روايات

رواية العهد القديم الفصل الحادي عشر 11 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل الحادي عشر 11 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء الحادي عشر

رواية العهد القديم البارت الحادي عشر

رواية العهد القديم الحلقة الحادية عشر

عادل…. الأستاذ محسن هو اللي بيجيبلك الورد كل يوم
هدي. ..ايه اللي بتقوله دا
محسن..بماانكم عرفتو انا طالب ايد مدام هدي
هدي. ..انت مجنون ازاي تفكر في كدا اصلا
عادل اتصدم من اللي سمعه ومنطقش وسرح
محسن ..يامدام هدي اناصحيح مش هقدر اعملك ربع
يوسف بيه ما كان بيعملو وعرفت انك بتحبي الورد
البلدي كنت كل يوم بجيبلك ورده وبحطها من غير
عم رضوان ياخد باله مش هكذب عليكي انا بحبك
عادل فاق عند كلمة انا بحبك قام مسكه من
جاكت البدله وقعد يضرب فيه اكنه مش شايف قدامه
هدي …سيبه ياعادل هيموت في ايدك
عادل ..سابه مش سامعه الحيوان دا بيقول ايه

 

 

محسن وهو بيمسح الدم ..ايه مطلبتش حاجه حرام وﻻ عيب والورد
كان تمهيد لطلب ايدها
بس انت عرفت اني انا اللي بحط الورد ازاي
عادل ..بص انا هقولك ولو انك متستاهلش اوﻻ بص كدا
دي كاميرا ركبتها ليله انبارح علشان اشوف مين
اللي بيحط الورد وتاني حاجه طلبك مش حرام
بس افتكر مفيش واحد يخطب واحده من خطيبها
هدي ..بصت بزهووووول
محسن..انت بتقول ايه خطيبتك
عادل…. ايوا خطيبتي عندك مانع وهنتجوز قريب
كمان وثالثا انت مطرود برا الشركه خلص مستحقاتك وامشي ماشوفش وشك تاني يﻻ برررررراااااااا
هدي ..عادل انت ازاي تقول كدا خطيبتك يعني ايه
عادل بصلها وسابها ومشي من غير ميقول اي حاجه
____________________
في بيت محمود
روحت هدي متعصبه ومتضايقه وباين عليها
هدي …السﻻم عليكم وقعدت علي الكنبه وهي
بتحدف نفسها

 

 

نعمه..وعليكم السلام في ايه ياهدي مالك ياحبيبتي
هدي…مفيش ياماما
نعمه ..انتي هتخبي عني انتي بنتي وعرفاكي
مي كانت قاعده وقامت وقالت …بعد اذنكم هدخل اريح شويه جوا
نعمه..اتفضلي يامي…..في ايه بقي احكيلي
هدي ..بصي ياماما انا كنت مخبيه عنك بس دلوقتي الموضوع زاد عن حده قوي بصي من الاول
ماما مديحه طلبت طلب…………وبس ياماما
مش عارفه الاستاذ عادل ازاي يقول كدا وبأي حق
نعمه ..استهدي بالله كدا قومي اتوضي وصلي
ونتغدا وبعد كدا هنتكلم ماشي
دخلت اوضتها وهي بتبكي بدون صوت
وقالت في نفسها اعيش مع راجل غيرك
يايوسف ازاى جالك قلب وتعمل فيا كدا
مستحيل انام جنب واحد غيرك
اتوضت وصلت واتغدو كلهم والكل ملاحظ زعل هدي
وبعد الغدا عملت مي كاستين قهوه لنعمه وهدي وحطتهم في البلكونه
نعمه …اكيد احسن دلوقتي ياهدي
هدي ..الحمد لله ياماما بعد متوضيت هديت خالص
نعمه..دلوقتي تقدري تسمعيني بعقلك كويس
بصي يابنتي انتي لسه صغيره وغنيه وفي
ديابه كتير بتنتهز فرص زى دي وعادل في
اللي عمله عين العقل وبصراحه كبر في نظري
ﻻنه مكانش موافق بموضوع الجواز اساسا
بس لما في واحد غريب جه وعايز ياخد مكان
يوسف. قال ﻻ ابن اخويا ميترباش عند حد غريب

 

 

هدي …انا مش عايزه اتجوز ﻻ غريب وﻻ
قريب وابني انا هربيه وكمان انتي عرفتي منين انه مش عايز يتجوز
نعمه ..مديحه هي اللي قالتلي وقالت يوسف
سايب له وديعه في البنك ب مليون جنيه
ومش هتنفك غير لما يتجوزك وهو رفض
الموضوع ورفض الوديعه بس لما لقاكي في
خطر قرر انه يتجوزك فكري يابنتي بعقلك
سيبي قلبك وهو اللي هيحبه لوحده انتي عارفه احلي حاجه في عادل ايه انه شبه
يوسف اكنه هو بس يفرق وزن شويه
هدي ..عارفه ساعات ببقي هغلط واقوله
يايوسف وساعات لما بلمحه من ضهره بحس انه هو و بتخض
____________________
عند مديحه
مديحه ..خير ياحبيبي في ايه شكلك مش طبيعي
عادل ..ماما مش عارف اللي عملته النهارده صح وﻻ ﻻ
بصي انا ………
مديحه بفرح باين عليها …انت عملت كدا
ياعادل بجد دي احسن حاجه عملتها
عادل …انا مكنتش عايز اتجوز والظروف هي

 

 

اللي حطتني ف الموضوع دا بس زمان هدي
دلوقي زعلانه اصلها طلعت من الشركه بدري
ومقالتش انها ماشيه زي كل يوم
مديحه …متخافش مش هتزعل اصلي انا
وصيت نعمه هي كمان تزن علي ودانها المهم
دلوقتي تعالي بقي نفكر هنعمل ايه وربك يقدرلك الخير كله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى