.
تنهدت وهمست…. انا ماعرفكش هديهولك ليه.
هتف.. عشان تعرفيني والله انا طيب َو عسليه هتعرفيني هتلاقيني طيب والله.
تنهد ….. بس انا انا مش بحب اعرف حد ومش عايزه معلش.
مسك يدها….. طب اقولك ايه انا مش اي حد انا واحد عيونك خطفته نتعرف ولو لقتيني وحش ماتعرفنيش ليحس بترددها فهمس طب جربي طيب يومين تلاته لقتيني وحش اعمليلي بلوك والا بلغي عني.
لتبتسم فهتف ….خلاص بقه هاتي التليفون.
لتتنهد.. والله ماعملتها قبل كده مش هعرف والنبي بطل.
هتف.. طب ايه اركع علي رجلي اطلب التليفون والا اخش الفيلا اطلبها من اللي جوا .
لتخاف وتهتف ……لا والنبي دول يموتوني.
تنهد…..ماعاش اللي يقرب منك وانا موجود(🙄🙄🙄🙄) يلا بقه اديني النمره والله طيب وحنين وعسليه ومن ايدك دي لايدك دي.
تنهدت واستجابت له ليعطيها تليفونه وتسجل نمرتها ليرن عليها ….اهو كده نمرتي عندك بس بقلك اول ما ارن تردي قلبي مش هيتحمل.
هتفت…. طب والنبي روحني بقه هيبهدلوني.
هتف ….طب عرفتي اسمي والا انقهر انه ماعلقش معاكي.
لتحمر خجلا وهتفت….. لا عرفته والله.
نظر اليها بوله…. طب ايه انا اسمي ايه.
همست.. يونس مش كده.
قال بحب.. يا لهوي هو فيه كده هو عسليه ليه كده انا كده هفطس.
لتهتف.. هو ايه..
قال وعيونه تلتهمها…. اسمي طالع منك يهبل يموت.. لتخجل َو تطرق براسها فاكمل ليخفف عنها،،،وانت بقه خريجه ايه..
لتقول ….تجاره… بس والله كت جايبه مجموع كبير في الثانوي وكان نفسي اخش اثار بس الظروف بقه انا بحب الاثار اوي.
هتف.. يا بختها..
لتقطب وتهتف …..هو ايه اللي يا بختها.
ليقول.. يا بختها انك بتحبيها يا ريتني كت حجر اتحب بالشكل ده.
خجلت وهتفت….. انت جرئ اوي.
ليقول.. تصدقي عامل زي العيال الصغيره مش عارف مالي مش علي بعضي.
هتفت…..ليه مالك.
هتف وعيونه تلتهمها.. اتخبط جامد.
نظرت اليه….. اتخبط فين.
هتف بوله.. في قلبي والله في قلبي.
لتحمر وتشيح بوجهها وتهمس.. بطل الله.
همس. يا جمالو وهو محمر هريتي قلبي يا بنت الايه اعمل ايه دلوقتي اخطفها واطفش بيها.. ليتنهد ويهتف حاضر هبطل بس تقوليلي انت بتعرفي حد
لتقطب جبينها وتقول.. اعرف حد يعني ايه..
هتف باهتمام ولهفه.. يعني قلبك ده مع حد فيه حد في حياتك
لتطرق بخجل ولا تنطق هتف…. لا وحياه الغالين تقولي.
همست.. تؤ تؤ.
هتف.. هو ايه اللي تؤ تؤ هفطس كده انت عسليه والله.
لتقول.. لا مفيش حد.
هتف…. يعني قلبك مش مع حد لتهز راسها ليهمس بسعاده…. دا من بختي وفرحه قلبي دا نا قلبي هينفلق نصين ان القمر قلبه خالي.
تنهدت وهتفت….ليه كلامك ده مالك بقلبي.
هتف.. مالي بقلبك.. دانا مالي ومالي وهملي لما افطسه.
هتفت…. هو ايه اللي هتفطسه.
نظر اليها بهيام …..قلب القمر.
اشاحت بوجهها وهتفت ….انت عيب بقه انت جرئ اوي فاكرني ايه.
هتف.. قمر.. لا قمرين.. لا والله دانت لميتي القمرات اللي اتخلقت وبقيتي انت.
تنهدت…. وبعدين معاك.
هتف…. ولا قبلين والله ماعارف مالي اعمل ايه طيب.
همست…. طب روحني بقه..
طب شويه كمان قلبي بيوجعني قوي .
قطبت جبينها ..قلبك بيوجعك ليه مانت خلو اهوه .
هتف ..بقيت مريض قلب ووحيد ماليا حد خالص .
نظرت اليه دمعت عيونها فهيا تعاني من الوحده والوجع .
همست بحنان خطف قلبه ،،وانت من زمان مريض قلب اتعالجت .
ابتسم .،مالوش يا نوري لا مش من زمان دا لسه جاي خبط قلبي وبيضخ لما حاسس ان انفاسي هتروح مني .
نظرت اليه بحنان ورافه ،،ربنا يشفيك يا يونس لو عايزني اعنلك حاجه اساعدك انت كشفت فين بص انا اعرف دمتور كويس ممكن تروحله ،
ابتسم فهيا اشع حنانا ،،قلتلك مالوش والله هموت محصور كده .
هتفت بلهفه ،،،لا والنبي ماتقلش تموت ربنا يخليك .
اقترب منها فخجلت ..ايه خايفه عليا فرحيني ،
تنهدت ،داه كبعا انا بخاف علي اي حد وبتوجع علي اي حد ربنا يشفيك .
مسك يدها ووضعها علي قلبه واغنض همست مالك انت عامل كده ليه .
همس مغمضا .،مش قادر هيخرج من مكانه ،
وضعت يدها الاخري علي كتفه والنبي تعالي نروح لدكتور طيب .
نظر اليها ،،تيجي معايا طيب .
تلبكت ..هاه اجي يعني هساعدك واقلك علي العنوان .
ابتسم خايفه مني صح احنت راسها تنهدت معلش والله هيبهدلوني هطمن عليك انت وجعتلي قلبي .
هتف ،،،ماعاش ولا كان اللي يوجع قلبك ينفع كيب شويه كمان تريحي قلبي تفضلي معايا لحد ماحس اني بقيت كويس ،
تنهدت …طب انزل اجبلك تشرب حاجه .
ركن واغمض عيونه ويدها علي قلبه .،دقيقه بس ..ظل نائما ..طب اعمل ايه مش عايزها تمشي ايديها علي قلبي بيصرخ انا ماحاصليش قبل كده عايز اخطفها .تنهد وظل فتره .
همست انت كويس. نروح بقه .
ليبتسم ويهتف نروح ،،تصدقي نفسي والله تروح ،،تنهد واعتدل وانطلق بها الي الفيلا فهمت ان تنزل ..مسك يدها يتلمسها بشفتيه ويهمس….. احلي راس سنه مرت عليا لتخجل من نظراته …. ممكن تبصيلي اشوف عيونك قبل ما امشي.. لترفع عيونها فهمس بهيام… عيونك تسحر القديس انت ملاك نازله من السما قبل يدها.
لتهمس…..سيب ايدي بقه عايزه انزل.
همس ….مش قادر والله ما قادر حاسس اني اتلبست والا اتسحرت .
لتشد يدها وتهمس….. تصبح علي خير وتندفع خارج العربه .
قفل العربه وجلس مغمضا عينيه لا يعلم ماذا اصابه من سحر تلك الفاتنه التي سحرته ليلاحظ شيئا لامعا متعلقا بزرار بدلته قطب جبينه وجده سلسلتها قد تعلقت به عندما كانت في احضانه ابتسم وتلمسها بحنان ونظر اليها وقلبها بين يديه فتحها ليجد صورتها تلمسها بطرف اصبعه.. وهمس جنيه من نار والله تلمس القلب المجاور للصوره ظل يتلمس القلب الخالي ابتسم رغما عنه وتنهد وضعها في بدلته وتلمسها بجوار قلبه ليتنهد …..مالك يا يونس اتهبلت انت في ايه والا في ايه اتسحرت بالبت دي دي حاجه تانيه. نجمه جنيه نازله من السما ولعت في جتتي والا شفايفها تهت فيهم انا ماقابلتش حد كده اغمض عينيه وتذكر قبلتها ليحس بمشاعره تنساب تنهد وادار عربته واتجه الي بيته .دخل الفيلا ليجد عمته اقترب وجلس بجوارها هتفت …..ايه حضرت حفله المسخوطه ربنا ياخدها هيا وابوها.
ابتسم.. حضرت يا عمتي.
هتفت….. وناوي علي ايه..
تنهد…. ناوي علي كل خير ناوي انهش قلبه والسكه بنته الدلوعه.حاجه تقرف بت زباله بس هلدعه بيها .
هتفت.. هو ماعندوش الا المزغوده دي.
هتف …..لا عنده بت تانيه بس مالهاش في الحفلات ولا المسخره في حالها ومابتخرجش اساسا انما البت التانيه دي فاجره صياعه وقله ادب وشمال وعايزه توقع اي حد تصطاده وتتجوزه.
هتفت…. ودي ناويلها علي ايه.
ضحك.. لا ناوي علي ايه دي.. هبهرك قدام سيبيني بس لحسن رايق ومش عايز اعكر دماغي بالسيره الهم دي وقبلها وصعد ودخل حجرته وركن علي السرير وظل يفكر فيمن خطفت عقله من نظرتها وقبلتها التي مازال يحس بها علي شفتيه .تنهد واخرج تليفونه واتصل بها
كانت نيران قد عادت البيت وتسللت الي حجرتها حتي لا يراها عاصم وقفلت علي نفسها وجلست تفكر في ذلك الذي اقتحم حياتها عنوه رجف قلبها.. مالك كده ملبوخه ماتفكريش في حاجه انت عبيطه قلبك بيدق ليه كده بطلي … لتتنهد وتغير ملابسها لتضع يدها علي صدرها لتشهق.. يا نهار اسود السلسله بتاعتي وقعت والا ايه وقامت تبحث في الفستان لعلها تكون بداخله لتجلس حزينه.. ايه يا نيران انت مالكيش تفرحي ايه الغم ده انا لحقت افرح بيها ودادا هتزعل اني ضيعتها تنهدت وجلست حزينه .صدح تليفونها فتحته وهمست بحزن …..ايوه مين.
همس…… هو القمر صوته حزين والا انا بيتهيألي.
رجف قلبها من نبرته لتهمس….. مين معايا..
ليقول …..اللي خطفتي قلبه.
هتفت بجديه.. لو سمحت عيب كده مين وعايز ايه..
تنهد….. طب براحه طيب ماتزقيش كده انا يونس ايه نسيتي صوتي والله انقهر دانت صوتك بيرن في ودني ومن جه عايز عايز كتير.
تنهدت.. يا استاذ يونس من فضلك بلاش كلامك ده انت ماتعرفنيش عشان تقول كده.
هتف….. مين قال اني ماعرفكيش دانا اعرف. اعرف واعرف.
رجف قلبها َخافت ان يكون عرفها ويصل الخبر لوالدها فيؤذيها هتفت….. بجد والنبي عرفت انا مين والله انت بس مش فاهم واصلا انا مابكلمش حد ومعلش بقه هقفل.
قاطعها.. حيلك حيلك ايه الرعب ده مالك خايفه كده انا عرفت انك القمر اللي نورلي ليله راس السنه ايه مالك
لتتنهد وتهدا قليلا هتف ….طب ايه هتفضلي ساكته كده.
هتفت .. اقول ايه مش عارفه اقول.
ابتسم ….. طب علي فكره فيه حاجه ليكي عندي.
تنهد ….حاجه حاجه ايه.
همس…. قلبك بقي معايا خلاص.
قطبت …. من فضلك يا يونس بطل والنبي..
هتف….. احلي يونس دي والا ايه دا جمالو مالوش وصف.
ارتبكت…. اسفه والله يا استاذ يونس من فضلك بطل بقه هقفل.
هتف.. لا يونس بعد ما سمع اسمه ماعادش هيبطل هو يقدر دا قلبه معايا ويا ريت بقيته يبقي معايا.
هتفت بحزم…… بص بقه انا هقفل عشان كلامك ده زياده شويه ماحدش بيقول كده علي طول انت فاكرني ايه.
همس.. فاكرك قمر وعسليه بونبنايه متغلفه بالدهب بس عموما انا هبطل بس مش قوي عشان والله الكلام طالع غصب عني. تنهد وهتف علي فكره والله قلبك بجد معايا السلسله.
هتفت بانفعال ….والنبي معاك لقيتها احمدك يا رب جتلك ازاي.
تنهد…. شبكت في بدلتي لما قلبي شبك في قلبك لما كتي في حضني.
هتفت بخجل.. هتبطل كلامك ده والا اقفل السكه والله لولا السلسله كت قفلتها.
تنهد….. طب اهون عليكي وانا واقع كده وعيان وقلبي موجوع تقفلي السكه
لتتنهد وتهتف …لسه تعبان مش قلتلك روح لدكتور .
همس ..وانا لتلك ماليش الا حد يحن ويطبطب علي قلبي الموجوع ..
تنهدت،،،،انت بقه بطل كلامك ده انا مش هبله تضحك عليا بكلامك ده.
ضحك ….هو الاهبل بيقول علي نفسه اهبل.
قطبت جبينها …. قصدك ايه انا هبله اظن عيب بقه مش هسكتلك.
ضحك ….طب خلاص خلاص هتتقمصي طب خلاص يا ستي اهوه هحاول اسكت وامسك لساني ولو ان قلبي مش راضي يسكت. هتف طب هتسكتي ماشي طب هشوفك امتي
هتفت.. تشوفني تشوفني ليه لا ماينفعش.
هتف…. ليه ما ينفعش امال هتاخدي السلسله ازاي.
تنهدت وصمتت.. اكملت طب بص ممكن اديك عنوان تسيبها فيه باسمي.
هتف …..لا انا مش هسلمها الا ليكي.
تنهدت …..طيب بص انا بشتغل في ملجا قريب من الفيلا هديك العنوان.
هتف…. انت بتخلصي شغل الساعه كام.
هتفت… بخلص سبعه.
هتف ….خلاص هقابلك سبعه……اكمل… هو انت بتعملي ايه في الفيلا.
لترتبك وتخاف… انا.. ااا.. انا.. اه انا قريبه داده سعيده اللي بتشتغل عندهم جايه ازورها فتره وهمشي.
هتف …..اه طيب ماشي اشوفك بكره.
همست…. اوك تصبح علي خير.
هتف…..وانت من اهل الخير علي فكره انا هقفل وافكر فيكي.
هتفت….. مش قولنا عيب كلامك ده.
هتف…. والله غصب عني ماعرفش جرالي ايه نوري فيه حاجه حصلت لنا مش عارف هيا ايه.
همست بخجل …..حاجه.. حاجه ايه انت بتقول ايه.
هتف….. طب حطي ايدك علي قلبك كده لتتنهد وتضع يدها علي قلبها همس فاكره لما كتي بين ايديا … دلوقتي بيدق بزياده مش كده.
لتحس بدقات قلبها سيخرج من مكانه لتهتف مسرعه لا مفيش كده بطل ايه كلامك ده وعيب بقه .
ابتسم.. طب بتكدبي ليه ومالك خايفه كده دا حاجه غصب عننا شوفي قلبك بيدق ليه بسرعه وانت هتعرفي ان فيه حاجه حصلت وانك خايفه ومن حقك تخافي.
همست…. انا ماعرفكش انت بتقول ايه.
همس بحنان.. هتعرفيني يا نوري هتعرفيني وهعرفك ودا اللي ناوي عليه.
همست….. مالك واثق اوي كده مانا ممكن ماسمعش الكلام ده.
ابتسم.. لا ماهو مش اي حد انا برضه وكمان قلبك االي بيدق هو االي هيخليكي تعرفيني وزي مانا هموت اعرفك اكيد قلب القمر هيعوز يعرفني.
همست… انت مالك مغرور كده انا اصلا مابحبش اعرف حد ومتعوده ابقي لوحدي.
هتف.. بس خلاص يونس جه وهيغير كل ده وكل اما تفهمي ده هتريحي قلبي وقلبك.. سمعها تتنهد ليهمس ….سلامه قلب القمر تنهيده دي ليه بس عايزك ماتخافيش والله ماهأذيكي(😁😁😁😁حقه)
همست…. مش عارفه اقولك ايه انا بجد مش عايزه حد يدخل حياتي انا حياتي مش سهله.
هتف بحب…. وانا اوعدك اني لو دخلت حياتك هحافظ عليها بعنيا..(😂😂😂..يحظك ضحكتني…دا نجاتي ماهينفخش بلالين في سنته ).
همس …..بكره اشوفك بقه علي سبعه.تابعونا علي حكايات ميفو
ابتسمت ……اوك تمام تصبح علي خير.
ابتسم وهمس …..وانت من اهل الخير واغلق الخط وركن علي السرير واغلق عيونه مبتسما يفكر في تلك الجنيه التي اقتحمت حياته.
اما نيران فقفلت الخط َظل قلبها ينبض بشده.. ايه يا نيران ايه قلبك بيدق كده ليه مالك متلخبطه وفرحانه بكلامه كده ليه.. انت ماينفعش تقربي من حد ابوكي هيسود عيشتك ومش بعيد يعمل فيكي حاجه خايف علي الفلوس بتاعه ماما طب اعمل ايه انا خايفه ودا كان بيعمل ايه في الفيلا ليكون صاحب عاصم والا معرفه بابا لو عرفو اني قابلته وحضرت الحفله هيطينو عيشتي .طب اعمل ايه اخبي عليه. ايوه هو اصلا انت بكره تاخدي السلسله وماتشيفهوش تاني وتبعدي انت مش حمل وجع قلب يعني اصلا ماينفعش تفكري في حد خليكي كده لوحدك احسن بدل ما تتوجعي لتتنهد وتجلس لياتي يونس وكلامه غصبا عنها لتظل طوال الليل تفكر فيه لتنام تلك الجميله وهو في خيالها فلم ياتي احدا في حياتها واسمعها كلاما حانيا لياتي ذلك الغازي الذي خطفت قلبه ليظق قلبه ويقرر ان يجعل قلبها يدق له لتنام وتحلم رغما عنها بفارس الاحلام فهو له طله تخطف العقل وهيا فتاه قلبها غض تعب من الجحود والوحده لتعيش في احلامها مع فارس احلامها ولا تتمني ان تستيقظ من تلك الغيمه من المشاعر التي صبها عليها ذلك الفارس ،اما هو فبات ليلته وسلسلتها لا تفارق شفتيه دخل في موجه من المشاعر لم ينم ولم يغفو دقيقه وصورتها في القلب امام عينيه خفقات متتاليه جعلته يعلم انها انثاه ليقرر ان يغوص في قلبها ويملاه بمشاعره التي صرخت برؤيتها ،،ابتسم هو اخيرا واغمض عيونه هائما ،،نوري وهيا نوري نوري يونس سليمان خفق قلبه ..ابتسم وهتف …كتكوت خايف بس انا هشيل الخوف ده واحط مكانه امان الدنيا اللي يبقي ليا ينام في حضني متهني ودا عهد عليا…
هأو أو او ..وكما قال الشاعر …اللاير بيروح الفير 😂😂😂😂

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انتقام عاشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!