روايات

رواية الكارثة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الكارثة الفصل الرابع 4 بقلم ميرا أبوالخير

رواية الكارثة البارت الرابع

رواية الكارثة الجزء الرابع

رواية الكارثة
رواية الكارثة

رواية الكارثة الحلقة الرابعة

عيد خدها ومسكها واتصدم صدمة حياته: حبوب منع الحمل ازاي والعيب مني؟؟؟؟.
بتداخل كريمة وبتنصدم: ا ا انت لاقتها فين دي.
عيد بغضب مسكها من شعرها: حبوب منع الحمل دي بتعمل اييييي هننااا وطول العمر دا مفهماني اني مبخلفشش انطقييي.
كريمة بخوف: مش بتاعتي دي بتاعت منه ادتهالي عشان مش عاوزة تخلف من جوزها.
عيد بغضب و بيضر*بها كف: بتكدبيي لييي منه اصلا حامل اعترفي الحبوب دي بتاعتك انطقيييي.
كريمة بصدمة: كدب والله بتوع منه حتي اسالها.
عيد زقها بغضب: واقسم بالله لو طلعت بتاعتك انتي يا كريمة مش هرحمككك.
خرج بغضب وهي لطمت: يالهووي يالهووي اعمل ايه لو عرف اني باخدها عشان عاصم يالهووي اعمل ايه.
بقلم ميرا ابوالخير..

 

عند منه وعاصم…
بيستغرب من سكوتها وبيلاقي وشها ازرق وشفايفها كمان: منه منه ردي عليا ف ايههه.
لاقها عمالة تنزف د”م ع اخرها وكانه بتت*صفى…
عاصم بخضة وخوف: منه في اييي منه ردي عليا.
منه لا رد.
طلب الدكتورة وهو مرعوب و مش عارف يتحرك اة يعمل.
بعد شويه..
الدكتوره باسف: للاسف لازم تتنقل المستشفى دي سقطت.
عاصم بصدمة: ايه سقطت ازاي هي حامل.
الدكتوره بحزن: ايوا ولازم تروح المستشفى حالتها خطر.
عاصم مش قادر يصلب نفسه: ت تمم.
بيطلب الاسعاف وبيروحوا المستشفى…

 

عاصم قاعد جنبها بحزن: ليه مقولتيش انك حامل ليه الولد يلي طول عمري بتمنى ضفره اخسره بسبب غبائي ليهه فوقي يا منه ابوس ايدك ردي عليا.
منه نايمة ومتوصل بيها اجهزة.
عاصم بدموع: انا عارف اني راجل خا*”ين بس والله كلها نزوات انا قلبي محبش غيرك عشان خاطري قومي.
منه بتعب والم: اااه.
عاصم بلهفة: حاسه ب ايه اجيب الدكتور.
منه بتتعدل وحطت ايديها علي بطنها: ابني.
عاصم حضنها: ششش هنعوضه متخفيش اهدي.
منه بغضب وصراخ: لااااا ابنيييي عاوووززة ابنيييي هات لييي ابنيييي.
الدكاترة داخلو وبقوا يهدوا فيها وهو دموعه نازلة بندم.
بقلم ميرا ابوالخير.
بعد شويه.

 

قاعد بحزن بيلاقي ايد بتطبط عليه: متقلقش هتكون كويسة.
عاصم بحزن: انا السبب يا عيد لو راحت مني هموت.
عيد بحزن: معلش اتحمل وبعدين انت اكيد ندمت متكررش الغلط دا تاني.
عاصم سكت.
عيد بهدؤء: اسمع يا صحبي لازم تفوق عشان منه وحياتك.
عاصم بحزن: إن شآء الله انا هروح اجيب ليها غيارات وماما زمانها جاية تقعد معها.
عيد بهدؤء: طب يلا اوصلك.
هز راسه ب نعم.
مشي معه والحزن مليه والندم.
بعد شويه…
عاصم سمع حد داخل الشقة استغرب داخل لاقي كريمة قاعدة علي السرير: وحشتنى قولت اجي اشوفك.
عاصم بحزن: منه هتضيع مني وابني راح.
كريمة بدلع: خلاص طلقها ونتجوز انا وانت وهجيب لك داستة عيال.

 

عاصم بتفكير….
عند منه.
منه قاعدة بتوعد: لازم تدفعوا تمن خيانتكم ليا و تمن ابني يلي راح.
قامت لابست و لاقت حماتها نايمه سابتها وخرجت.
بتوقف تاكسي وبتوصل شقة.
منه بتخبط بهدؤء…
عيد بصدمة: منه انتي بتعملي ايه هنا.
منه بهدؤء داخلت: عاوز تعرف مراتك ع حقيقتها.
عيد بعدم فهم: قصدك ايه.
منه بجمود: مراتك عشيقة جوزي و لعلمك بتاخد حبوب عشانه مش عشانك ولو مش مصدقني تعالي معايا هثبت لك.
عيد بهدؤء: طب مانتي كنتي عشيقتي ولا ناسية.
منه….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الكارثة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
error: Content is protected !!