روايات

رواية انت عوضي الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية انت عوضي الفصل الثاني عشر 12 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية انت عوضي الجزء الثاني عشر

رواية انت عوضي البارت الثاني عشر

رواية انت عوضي الحلقة الثانية عشر

الاب : هي مش موافقة
ياسين : ليه
الاب : هي رافضة فكرة الجواز خالص
ياسين : طب هي عارفة اني العريس
الاب : لا متعرفش
ياسين : طب لو سمحت ي عمي اديني فرصة اكلمها واقنعها
الاب : تمام ي ابني بس هي لو رافضة مش هجبرها
ياسين : طب انا هدخلها
الاب : تمام
دخلت الاوضة وخبطت علي الباب
اميرة : ادخل ي بابا
ياسين : انا مش بابا بس يعني عادي لو دخلت
اميرة بخضة : ياسين بيه
ياسين : ياسين بس احنا برة الشغل ي اميرة
اميرة : طب ايه اللي جابك هنا
ياسين : قوليلي الاول انتي رافضة ليه
اميرة : رافضة ايه
ياسين : الجواز ي اميرة
اميرة : وانت عاوز تعرف ليه
ياسين : والله دا من حقي لان العريس اللي يترفض اكيد لازم يعرف السبب
اميرة : انت العريس
ياسين : اه هو انتي فهمك بطيئ
اميرة : مش انت قولت انك بتحب وحدة وعاوز تتجوزها
ياسين : وانا جيت عشان اخطبك انتي يبقي ايه
اميرة : ايه
ياسين : لا دا انتي غبية بقي
اميرة : انت بتشتمني ي ياسين
ياسين : اه بقولك بحب وحدة وهتجوزها وجيت اخطبك يبقي اكيد انتي البنت دي مش محتاجة ذكاء خالص
اميرة : بس انا مش موافقة
ياسين : وانا جاي اعرف السبب
اميرة : من غير اسباب
ياسين : لا والله يعني طلعت في دماغك انك مش عاوزة تتجوزي
اميرة : لو سمحت ي ياسين بطل تريقة
ياسين : انا مبتريقش دي الحقيقة انا مش همشي غير لما اعرف السبب
اميرة : ولو عرفته هترتاح
ياسين : اه هرتاح
اميرة : تمام انا كنت متجوزة قبل كدة
ياسين : وفيها ايه
اميرة : ايه البرود دا
ياسين : اللي متعرفهوش اني عارف ومن زمان
اميرة : عارف عارف منين
ياسين : عمي هو اللي قاللي
اميرة : بص انا هكلمك بصراحة انا اتجرحت كتير وعشت اسوء ايام حياتي في سنين جوازي ومش مستعدة اني اتجرح تاني من اي حد
ياسين : انتي اللي لازم تسمعيني انا مش زي حد وانتي عارفة كدة ومش معني ان اللي اسمه تامر دا طلع زبالة وميسحقكيش يبقي انا كدة زيه لا انا واحد عارف قيمة الناس كويس واكيد انا مش هاذيكي ولا هزعلك وخصوصا اني بحبك ودا يبقي اكبر دافع يثبتلك كلامي
اميرة : بس انا خايفة
ياسين : الخوف ضروري ودا عادي بس اللي مش عادي انك توقفي حياتك عشان واحد ميستهلش دا هو الغلط اللي بجد
اميرة : انا اقتنعت وموافقة
ياسين : موافقة علي ايه
اميرة : نعممم
ياسين : اهدي اهدي قصدك الخطوبة
اميرة : ايوة هي الخطوبة
ياسين : يعني وافقتي
اميرة : اه
طلعت بسرعة وانا فرحان من موافقتها قابلت عمي في الطريق حضنته بفرحة
ياسين : ولقيت ي عمي وافقت
الاب : اهدي ي مجنون اهدي
ياسين : ها كتب الكتاب هيكون امتي
الاب : كتب كتاب ايه اللي دلوقتي
ياسين : ليه التاخير مش انت موافق وهي موافقة
الاب : هو سلق بيض
ياسين : ما انا هتجوزها يعني هتجوزها دلوقتي بعدين هتجوزها وخير البر عاجله
الاب : ي ابني انت مستعجل ليه
ياسين : ايه رايك الخطوبة يوم الخميس الجاي
الاب : الخميس اللي هو بعد بكرة
ياسين : اه
الاب : تمام بس خطوبة بس
ياسين : وكتب كتاب عشان خاطري انا
الاب : متخلنيش ارجع في كلامي
طلعت اميرة من الاوضة وهي مستغربة من اللي بيحصل
اميرة : هو انتو جوزتوني خلاص
الاب : دي خطوبة بس ي بنتي
ياسين : بس انا عايزها تبقي كتب كتاب
اميرة : وانا رايي مش مهم
الاب : قولي ي اميرة
اميرة : انا رايي ………….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية انت عوضي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى