روايات

رواية بعت نفسي الفصل المائة وثمانية عشر 118 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الفصل المائة وثمانية عشر 118 بقلم نسرين

رواية بعت نفسي الجزء المائة وثمانية عشر

رواية بعت نفسي البارت المائة وثمانية عشر

رواية بعت نفسي الحلقة المائة وثمانية عشر

خلص أدهم مع الصحافة وافتتحوا البوفيه
الحفل كان فيه شخصيات مهمة عرب وأجانب شركاء أدهم في المصنع
الكل كان مبسوط لأن اسم عيله الشرقاوي كبر في السوق
سها راحت عند فارس
**سها ازيك؟
**فارس الحمدالله أنت عامله ايه ؟
**سها تمام الحمد لله
أم فارس شافت سها وهي بتكلم فارس، وراحت عندهم
**كوثر إزيك يا سها
**سها الحمدالله ازاي حضرتك
**كوثر كويسه الحمدالله
فارس تعالى عايزاك
راح معاها
**كوثر ما تنفعكش يا بني
**فارس قصدك ايه؟؟
**كوثر بص يا حبيبي أنا عايزة مصلحتك وعارف إنك عايز تستقر بس من خبرتي البت سها ماتنفعكش البت بتبص الفوق مش زي أختها مليكه بص هناك البنت اللي لابسه فستان وردي ملامحها هادئة وباين عليها بنت ناس كفاية أهلها ناس طيبة
**فارس دي متجوزه يا ماما
**كوثر يا خسارة يا بني أنا عايزة وحده زي مليكه وسارة
بنت تعرف تقدر الحياة الزوجية وتعمل معاها أسرة سها بنت مدلعة ماتفرقش على اللي كنت متجوزها
**فارس شكرا يا أمي والله نفسي ألاقي بنت أحبها وتحبني العمر بيجري ونفسي افرح بي أولادي كفاية سنين عمري اللي ضاعت مع نرمين
**كوثر ربنا يعوضك خير
أدهم راح عند مليكه باس رأسها قدام الكل، وكاميرات الصحافة بتصور
وجات فقره الرقص
وحطو موسيقي سلو
**مليكه لا يا أدهم ما بعرفش ارقص
**ادهم ازاي مش أنا علمتك زمان
**مليكه دا كان زمان قول لزمان ارجع يا زمان
**أدهم كل حاجه حاترجع إن شاء الله
وراحوا على مكان مخصص لرقص وحضنها، وابتدو يرقصوا
**مليكه ليه ما قولتليش أنك طلقت كامليا زمان ولا بس كلام صحافة؟؟
** أدهم بعد اللي قالوا عم مدبولي مستحيل تفضل علي ذمتي تحمد ربنا إن معملتش ليها حاجة لو عليا كنت قتلتها ليه يا مليكة شايفاني مش راجل ؟؟
**مليكة أنا ماقولتش كده بس كنت مستغرباك ازاي كنت بتعاملها بحنيه بعد كل اللي عرفته عنها
**ادهم علشان أوقعها في شر اعملها طلقتها رسمي عند مؤذون وماقولتش لحد بعد ما شوفت كمان غيرتك وأنك مضايقة من وجودها في حياتي وأنا ماقدرش أتعامل معاكم انتو الاثنين قلبي وعقلي معاكي انت صعب أعدل بينكم
**مليكه لما طلقتها ليه كنت بتنام عندها ؟
أدهم ضحك
**ادهم غيره دي؟؟
**مليكه لا بس مستغربة طالما مابقتش حلالك
**ادهم أتنهد بقالي فترة ماقربتش منها أكثر من شهر لأن الفترة أخيرة كان مرتين وحده تحت تأثير منشط، وشكيت في نفسي، وعملت تحاليل وتاني مرة ممكن أقول كنت بعاقبها، ولما طلقتها كنت بنام في المكتب كنت مراقب تليفونها كان لازم اعرف بتخطط هي وأمها على ايه لو كانت راحت معاها الله أعلم اللي كان حايحصل شايفه ظلمتني ازاي ؟
**مليكه أسفه
**ادهم بحبك يا عشق الأدهم
**سناء يا رب يهديهم على بعض
**ياسين يا رب شايفه البت سها لابسه ايه وعينيها بلفو، ويدوروا راحت عند فارس بس امو راحت عندهم وإخدتو البت بضيع عبد الرحمن مش حايقدر عليها
عند أدهم
نسيو نفسوا ونسيو الناس وضاعوا في عنين بعض بي بص لبعض بشوق ولهفة
خلصت الموسيقي حضنها جامد وباس رأسها
الحفلة عدت علي خير
وطول الوقت ادهم ماسك مليكه
**مليكه الولاد تعبوا
**أدهم خلاص حبيبتي اطلعي بيهم فوق بقولك أنا حجزت لي عيله عم محمد يباتو في أوتيل أكيد تعبانين وكمان نقضي تاني يوم معاهم
**مليكه شكرا
طلعت مليكه بي أولاد علي الجناح بي مساعدة مريم وسناء
**مريم الله يا مليكة الحفلة كانت تحفه أنا اول مرة أحضر حفلة زي دي
**سناء ومين سمعك
**مليكه أنا رجليا مابقتش حاسة بيهم خالص
**سناء بقولك إيه ادخلي كده خوديلك دوش فوقي والبسي كده قميص نوم حلو ودلعي الراجل حرام عليكي
**مليكه أنت بتقولي إيه؟؟
**سناء الحقيقة اللي انت مش عايزة تسمعيها
على فكره أنت بتاخدي ذنوب كثيرة علشان الموضوع دا وماتقوليش ليا أنكم متفقين أنت حارمة جوزك من حقوقه الشرعية ممكن هو ما طلبش منك حاجة بس أنت متأكدة إنو هو عايز
**مريم اسمعي كلامها الحياة حلوة ليه نعيشها في نكد واحنا في أيدينا نعيش سعادة اكسبي جوزك طالما أتغير كلام ياسين فوقني جدا أنا بجد مش مبسوطة مع توفيق أنا أهانت نفسي في علاقة مش ناجحة كأني اتجوزت أمو مش هو، وفي آخر هو مش في العالم دا خالص بحبني، ويدلعني لما يكون ليه مزاج يعاشرني غير كده أموت اللي بتحكم في كل حاجة اول ما أرجع البيت أطلب الطلاق
**سناء أنا مش عايز أخرب عليكي بس بجد هو دا أحسن حل وفي حاجة كمان ياسين راح لي جوزك، وحاول يتفاهم معاه إنو يشوفلك شقة في مكان تاني أو تستقلو بي حياتكم في شقتكم وللأسف رفض قالوا أمي مش موافقة
**مريم دي هي اتصلت بيا الصبح بهدلتني جامد، واتهمتني إني مش مراعية تعابها ومش مدية قيمة لجوزي
**مليكه ربنا يعمل اللي فيه الخير
**سناء مليكه بلاش تغضبي ربنا الراجل اعتذر قدام الصحافة ليكي، واعترف بحبو ليكي عايزة إيه؟؟ من أمتي بقا قلبك جاحد وقاسي حاتقولي عذبني ووووو ايوه بس كان تعبان وربنا غفور رحيم عيشي حياتك
يلا يا مريم نخليها تفكر مع نفسها،
و طلعوا سابو مليكه في حيريتها
اخدت لبس مريح لي نوم، ودخلت الحمام
وماعرفتش تفتح سوسته الفستان، ونسيت تطلب من مريم ولا سناء
الوقت دا دخل أدهم الجناح
طلعت عندو مليكه
**ادهم تعبان جدا جدا
**مليكه وانا كمان بس الحمدالله كل حاجه عدة على خير
**أدهم الحمدالله في حاجة ؟؟
**مليكه مش عارفة افتح سوسته الفستان
**أدهم أساعدك؟؟
**مليكه لا حاروح عند مريم ولا نورهان
**أدهم نعم !!!
**مليكة أيوه اعمل إيه؟؟
**أدهم على فكرة أنا جوزك وموجود معاكي ليه تطلعي تطلبي مساعدة من بره لدرجة دي معندكيش ثقة فيا ؟!!
**مليكه لا مش كده
**أدهم يبقى خلاص قام عندها، ولف ناحية ضهرها، وابتدأ يفتح السوستة وأيديه لمست ضهرها حس برعشتها من لمستو
**أدهم آسف مكانش قصدي
هي دخلت الحمام على طول
وسمعت بقول
**أدهم الصبر من عندك يا رب
حست بكلام سناء انو هو عايزها، ومش قادر يطلب ابتدت تعمل دوش وعقلها مغيب ودموعها بتنزل مش، فاهمه الحالة اللي هي فيها دي
أدهم حس بيها طولت خبط الباب
**أدهم مليكه أنت كويسه؟؟
**مليكه قفلت المياه آه طالعة حالا لبست وحطت فوطة علي شعرها، وطلعت ادهم حس بيها مش تمام بس ما حبش يزعجها دخل هو كمان الحمام، وهي نشفت شعرها شوية ودخلت السرير ونامت طلع هو صلى ركعتين، وسمعتو بيدعي بس صوت مكانش واضح حست انو طول في الصلاة خلص وجا جنبها وهي كانت مدياه ضهرها حاول ينام وماعرفش هي مش عارفة اللي هي حساه دا أية حالة حزن ودموعها بتنزل قرب منها
**أدهم مليكة هو أنا ضايقتك في حاجة ؟
**مليكه لا
**أدهم ليه حاسك مش تمام
لفي عندي و بصيلي
مليكة لفت عندو
وشاف الدموع في عينيها
**أدهم بتعيطي ليه؟؟ بالله عليكي اتكلمي عملت حاجة ضايقتك حد زعلك ؟؟
**مليكه لا
**أدهم يبقى ليه الدموع؟ مضايقة إني نايم جنبك تحبي أقوم أنام بره اخليكي على راحتك
**مليكه لا
** أدهم لا إيه أنت مش مضايقة من وجودي جنبك ؟
**مليكه أنا مش فاهمة مالي
**أدهم أنت في فترة يعني مزاجك مش تمام يعني فترة الدورة الشهرية
**مليكه اتكسفت من كلامو، وبصت تحت لا
**أدهم بصيلي حبيبتي
رفعت عينيها تبص ليه
كانو قريبين من بعض جدا
أدهم مسح دموعها بي أيديه
**أدهم خلاص أهدى كده وبطلي عياط
اليوم كان حلو جدا الحمدالله كنت أتمنى أني جدي يكون معايا بس إرادة ربنا أتمنى ربنا يشفيه ويفوق قلبي بيتقطع لما بشوفو على الأجهزة بفتح عنيه، ويقفلها لا حول ولا قوة ليه خايف يا مليكة يكون زعلان مني على اللي عملته في عصمت وبنتها بس كان لازم اخد حقي منها كام لازم توقف عند حدها، وإلا كانت موتت ابني، ورجعت حق عمامي اللي بقالهم سنين سايبين البلد كانت ناوية تدمرنا كلنا دي هي شغالة مع مافيا وكانو حايسرقو كل أسهم الشركة ويدخلوني في صفقات مشبوهة وهو بيتكلم نزلت دمعة
من عينيه مليكه حطت أيديها على خدو مسحتها وفضلت تمشي أيديها على خدو، وهو سكت عن الكلام، وتاه في حركتها وعندها ومش مصدق اللي، فهمه هو شايف انها مستسلمة ليه أو عندها رغبة ليه أو مش فاهم بس اللي عارفو أن قربها منو كده هلاك ليه، ومش قادر يقاوم أكثر من كده
إما مليكة كانت تايهة في عنيه وقلبها اللي بدق جدا وهي كا أنها مخدرة كل حواسه بطالب بي قربو كان بينهم بس لغة العيون اللي كافية تعبر عن كل حاجة جواهم كا أن لسانهم اتشل عن الكلام
أدهم قربها منو وحضنها و وشها قرب ليه أكثر
**أدهم أنت كويسه ؟؟
مليكه وهي مش، واعية لي أي حاجة
ردت عليه بصوت مش قادر يطلع خالص
** مليكه لا
**أدهم ولا أنا في حاجة بتجدبني ليكي زي المغناطيس
**مليكه وانا كمان
اول ما قالت كده حس أنها أداته الضوء الأخضر علشان يذوق شهد شفايفها اللي كان مركز فيهم حاول يقاوم ماقدرش في ثانية كان لقاء شفايهم في قبله شغوفة لقاء اتحرمو منو 10 سنين نسيو العالم أدهم كان متلهف عليها كان يتمنى اللحظة دي بفارغ الصبر
أما هي كانت في عالم تاني عالم نسيت احساسو من زمن بعيد نسيت أنها أنثى سابت نفسها ليه، ومغمضة عينيها الأمر تطور بينهم لما شال البيجامة الفوقانية وأيديه تحسس على كل جسمها اللي كان يستجيب لكل لمسة منه مطالبه بي المزيد
فاجئه دق ناقوس الخطر عندو صحي من حلم شاف نفسو فوقيها هي فتحت عينيها، واتصدمت من نضراتو ليها اللي مافهمتهاش كل حاسة بيه أنها عايزاه وهو وقف على اللي كان بيعملوا
بتحاول تسألوا من عينيها
هو كان ندمان على اللي حصل خايف على زعلها
تدراك نفسه وبعد منها بياخد انفاسو وبحاول يسيطر على رغبته فيها
**أدهم أنا آسف مش عارف حصل ازاي كده
**مليكه بصدمة أسف!!!!!
هي مافهمتش آسفو على أية
**أدهم غصب عني قربك مني هلاك بجد ماقدرتش أقاومك الحمدالله إني فوقت لنفسي قبل ما يحصل بينا علاقة
كلامو كان قاتل فيها ولي انوتثها ولي كبريائها وكرامتها
ياه على اللي هي بتحسو قاومت نفسها، واستسلمت ليه وخلاص كانت مرحبة بقربه منها كانت حاترجع زوجته قدام ربنا وتديلو فرصه ثانيه بس اللي عملوا خلاها تفتكر زمان لما كان بياخد اللي هو عاوز وتقوم من جنبو ابتدت تعيط
هو كان قاعد على طرف السرير، ومديها ضهرو وسامع بكائها اللي، فسرو أنها ندمانة وانو خلف وعدو ليها حس بنفسه خسر كل حاجة في لحظة ضعف منو
*أدهم ارجوكي سامحيني ضعفت زي أي راجل أنا بقالي سنين ماقربتش منك
لف عندها، وشافها متغطية وبتعيط قرب عندها
*أدهم مليكه أنا عارف إنك ست بتفهمي في الأصول وخايفه من ربنا وماكنتيش حا تقولي لا لو كملت لأنك عارفة إنو دا حقي الشرعي منك بس أنا غلطان، وماطلعتش راجل واحترمت كلمتي معاكي إني مش أقرب منك مليكه لو العلاقة كانت حصلت كنت خسرتك للأبد علشان سايرتيني في رغبتي ليكي ارجوكي كفاية عياط قطعتي قلبي والله أنا مصلى ركعتين علشان اعرف اصبر والله غصب عني وحياة ولادي قاومتك كثير
*مليكه أرجوك كفاية كلام
*أدهم اعمل إيه أنا يا ربي ليه بيحصل معايا كده استغفر الله العظيم يا رب حلها من عندك،
وقام دخل يعمل دوش يطفئ نيران حبو ليها اللي أتفهم غلط
هما الاثنان فهموا بعض غلط هي فهمت إنو ندم أو ماقدرش يكمل علشان مش عايزها، رغم قربهم من بعض كان مبين قد إيه هي وحشتو
وهو فهم أنها ندمانة علشان استسلمت ليه، ويمكن كمان غصبها على قربه منها
خلص شاور، وطلع بره السويت نزل هو شايل هموم الدنيا عدا من علي ريسيبشن، وكانو لسه الشباب قاعدين ياسين، ويوسف وعبد الرحمن وفارس، وأكرم
عدا من جنبهم
*يوسف اللهم اجعلوا خير باين إن في حاجة كبيرة
**أكرم لا يكون جدي حصل ليه حاجة قبل ما يكمل جملته راح بجري ورآه
ياسين فهم تقريبا إيه اللي ممكن يكون حصل لانو هو اللي زق سناء تفتح الموضوع مع مليكة
هي بقا قامت تلعن نفسها على غبائها أنها سمعت كلام سناء، وسابت مشاعرها تتحكم فيها دخلت اخدت شاور بمياه باردة كا أنها بتعاقب نفسها، وطلعت اخدت منوم ودخلت السرير
أكرم فضل يدور علي أدهم لحد ما لاقاه قاعد بعيد
*أكرم جدي حصل ليه حاجه؟؟
*أدهم لا
أرجوك يا أكرم عايز آبقا وحدي
**أكرم في إيه يا أدهم حصلت مشكلة في الحفلة
**أدهم بعصبية جدك كويس والحفلة عدت علي خير بس أنا اللي مش كويس من فضلك سيبني وحدي
أكرم بص ليه بحزن، ورجع أوتيل
**يوسف ما لو أدهم ؟؟
**أكرم مش عارف متعصب جدا، وطلب مني اسيبو لوحده
**ياسين خلاص سيبوه لوحده وبلاش حد يسألوا أكيد كلنا عارفين ما لو
**يوسف أنت عارف أنا مش عارف ما لو
**فارس ضحك تعالي يا خويا كل واحد فيهم حايطلع ينام في حضن مرات وانا وانت لينا ربنا
الكل طلع
في الصباح
دخل أدهم السويت بعد ما قضى اليل كلو بره رجع شاف مليكه لسه نايمه
راح على الكنبة ونام عليها
بعد ساعة الولاد طلعوا عند مليكه اللي كانت نايمه صحوها لبستهم، ولبست وطلعوا من السويت نزلوا يفطروا عادي وأدهم كان نايم في ريسيبشن
*خالد ماما ليه بابا نايم على الكنبة ؟
**مليكه كان عندو شغل، ونام هناك أوعى تقول لحد إنكم شوفتو بابا نايم على الكنبة
**خالد لا يا ماما سرك في بير اول ما نزلت الكل بص ليها وهي حست إن في حاجة مش تمام

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بعت نفسي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!