روايات

رواية العهد القديم الفصل العشرون 20 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل العشرون 20 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء العشرون

رواية العهد القديم البارت العشرون

رواية العهد القديم الحلقة العشرون

عادل فضل في البيت 3 ايام علشان تعبان وهدي كانت بتتعامل معاه اقل من العادي واخر يوم كان قاعد يﻻعب كريم

قعدت جنبه وقالت

هدي …عادل ممكن نتكلم شويه

عادل …اكنه كان مستني اللحظه دي …اكيد بس قبل متقولي حاجه انا اسف علي اللي انا عملته واوعدك معدش يحصل تاني

هدي…دا تقريبا اللي عايزه اكلمك فيه بص

 

 

 

 

 

ياعادل انت شاب ولسه صغير وقدامك الحياه

طويله عايزه اقولك شوف نفسك وشوف حياتك

عادل …ازاي يعني ؟

هدي. ..في حاجات انا مش هقدر اديهالك

وانت شاب وليك متطلبات فعايزه اقولك

اتجوز ياعادل وشوف مستقبلك

عادل وقف وبعصبيه …بتقولي ايه اتجوز طب منا متجوز

هدي ..اتجوز واحده تانيه تحبها وتحبك وتخلفلك اوﻻد

عادل ..انا متجوز واحده بحبها وعندي ولد

هدي وهي بتصرخ …روح اتجوز مش هقدر اعملك اللي انت عايزه

عادل … انا مش عايز حاجه …مش عايز

حاجه اكتر من ابقي جنبك انتي وكريم

 

 

 

 

 

 

 

هدي ..ارحمني بقي انا حسه بالذنب اتجوز وعيش حياتك

عادل بصدمه ..دا اللي انتي عايزاه خﻻص اوكيه

طلع من الشقه وهبد الباب

قعدت هدي ..تبكي انت صعبان عليا ياعادل

ﻻزم تتجوز علشان تبعد عني خايفه احبك

ومقدرش اوفي بعهدي مع يوسف

وصل الشركه دخل حازم عليه

حازم …عادل صحبي وحبيبي حمدا لله علي

سﻻمتك في ايه مالك شكلك مش طبيعي

عادل …انا زهقت شوف الهانم بتقولي ايه

بتقولي روح اتجوز ههههه قال اتجوز قال

حازم …روق ياصحبي جا ميعاد الخطه بتاعتنا

عادل …خطة ايه

حازم ..بص ياسيدي ميهدش الست اﻻ ست زيها

 

 

 

 

 

 

 

عادل..انا مش متجوز واحده غيرها

حازم..هو انا جبت سيرة جواز

عادل ..كمان اعوذ بالله منك ياشيخ انت عارف مليش في السكه دي

حازم ..يابني اصبر حد جاب سيرة حاجه

وحشه يعني سكرتيره اموره وشيك ولبسها

يكون اوفر تقعد برا بدل عم رضوان دا

مع شوية ميوعه وليونه هتغير الست هانم وتجري وراك هي

عادل ..مش عجباني الفكره بس نجرب مش هنخسر حاجه

حازم عارف واحد صاحبي هواللي هيخدمني في الموضوع دا

مسك تليفونه واتصل علي صاحبه

حازم..السﻻم عليكم ازيك ياعصوم عامل ايه

بص انا عايز منك ………….بس النهارده لحد

 

 

 

 

 

 

 

المهمه دي متنتهي بس

__________

عند محمود

مي ..هنروح الشقه امتي ياحوده وكمان الشغل هيخلص امتي

محمود ..انا اتفقت مع النقاش والسباك وكمان

مع شركة المستلزمات الطبيه وان شاءالله هنروح لما تخلص

مي ..طب ايه رأيك نروح دلوقتي

محمود …ليه دلوقتي

مي ..مش جايلي صبر استني لما تخلص

نفسي اروح وانا حطه ايدي في ايدك

محمود ..يﻻ ياستي بس ماما نعمه هتيجي

معانا ماشي ياماما

 

 

 

 

 

 

 

 

نعمه. .بﻻش انا ياحوده روحو انتو الاتنين

مي وهي بتحضنها..عشام خاطري ياماما

نعمه …ماشي يامي

وصلو الشقه وراحت مي تفتحها لقت جيرانها

واقفين رايحه فين يا……….مشى من هنا

هتعفشي الحاره يﻻ لمى ال……بتاعك ومشو من هنا

محمود بعصبيه …في ايه انتو بتقولو الكﻻم دا لمين

جارها …ليك انتي وهي يﻻ مش عايزين. ………هنا

حارتنا نضيفه وهتفضل طول عمرها نضيفه

محمود بعصبيه جامده…بس انا مراتي انصف

منكو ومن حارتكو كلها واي حد هيجيب

سيرتها بحاجه وحشه مش هسكتله واللي

 

 

 

 

 

 

يحب يجرب كدا ويشوف هعمل فيه ايه

جارها ..مراتك

محمود..ايوا انا دكتور محمود ودى أمي ومي مراتي

كتبا الكتاب ولسا معملناش الفرح انتو رمتوها

وسبتوها لمرات ابوها تضربها وتذلها وكانت

هتموتها وتفضحها في كل مكان محدش فكر

يدافع عنها وﻻيقف جنبها وكمان انتو بتشتمو

فيها وتسبوها كمان وانتو عارفين ابوها

وعارفينها وعارفين اخلاقها وادبها واحترامها

جارها ..احنا اسفين يادكتور محمود احنا كنا

عارفين ان مرات ابوها مجرمه وفعﻻ

موقفناش معاها وكمان صدقناها لما قالت انها

هربت مع عشيقها حاشاها الله

 

 

 

 

 

 

 

جارتها وهي بتحضنها …احنا اسفين يامي

حقك علينا يابنتي احنا اسفين ياحجه

مي ..احنا اهل ياطنط وان شاء الله كلكم

معزومين في الفرح

نعمه ..المهم انكو عرفتو الحقيقه

___________

في الشركه

وصلت الشركه بنت طويله جسمها زي

المانيكان ﻻبسه بنطلون ضيق وبلوزه بكم

ومشمراها وايشارب قال ايه حجاب

 وفل ميك اب

سهر …مساء الخير

 

 

 

 

 

 

حازم …مساء الفل والياسمين

عادل ..وعليكم السلام

سهر..انا سهر بعتني اﻻستاذ عصام

حازم ..عصام فهمك ايه شغلك

سهر ..هو حضرتك استاذ عادل

حازم..ياريت انا بس ياخساره الفقري دا هو عادل

سهر وهي عنيها هتاكل عادل …بجد انا

سعيده جدا هتتبسط مني قوي ويمكن

تتمسك بيا كمان

عادل ..حازم

حازم ..ﻻﻻﻻ هو مش هيتمسك بيكي هو انتي

بس هنا علشان تخلي مراتو تغير وكمان خلي

بالك ان مراتو هي صحبة الشركه

وميل علي عادل وقاله دي مش هتغير دي

هتولع يابختك يابن المحظوظه دي بت حلوه قوي

 

 

 

 

 

عادل…ااااه ربنا يستر ومطلقش فيها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى