روايات

رواية العهد القديم الفصل العاشر 10 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل العاشر 10 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء العاشر

رواية العهد القديم البارت العاشر

رواية العهد القديم الحلقة العاشرة

في مكتب هدي
هدي …عم رضوان لوسمحت ممكن تيجي دلوقتي
عم رضوان. .نعم ياهانم
هدي ..انا دخلت دلوقتي لقيت ورده علي مكتبي منين
عم رضوان. .وردة ايه مشوفتش انا جيت ورتبت المكتب
مكانش في حاجه هنا بس بعدها انا دخلت الحمام
ممكن يكون حد جابها وانا في الحمام
هدي ..لو سمحت متقولش لعادل علشان ميتعصبش
وفضل الحال علي كدا يوم ورد ويوم لعبه ومكتوب
عليها لكريم لحد يوم تأخرت فيه هدي عن الشغل
ودخل عادل المكتب لقي الورده محطوطه علي المكتب
عادل ..عم رضوان

 

 

عم رضوان. .نعم ياعادل بيه.
عادل ..هي هدي جات
عم رضوان. ..لسه مجاتش
عادل ..اومال مين اللي جاب الورده دي هنا
عم رضوان. .مش عارف يرد …الورده دي مش عارف
منين
عادل …يعني ايه معرفش
عم رضوان. ..بص يابيه كل يوم بنﻻقي الورده دي
ومنعرفش منين وحاولت اراقب المكتب بس مفيش نتيجه
عادل …ومقلتليش ليه
عم رضوان. ..هدي هانم قالت بﻻش نقولك علشان متتعصبش
عادل…. وانا كدا مش هتعصب
دخل عادل مكتبه وهو بيفكر يعمل ايه ومسك التليفون
عادل ..السﻻم عليكم ايوا عايزك في مكتبي حالا
عادل في نفسه كدا بقي هعرف مين اللي بيدخل
وبيعمل كدا وهو في شروده رن فونه
عادل ..السﻻم عليكم
هدي ..وعليكم السلام عادل مش هقدر اجي النهارده
ماما رايحه مشوار وقالتلي اخلي بالي من محمود

 

 

عادل ..مش البنت دي هناك
هدي …ايوا موجوده بس مينفعش اسيبهم لوحدهم
_______________
في بيت مي رن تليفون مرات ابوها
مرات ابوها. …ايوا يارشدي والله نزلت طب اتصل
علي البوليس بقي وانا هاجيلك علي هناك
وصلت العقربه عند رشدي وصل البوليس وطلعو كلهم
لشقه محمود وخبط البوليس جامد علي الباب
وﻻن مي ﻻبسه نقابها راحت تفتح ودخلت هدي غرفتها
علشان تلبس نقابها واول ما فتحت الباب
رشدي ….هي اهي العاهره اللي قاعده في شقة
عشيقها امسكها ياحضرة الضاط
مرات ابوها. ..ببكاء مصطنع اهي يابه اللي ربتها
ومطمرش فيها وهربت مع عشيقها بعد ما ابن اخويا
ضبطهم مع بعض
طلعت هدي …في ايه ايه اللي بيجري هنا دا
محمود…وهو بيحاول يتسند علي الحيطه ..في ايه
ياحضرة الضابط
الظابط ..جالي بﻻغ ان البنت دي هربت مع عشيقها
محمود …عشيقة مين ياحضرة الضابط دي مي بتشتغل
عندي في العياده واللي وراك دا كان عايز يموتني
علشان ضربتو ﻻنه كان بيعتدي عليها وكمان هو

 

 

هربان خفت انه يموتها فاخدتها واهي قاعده
مع اختي وامي ودي اختي
قبض الضابط علي رشدي وطلب من محمود انه يجي
علشان المحضر اللي عاملينه في رشدي
محمود…اللهم لك الحمد كما ينبغي لجلال وجهك
وعظيم سلطانك انك ياهدي موجوده لو انتي مش
هنا كان زمانا طالعين بمﻻيه لف
هدي ..هههههههههههه هي كل حاجه واخدها هزار كدا
________________عند مديحه
مديحه .. .بصي يانعمه انا جبتك هنا النهارده علشان
موضوع مهم
نعمه …..خير يأختي في ايه قلقتيني
مديحه …خير ان شاءالله بصي يوسف موصيني ان
عادل يتجوز هدي وﻻزم انفذ الوصيه
نعمه …بفرحه مداريه ..بس هدي مش هتوافق
مديحه….. انا عارفه وعشان كدا انا جبتك هنا بعيد عنها
بصي انتي تحاولي معاها انها تقتنع بعادل علشان
يوسف وعشان كريم وعلشان هي لسه صغيره
نعمه …ربنا يقدم اللي فيه الخير
______________________

 

 

تاني يوم في الشركه
هدي ..ﻻحول وﻻقوة اﻻ بالله مش عارفه اللي بيجيب
الورد دا مبيزهقش ميعرفش اني ممكن هاقلبها منه
بس هطول بالي اشوف اخرته ايه
استأذن عادل بالدخول
عادل …هدي عامله ايه
هدي ..الحمد لله
عادل .. أخبار الورد ايه
هدي باستغراب …ورد ايه هو انت ولسه مكملتش
لقت الباب خبط
عادل …ادخل ياستاذ محسن اتفضل اقعد
هدي …في ايه ممكن افهم
عادل ..هتقول وﻻ اقول يامحسن
محسن…اقول ايه انا مش عارف انت بتتكلم عن ايه
عادل يبقي انا اللي هقول الاستاذ محسن هو اللي
بيجيبلك الورد كل يوم

 

 

هدي ..ايه ..!!!انت ياستاذ محسن طب ليه
عادل …دا بقي اللي هو هيفهمه لنا …..انطق
محسن ..بما انكم عرفتو فأنا بطلب ايد مدام هدي
هدي …ايه.!!!!!!!!!

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى