روايات

رواية بنت الأسد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم شيماء

رواية بنت الأسد الجزء الرابع والعشرون

رواية بنت الأسد البارت الرابع والعشرون

رواية بنت الأسد الحلقة الرابعة والعشرون

احمد: مريم وقبل مايكمل كلامه

خرج ولد عنده خمس سنين يقول بابا بابا

مريم بصدمه: بابا

احمد بهدوء: مريم اسمعني

مريم بدموع: اسمع اي انت متجوز وعندك ولد

احمد بهدوء: مريم ارجوكي اديني فرصه افهمك

مريم بحزن: طلقني يا احمد

احمد بعصبيه: انتي مجنونه اطلقك اي اسمعني الاول

 

 

 

 

 

مريم بزعيق: مش عوزه اسمع حاانت كداااب وسبته ودخلت الاوضه وقفلت علي نفسها

احمد بحزن راح للطفل وشاله

احمد بحنيه: حبيبي عامل اي

مالك بطفوله: الحمدلله

احمد اخد مالك وقعد يلعب معاه وكانت ضحكات الطفل تملأ المكان وتسمعهم مريم

مريم بعياط: كده يااحمد حتي انت طلعت متجوز ومخلف كمان

____________

ملاك قامت لقت نفسها في حضن اسد

اسد: صباح الخير

ملاك بخجل: صباح النور

اسد بهدوء: انا مسافر النهارده

ملاك بصدمه: اي مسافر طب وانا

اسد بهدوء: انتي اي انتي هتفضلي هنا مع ماما وبابا ويوسف

ملاك بحزن: طيب وقامت دخلت الحمام

اسد زعل من نفسه علي الطريقه الي بيعامل بيها ملاك

بعد شويه ملاك خرجت

واسد كان بيجهز شنطته

 

 

 

 

 

 

ملاك بسرعه: اسد

اسد بهدوء: اممممم عوزه اي

ملاك: طلقني يا اسد

اسد بصدمه: قولتي اي

ملاك بدموع: بقولك طلقني

اسد بسرعه راح عندك ومسكها جامد

اسد بغضب: اياكي اسمعك بتقوليها تاتي انتي فاهمه

ملاك بغضب بعتده عنها: انت اي عاجبك الطريقه الي بتعملني بيها دي كل حاجه بمزاجك

اسد بعصبيه: ملاك وطي صوتك

ملاك: لا ياشيخ الي زعلك ان صوتي بس عالي طب حلو انا هوطي صوتي خالص لدرجه مش هتسمعه تاني

اسد قلبه وجعه علي كلامها فهو مازل يعشقها

ملاك بهدوء: اسد لو سمحت انا عوزه اطلق

اسد جن جنونه: ريحي نفسك انا مش هطلقك واخد شنطته ومشي

ملاك قعدت تعيط علي نفسها وعلي حب عمرها

___________

يوسف: خلاص فرحنا بكره وتكوني ليا انا وبس

ميرا بخجل: بتحبني يا يوسف

 

 

 

 

 

يوسف بعشق: ياه كلمه بحبك دي قليله عليكي انا بعشقك

ميرا بحب: وانا كمان

يوسف: حبيبي هقفل دلوقتي وهكلمك تاني

ميرا: حاضر باي

يوسف: اسد رايح فين

اسد بجمود: مسافر

يوسف: طب وملاك

اسد بهدوء: مالها قعده فوق اهي

يوسف: اسد انت زعقت لملاك

اسد بتنهيده: ايوا

يوسف: ليه يا اسد البنت مالهاش حد غيرك

اسد بحزن: صدقني غصب عني

يوسف: وكمان لما كنت عوزها تنزل الي في بطنها غصب عنك

 

 

 

 

 

 

اسد بدموع: مش عوزه يعيش الي انا عيشته

يوسف بحزن: ليه يا اسد اتكلم

اسد بإنهيار: عوزني اقولها اي هاتيه وانا ممكن يحصلي اي حاجه يعيش هوا وحيد من غير اب ولا ام عوزني اخليه يعيش نفس الي انا عشته عوزني اشوف بتعذب لو حصلي حاجه انت عارف اني ظابط وفي كتير عوزين يخلصه مني في اي وقت

يوسف بدموع: اسد مافيش حاجه من دي هتحصل خلي عندك امل في ربنا كبير

اسد: اه صح عمي سليم ومرات عمي عوضوني عن امي وابويا بس برضو انا كنت محتجهم معايا انا وملاك عشنا الوجع نفسه المفروض هي كمان تكون مش عوزه يجي عشان مايحصلش فيه كده

يوسف بهدوء: لا هي مش بتبص وراها وهي دي سنه الحياه يا اسد ناس بتجي وناس بتروح

ملاك كانت واقفه وسامعه كل الكلام ده وكانت دموعها نازله منها بغزره وجريت علي اسد

اسد اخدها في حضنه جامد كانها مخرجه الوحيد من الي هوا فيه

 

 

 

 

 

 

ملاك بهمس: اسد حبيبي احنا مش هما ولا ابننا هيكون حظه ذينا

اسد بهمس: سامحني

ملاك بحب: مقدرش ازعل منك

اسد بعد عنها ونزل لحد بطنها وكلم ابنه

اسد بحب: يلا يابطل عوزك تجي بسرعه وباس بطنها

ملاك: تروح وترج لينا بسلامه

اسد باسها من جبنها: الله يسلمك ياقلبي

وودعهم ومشي

_______

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنت الأسد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!