روايات

رواية العهد القديم الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء الحادي والعشرون

رواية العهد القديم البارت الحادي والعشرون

رواية العهد القديم الحلقة الحادية والعشرون

في الشركه

مكتب سهر بين مكتب عادل ومكتب هدي

وصلت سهر مكتبها وملت المكتب برفيوم

رحته تهبل وحطت ورد في فازه جميله

وحطت ورد في مكتب عادل ورشت فيه من البرفيوم بتاعها

 وصل عادل ..السﻻم عليكم يانسه سهر

 

 

 

 

 

 

سهر…وعليكم السلام يامستر عادل

عادل ..لما مدام هدي توصل بلغيني

سهر ..حاضر يامستر

بعد شويه وصلت هدي وانصدمت من المنظر اللي شافته

هدي ..ايه دا انتي مين وايه اللي انتي عملاه دا

سهر ..انا سهر السكرتيره الجديده انتي مين ياحجه

هدي. . حجه 🤨حجه ……حجة مين انتي

طلع عادل علي صوتهم

عادل ..في ايه ..هدي.. في ايه ياسهر بتزعقي

مع مدام هدي ليه

سهر …مدام هدي؟ انا معرفش انها مدام هدي انا اسفه

هدي دخلت مكتبها وهي مدايقه ودخل عادل وراها وهو

 بيبص لسمر بضيق

سهر ..دي صاحبة الشركه اللي مستر عادل

القمر دا متجوزها 😔حظوظ

عادل …خير ياهدي في ايه

هدي …مين دي ان شاءالله

عادل..دي السكرتيره الجديده بدل عم رضوان

هدي …وعم رضوان فين

عادل …اديتو اجازه بمرتب علشان يرتاح كان شكله تعبان

 

 

 

 

 

 

هدي …وملقتش غير البنت دي مفيش راجل

عادل ..وانتي عايزاني اجيب راجل يدخل

عليكي كل شويه انا جبت دي علشان تاخدي

راحتك في المكتب

هدي …وايه البرفيوم اللي هي حطاه دا دا انا شمه ريحته

قبل مدخل الشركه وكمان انت ناسي حديث

الرسول صل الله عليه وسلم( ايما امرأه استعطرت فمرت بقوم ليجدو ريحها فهي بمنزلة البغي)

عادل ..صدق رسول الله صلى الله عليه وسلم

بس انا اعمل ايه مقدرش اتكلم معاها يعني

علشان مني الموضوع هيبقي حساس وكمان

البرفيوم بتاعها يجنن

هدي ايضايقت ..روح يا عادل مكتبك وسيبني

طلع عادل ودخل مكتبه وهدي كل اما تدخل

سهر عليها تقعد تتأمل فيها وتشوف حطه

الميكب ازاي ولبسها عامل ازاي وتشم برفانها

وتقول في نفسها ياتري دا اسمه ايه

في مكتب عادل رن تليفونه

عادل ..وعليكم السﻻم ايوا ياحازم.. ماشي .يعني انادي علي سمر دلوقتي ماشي

 

 

 

 

 

 

يعني انت مفهمها هتعمل ايه

خﻻص يﻻ

عادل ضغط علي زر علي المكتب ..ايوياسمر تعالي يﻻ

دخلت سمر بريحتها الفظيعه دي ووقفت جنب عادل

وميلت عليه وحطت ايد علي الكرسي وراه والايد التانيه

علي المكتب ووشها في وش عادل وعادل الله

يكون بعونه علي الشكل والريحه دي وقعدت

تتكلم بميوعه وفجأه

دخلت هدي وحازم المكتب

هدي ..ايه دا انتي بتعملي ايه؟ ايه دا ياستاذ عادل دا

حازم بيولع الموضوع ..واقفه كدا ليه يأنسه اه

مهو الحق مش عليكي الحق علي اللي مديكي

مجال لكدا روحي يانسه علي مكتبك يﻻ

ايه ياعادل هي صحيح البت جامده قوي بس

انت متجوز عيب احترم مراتك اللي بتحبك

 

 

 

 

 

 

 

عادل ..معملتش حاجه هي كانت بتقولي ايه

رأيك في البرفيوم بتاعي وبصراحه رووووعه

هدي ..عادل اتقي الله واعرف ان النظره سهم

من سهام الشيطان ومش هقول غير كدا

وسابتهم وروحت البيت

_____________%%

في عيادة محمود الجديده

محمود ..ان شاء الله الافتتاح بعد بكرا

مي …طبعا ﻻزم نعمل حفله علي الضيق كدا بالمناسبه دي

محمود ..بصي هنعزم هدي وعادل وطنط ديحه واتنين

 تﻻته من اصحابي بس وشوفي انتي عايزه تعزمي مين

مي ..هعزم رانيا صحبتي وجيرانا هنا

نعمه..بصو بقي عايزين شوية جاتوهات

 

 

 

 

 

 

وحلويات وطبعا غير العصاير والبيبسيهات ايه رأيكم

مي …كل اللي تقولي عليه هيتنفذ ياماما تحت امرك

محمود مسك تليفونه انا هتصل علي عادل وهدي ..

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته ازيك

ياعدوله عاملين

 ايه اعمل حسابك ان عندنا حفله بعد بكرا

بمناسبة افتتاح العياده الجديده بس ليا طلب

واحد ممكن تبعتلي هدي النهارده وبكرا تقعد

معانا عشان نحضر للحفله شكرا ياعادل

 منحرمش منك ابدا

وأهو عادل وافق يبعت هدي الكام يوم دول

لحد متخلص الحفله

نعمه ..طول عمره محترم وجدع

مي ..انا هروح اجيب الزينه والبﻻلين علشان نزين بيها العياده

 

 

 

 

 

 

 

 

_________________في مكتب عادل

حازم ..خير محمود كان عايز ايه

عادل. . عايز هدي تقعد عندهم يومين

حازم ..هايل جدا بصرحه الجو مساعدك خالص

عادل ..ليه يعني.

حازم …احنا كدا خلصنا دور المكتب فاضل دور الشقه

عادل ..ازاي يعني

حازم ..هروح اشتري شوية حاجات وهنروح الشقه

اشتري حازم اللي هو عايزه

حازم ..هدي راحت عند امها؟

عادل ..ايوا مشت من شويه

حازم …يﻻ ياعادل …سهر هاتي ازازة البرفيوم بتاعتك والروج

عادل ..ليه

 

 

 

 

 

 

حازم ..هو انت مش فاهم اي حاجه وكل

حاجه اعملها تقول ليه

وصلو شقة عادل وطلع حازم مﻻبس داخليه

من الشنطه اللي معاه ورش عليهم من

البرفيوم ورمي منهم تحت السرير وتحت

مفرش السرير ومنهم في الحمام

ومسك الروج حط منه علي شفايفه وشرب فنجان قهوه

وطبع من الروج علي الفنجان وشرب عصير وطبع من

 الروج علي الكوبايه

ودا كله وعادل واقف مصدوم ومش قادر يتكلم ليزعق له

وعمال يقول لنفسه هو بيعمل ايه ويقصد ايه بكدا واﻻخر انفجر

عادل ….حاززززم انت بتعمل ايه وليه دا كله

حازم ..انت اصﻻ مبتفهمش وملكش في شغل

 

 

 

 

 

 

الحريم شوية الحاجات دي هتولعها وابقي ادعيلي

وراح عادل الحفله وخلصت ورجع عادل لوحده

 وهدي هتبات وترجع الصبح ياتري ايه اللي هيحصل

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى