روايات

رواية بديل زوجي الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية بديل زوجي الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية بديل زوجي الجزء الرابع

رواية بديل زوجي البارت الرابع

رواية بديل زوجي الحلقة الرابعة

مالك : احنا اتفقنا تاخد التوكيل وتخلص منها مستني ايه…
عمرو (هانى) حس بالارتباك هيقول ايه وهو مش فاهم الحكاية..ليجيب مجتش فرصه مناسبه..
مالك بسخريه فرصه مناسبه اللي هيا اي مش اتفقنا تاخد التوكيل بسرعه …
عمرو بتوتر حاول اخفائه انت عارف الحادث واللي حصلي..
مالك متتحججش بالحادثه اللي بقالها ستة شهور هتخلص ولا نشوف حد غيرك..متنساش اننا جبناك من الزباله وعملناك بني ادم..عشان الحكايه دي
عمرو بتوتر هخلص لكن عاوز وقت جوري مش بتسيبني انزل الشغل لوحدي ..بعد الحادثة ودايما معايا ..حاولت كتير انزل من غيرها معرفتش
مالك معاك شهر واحد بس اظن.كده كفايه خلال شهر عاوز التوكيل يبقى عندي ..
عمرو حاضر شهر وهيكون التوكيل معاك..
لينظر الرجل اليه بشك واخبر رجاله ان يوصلوه الى القصر…
جلس عمرو في حديقة القصر تائها لا يعلم ما الذي سيفعله حتى شعر بيدين تحتضن عنقه من الخلف ..نهض بفزع ليجدها…
جوري.جوري حبيبي اسفه عشان تعبتك معايا اوووي النهارده وانت اتعصبت بسببي..
نظر اليها بشرود ولم يتكلم لتجلس بجانبه انت لسه زعلان مني..
عمرو نفى برأسه..
جوري طب ايه رأيك طلبتلك قهوه زي مابتحبها عشان تروق اعصابك..
عمر ابتسم وهو يراها تحاول ارضائه فرق كبير بينها وبين خطيبته السابقة…
جوري سرحان بأيه.
مفيش..هو احنا بقالنا كم سنه متجوزيين..
جوري لحقت تنسى..
عمرو بكدب مهي الايام معاكي بتعدي بسرعه..
تشبثت جوري بذراعه بسعاده بقالنا سنه ونص..
عمرو يااه فعلا الايام بتعدي بسرعه…
جوري عمرو احنا مش هنروح عند الدكتور بكرى..
عمر احتضنها بهدوء لا بكرى هنزل الشركه وبعدها هروح عند الدكتور ..
جوري وعد..
بضحك وعد ياستى هااا بقى فين القهوه….
جوري ثواني بس وسنيه هتجبهالك..
كانت والدتها تراقبهما من الشرفة بغيظ لاحظ عمرو ذلك ليتودد لجوري اكثر امامها ويتقرب منها وهو يفكر بفعل شيء ما…
حل المساء ..
خرج عمرو من غرفته ليلا بعد ان شغل المنبه ليعمل بعد ربع ساعه من خروجه واتجه الى غرفة والدتها طرق الباب وفتحت له وفور ورؤيته احتضنته بسرعه وحشتني.
عمرو بضيق من تشبثها به حاول اخفائه وانتي اكتر ياروحي..
الهام اه بامارت مكنت واخد الست هانم بحضنك من الصبح..
عمرو بكدب..منتي عارفه اللي فيها …
الهام تصدق لو مكنتش متأكده انك بتمثل عليها وهتخلص منها قريب كنت هتجنن واني شايفاها بحضنك..
عمرو بصدمه حاول اخفاها وانا ارتاح غير بحضنك انت ياجميل ليحملها الى السرير وينتفضى فور سماعهما لصوت جوري..
جوري عمروو حبيبي.
عمرو..
الهام يامصيبتي دي لو شافتك هنااا هتبقى مصيبه.
عمرو بهدوء طب اهدى واطلعي اتكلمي معاها والهيها لحد مااخرج..
الهام بضيق كنت عاوزه نقضي الليله مع بعض..
عمرو معلش ملحوقه لسه الايام قدامنا..
اىهام بضيق حاضر وبالفعل خرجت واتكلمت معها لحد ماعمرو عرف.. يخرج من الاوضه. من غير محد يحس بيه .
عمرو في اي ياحبيبتي اي اللي خرجك باىوقت ده..
جوري كنت فين ياعمرو قلقتني عليك..
عمرو مفيش نزلت اشرب ميه امشي خلينا ننامي.
جوري.بابتسامه ماشي
لينظر الى الهام ويغمزها تصبحي على خير..
بغيظ وغيره وانت بخير..
في اليوم التالي في المكتب ..
المساعده علاا نورت المكتب ياحبيبي
عمرو بصدمه حاول اخفائها ف علاا فتاه جميلة جدا ليهمس لنفسه يخربيتك ياعمر مش عاتق حد
علاا وحشتني اوووي..لتقترب منه وتحيط عنقه حاول ابعادها لكنه تراجع لسبب ماا ..ليقول وانتي اكتر..
علاا مش هنتقابل بقى بالشقه بتاعتنا عشان انا هموت واترمي بحضنك
عمرو بارتباك شقتنا ..اه ..وماله لكن لتدخل عليهم جوري وتصدم به يحتضن مساعدته وووووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية بديل زوجي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى