روايات

رواية العهد القديم الفصل التاسع 9 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الفصل التاسع 9 بقلم هي جنته

رواية العهد القديم الجزء التاسع

رواية العهد القديم البارت التاسع

رواية العهد القديم الحلقة التاسعة

تاني يوم الصبح نزلت هدي الشركه دخلت مكتبها
لقت بوكيه ورد كبر علي المكتب راحت لعم رضوان
هدي..مين اللي بعت الورد دا ياعم رضوان
عم رضوان. ..مش عارف في واحد جه وسلمو ومشي
دخلت المكتب ومسكت البوكيه ولقت ورقه مكتوب فيها
(احلي بوكيه ﻻجمل ورده )اتديقت ولسه هترميه سمعت
عادل…ايه دا مين اللي بعت الورد دا
هدى..مش عارفه بس فيه ورقه
عادل مسك الورقه ووشه احمر من الغضب وقطع الورقه
عادل بعصبيه ..عم رضوان عم رضوان

 

 

عم رضوان…نعم ياعادل بيه
عادل ..مين اللي جاب الورد دا
عم رضوان…معرفش يابيه
عادل ….يعني ايه معرفش الورد دا ترميه في الزباله
عم رضوان..حاضر يابيه
طلع عادل من المكتب وهو متضايق وراح مكتبه
عادل بيكلم نفسه. .ايوا بقي احنا بدأنا ياتري مين اللي
بيدايقها اكيد حد من الشركه والله لو اعرفه لموته
_______
في بيت محمود
نعمه…اتفضلي يامي ياحبيبتي نورتي بيتك
مي ..منور بحضرتك
نعمه.. حضرتك بردو انا قلت ايه
مي .اسفه يا ماما
نعمه …ايوا كدا ادخل بقي يامحمود ارتاح في اوضتك
محمود …كنت مستني لما تخلصو مع بعض اصلي
واقف كيس جوافه محدش مهتم بيه وهوعيان ومريض
وعايز رعايه وحد يهتم بيه ويغذيه

 

 

نعمه..ايه دا كله جواك ياقلبي تعالي بقي ياحبيبي
وانا هغذيك واهتم بيك وادخلك تنام واغطيك كمان
مي…هههههههههههه بصراحه اول مره اضحك كدا من
قلبي
نعمه… يارب ياحبيبتي يجعل ايامك كله افراح
________________
في بيت مي
رشدي ..شوفتي بنت ال………راحت عند الواد دا
شوفي بقي ايه اللي بينهم
مرات ابوها. ..ايوا كدا دا اللي انا مستنياه من زمان
دلوقتي اقدر افضحها واخليها متدخلش الشارع
برجليها مش الشقه بس وكمان هطلعك من القضيه
زي الشعره من العجينه
رشدي …ازاى ياعمتي يأم الافكار الجهنميه
مرات ابوها. ..هقولك يواد احنا هنراقبها لحد امه
متكونش في البيت ونبلغ عنهم هما الاتنين
متلبسين ونقول انها بتروحله الشقه وكدا يبقي
انت ضربتو دفاع عن شرفك وكمان هي هتروح
في داهيه وتلبس قضية دعاره.وهو يخسر شعله
رشدي ..انتي متاكده ياعمتي ان الشيطان اللي
بيوسوسلك وﻻ انتي اللي بتوسوسيلو
____________

 

 

في الشركه
واقف محسن عند باب مكتب هدي بيعدل في هدومه
وبيساوي شعره بإيده وبخبط علي هدي
محسن شاب شايف نفسه اه هو وسيم وجسم وشعر
بس مش بيخاف ربنا بيكلم اي بنت وله غراميات كتير
هدي ..ادخل
محسن …صباح الورد علي استاذتنا وبعيونه بيدور
علي الورد
هدي …وعليكم السلام خير ياستاذ محسن في حاجه
محسن..وهو بيوطي علي المكتب ..قلت اطمن اشوف
الشغل عامل ايه مع حضرتك ولسه مكملش
الباب انفتح فجأه
عادل …خير ياستاذ محسن في حاجه ايه اللي جايبك
هنا
محسن بخوف ..ك ن ت ج ا ي ا ش وف لو ال ها نم
عا يزه حا جه
عادل بعصبيه ..استاذ محسن من النهارده شغلك
معايا انا وبس ومعدتش تدخل مكتب هدي هانم
مفهوم
محسن..حاضر ياعادل بيه
طلع محسن وهو حالف ليدفعه التمن غالي لما
الشركه دي كلها تبقي بتاعته
عادل ..لو سمحتي ياهدي دايما خلي في حاجز بينك
وبين الموظفين

 

 

هدي ..بس انتي قلت خليهم يحبوكي
عادل ..اه يحبوكي بس يبقي في دايما حاجز علشان
محدش يتعدي حدوده معاكي ..المهم انتي هتروحي
عند محمود امتي
هدي ..ان شاء الله بعد الشغل هروح علشان اخد
كريم
عادل …ممكن نروح سوا علشان اشوف محمود
وكمان كريم وحشني جدا
هدي ..خﻻص نروح بعد الشغل ان شاءالله

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العهد القديم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى