روايات

رواية بنات الملجأ الفصل الحادي عشر 11 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الفصل الحادي عشر 11 بقلم مادونا عماد

رواية بنات الملجأ الجزء الحادي عشر

رواية بنات الملجأ البارت الحادي عشر

رواية بنات الملجأ
رواية بنات الملجأ

رواية بنات الملجأ الحلقة الحادية عشر

يوم السفر كلهم خرجوا الصبح بدري وطبعا شافوا بعض وكانت الصدمة كلهم عرفوا بعض ماعدا اسيل لأنها كانت طفلة ودلوقتي شكلها اتغير بس هي افتكرتكهم وماقلتش

غزل بصدمة : تالا وجنة وكيلا معقول

تالا وجنة وكيلا بصوا لبعض وراحوا بسرعة لغزل وحضنوها

جنة : انا مش مصدقة اننا نتقابل بعد السنين دي كلها

سيف : انتوا تعرفوا بعض

غزل : ايوة كنا صحاب مع بعض في الملجأ

حسام : طيب يلا نمشي عشان منتأخرش

وبعد وقت طويل اوي وصلوا الصعيد وكان للوقت متأخر

سيف : قد اية وحشتني الصعيد وجوها

مني : فعلا يابني

دخلوا البيت وكان كبير اوي وشكله جميل

سيف : كل واحد يختار الاوضة اللي هو عايزها

 

 

 

غزل وسيف في غرفة

تالا و جنة في غرفة

حسام وغسان في غرفة

اسيل وكيلا في غرفة

سليم و مهند في غرفة

مني في غرفة

( ست اوض ماشاءالله 😂)

***************************************************
عند غزل وسيف

غزل بدموع وفرح : انا مش مصدقة يا سيف اننا اتقابلنا بعد السنين دي كلها

سيف : انا لو اعرف انكم هتتقابلوا وانتي هتبقي فرحانة كدة كنا جينا من زمان

غزل : ربنا يخليك ليا

سيف : طيب بما انك فرحانة مفيش حاجة حلوة ليا

غزل : انا تعبانة وعايزة انام تصبح علي خير

سيف : وانتي من اهلو ياختي

***************************************************

 

 

عند تالا وجنة

اول ما دخلوا عيطوا وحضنوا بعض

تالا : وحشتيني اوي

جنة : وانتي كمان وغزل وكيلا و

تالا : واسيل

جنة : ياترا هي فين

تالا : مش عارفة تفتكري هي البنت اللي جت مع سليم

جنة : لو كانت هي لية مقالتش

تالا : عندك حق يلا ننام انا تعبانة اوي

************************************************

عند كيلا واسيل

اسيل : هما صحابك من زمان

كيلا : ايوة من واحنا عندنا 5 سنين

اسيل بخبث : هي البنت اللي اسمها .. اه غزل سيف يبقي جوزها

كيلا : ايوة مهند قالي كدا

اسيل لنفسها : يعني نسيتني واتجوزت وعاشت حياتها ولما طلعت من الملجأ مفكرتش تدور عليا

كيلا : وانتي اسمك اية

اسيل بتوتر : اسمي أميرة

كيلا : وانا كيلا 17 سنة

اسيل : أنا 15 تشرفنا

**************************************************

 

 

 

تاني يوم الكل صحي بحماس ونزلوا يفطروا

مني : صباح الخير

الكل : صباح النور

قعدوا يفطروا واتكلموا في حاجات كتير

تالا : هنعمل اية

غسان : يلا نروح الأرض الزراعية ونتفرج علي المكان هنا

سيف : فكرة حلوة

غزل : يلا يابنات نجهز الغدا ونتغدي هناك

البنات : يلا

بعد شوية راحو يتفرجوا علي الاراضي والزرع جميل

غزل فرشت ملاية وكلهم قعدوا

جنة : تيجوا نلعب الصراحة

سيف : يلا

حسام : ماشي

غزل : انا هبدأ

غزل لفت الزجاجة وكانت ان تالا تسأل حسام

تالا بتفكير : امم اية هي مواصفات فتاه أحلامك

حسام : تكون قصيرة وشعرها طويل وبشرتها بيضا وعيونها عسلي و قمر يعني (كل دي مواصفات تالا )

تالا بكسوف : ولقتها

حسام : قريب انشاءالله

حسام لعب وكان اسيل تسأل سيف

اسيل بخبث : بشمهندس سيف بتحب مراتك

سيف : اكيد

 

 

 

غزل اتحرجت اوي منها وفهمت ان سيف بيكدب بس هو قال الحقيقة

سيف لعب وكانت غزل تسأل اسيل

غزل : اسمك اية

اسيل بتوتر خصوصا ان سليم موجود : أميرة

سليم بصلها بأستغراب وهي لعبت بسرعة عشان تغير الموضوع

بعد وقت مليان بالضحك والمرح رجعوا البيت

سليم سحب اسيل وخدها علي جنب

سليم : لية لما غزل سألتك علي اسمك كدبتي وقولتي أميرة

اسيل : ااه يا سليم سيب ايدي

سليم : ردي

اسيل : في حاجة في دماغي عايزة اعملها عشان خاطري متقولش لحد

سليم : براحتك يا اسيل قصدي يا أميرة
وسابها ومشى

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية بنات الملجأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!